En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mallory3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:06

Succes ;)
BTW Je paard is PRACHTIG! :D

StalNollie

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:11

ben benieuwd naar je updates

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 11:50

Adil18 schreef:
Petje af!

Zet 'm op en ga ervoor! Ik wens jullie als combi veel geluk, succes en doorzettingsvermogen!

Dit is trouwens nog echt eens een super voornemen voor 2011 :D

Haha, dat is ook zo ja!
Dankjewel!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:49

Dus toch! Ik hoop dat je in de moeilijke momenten dit nog eens leest, maarrr, blijven doorzetten. Dat ze hinnikt naar je wil zeggen dat ze blij is je te zien, probeer op het gemakje op te bouwen, 't komt wel in orde :) Veel succes ermee!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:31

knap dat je doorgaat :o

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:20

Heb je verkooptopic stilletjes gevolgd omdat ik als een blok viel voor het koppie, kleur en uitstraling van je merrie. WAT een paard!
Meid, GA ervoor. Je kunt altijd nog beslissen dat het niet lukt als je echt elke mogelijkheid geprobeerd hebt.
Ik ken de bloedlijnen en bijbehorende gebruiksaanwijzingen, dit soort paarden is 24karaats goud als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt (en ja, dat kan ik weten ;-) maar inderdaad, daar moet je WEL even wat voor doen, je moet het eerst verdienen, daar heeft je instructrice wel een punt. Maar als je het echt wilt, dan is waar een wil is een weg, en dan ben ik heel benieuwd naar updates! Want eerlijk is eerlijk, het had niet veel gescheeld of ik had in je verkooptopic zelf gereageerd dat ik wel belangstelling voor haar had. Alleen zit ik al tot de nok toe vol met paarden (hoe zou dat nou komen, ghi), kan er niet meer zomaar nog eentje bij nemen ;) Mocht je over een jaar of twee alsnog besluiten haar weg te doen dan heb ik weer 'n plekkie...ah, nee, dat is flauw van mij, ik hoop gewoon dat je er voor het leven een wereldpaard aan krijgt! Succes!

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:23

En hoe is je les gegaan?
Goed dat je doorzet hoor!
Gewoon je gevoel volgen!!!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:54

Update!! 23 december

Net terug van stal.
De les ging goed!
IK was wel erg zenuwachtig. Maar niet bang gelukkig.
Eerst een paar rondjes gelongeerd en daarna erop gestapt.
Tanja (mijn instructrice) moest natuurlijk wel met de longeerzweep in de bak staan maar toch ging het goed.
Ze heeft ook wel meerdere bokken gegeven en proberen te staken maar elke keer liep ze ook weer daarna.
En dan belonen natuurlijk, en dan komen die oortjes wel naar voren!

Na de tijd overdreven beloond en helemaal tevreden afgestapt!
Als we het zo doorgaat komt het goed!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:17

Fijn om te lezen dat het goed ging, ik gun het jullie beiden dat het goed komt met jullie. +:)+

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:18

Super :D
waarom die longeerzweep? zodat hij niet stil staat :)?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 21:20

Jeroennn schreef:
Super :D
waarom die longeerzweep? zodat hij niet stil staat :)?

Ja, want zodra ze stil gaat staan wil ze omhoog.
En als je haar lopende houd is het goed.
Het belangrijkste vinden we nu eerst voorwaarts rijden.
Dus teugels in een boogje en voorwaarts, zodra ze loopt overdreven belonen.
En zodra ze begint de dreigen of staken kwam mijn instructrice er even achter.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:21

okee goede oplossing :j

ben benieuwd naar de volgende update!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:27

+:)+ Wat goed van je! (ben een stille lezer van je vorige toppic)

Maar inderdaad goed naar jezelf luisteren, dat is het allerbeste! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om de afgelopen dagen die positieve ervaringen te hebben gehad!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 21:40

Dankjewel! Klopt, ik ga er nu al weer een stuk vrolijker heen dan eerst, en dat moet. Je moet wel plezier blijven houden ook al zit je in een dip.

Ik zit er aan te denken om eens een bitloos hoofdstel te proberen. Ik heb het idee of ze verkeerd in is gereden. Want zodra je het bit in haar mond legt begint ze heel erg te kauwen.
Nou is dat ook jongigheid maar als je op haar gaat zitten en de teugels heel zachtjes aanneemt kruipt ze al achter de teugel helemaal in de krul.

En ik dacht als ik nou eens een bitloos hoofdstel probeer. Dan heeft ze het gevoel of ze geen bit in heeft en doet ze dat misschien niet meer.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:00

Calimero_ schreef:
Dankjewel! Klopt, ik ga er nu al weer een stuk vrolijker heen dan eerst, en dat moet. Je moet wel plezier blijven houden ook al zit je in een dip.

Ik zit er aan te denken om eens een bitloos hoofdstel te proberen. Ik heb het idee of ze verkeerd in is gereden. Want zodra je het bit in haar mond legt begint ze heel erg te kauwen.
Nou is dat ook jongigheid maar als je op haar gaat zitten en de teugels heel zachtjes aanneemt kruipt ze al achter de teugel helemaal in de krul.

