DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:35

Ik heb ook nog wel een bedrijf voor een heeeeeeeeeeelllee koude douche! :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:36

Euh, TS... Dat je boos bent op Divoza is begrijpelijk, maar daarom hoef je toch niet lelijk te doen tegen de bokkers die hier reageren?
Af en toe een puntje of een komma leest ook wat prettiger trouwens...

Een deken hoort inderdaad niet zomaar stuk te gaan. De vraag is, is ie zomaar stuk. JIj zegt van wel, Divoza zegt van niet. Dat wordt dus touwtrekken.
Ik heb weleens ergens iets gelezen over dat je van een produkt mag verwachten dat ze een x periode mee gaan. Volgens mij bij de consumentenbond oid. Misschien kan je op hun site iets vinden?
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 12-01-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:37

Wat vreemd. ik heb juist hele goede ervaringen met Divoza. Ik bestel er heel vaak en altijd is mijn bestelling de volgende dag binnen en alles is netjes in orde. 1 keer had ik een rijbroek besteld die na 3 weken al kapot was en ik heb die terug kunnen sturen en een nieuwe gehad.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:37

Ik ben ook van mening dat de binnenvoering niet los zou mogen laten. Het is geen jurk die je om doet. Het heet niet voor niets een paardendeken en daar betaal je ook voor. Bij mijn weten heb je op ieder product, op een aantal producten na, in elk geval 6 maanden garantie. Ik zou toch eens even heel stevig bellen en anders op een andere manier mijn gelijk halen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:39

stef schreef:
Euh, TS... Dat je boos bent op Divoza is begrijpelijk, maar daarom hoef je toch niet lelijk te doen tegen de bokkers die hier reageren?
Af en toe een puntje of een komma leest ook wat prettiger trouwens...

Een deken hoort inderdaad niet zomaar stuk te gaan. De vraag is, is ie zomaar stuk. JIj zegt van wel, Divoza zegt van niet. Dat wordt dus touwtrekken.
Ik heb weleens ergens iets gelezen over dat je van een produkt mag verwachten dat ze een x periode mee gaan. Volgens mij bij de consumentenbond oid. Misschien kan je op hun site iets vinden?

Ja. Ieder product heeft een 'verwachtte levensduur' waar je bij normaal gebruik vanuit mag gaan. Het probleem in deze is de term 'normaal gebruik'. De winkel kan bijvoorbeeld vinden dat het normaal gebruik is als je paard ermee op stal staat, terwijl de TS vind dat het normaal is dat het paard raust met anderen en ermee rolt...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:39

Ik vind dat je persoonlijk overdreven reageerd..
Ze willen hem voor je maken, nee dat kan/mag niet.. Ik vind het netjes van ze dat ze je daarnaast dan nog 10% korting aanbieden. vergeet niet dathet paarden zijn.. die van mij scheurt ze ook elke ker in reepjes, maakt niet uit wat voor een voering oid erin zit. en aan het materiaal dat Imperial Riding gebruikt, kan Divoza niets doen, zij zijn alleen maar een verkooppunt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:42

Celiien schreef:
Ik vind dat je persoonlijk overdreven reageerd..
Ze willen hem voor je maken, nee dat kan/mag niet.. Ik vind het netjes van ze dat ze je daarnaast dan nog 10% korting aanbieden. vergeet niet dathet paarden zijn.. die van mij scheurt ze ook elke ker in reepjes, maakt niet uit wat voor een voering oid erin zit. en aan het materiaal dat Imperial Riding gebruikt, kan Divoza niets doen, zij zijn alleen maar een verkooppunt.

Daar ga je dus fout. Als IR iets fouts gebruikt moet Divoza het oplossen, zij zijn het verkooppunt. De TS is met hen een overeenkomst aangegaan. Dus de Divoza moet het oplossen (wat de eerste keer idd vaak repareren is) en de divoza moet eventueel gemaakte kosten dan verhalen op IR. Maar de TS heeft niets te maken met IR.

MamboBeach

Re: DIVOZA krijgt van mij de koude douche!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:50

Ik heb het nagekeken en inderdaad, op elk product heb je minimaal 6 maanden garantie. Even een gedachte met gezond verstand... Als ik een paardendeken koop voor mijn paard, dan verwacht Divoza toch niet dat dat paard met een deken op naar een gala gaat op pumps en het deken dus geen vlekje te verduren krijgt? Niet de realiteitszin uit het oog verliezen graag. De mensen die paardendekens maken en verkopen weten wat die dieren doen. Ze willen er goed voor betaald krijgen. Prima, ook deugdelijke producten maken en/of verkopen dus.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:51

Maar dan nog heeft de Divoza hulp aangeboden als in reparatie. Ik vind niet dat ze het dan moeten vergoeden. Daarnaast als je kijkt bij Divoza's website staat er dit:
Citaat:
Voldoet een artikel na ontvangst niet aan uw wensen, dan kunt u het binnen 30 dagen, mits ongebruikt en in de originele verpakking, gefrankeerd aan ons retour zenden.

