Nieuwe aanwinst!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 08:17

Ik heb in ieder geval weer een dag geleefd. :D
"een dag niet gelachen, een dag niet geleefd"

Eigenlijk te gek voor woorden dat dit nog mogelijk is. Ik vraag me dan ook eerlijk af of dit allemaal wel waar is.
Het magere vind ik overigens nog wel meevallen. Op de foto denk ik wel andere zaken te zien die voor mij een "no go" waren geweest, maar een foto kan natuurlijk vertekenend zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 08:32

Niet laten keuren ala maar een paard kopen zonder het dek eraf te trekken ....pffff beetje raar. Alsof je een pak melk uit de supermarkt haalt. "doet u mij die maar hier heeft u geld"
:D

Nu mag je wel een engeltje hebben dat dat paard je financieel niet gaat uitkleden kwa da kosten.

Rijanna

Re: Nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 10:27

Dat intresseert me niet de dierenarts kosten ik heb er alles voor overr..dusjaa!
Als ik straks een mooie pony heb zal ik denken aan de mensen die hem daar zouden laten staan te vermageren!

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:39

Ik vind het een super leuke pony!
Je hebt een goede daad verricht :D

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:45

Een beetje ondoordacht en niet echt slim.

Maar goed ik hooh voor jou dat het allemaal goed blijft gaan.

Wil de pony van de zomer wel eens zien, zal een heel ander beeld zijn.

Veel plezier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:48

nou,nou...wat een doemdenkers hier zeg!
Leuk paardje hoor TS!
En waarom moet er vanalles mis mee zijn?Beestje ziet er prima uit,beetje schraal.
Een paard kopen is altijd een risico.
Ontworm hem maar met een goed middel en veel ruwvoer...voorzichtig met krachtvoer!
Dat is hij waarschijnlijk niet gewend.
Veel plezier ermee!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:00

Als het enige wat er aan hem blijkt te mankeren is dat hij een beetje schraal is, mag je je ongelofelijk gelukkig prijzen...

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 13:44

Dat is het enige wat er mis is, ik heb hem al laten onderzoeken, en hij is aan het wisselen.

@ geerke bedankt voor je positive reactie heb ik veel meer aan!

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:56

Waarom doet iedereen zo negatief?! Ik denk dr namelijk veel anders over. Ga nou niet zeggen dat ik pas 12 ben want jullie klinken nu allemaal als betweters..

1. Het magere valt best mee.
2. Als de pony er nog langer stond zou die misschien echt mager worden
3. Het niet laten keuren is haar eigen keus
4. Als de pony echt zo erg was mocht ze hem vast niet hebben
5. Ik weet zeker dat als iedereen zo'n pony zou zien zou breken en hem voor eigen best wil van de pony mee zou nemen.
6. Pony is nog jong dus kan ook door de bouw zijn dat hij er zo mager uitziet.
7. Veel succes TS, ik wacht zeker op foto's in de zomer. Hoe goed ponylief er dan wel niet bijstaat.
Moet je dan iedereen eens horen praten van sorry enzovoort....

ps. leuke pony! Hoe heet hij??

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:09

@ rosaly_mirre Thanx voor je leuke reactie, Hij heet Sundance

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:11

Rosaly_Mirre schreef:
Waarom doet iedereen zo negatief?! Ik denk dr namelijk veel anders over. Ga nou niet zeggen dat ik pas 12 ben want jullie klinken nu allemaal als betweters..

5. Ik weet zeker dat als iedereen zo'n pony zou zien zou breken en hem voor eigen best wil van de pony mee zou nemen.
7. Veel succes TS, ik wacht zeker op foto's in de zomer. Hoe goed ponylief er dan wel niet bijstaat.

ps. leuke pony! Hoe heet hij??

voorlopig is dit nog de meest verstandige post :D Dus leeftijd zegt niet alles hoor! _/-\o_

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:14

Ik vind het een superleuk beestje :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:15

idd een beetje raar dat je zomaar hebt gekocht,, met een beetje verstand had je laten keuren (al was het alleen maar klinisch)

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:23

Ik ben het totaal met Rosaly_Mirre eens! Wat een doemdenkers hier zeg..

Ik ben aan mn paard gekomen door "voor de grap" een bod te doen. Van mijn kant echt een grapje maar toen het bod geaccepteerd werd had ik dus opeens een paard!:) Een dag later werd ze gebracht en had ik opeens een paard zonder dat ik op zoek was naar een eigen paard. Ook niet gekeurd iod. Ze mankeerd niets en is geweldig. Naar je gevoel luisteren kan dus ook wel goed gaan hoor!

Heel veel plezier met je leuke pony gewenst!

En ja, ik weet heus wel wat er mis kan zijn met paarden. Ik ben 3e jaars diergeneeskunde student dus enige kennis heb ik wel. Het voelde gewoon goed, dus waarom niet?

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:32

Ja inderdaad, ben het met noura eens..

@ joyce_Eddy, ja mischien heb ik het verstand niet, maarja ik vind van wel, vind het verstandig dat ik hem mee genomen heb en hem daar niet heb laten vermageren.
En we zien van het zomer wel weer het voelt goed, dus ik ben trots met mijn knollie!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:36

nou, nou nou mensen...

