shetlander opgesloten in trailer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:07

LindyH schreef:
Een in jouw ogen onveilige trailer is geen reden om die pony hooi te geven.

Ik zou echt kwaad zijn als iemand dat met mijn pony deed. Niemand heeft het recht om mijn pony ongevraagd te voeren, ook als ik even niet bereikbaar ben. Misschien was er wat met dat hooi, misschien moest de pony nuchter zijn voor een operatie of misschien is hij snel bevangen. Hij staat tenslotte ook niet voor niks op die trailer.

Je zult het nog wel vaker tegenkomen dat paarden worden gehouden onder omstandigheden waar jij niet voor zou kiezen. Maar je mag daar nooit eigenhandig iets aan veranderen, tenzij het direct levensbedreigend is. Dat is strafbaar, maar bovendien heeft iedereen recht op zijn eigen manier van paarden houden. Alleen instanties mogen oordelen of het door de beugel kan, en mogen eventueel maatregelen nemen.

Als die pony morgen op zijn rug ligt omdat dat hooi niet goed blijkt te zijn dan ben je mooi de pineut.

Nogmaals Ik heb toestemming om zijn paarden te voeren wij voeren zijn pony's vaker bij,ik weet precies waar het hooi/kuil ligt wat de paarden krijgen en help hem vaker met de pony's.

LindyH

Re: shetlander opgesloten in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:09

Wat is het punt dan? Je hebt nu deze pony bijgevoerd, wat je blijkbaar wel vaker doet. Dan is er toch niks aan de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:14

LindyH schreef:
Wat is het punt dan? Je hebt nu deze pony bijgevoerd, wat je blijkbaar wel vaker doet. Dan is er toch niks aan de hand?

Dat was het punt ook niet.
Het punt is dat deze pony in een gammele,verrotte en kapotte trailer staat.
Ik weet niet wat jij niks aan de hand noemt,maar het beest kan z'n kont letterlijk en figuurlijk niet keren in dat kleine ding.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:23

een shetlander die in een trailer van 2 bij 3 zn kont niet kan keren?
Qua ruimte heeft hij toch wel voldoende met die maten.

Natuurlijk is het alles behalve een ideale situatie als de trailer niet in orde is maar misschien heeft de man er wel een rede voor.
Ik zou zeggen probeer hem eerst eens te pakken te krijgen voor je verder gaat met je verhaal op bokt.
En las ook ergens dat je zei nog net niet dement, hou daar dan ook een beetje rekening mee.
Dat is niet iets waar iemand wat aan kan doen, dan heeft hij op den duur toch wat hulp nodig ookal zou hij het zelf niet willen toegeven.
Laatst bijgewerkt door areke op 16-01-11 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:26

areke schreef:

ik schat hem max. 2 bij 3,waarschijnlijk een heel stuk kleiner.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:29

Had mn bericht nog even aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:49

areke schreef:
Qua ruimte heeft hij toch wel voldoende met die maten.

Natuurlijk is het alles behalve een ideale situatie als de trailer niet in orde is maar misschien heeft de man er wel een rede voor.
Ik zou zeggen probeer hem eerst eens te pakken te krijgen voor je verder gaat met je verhaal op bokt.
En las ook ergens dat je zei nog net niet dement, hou daar dan ook een beetje rekening mee.
Dat is niet iets waar iemand wat aan kan doen, dan heeft hij op den duur toch wat hulp nodig ookal zou hij het zelf niet willen toegeven.