En ik dacht als ik nou eens een bitloos hoofdstel probeer. Dan heeft ze het gevoel of ze geen bit in heeft en doet ze dat misschien niet meer.

Proberen kan nooit kwaad toch? Vind het echt super dat je het zo doorzet..

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:20

Calimero_ schreef:

Hier een bitloze "miep" :D
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, kan geen kwaad!

* blijft topic volgen ;) *

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 01:13

Mooi dat het goed ging! Wat voor bitje heb je nu in dan en welk materiaal?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 01:14

Hm, ik vond het verkoop idee persoonlijk verstandiger, maar als ik hoor hoe je het aanpakt (met longeerzweep in de bak, losse teugel en gas) lijkt het dat je wel op de goede weg zit. Als je overstapt op bitloos, wees dan wel alert dat dat voor zowel jou als het paard heel erg wennen is. Probeer vooal in het begin veel lessen te nemen, om over dat dooie punt heen te komen
Mooi dat je de motivatie weer hebt, dat is het halve werk. Succes!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 09:30

Daphaan schreef:
Hm, ik vond het verkoop idee persoonlijk verstandiger, maar als ik hoor hoe je het aanpakt (met longeerzweep in de bak, losse teugel en gas) lijkt het dat je wel op de goede weg zit. Als je overstapt op bitloos, wees dan wel alert dat dat voor zowel jou als het paard heel erg wennen is. Probeer vooal in het begin veel lessen te nemen, om over dat dooie punt heen te komen
Mooi dat je de motivatie weer hebt, dat is het halve werk. Succes!

Als mijn instructrice wist dat ik het niet kon had ze het me niet laten doen.
Maar goed, daar hoeven we verder geen discussie over te houden :)

Ik heb ook vaak les hoor. Vandaag helpt ze me weer.
De komende tijd ga ik er niet op zonder dat ze erbij is zodat ik zeker weet dat het goed gaat.

En ja ik snap dat het heel anders is om bitloos te rijden.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 09:31

kamsel schreef:

Ik heb nu een gewoon ijzeren dubbel gebroken bitje.
Heb ook al eens getwijfeld om een ander bit, maar ja.
Wat voor een?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:58

Calimero_ schreef:
kamsel schreef:

Ik heb nu een gewoon ijzeren dubbel gebroken bitje.
Heb ook al eens getwijfeld om een ander bit, maar ja.
Wat voor een?

Mooiste zou zijn om eens een basismodel van Myler te proberen, maar dat is niet overal te koop of (nog beter) te leen. Gezien de hoeveelheid plek in haar mond zou ik in ieder geval een wat dunner bit nemen, het bit dat je nu hebt is nogal dik en daar had ze inderdaad behoorlijk bezwaar tegen.
(ik heb het paard gezien en in handen gehad, wil het nog steeds wel kopen..... ;) )

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:04

ooh wat leuk dat je les goed is gegaan,. hopen dat al snel die zweep niet meer nodig is. zodat je in je eentje ook kan trainen.
dat belonen is in ieder geval goed.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 19:11

Update 24 december

Net weer les gehad.
En gelukkig ging het super.
Eerst aan de longe, maar ze was helemaal gek, dus iets langer gelongeerd als eerst.
Toen erop en ze wou gelijk staken, dus op het goede moment een tik en toen gingen we weer voorwaarts gelukkig.
Ook in galop heb ik haar 1 keer een bestje tik gegeven en een grote bok, maar wel gelijk voorwaarts.
En natuurlijk heel veel belonen als ze het goed deed, dus de oortjes kwamen mooi naar voren.
Ook kon mijn instructrice een tijdje uit de bak, dus was de longeerzweep niet nodig.
Dit bouwen we langzaam aan af, zodat ik over een tijdje mezelf kan redden.

En ik ben vanmiddag bij Divoza en Horse and Outdoor geweest om mijn wedstrijdoutfit te kopen.
Ik had eerder al een trailer gekocht. Dus voor de wedstrijden zijn we klaar!
Nu het paard nog haha. We doen het trouwens rustig aan hoor, het is niet dat ik binnen een half jaar wedstrijden wil rijden!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:43

Goedzo, goed vooruit gegaan zeg :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:05

Ik herken veel van mezelf in jou! Wel willen, maar die onzekerheid die je eigenlijk nekt en dan al die commentaren erbij... Vaak goedbedoeld, maar ze maken het meestal nog slechter dan ervoor en doen je nog meer twijfelen dan eerst.
Om die reden (nouja, kreeg vooral heel slechte kritiek en was het geloof in paard én mezelf compleet kwijt) ben ik verhuisd van stal. Ben ik blij dat ik m'n paardje niet heb opgegeven, het begint ook stilaan beter te gaan. :)

Wens je dan ook heel veel succes, en mijn duimen draaien overuren voor je!