TS, niet erg slim van je, altijd even onder de deken kijken, voor evt plekken, karper rug enz.

Maar echt een leuk dier, nog even wat op gewicht komen, en dan kun je aan de gang!
Ze moet nog zadelmak gemaakt worden begrijp ik?

Ik heb wel eens op foto's een paard gekocht, en dat ging gelukkis altijd goed, maar helemaal deze tijd weetje het maar nooit!

Leuk dier hoor, veel plezier ermee!! :)

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:38

Dankje jesterlover voor je reactie.

Het was ook niet echt slim van mij, geef ik toe maar zulke negative reacties...

Maddox__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:44

jongens het paard is al gekocht dus waarom deze reactie's ? Is haar eigen beslissing!!

Ik vind het een schatje! Ziet er voor een 3 jarige nog goed uit hoor, zou alleen wel even de hoefjes laten bekappen, die staan wel een beetje raar. (naar mijn idee)
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst !!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:45

Niet mijn manier van een paard kopen maar; veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Met welk doel heb je hem gekocht?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:54

Eigen schuld. Stiekem hoop ik dat het dier een hoop problemen met zich mee brengt.

Slecht hoor :n Je koopt toch ook geen schoenen zonder te passen? Je gaat toch ook niet ergens naar vakantie zonder de beoordelingen te lezen?

Succes met het paardje :)

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:00

Hallo zeg,
EenitraM hoe dubbel kun jij zijn.

Eigen schuld, ik hoop dat..... Waar ben je dan mee bezig EenitraM..
en daar onder wens je de TS nog succes.
dat het niet jouw manier is van kopen oke, maar daarom hoef je de TS nog geen pech te wensen met haar paardje waar ze erg blij mee is!

TS, het is een leuk paard, als jij verliefd bent geworden dan is het voor jouw gevoel goed.
Mijn paarden ook niet laten keuren, en daarbij ook nog als veulen gekocht.
Het kopen van een paard is en blijft altijd een gok, gekeurd of niet gekeurd. Dat je met keuren de gok wat kleiner maakt oke..
Hoe wel ik zelf wel even onder de deken had gekeken, maar dat is jouw keuze.
heel veel plezier met hem.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:06

eenitraM schreef:
Eigen schuld. Stiekem hoop ik dat het dier een hoop problemen met zich mee brengt.

Slecht hoor :n Je koopt toch ook geen schoenen zonder te passen? Je gaat toch ook niet ergens naar vakantie zonder de beoordelingen te lezen?

Nou, je eerste opmerking vind ik niet terecht. Dat je het denkt oke, maar je hoeft het niet te plaatsen. Zoiets wens je toch niemand? Zowel de eigenaar als het paard zelf niet!
En ik koop wel eens schoenen zonder te passen en wij boeken ook vakantie zonder de beoordeling te lezen. Dat is het probleem, mensen oordelen veel te snel! Voor hetzelfde geld wordt het een hartstikke leuke pony, hij ziet er in ieder geval super lief uit. En als hij toch wel het een en ander mankeert dan is het toch nog aan de eigenaar om te bepalen wat zij er mee doen. Ze heeft de pony in ieder geval een kans gegeven! En je kan nu nog helemaal niet oordelen over dit beestje. Ik wil niet zeggen dat het niet verstandig is om het beestje alleen te bekijken met deken, maar ik vind niet dat je zo'n opmerking kunt plaatsen.

Ik vind hem erg leuk, hij heeft een mooi aansprekend koppie!
Veel succes ermee, ben benieuwd naar foto's als je hem wat langer hebt.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:12

ignore them.. het is misschien niet slim, maar het is toch al gebeurd.
nu gewoon goed voor m zorgen!!
ik vindt het wel een mooi paardje,,
veel succes en plezier ermee.
en ik hoop dat het beestje geen problemen met zich meebrengt!!

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:13

eenitraM schreef:

:oo

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:15

Rosaly_Mirre schreef:

mee eens, ik zie niet echt een magere pony, wat schraal misschien maar mager, nee
misschien, maar dat kun je niet zeker weten
absoluut, maar mijn persoonlijke mening is dat als je dan toch een paard/pony koopt dat geld voor die keuring er ook wel bij kan
geen idee, kun jij binnen in die pony kijken? Het is nog even afwachten of hij slecht of goed is, hoop voor de ts goed want dan zijn pony en ts gelukkig
absoluut niet :n een diertje als dit laat ik gewoon staan en zoek dan verder naar iets anders
idd dat kan meeste jonge pony's zien er schraal uit en dunnetjes, er zijn ook nog geen spieren opgebouwd
daar ben ik ook benieuwd naar, hoop voor de ts dat alles goed verloopt
Je mening geven mag hoor, daar hoef je later als het anders wordt in mijn ogen geen excuses voor aan te bieden, je mening mag je verkondigen in het vrije nederland

Ts ik hoop van harte dat dit goed gaat. Kan alleen wel 1 tip geven, ga niet lopen jammeren als het straks misschien misgaat want deze keuze heb jijzelf gemaakt...