Na ongeveer 8 jaar...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Na ongeveer 8 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:48

Wat leuk :) Dankzij bergemo ben ik verslaafd geraakt aan de fjordjes. Iig heel veel plezier met wodka en we willen wel foto's zien morgen!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:51

Idd leuk dat Wodka een fijn pensioenplekje heeft gekregen :D
Was een van de weinige fjorden die ik kon herkennen in de kudde blondies :P

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 21:00

Ik kende ze 8 jaar geleden precies! Ik kwam er paar weken geleden voor het eerst in jaren, en kon alles (behalve de nieuwe) nog precies opnoemen haha. Rakker staat er nog, maar begint ook 'op' te raken. Hurby is inderdaad ook met pensioen, ook door een 'fan' van Hurby gekocht haha!

Wodka is een prachtige fjord vind ik, ik viel meteen voor die mooie pluk en die leuke zebra beentjes. Hij moet wel even flink aankomen etc, maar dat gaat zeker goed komen :j

Helaas door het weer gaat het ophalen morgen hoogstwaarschijnlijk niet door..:(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:05

Het is ook wel heel gevaarlijk om nu met een trailer te rijden. Dus goed dat je geen risico neemt.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:07

Wat ontzettend leuk dat je een manege pony een fijne oude dag gaat bezorgen. ik vind dat een erg mooi streven. Er wordt idd in de paarden wereld een hoop afgesjoemeld, erg jammer.
Het weer zit idd niet erg mee, dus mischien nog een paar dagjes wachten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:58

elkee schreef:
Ik kende ze 8 jaar geleden precies! Ik kwam er paar weken geleden voor het eerst in jaren, en kon alles (behalve de nieuwe) nog precies opnoemen haha. Rakker staat er nog, maar begint ook 'op' te raken. Hurby is inderdaad ook met pensioen, ook door een 'fan' van Hurby gekocht haha!
:(

'Fan' denkt de lading niet geheel... _O- :') Maar ach, Hurby heeft t vast goed :P
Wel even jammer van die sneeuw, maar zou nu ook niet graag met een trailer (mee)willen rijden

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:23

Ik zie nu je topic pas Elke :):) Ik wist niet dat het al definitief was!
Jammer van het weer, maar Wodka wacht vast nog wel even tot de sneeuw weg is.
Eventjes gedult hebben :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:29

oke.. goed van je om de twee oudjes een goede dag te geven.
Toch wil ik je benadrukken dat niet iedereen je zal bedonderen. En krap achter je oren, ook bij bekenden. Je mag best om een contract vragen ook bij bekenden... en je moet naar mijn idee altijd meewerking krijgen voor een keuring.
Ik hoop dat je toch ooit (misschien als je twee oudjes ooit naar de eeuwige groene velden gaan) je toch eens durft te denken aan een jong paardje? tot die tijd.. wens ik jullie het beste!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:38

_/-\o_ Vind het echt super dat je woord houdt en zo'n paardje koopt!! Respect!
Ik hoop dat je nog heel erg veel plezier van beide paardjes mag hebben!

20 jaar mg dan voor manegewerk idd wel zwaar worden, maar ik heb ook een 20-jarige (geen manegepaard geweest) maar die is echt nog topfit en kan niet eens stil blijven staan, dan wordt ie helemaal naar. Die neem ik dus nog regelmatig mee voor een heerlijk buitenritje en hij geniet volop.

Wel heel erg kl*te dat je bedonderd bent door iemand die je dacht te kunnen vertrouwen.... _-:( -:(-

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:28

We hebben Wodka vanmiddag opgehaald. De weervoorspellingen zijn erg slecht voor de komende dagen, dus het was nu of nooit. Toen ik hem ophaalde vanmiddag zei een vrouw: Je hebt groot gelijk hoor, het weer word slechter en morgen word het groepje oude paardjes 'weg gebracht' := . Toen wist ik genoeg.. Ik heb Wodka dus eigenlijk een beetje gered van de dood! Wat ben ik blij dat ik ondanks het rot weer, vele sneeuw etc door heb gezet samen met mijn vader en vriend :) Ook heel leuk is: we zijn bijna even oud haha, hij is 17 dagen ouder ;)
Laatst bijgewerkt door velvetblack op 19-12-10 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:37

We gebracht waar naar toe dan? Wodka zou echt niet met deze paardjes mee gegaan zijn hoor, als jij hem al gekocht had ;)
Maar veel plezier!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:42

Hij moest voor dinsdag zijn opgehaald, heb hem niet gekocht maar overgenomen :) Ze staan op een stuk land en daar moesten ze voor dinsdag van af..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:50

Schandalig dat een manege zo met zijn (trouwe) paarden omgaat.
Fijn dat jij er eentje hebt kunnen redden. Mooie Fjord! Misschien zijn er meer mensen die via Bokt een oud paardje kunnen ophalen?
Zou Potverdikkie dit lezen?

