Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
senna21 schreef:Nounou Fargo, iets minder mag ook wel.
TS heeft nu ontdekt dat er sprake is van cushing.
Verwijten dat iemand de juiste kennis/link voorheen niet had vind ik niet helemaal koosjer. En dan hoef dat helemaal niet 'schreeuwend'. TS vindt het al moeilijk genoeg.
Het is aan de TS in hoeverre zij het een paardwaardig leven vindt.
De een doktert lang, de andere kiest eerder voor euthanasie. Voor beide valt wat te zeggen.
De een doktert wel door met een cushingpaard met bijv. terugkerende hoefbevangenheid. De ander vindt dat niet eerlijk tegenover een paard.
Het kan zijn dat het paard idd er van opknapt, maar de DA van TS heeft daar ook zicht op.
Cushing is weldegelijk een voortschrijdend proces. Het gezwel wordt groter, met alle gevolgen van dien. Medicijnen kunnen het niet genezen, wel de effecten verzachten of onderdrukken.
TS heel veel sterkte.
tijgerr91 schreef:,jij en alleen jij weet hoe ziek ze is en of ze nog beter wordt of dat dat gewoon nooit meer goed gaat komen en ze altijd pijn blijft houden..
MarloesRixt schreef:Eiber, zou je even wat rustiger willen reageren?
TS is bezig met een moeilijk besluit, en tuurlijk mag je je mening hebben maar dat zou je ook iets vriendelijker kunnen vertellen.
Neskolay schreef:Dank je onne.
Jolliegirl: Ja ze zal net als mijn paard 2 jaar geleden rustig ingeslapen worden.
Alles komt weer boven en zie er enorm tegenop, zal erbij zijn tot der laatste zucht.. weet het allemaal nog als de dag van gister en hoopte er nog lang niet weer voor hoeven staan, maar helaas...
tijgerr91 schreef:Ja maar TS geeft zelf al aan dat het paardje al 3 weken lang heel veel pijn heeft en daarvoor ook al een hele slechte weerstand en alles had, ook het gebit en is heel slecht en ze kan alleen slobber eten, zo kan een paardje nooit veel aansterken en echt veel beter worden. En nogmaals, TS heeft er ook een da bij gehad in de kliniek en die hebben er ook heus wel verstand van. Het is en blijft haar keuze en ik vind dat dat ook gerespecteerd moet worden, dus met iets meer gevoel mag er wel gereageerd worden.
tijgerr91 schreef:Misschien lijd ze wel ondraaglijk, wat weet jij daar nou van? Heb jij het beestje met eigen ogen gezien?
Het lijkt mij het beste om de TS gewoon onze steun te geven in haar beslissing! En als zij besluit om haar paardje in te laten slapen om wat voor reden dan ook dan is dat haar besluit, ze zal haar lieve paardje heus niet in laten slapen als zij het gevoel niet had nog wat te kunnen betekenen voor haar!