&
Citaat:
Elk artikel van Divoza Horseworld voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteit en degelijkheid. Mocht het artikel bij normaal gebruik onverhoopt toch gebreken vertonen, dan worden deze kosteloos hersteld. Dit gebeurt door middel van vervanging of reparatie, dit wordt door Divoza Horseworld beoordeeld. De garantie omvat fabrieks- en/of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage niet onder de garantiebepalingen evenals producten van rubber.

Divoza heeft dus het recht te boordelen of het vervangen wordt of gerepareerd.. En dan valt het nog te betwijfelen of dit geen 'normale' slijtage is ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:55

Normale slijtage? Na anderhalve maand? Vind jij het normaal als je broek of jas na anderhalve maand scheuren vertoont? Ik ga direct terug hoor. :j

Voldoet een artikel na ontvangst niet aan uw wensen, dan kunt u het binnen 30 dagen, mits ongebruikt en in de originele verpakking, gefrankeerd aan ons retour zenden.

Niet aan je wensen voldoen binnen 30 dagen terugsturen? Ongebruikt en in verpakking... Is al moeilijk dan om iets te passen of om uit de verpakking te halen? Wat wil je hiermee zeggen? Is verplicht hoor, minimaal 7 dagen...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet slim van je vind om de deken niet te laten repareren. Dat is namelijk de normaalste zaak van de wereld in dit soort zaken om iemand weer schadevrij te stellen. Divoza staat vol in haar recht zoals ze nu heeft gehandeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:57

MamboBeach schreef:
Normale slijtage? Na anderhalve maand? Vind jij het normaal als je broek of jas na anderhalve maand scheuren vertoont? Ik ga direct terug hoor. :j

Niet aan je wensen voldoen binnen 30 dagen terugsturen? Ongebruikt en in verpakking... Is al moeilijk dan om iets te passen of om uit de verpakking te halen? Wat wil je hiermee zeggen? Is verplicht hoor, minimaal 7 dagen...

Nee, je mag iets wel passen, maar je moet de verpakking erbij doen, voor zover mogelijk. Dat houdt dus in dat er best 1 of 2 haartjes op kunnen zitten doordat een deken gepast hebt, maar niet dat er hele modderplaten op kunnen zitten.

Gentlegiant

Ik denk dat het dan toch een gevalletje is van stof dat tekenen vertoonde van rotten....

Dit heb ik ook eens gehad met een dure rijbroek 250gulden toen nog
Terug gegaan en heb een nieuwe gekregen

Ik zou eepven bellen of mailen dat als er geen passende oplossing komt je rb of iets dergenlijks inschakelt

Celiien

Ja met mensen.. maar vergeet niet dat met paarden er ook nog andere paarden zijn die ook nog weleens wat stuk maken.. is toch hetzelfde verhaal als dat jij met iemand knokt/speelt en je maakt een verkeerde beweging en er scheurt wat? ga jij terug met een spijkerbroek als je met iemand gevochten hebt en er nu een gat inzit?
je weet niet wat er met die deken gebeurd is. Uberhaupt niet wat voor deken het is (staldeken?regendeken?)

jaa die laatste moest ik er nog uithalen :') was niet degene die ik zocht

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:03

Vjestagirl schreef:
MamboBeach schreef:

Nee, je mag iets wel passen, maar je moet de verpakking erbij doen, voor zover mogelijk. Dat houdt dus in dat er best 1 of 2 haartjes op kunnen zitten doordat een deken gepast hebt, maar niet dat er hele modderplaten op kunnen zitten.

Ik begrijp het. ;) Waar ik op doelde was alsof het heel coulant zou zijn van Divoza en dat is het niet, dat bedoel ik te zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:09

Citaat:
Elk artikel van Divoza Horseworld voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteit en degelijkheid. Mocht het artikel bij normaal gebruik onverhoopt toch gebreken vertonen, dan worden deze kosteloos hersteld. Dit gebeurt door middel van vervanging of reparatie, dit wordt door Divoza Horseworld beoordeeld. De garantie omvat fabrieks- en/of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage niet onder de garantiebepalingen evenals producten van rubber.