Mmm dure manege hoor, 5 sterren ook nog....niet voor de oude paardjes...die worden afgedankt! {x)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:14

Ik moet toegeven, er zijn er behoorlijk veel wel geplaatst hoor. Slecht voor hun paarden zijn ze niet. Ze zei in ieder geval: Ze worden maandag weg gebracht, weet niet of dat slacht inhoud? Ze hebben met mij ook erg netjes gehandeld..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:17

Amalarab: Beetje genuanceerder kan ook wel ;) Het is al heel wat dat deze manege de oudjes lekker op de wei zet en een poging doet om een fijn baasje te vinden. Een oud dier kost bakken met geld en dat heeft een manege gewoon niet. Daarbij moet je ook nog de ruimte hebben om de dieren te huisvesten, dat is voor de meeste maneges gewoon niet weggelegd.

Elke: Leuk dat jullie hem hebben opgehaald! :):) Waar kunnen we hem komen betuttelen?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:28

Haha je bent altijd welkom! We hebben gister een grote stal met grote wei voor hem kunnen regelen. De man die onze stallen gaat bouwen bood het aan voor niets voor zolang het nodig is, 2 km verderop.
Ik vind het ook nog behoorlijk netjes van de manege dat ze ze eerst nog lekker op een wei zetten :j De paardjes waar het dan om gaat zijn dan ook al 20 jaar oud

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 06:47

Wat fantastisch dat die 2 bij jou van een welverdiend pensioen mogen genieten! Ze hadden het niet beter kunnen treffen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 07:19

Daar heb ik ook nog eens op gereden met ponykamp :D Wat leuk dat je hem een goed tehuis gaat bieden!
Bruintje was overgenomen door een vriendin van me, die heeft ook nog een paar leuke pensioenjaren mogen beleven :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:29

En hoe is het met hem na zn eerste nachtje... Vind het echt super van je dat je dit doet... Alle paardjes die hard hebben gewerkt verdienen een goede oude dag in de wei... :D

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:05

Het gaat super, hij is zo onwijs rustig. Maar er zit nog genoeg pit in :D Ik heb vandaag foto's gemaakt. Dat topic komt bij ITP :) Hij staat nu ook lekker te grazen, mijn sneeuwpaardje haha! Moontje (mijn andere oudje) komt er zodra het gaat dooien ook bij te staan

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:06

LynnDenise schreef:
Daar heb ik ook nog eens op gereden met ponykamp :D Wat leuk dat je hem een goed tehuis gaat bieden!
Bruintje was overgenomen door een vriendin van me, die heeft ook nog een paar leuke pensioenjaren mogen beleven :D

Bruintje was toentertijd toch jonger als de andere groep fjorden? Prachtig dier was dat zeg.. Is hij nu overleden? Hoe oud issie geworden? :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:16

hee elke,

jij hebt toch met fanny bij ons op stal gestaan in boxmeer, of ben jij dat niet? Hoe gaat het verder me jou? Lang niet gesproken zeg!

x Merel

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:59

Amalarab schreef:
Schandalig dat een manege zo met zijn (trouwe) paarden omgaat.
Fijn dat jij er eentje hebt kunnen redden. Mooie Fjord! Misschien zijn er meer mensen die via Bokt een oud paardje kunnen ophalen?
Zou Potverdikkie dit lezen?

Mmm dure manege hoor, 5 sterren ook nog....niet voor de oude paardjes...die worden afgedankt! {x)

Jij hebt duidelijk niet het hele topic gelezen ;) Ik vind het juist super dat Bergemo probeert voor alle oudjes een nieuw huisje te vinden. Ik ken toch wel al wat beestjes die particulier nu van hun oude dag aan het genieten zijn. Je bent wel erg snel met je oordeel.
Ik heb begrepen dat Rinaldo/Spencer er ook uit is. Geloof dat die ook al een nieuw baasje had. Jammer, had hem graag overgenomen. Helaas komt het nu echt even niet uit...

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:16

elkee schreef:
We hebben Wodka vanmiddag opgehaald. De weervoorspellingen zijn erg slecht voor de komende dagen, dus het was nu of nooit. Toen ik hem ophaalde vanmiddag zei een vrouw: Je hebt groot gelijk hoor, het weer word slechter en morgen word het groepje oude paardjes 'weg gebracht' := . Toen wist ik genoeg.. Ik heb Wodka dus eigenlijk een beetje gered van de dood! Wat ben ik blij dat ik ondanks het rot weer, vele sneeuw etc door heb gezet samen met mijn vader en vriend :) Ook heel leuk is: we zijn bijna even oud haha, hij is 17 dagen ouder ;)

Deedee19:
Amalarab is niet snel met haar oordeel hoor. Ik las het namelijk ook zo dat fjord anders geslacht zou worden.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:57

elkee schreef:
Het gaat super, hij is zo onwijs rustig. Maar er zit nog genoeg pit in :D Ik heb vandaag foto's gemaakt. Dat topic komt bij ITP :) Hij staat nu ook lekker te grazen, mijn sneeuwpaardje haha! Moontje (mijn andere oudje) komt er zodra het gaat dooien ook bij te staan

Plaats je dan even een linkje? Ben erg benieuwd :D