Onze laatste reis samen: Frankrijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 11:49

Dank jullie voor de lieve reacties.

Ik heb net een update gehad dat ze er helemaal op haar plek is, een vriendje heeft waar ze al erg close mee is en ze is nu al 2e in de rang boefje :Y)

Het zullen inderdaad wat lange weekenden en vakantiebezoekjes worden, kan niet wachten om nu al de eerste reis te plannen. Dan zal ze inderdaad een lekker teddybeer zijn denk ik :D

Anoniem

Re: Onze laatste reis samen: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:06

Fijn nieuws Spec! :j

Dikke :(:)

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:27

Lieve Carlijn,

ook ik mis Missy vreselijk en heb vele tranen gelaten, maar ik heb diep respect voor wat je voor haar hebt gedaan de laatste jaren en nu nog steeds voor haar doet! De pijn die ik voel zal slechts een heel klein gedeelte zijn van jouw pijn, maar weet wel dat die pijn komt uit egoïsme. We willen haar zo graag bij ons houden en van haar genieten. De onbaatzuchtige keuze die je voor haar hebt genomen duidt op een heel groot en liefdevol hart! Missy zal heerlijk in alle vrijheid kunnen rennen en spelen met soortgenoten en ik denk dat maar weinig mensen dit voor hun paard overhebben. Nogmaals diep respect!!!

Ook ik zal haar, samen met Spec, in mijn hart steeds bij me dragen.

Het ga je goed, Miss!!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:32

Wat een wijze (moeilijke keuze)! Maar super gedaan hoor! Geweldige plek heeft ze daar! Zo te zien heeft ze het wel naar haar zin, hopelijk kun je haar zo nu en dan toch even opzoeken. :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:34

Ik ken jullie niet, maar ook hier stiekum een traantje bij die laatste foto. Hoe je het allemaal beschrijft... Gewoon je maatje het aller-, aller-, allerbeste gunnen, ook al is dat niet bij jou. Echt super. Sterkte verder met de lege plek in de wei.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:48

We kunnen daar wel ons 'Bokt-kamp' op gaan slaan ;-)

Maar serieus, het is inderdaad een geweldig paardenparadijs. Rob en Jane zijn zeer kundige, maar ook erg warme en eerlijke mensen en de paarden hebben het daar geweldig. Het is geen gemakkelijke keuze, tenslotte is Missy ook nog jong, net als onze Whisper en kan je nog jarenlang toch de kosten opbrengen voor een paard waar je zelf niets mee doet.

Wij hebben er nog geen moment spijt van gehad dat onze mannen daar lopen en ik ben ervan overtuigd dat bij jou ook het verdriet van het afscheid gaat slijten, al duurt dat best een tijdje hoor. Elke update van Jane is hier weer een klein feestje, ik kijk er zo naar uit elke maand! Het fijne is dat je, zeker in het begin, veel vaker kan mailen en ook altijd weer uitgebreid antwoord van haar krijgt.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:26

Hoi Specje, ik ken jou en Missy (nog) niet - maar ik ben van plan om deze zomer ook bij Equine pensions te gaan kijken. Mijn paard is nu 20 en de dierenarts zegt dat twee bosritjes in de week haar absoluut geen kwaad doen, maar ik ben al wel op zoek naar goed plekje en dan zijn in Frankrijk de winters toch korter dan hier, en vaak ook een paar graden warmer en minder nat. Ik ben alleen bang dat als ik deze zomer ga kijken, het daar zo mooi zal zijn dat ik het egoïstisch van mezelf zal vinden om haar daar niet meteen naar toe tebrengen. En een leven zonder dagelijks contact met mijn paard lijkt me heel erg moeilijk. Sterkte ermee, en fantastisch dat je deze beslissing voor je paard genomen hebt. En Monique - mooie nieuwe foto op je profiel - ik zal blijven kijken hoe het met jouw paarden en Missy blijft gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:32

Neem je tijd Nicolanca, het is een hele beslissing en de afstand is inderdaad gewoon groot. Je gaat niet even om het hoekje kijken. Maar het is en blijft een geweldig plekje!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:34

Ik zou het niet kunnen, mijn paard wegbrengen naar buitenland en hem dan daar achterlaten, ik zou er kapot aan gaan.

Ik wil hem zelf zien en verzorgen, gelukkig bestaat die mogelijkheid hier wel.

