Zwitserse sneeuw ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:10

Wow, wat mooi zeg! Wat zal dat heerlijk rijden zijn!
Hoe ben je daar terecht gekomen? Ben je met je ouders verhuisd?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:11

Wat een prachtige omgeving :D

Vankje

Re: Zwitserse sneeuw ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:14

Wat woon jij daar prachtig! Genieten hoor :D
Vind je foto's dan ook erg leuk. Ben ook wel benieuwd hoe je daar terecht bent gekomen :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:22

Wauw mooi, ik <3 Zwitserland!

Maar die weggetjes: komt daar ook verkeer over?

Bij 1 foto (die met die vangrail) lijkt het toch wel wat spannend als je opzij moet voor een vrachtwagen of grote auto :=

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:18

@Klaasje: Kwestie van organisatie. :+ (en als ik eens tijd had...)

@Baxter: Bedankt! :D

@Fenartoe: Ja we zijn een jaar geleden verhuist met de bedoeling te blijven! :)

Even een algemeen antwoord over de situatie:

Mijn vader is Zwitsers, ik ben in Nederland geboren en heb toen een paar jaar in Zwitserland en toen 12 jaar in Nederland. Maar mijn vader wou echt terug. Dus uiteindelijk zijn we met ons hele hebben en houwe naar ZWitserland vertrokken. Heb het hier prima naar mijn zin.

@Nicolletje: Ja verkeer komt er, maar dat hoor en zie je van ver aankomen en zowiezo rijden ze op die wegen niet zo snel, een auto zou voor zo een bocht met sneeuw zowiezo flink moeten afremmen en dat geeft mij genoeg tijd. En vrachtwagens die komen daar niet. (sneeuwschuivers trouwens ook niet regelmatig. :') )

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:39

Wat een prachtige foto´s en natuur!
En wat een ontzettend mooi paard :~
Dat sneeuwbeslag ziet er erg goed uit!
Geweldig hoor kan me meer of minder indenken hoe jouw ritjes zijn.
Heerlijk!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:20

Ah wat leuk! En fijn dat je het naar je zin hebt! Hoe lang woon je er nu?
Verdwaalde je in het begin niet in al dat natuur haha

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 02:54

Wauw, foto 2. <3

Wat lijkt het me heerlijk om daar lekker door de sneeuw te rijden. Prachtig hoor!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:26

Wauwie wat een prachtige natuur en wat een prachtige ritten kun je daar maken. Wanneer kunnen we op vakantie komen? :p

Wel een hele stap om zo naar Zwitserland te verhuizen, maar kan me voorstellen dat je vader graag terug wilde.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:45

wouw! kicke man!
ziet er heeerlijk uit!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:53

Als die hard Swiss liefhebber sla ik je topic natuurlijk niet over.

Wat een geweldige foto's! En wat gaaf dat je daar heerlijk kan rijden.
Veel plezier nog met je paardje ;)

Heresy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:09

Ziet er prachtig uit daar! Leuke pony!
Ik woon in Oostenrijk, niet zo ver weg :D

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:15

Wat een geluk heb jij zeg om zo heerlijk met je paardje op stap te kunnen!
Erg leuke foto's.....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 22:40

@Blesink: Dankje!! Ja dat sneeuwbeslag is echt ideaal, het is de (kleine meer-)prijs dubbel en dik waard! Ik kijk ook altijd graag naar jou topic's, dat moet ook echt super rijden zijn! Ik vind het heerlijk zo outdoor, dus niet alleen op de vlakte maar echt het terrein in met mijn pony. Helaas daar nog weinig foto's van, het is namelijk echt een berggeit. :D

@iloveyah87: Ik woon er nu 1,5 jaar (ik vergeet soms echt hoe snel de tijd gaat) Nou ik ben gelukkig al vaak op vakantie geweest hier, veel te paard op de Freibergers van de boer waar we nu ook mijn pony hebben gestald. Ken de buurt dus aardig uit mijn hoofd! :))

@Vue: Ja die foto is echt gewoon geweldig! Het zijn overigens allemaal kiekjes, gemaakt met mijn mobiel. Misschien qua kwaliteit ietsje minder maar de sfeer brengen ze zeker over! :j

En idd sneeuw rijd gewoon heerlijk, Silver houd er ook van als het niet te diep is, van meer dan een halve meter word hij met zn 1.45 ook niet blij. :') Maar zo tot een halve meter vind hij geweldig, dan hoef ik echt de hele rit mijn benen niet te gebruiken, alleen maar remmen haha.