Divoza houdt zich dus keurig aan haar eigen voorwaarden :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:10

MamboBeach schreef:

hihihi, herkenbaar voorbeeld van een versleten broek. Ik had een spijkerbroek gekocht en na een maand of 3? Scheurde ik er ineens uit toen ik op mijn hurken ging zitten. Bleek de stof versleten bij mijn bil.binnenkant dijbeen. een dag later broek 2 (zelfde broek, zelfde dag gekocht) ben er mee terug gegaan en kreeg meteen te horen dat dat niet moht binnen een paar maanden en dat ik nieuwe broeken kreeg, of mijn geld terug.
Divoza zal het proberen het te gooien op normale slijtage of verkeerd gebruik (klierende paarden etc.) maar ik heb nog maar zelden meegemaakt dat de binnenkant van de deken kapot ging, behalve wanneer hij inderdaad door een ongeluk vertrapt werd door het paard.
(vergeten iets los te maken of paard niet vastgezet en verkeerde volgorde losgemaakt gaat er vandoor met singels/bilkoorden vast en borst los)
Maar als de buitenkant helemaal heel is en de binnenkant gescheurd en er meer tekenen zijn van slijtage, kan het heel goed een materiaal fout zijn waar fabrieksgarantie op zit. Voor hetzelfde geld was de stof al oud en gaar en slijt hij daardoor zo snel door...

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:17

In Heteren kun je alles zo ruilen.

ik had thermolaarzen (canada) en die waren kapot gegaan door verkeerd gebruik (ermee gereden, ze niet uitgedaan met laarzenknecht enz)
ik kreeg zo 30 euro terug!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:18

divoza geeft aan dat ze het willen herstellen.

Dus ik zie het probleem niet. Ze weten niet wat er met de deken gebeurd is. Ook weet je zelf niet wat je paard er mee uitgespookt heeft.

Ze willen hem herstellen en daarmee verlenen ze je toch een prima service. Dat is het nadeel van dit soort voorwerpen. Als je paard bv was blijven haken en er zat een winkelhaak in... dan had je ook een nieuwe moeten ontvangen?

Dus gewoon paard een andere deken op en de kapotte even laten repareren.

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:22

Ook ik ga voor me meeste spullen naar de Divoza in Leek. Heb toen ik een bodyprotector nodig had zelfs heel goede service gekregen,denk daarbij aan, zit ie lekker en mocht zelfs even op een van de zadels zitten of hij niet steeds tegen het zadel zou komen.. Stiekem wou ik dat zadel ook wel,haha. :o

Uit mijn bovenstaande verhaal blijkt dus maar weer dat Divoza aan haar voorwaarden heeft voldaan en hoe vervelend het ook is jij dikke pech hebt,staat er een beetje raar maar k wist niet hoe ik het anders neer zou moeten zetten :o

robert45 dat bedoel ik dus:)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:23

ik wil niet partijdig doen maar in november heb je de deken gekocht.. dat is ong 2 maand terug.. Meestal gelden garanties tot zes week. en als je dan na die zes week een deken op doet dan kan je verwachten dat je er geen garantie op hebt. 'Tenzij' er ergens iets opstaat van een jaar.

En tja wel raar dat die binnenkant kapot gaat. dat ben ik met je eens! ;)
Maar divoza doet zijn best en zijn werk nemen we aan toch?
10% korting vind ik super netjes van de divoza trouwens!
50% zou wel veel zijn..
vervelend dat je dan zolang moet rijden maar daar kunnen zij ook niks aan doen. En jij natuurlijk ook niet.
Ik hoop dat het goed gaat met je volgende deken.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:30

Hm, mocht het geen bekend gebrek zijn van het betreffende product, is het volgens mij vrij normaal om het product door te sturen naar de leverancier. Zij kennen het product en eventuele mankementen het best, is dit niet iets om nog even na te vragen bij de Divoza? Gewoon nogmaals aangeven dat je ontevreden bent over hun tot nu toe geleverde service en vraag of ze je misschien alsnog willen helpen er mee. Zo niet, dan kan je altijd proberen om de leverancier te mailen/bellen over je probleem, wie weet kunnen zij wat voor je betekenen.
Geef ze nog een kans zou ik zeggen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:30

Minimaal 6 maanden garantie dus.

wat betreft het laten repareren door divoza, ze willen je natuurlijk helpen en zetten dit zo in hun voorwaarden wat voor hun het voordeligst is. Maargoed, ik zou het laten maken en is het na anderhalve maand weer zo, weer terug en dan een nieuwe eisen. Niet door rommelen met zulke dekens...

ismy, is ongeveer 6 weken terug maar het is 6 maand, minimale garantie.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:39

oo haha foutje sorry excuseer me :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:43

;) Geeft niet hoor.