Ik schat de trailer hooguit 2 bij 3,groter echt niet,waarschijnlijk nog een stuk kleiner.
Hij is gewoon vergeetachtig,ik heb een tijdje een shetje van hem te leen gehad,die moest bekapt worden,gebeurd 6 weken later pas,ik heb het hem zó vaak gevraagd. Die zelfde pony moest helaas terug omdat het bij ons niet ging met mijn pony,hij zou haar ophalen,ik loop nl. niet graag met die pony over straat (pony kent niks en is heel bang) kwam hij ook pas 3 weken later doen. Ik weet dus niet of hij het vergeet of het gewoon vertikt te doen.
Ik probeer hem zoveel mogelijk te helpen,ik snap ook wel dat het moeilijk voor hem is (hij is (schat ik) een jaar of 65,heeft een hele bende pony's (totaal min. 20) ,schapen,koeien,kippen,2 ezels (die al ruim een half jaar in een donkere schuur staan en geen buitenlucht zien). Ik kan er dan ook niks aan doen dat hij maar pony's blijft kopen en ruilen met anderen. Ik ben niet van plan hem nog meer te gaan helpen,ik ben zelf druk genoeg met mijn eigen paarden,maar ik ben zo gehecht aan dat 4 jarige paardje dat ik maar blijf komen om dat lieve beestje te zien. Het is hem al heel vaak gezegd dat hij moet minderen in de paarden,hij staat onder toezicht van de AID en veel buren (die heb ik gesproken) voeren deze paarden vaak wat oud brood en gras omdat er een behoorlijk aantal magere paarden bij zitten. De wei is een sopbende (daar kan hij niks aan doen met dit natte weer,dat snap ik ook) maar je loopt daar gewoon in de mest en modder te dansen als je in de wei bent (weide wordt niet uitgemest) Ook zijn afrastering is onveillig. Zijn afrastering is 3 prikkeldraden op een paaltje van plusminus 1 meter,met daarvoor schapengaas wat er op veel plekken af is,stukken schapengaas liggen in de wei,er staat ook een enorme rol gaas in de wei van de paarden,die kunnen er zo bij. Hij houd achter die omheining een horde shetlanders,2 D-hengsten van een jaar of 3,1 grote E van 4 jaar (die ik meerdere keren van straat heb kunnen plukken,werd uit de kudde gejaagd en sprong zo over de omheining,de wei is aan een weg waar hard gereden wordt. Dit was niet 1 keer maar toch minstens 3 keer)Een hoefsmid komt er niet,hij prutst zelf wat aan met de hoeven. Ik heb ook 1 paard van hem tijdelijk opgevangen (hij moest er even "vanaf") die is door mijn hoefsmid bekapt,dat paard was nog nooit aan zijn achterhoeven bekapt en de voorhoeven waren slecht gedaan (het paard was toen 3) Laat ik verder maar niet beginnen over wat voor een pony's daar soms bijlopen......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:04

Dit klinkt alsof hier niet de dierenbescherming naartoe moet, maar een maatschappelijke instantie. Die man heeft hulp nodig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:10

stef schreef:
Dit klinkt alsof hier niet de dierenbescherming naartoe moet, maar een maatschappelijke instantie. Die man heeft hulp nodig :j

Dat denk ik ook,maar de AID houd hem in de gaten omdat er in korte tijd 2 paarden zijn overleden (1 was al ziek en de ander had waarschijnlijk een infectie opgelopen op het land)
Helaas heb ik meneer niet kunnen spreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:12

Maar de AID heeft die man niks aan.... Het klinkt als een man met de beste bedoelingen, waarbij het boven zijn hoofd is gegroeit.. Een verzamelaar.... Die heeft maatschappelijke en psygische hulp nodig, niet de AID.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:19

stef schreef:
Maar de AID heeft die man niks aan.... Het klinkt als een man met de beste bedoelingen, waarbij het boven zijn hoofd is gegroeit.. Een verzamelaar.... Die heeft maatschappelijke en psygische hulp nodig, niet de AID.....

Dat snap ik ook,maar ik wou even uitleggen hoe het zat met de AID.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:49

Zo lijkt me flink schrikken :o

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:50

Kan je niet bij de eigenaar langsgaan? ;)
Aanbellen of gewoon binnenlopen?

Misschien is er iets aan de hand met de man?
Of met de pony?

Toch wel heel lief van je dat je om de pony geeft :(:)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:20

veel succes, hoop dat je iets kan betekenen voor dat arme dier, zou mn beestje echt nooit in n losgekoppelde trailer zetten.. :|

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:27

suuzepuus schreef:
Ik denk dat je het beter andersom had kunnen doen. Misschien was er wel een rede dat het beestje in de trailer stond zonder hooi!!

Idd voortaan eerst VRAGEN dan pas handelen...zooo dom en irritant dit.

Kan hier zoo BOOOS om worden. Dat mensen met hun POTEN van dingen afblijven wat ze niet de reden weten.

Voor hetzelfde geld is dit beestje ziek of koliek of hoef bevangen (komt VAAAK VOOR)...wat anders dan heb je nu zijn dood vonnis getekend....

Los gekoppelde trailer is idd niet handig maar als je niet anders hebt moet je toch wat als een beest ziek is. Zo shet weegt niet veel kan het op zich wel aan. Vroeger werden oude trailer wel vaker als schuilplek gebruikt in weilanden omdat een schuur niet mocht.

*in hoeverre zijn de paarden in je profiel van jezelf??????*