@jaggie: Ja de stap was echt enorm, had het qua wennen, vrienden etc de eerste maand een beetje moeilijk en daarna was het prima. Nu begrijp ik ook waarom mijn vader zo graag terug wou.

@sannnnee: Dankje! :D

@Jemawi: Dankjewel! Met de foto's kan je toch nog een beetje inleven hoe het hier nu is. :)

@NewMinou: Hee klopt, een buurvrouw haha. :D

@scarlet12: Ja geluk heb ik echt wel! :D

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:22

Mijn vriend en vader van mijn dochtertje woont in Wallis. 'k Heb ernstig overwogen bij hem in te trekken, maar de afzondering in zo'n bergdorpje en de weinig werkgelegenheid hebben me ervan weerhouden.
Het Jura gebied leek me ooit een gulden middenweg tussen Belgie en Zwitserland, qua afstand en "beschaving" etc. maar ja, dan waren we beiden ontheemd.
Ben enerzijds wel jaloers dat jullie het wel aandurfden van NL naar CH te trekken, anderzijds zijn de Zwitsers soms zo chauvinistisch dat het moeilijk wordt te integreren.
Alleszins super dat je paard zich ook goed voelt en dat jullie het naar jullie zin hebben.
By the way, het schoonzusje in Wallis is een Friese.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 02:08

Hier is het ook geweldig rijden en vind het wel een beetje op elkaar lijken.
Net als jou vind ik het ook fantastisch dat outdoor met alle avonturen.
Voor dat sneeuwbeslag heb je daar ijzers voor nodig?
Misschien een stomme vraag en zoveel sneeuwt het hier niet maar ze lijken me echt geniaal.
Ga je naam in de gaten houden want ik vind de foto´s echt geweldig en wil ze de volgende keer niet missen :D

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:35

Wauww, dat is nog eens buitenrijden!
super gaaf.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:14

Heerlijk zeg!!! :D Lekker genieten samen ( aan de oortjes van je pony te zien! )

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 13:34

rea schreef:
Mijn vriend en vader van mijn dochtertje woont in Wallis. 'k Heb ernstig overwogen bij hem in te trekken, maar de afzondering in zo'n bergdorpje en de weinig werkgelegenheid hebben me ervan weerhouden.
Het Jura gebied leek me ooit een gulden middenweg tussen Belgie en Zwitserland, qua afstand en "beschaving" etc. maar ja, dan waren we beiden ontheemd.
Ben enerzijds wel jaloers dat jullie het wel aandurfden van NL naar CH te trekken, anderzijds zijn de Zwitsers soms zo chauvinistisch dat het moeilijk wordt te integreren.
Alleszins super dat je paard zich ook goed voelt en dat jullie het naar jullie zin hebben.
By the way, het schoonzusje in Wallis is een Friese.

Ik kan voorstellen dat je er uiteindelijk niet voor gekozen hebt, in het begin had ik hier ook echt moeite, je ruilt de gemakken van de beschaving in voor rust en schoonheid, maar dat is voor sommigen echt gewoon niet mogelijk. De Jura vind ik een zeer fijn gebied om te wonen alleen is het niet voor iedereen fijn in het begin als je bv nog Frans zou moeten leren ofzo. En chauvinistisch best ja. Ik had idd erg moeite met bv het regelen van de inschrijving in de school hier, net alsof ze gewoon racistisch bezig waren terwijl ik al vanaf mijn geboorte officieel 2 nationaliteiten heb. Hoe bevalt je schoonzusje de verandering van landschap en klimaat?

