Preza na winterstop, een beetje een dipje...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Re: Preza na winterstop, een beetje een dipje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 23:29

ze had geen slechte dag, het was een slechte dag. Er was heel veel om haar heen waardoor ze erg gespannen was en dan is ze gewoon echt een bom. Ik heb geen zin om het nog een keer helemaal te typen maar kijk de reacties maar even door :)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:35

Ik vind het goed van je dat je deze filmpjes toch hebt gepost ondanks het feit dat je zelf zegt dat het een mindere dag was. Ik denk dat er maar weinig mensen dat doen. Dus, petje af ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:12

dankje :)

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:42

Heey Elles,
Vind het er goed uitzien hoor.. Veel beter dan dat je haar in een krul gaat rijden als ze toch al een bommetje is :+
Als je er zelf met een goed en lekker gevoel op heb gezeten is het toch prima ;)
Verder zijn jullie een heel leuk koppel en gaan denk ik zo nog heel veel leuke jaartjes tegemoet :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:27

Vervelend is dat, zo'n gek :P bij je in de bak!
Maar het is wel goed voor je paardje om daar aan te wennen.
Wat je paardje en jij ook moeten leren, is dat onder welke omstandigheden ook, je gewoon door kan trainen.
Want er komen altijd weer situatie's waar je paard gespannen van kan worden, je kunt niet altijd de teugels loslaten en niks meer doen.
En vaak wordt het alleen maar erger en schrikken ze op laatst overal van.
Probeer je paard daarom juist wél aan het werk te zetten, dat hoeft er niet wild aan toe te gaan, maar juist als ze gespannen zijn kun je oefeningen doen om dat beter te krijgen.
Ze moet ook het vertrouwen hebben dat jij haar leid, dat geeft haar ook meer zekerheid.
Gewoon rustig in stap voltes, slangevoltes enz, probeer haar af te leiden zodat ze op jou let!
En wat drafjes, allemaal korte stukjes, niet teveel rechtdoor, en telkens weer stappen om de rust er weer in te krijgen.
Daar kunnen jullie heel veel van leren en later dankbaar gebruik van maken!
En ik heb zelf ook een aantal jaren(een af en toe zeer hete) draver onder m'n kont gehad dus ik begrijp wel wel wat je bedoeld.
Veel succes, ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:06

nou geloof me, ze was gewoon niet te rijden toen. Ze is wel vaker gespannen en dan rijd ik haar inderdaad gewoon lekker door en houd ik haar goed bezig. Maar ze was niet zomaar gespannen, ze was gewoon even echt niet meer te rijden. enne, met stappen komt de ontspanning echt absoluut niet terug :') ze word kwaad en druk van lang achter elkaar stappen, als ze onrustig word draaf ik juist altijd even aan om haar weer te ontspannen
raar paard :')

ik gooi mn teugels trouwens niet zomaar los zoals iedereen hier zegt hoor. Ik heb gewoon contact en vraag gewoon stelling maar stel haar gewoon laag in.

Bedankt Karin, ik hoop dat we nog jaren van elkaar mogen genieten :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:18

He Elles.. ik kom ineens dit topic tegen :D :D

Ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor.. +:)+
Wil je wel mee geven dat je wat meer moet rijden.. ik zie je nu veel rondjes rijden in hetzelfde tempo..
Maar juist veel tempowiselingen en wendingen rijden, dan zal ze makkelijker ontspannen en nageven.
En die galop... die komt vanzelf als ze weer meer in balans komt.. ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 16:27

bedankt jeske :D
ik zit op de volte voor het filmpje, normaal rijd ik echt constant kriskras door de bak, daar word ze erg lekker los van :j
tempowisselingen moet ik inderdaad meer aan doen, maar dat vergeet ik elke keer als ik eenmaal rijd :+
volgende keer zorg ik dat ik eraan denk !

prisje_dw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:26

gelukkig zg je zelf al dat het een mindere dag was.
dus je begrijpt toch,
dat je zelf ook wel een mindere dag kan hebben?
best knap dat je dat snapt dan.
want bij mij kon je anders aardig lekker commentaar geven. ;(