Ja ook die laatste foto.......... :') , dat doet het m hoor.

Erg lief van je dat je dat doet voor je paard.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:43

Wat een super mooi besluit :) !!

Heerlijk dat ze nu van alle ruimte en vrijheid kan genieten met super gezelschap.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:42

super mooi plekje heb je voor haar gevonden,
Zo mooi als daar vind je hier in NL niet betaalbaar,

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:58

knap hoor,dat je die keuze gemaakt hebt!!
je paard zal je dankbaar zijn en een mooier leven kan een paard toch niet hebben?
lekker 100% paard zijn. TOP!!!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:18

Hé Carlijn, ook ik heb ontzettend veel respect voor alles wat je voor Missy over hebt gehad en nog steeds voor haar over hebt. Die éénnalaatste foto bezorgde mij een hele dikke brok in mijn keel... dat prachtige koppie van haar! wat zul je haar missen...
Fijn dat je goede berichten over haar ontvangen hebt. Het lijkt daar een waar paardenparadijs te zijn. Hopelijk mag ze daar heel gelukkig en heel oud worden.
Veel sterkte ermee meis! :(:)

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:26

Geweldig als je je paard zo zijn "oude"dag kan geven. Super!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 03:30

wat een prachtige plek heb je voor haar gevonden
maar wat een zware beslissing moet dat zijn geweest om je paard zo ver weg te brengen :(:)
echt diep respect dat je deze keus voor haar gemaakt hebt, ze heeft het zo te lezen super naar haar zin daar

hebben ze geen webcame :P ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:51

Ha, ze zijn al blij als het internet een keer werkt daar ;-)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 11:22

ja precies, dat gaat hem niet worden denk ik :) Ik vond het grappig om te zien dat het daar 20 jaar eerder lijkt te zijn, maar dat maakt het daar ook zo natuurlijk denk ik.

Aangezien miss waarschijnlijk nog zo'n 20 jaar zou kunnen leven wilde ik echt het beste voor haar ipv voor mezelf en ik denk dat het met die plek aardig in geslaagd is

En een bokt kamp, Ik zie daar ineens al allemaal tentjes staan :) Zal het dorp ook wel raar van opkijken :D

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:32

bagage schreef:
Lieve Carlijn,

ook ik mis Missy vreselijk en heb vele tranen gelaten, maar ik heb diep respect voor wat je voor haar hebt gedaan de laatste jaren en nu nog steeds voor haar doet! De pijn die ik voel zal slechts een heel klein gedeelte zijn van jouw pijn, maar weet wel dat die pijn komt uit egoïsme. We willen haar zo graag bij ons houden en van haar genieten. De onbaatzuchtige keuze die je voor haar hebt genomen duidt op een heel groot en liefdevol hart! Missy zal heerlijk in alle vrijheid kunnen rennen en spelen met soortgenoten en ik denk dat maar weinig mensen dit voor hun paard overhebben. Nogmaals diep respect!!!

Mooi geschreven, klopt helemaal.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:10

Citaat:
maar weet wel dat die pijn komt uit egoïsme. We willen haar zo graag bij ons houden en van haar genieten

Dat is heel mooi gezegd. Ik denk dat ik die maar eens heel diep moet opslaan op mijn eigen harde schijf. Ik voel me soms nóg schuldig dat we Janssen en Whisper daar heen hebben gebracht. Twee gezonde paarden, waar wij zelf niet meer voor kunnen zorgen, omdat ons leven een totaal andere wending heeft genomen door gezondheidsproblemen.

Jouw zin doet me beseffen dat zij er waarschijnlijk alleen maar bij gebaat zijn.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 12:30

Absoluut monique, ik denk dat je het juist positief moet bekijken, ze staan daar zo ontzettend gelukkig en echt paard te zijn, schuldig hoef je je zeker niet te voelen! Ik denk dat niet veel paarden die mogelijkheid hebben om echt paard te zijn zoals ze daar wel hebben.

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, ik heb zelf ook het gevoel dat ik 'opgegeven' heb, al had ik niet veel keus, athans geen enkele die goed genoeg voor miss was behalve Equine Pensions. Ik denk dat dat voor jou ook zo geweest is, dan heb je juist het goede voor je paarden gedaan, voor hén

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:12

Goh wat een mooie plek heb je voor je paard uitgezocht! Prachtig paarden paradijs.
Dit kan je hier echt nergens vinden!