@blensink: Precies, ik doe het echt voor dat gevoel van avontuur! Ik denk helaas niet dat het mogelijk is zonder ijzers... Ze hebben namelijk een langer plat stukje dat tussen het ijzer en de hoef komt. Maar ik ben jaloers dat je je paard blootvoets kan houden. Ik heb het geprobeerd en heb dat idee moeten opgeven omdat de meest korte rit hier 8 km lang is en ik meestal grotere rondes rijd. Zijn blote hoeven hielden het niet vol. Hihi tegen de tijd dat ik weer genoeg foto's verzameld heb dan zie je het vanzelf. :D

@YankeeBoy: Dankje voor je reactie! :D

@annutjuuh: Ja precies, het is gewoon echt dat gevoel waar ik het voor doe, weten dat mijn pony zin heeft in het rijden en graag met me mee gaat! :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:27

Wat jammer dat je paard niet blootvoets kan.
Flash heeft gelukkig hele sterke hoeven want mijn kortste route is ook 7 kilometer ,toch ben ik erg jaloers op die sneeuwschoentjes van jou.
Gelukkig hebben we hier niet zoveel sneeuw als bij jou :=
Ga echt wachten op nieuwe foto´s van jou want ze zijn prachtig en je hebt een schitterend paard :~

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 21:43

blensink schreef:
Wat jammer dat je paard niet blootvoets kan.
Flash heeft gelukkig hele sterke hoeven want mijn kortste route is ook 7 kilometer ,toch ben ik erg jaloers op die sneeuwschoentjes van jou.
Gelukkig hebben we hier niet zoveel sneeuw als bij jou :=
Ga echt wachten op nieuwe foto´s van jou want ze zijn prachtig en je hebt een schitterend paard :~

Ja ik had het ook liever blootvoets gedaan maar heb mijn idealen losgelaten en voor mijn paard gekozen, zijn hoeven zijn gewoon te plat gebouwd, het lukte gewoon niet. Kan ik me voorstellen, word het daar eigenlijk ook koud? (heb daar namelijk geen idee van :+ ) Dankje voor de complimenten! :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:53

Wauw wat een mooie plaatjes. Zoiets versturen als kerstkaart lijkt me wel wat. Vooral als het dan vanaf je eigen paard is. Ik hou niet van sneeuw, maar als ik jouw foto's zie vind ik het toch wel heel mooi.

danielleu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:09

wat een geweldige foto's!! Hier in Nederland baal ik er altijd van als er sneeuw valt omdat ik dan niet kan rijden, maar als ik die foto's van jou zie...... denk dat ik ook aan sneeuwbeslag moet!!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:52

Groot gelijk je moet natuurlijk altijd eerst naar je paard kijken.
Hier is het ongeveer het hele jaar 3/5 graden warmer dan in Nederland.
Niet zoals bij jou dus het lijkt me echt koud bij jou want jij rijd waarschijnlijk in de winter altijd in temperaturen ver onder 0. :brr:

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 13:57

@sheela: Heb die inderdaad al als kerstkaart voor de familie in Nederland gebruikt! :D Sneeuw die niet blijft liggen is idd minder leuk, je hebt even plezier eraan en daarna begint de ellende met die smurrie die het geeft als het smelt.

@danielleu: Haha zeker aan te raden hoor! Je betaalt even een beetje meer, maar het is iedere cent waard!

@blensink: Ver onder 0 op het moment nog niet, op de foto's langs het spoor was het iets kouder, zo rond de -8 maar in de zon maar -5. Het is meestal rond Januari, Februari dat het echt kouder word hier, voor het huis hebben we zo rond de -15 tot -17 gemeten. Maar ik rij liever als het vriest dan dat het rond de 3 tot 5 graden kwakkelt. Dan is het zo vochtig en dan heb ik het altijd verschrikkelijk koud haha. :P Terwijl ik hier al met -10 in een trui heb rondgehuppelt in de sneeuw, dan is het namelijk droge lucht dus moet je alleen zorgen dat je in beweging blijft en dan heb je het echt stikheet. :j