C'est bon ( Dayano x Alasca ). *update*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:55

Ik vind dat je een hele mooie zit hebt en je benen mooi stil hebt.
Soms moet je alleen nog wat op je handen letten, iets meer bij elkaar houden.
Heel netjes, de rest komt vanzelf!!

ivy_power89

Re: C'est bon ( Dayano x Alasca ).

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:58

ziet er al een stuk beter uit,
Alleen trekt ie nog te vaak zijn kop eruit, en lijkt het (zoals ik het op de film zie) dat je er nog te weinig aan doet. snap het wel, tis tenslotte nog een jong paard, maar denk dat je wel iets strenger kan rijden.
Voor zover ik nu ziet, loopt ie namelijk al goed bij elkaar, netjes rechtgericht, en met stelling door de bocht!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:05

Leuke schimmel!
En je hebt nog een paar maanden voor je wilt gaan starten. Komt vast goed, als ik zie hoe fijn het paard gereden wordt.
Kan dan heel snel gaan met die jonge paarden (als ze fijn gereden worden, zoals dit paard).
Ik vind het juist heel goed dat je er niet aan zit te prutsen aan de voorkant. De balans in de hoofd/hals houding komt vanzelf wel als je het paard zo mooi van achteren naar voren blijft rijden. Misschien is het paard ook nog wat aan het wisselen en heeft het daarom wat onrust in het hoofd? Zou kunnen...
Bovendien is de L1 ook nog niet zo heel heftig...het is vooral basis, overgangen en een paar pasjes wijken...
Moet lukken volgens mij!
Succes!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 14:07

Hackney: Bedankt voor je reactie!! :)

Ivy_power: Klopt!! Ik probeer het nu nog zoveel mogelijk vanuit haar te laten komen, dat ze zich aanbied zeg maar. Op het eind, dus als ik een kwartier ong. aan het rijden ben ontspant ze fijn en geeft ze mooi na. Dan kan ik er ook meer aan rijden. :) Maar idd, ze moet nog constanter in de aanleuning, maar daar gaan we zeker aan werken! :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:19

C'est bon is leuk!!

Jullie gaan wel vooruit hoor, gewoon veel kilometers maken samen is daarvoor de enige optie :) Ze komt in het begin inderdaad af en toe wat van de hand af, maar wanneer je dit met geduld oplost door eerst aan je balans te werken komt dat vanzelf wel :) Op 2 teugels blijven rijden en voorwaarts gaan. Jullie hebben de tijd dus neem die ook ;) !!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 19:45

Polly2: Bedankt voor je positieve reactie!!! Leuk om te horen!! Ik denk wel dat ze dalijk heel snel vooruit gaat.. :)

Amaryllis: We hebben idd nog de tijd, en als ik kijk wat ze deze week bijgeleerd heeft gaat dat zeker goed komen!! :D

Biancaa

Re: C'est bon ( Dayano x Alasca ). *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:28

Ziet er weer leuk uit, ik vind haar zo'n lieve uitdrukking hebben, zo'n mooie oogopslag. Van het rijden zelf heb ik niet veel verstand (zei ik al he, word nou al seniel) je hebt nog lekker de tijd en als ze het nu al zo snel oppikt dan komt het vast wel goed :))

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:40

Mooie Foto;s! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:46

Het ziet er leuk uit hoor!
Soms denk ik ook even, zou je niet net even iets meer moeten vragen als dat koppie omhoog gaat?
Maar dat is denk ik het beste in te schatten als je er zelf opzit, slecht is het iig niet zoals het nu gaat.
Wel denk ik dat als ze naar beneden komt, je weer iets mee moet geven, dan gaat ze soms te rond.
Maar dat is weer heel lastig want dan komt ze natuurlijk weer omhoog, haha!
Longeer je nog?
Dat kan ook helpen alles wat constanter te krijgen.
Ben wel heel benieuwd hoe het telkens verder gaat, misschien kun je af en toe opdaten!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:37

Bianca en Kflower: Dank je :) !!!! Leuk al die reacties!!

MariandaFuego: Dit zijn de eerst weken dat ik haar ECHT aan het rijden ben. Ben daarom nog niet al te streng met mijn hand en in het rijden. :) Ze komt idd nog iets te rond als ze nageeft... Maar ik kan haar daar nu vanuit mijn been meer uit gaan rijden. Maargoed, dat moet ze nog allemaal leren. Vind het allang fijn dat ze mooi vanuit zichzelf nageeft. :) Longeren doe ik ook, fijn als afwisseling en idd om de aanleuning wat constanter te krijgen.
Ik ga zeker vaker updates plaatsen! :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:05

Hee, nog een witte Dayano! (Nouja, over een paar jaar dan. :D )
Leuk dier, vind het rijden er goed uit zien. Zeker voor zo'n jonkie, op het tweede filmpje rij je er al duidelijk meer aan. Paard is wat vlotter en loopt alweer wat meer bij elkaar, met stelling en redelijk nageeflijk. Dat ze de kop er af en toe nog uittrekt, kan je beter nog even negeren. Als ze haar balans meer gaat vinden, kan je meer aan de nageeflijkheid gaan werken en grote kans dat ze het dan niet eens meer doet. Duurt nog 2 maanden voor de zomer, dus tijdddddd zat!

Gaat helemaal goed komen met deze Dayano. :j

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:08

Dankje! Leuk commentaar! Erg fijn om te horen!
Het is ook gewoon een heerlijk paard! Ze leert zo snel! Het is nu alweer een stuk beter! Echt ongelooflijk hoe snel die jonge paarden soms dingen leren!
Ken je nog een schimmel van Dayano dan?? :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:13

Ik vind het eigenlijk alleen maar fijn om te zien dat iemand zijn paard gewoon een beetje de tijd gunt! :D
Lekker op het gemak alles er op gaat zetten en wacht tot het paard het aangeeft dat die er aan toe is. Dayano's staan er wel bekend om, om dingen gemakkelijk op te pakken. :j

Ik ken inderdaad ook een schimmel van Dayano. ;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:52

Leuk beestje!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 22:00

Dank je! :D