LindyH schreef:Een in jouw ogen onveilige trailer is geen reden om die pony hooi te geven.
Ik zou echt kwaad zijn als iemand dat met mijn pony deed. Niemand heeft het recht om mijn pony ongevraagd te voeren, ook als ik even niet bereikbaar ben. Misschien was er wat met dat hooi, misschien moest de pony nuchter zijn voor een operatie of misschien is hij snel bevangen. Hij staat tenslotte ook niet voor niks op die trailer.
Je zult het nog wel vaker tegenkomen dat paarden worden gehouden onder omstandigheden waar jij niet voor zou kiezen. Maar je mag daar nooit eigenhandig iets aan veranderen, tenzij het direct levensbedreigend is. Dat is strafbaar, maar bovendien heeft iedereen recht op zijn eigen manier van paarden houden. Alleen instanties mogen oordelen of het door de beugel kan, en mogen eventueel maatregelen nemen.
Als die pony morgen op zijn rug ligt omdat dat hooi niet goed blijkt te zijn dan ben je mooi de pineut.
Nogmaals Ik heb toestemming om zijn paarden te voeren wij voeren zijn pony's vaker bij,ik weet precies waar het hooi/kuil ligt wat de paarden krijgen en help hem vaker met de pony's.