Caretto@VSN Weert

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sayangki

Re: Caretto@work 3wk onder den zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:01

Liever te ver uit het zadel... Hij zit het paard in ieder geval niet in de weg, zowel in de mond als in de rug vind ik het er vriendelijk uitzien. Verder heb ik weinig verstand van springen... ;)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:04

tja je kan verwachten dat je heel bokt over je heen gaat krijgen!

Tja is zie een braaf paardje die weet wat er van hem verwacht word fijn dat ie nog even wat langer in de kudde kon staan ik hoop dat je hem naar het belangrijke gebeuren 1 dec. nog even vakantie geeft om alles even te verwerken.

Succes met hem ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:48

cocktail schreef:
tja je kan verwachten dat je heel bokt over je heen gaat krijgen!

Tja is zie een braaf paardje die weet wat er van hem verwacht word fijn dat ie nog even wat langer in de kudde kon staan ik hoop dat je hem naar het belangrijke gebeuren 1 dec. nog even vakantie geeft om alles even te verwerken.

Succes met hem ;)

Ach geef niet dat is normaal op bokt,wij werken niet met grondtrainig.... :+

Wat heet vakantie, in iedergeval heb ik plaatjes gezien waarbij een 3jr vastgebonden wordt met touwtjes...pessoa of wat dan ook, nu wij hebben een springpaard en die wordt zo never nooit bij ons doorgetraint.....
Hooguit gaan wij ooit een slofje gebruiken.....bij deze waarschijnlijk niet want hij wil nu al gewoon fijn nageven.
Onze training wordt voortgezet in het voor en neerwaarts trainen zonder hulpmiddel als het enigsinds kan.
Niet op de kont zetten verzamelen en de kop er bovenin.....(dat is een reden waarom dressuurpaarden met regelmaat naar een kraker kunnen)..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:35

Zoo die springt al fijn zeg, voor eentje die 3 weken onder het zadel is. Wordt vast een fijne. :) Succes op de VSN, maar dat komt vast wel goed. :)

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:44

misschien moet de ruiter iets meer aan zijn zit werken , maar mooi paard hoor

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:47

Leuk paard en fijne foto's. En wat betreft al het commentaar op het springen: niets van aantrekken. Het is een hindernisje van niks, daar gaan ze niet dood van. Zolang je maar niet te hoog bouwt en daarmee het paard onzeker maakt is er niets aan de hand.

Succes op de VSN.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:49

Zo dan !
Dat kan een heel fijn paardje worden :j

Idd na de VSN paardje wat rust gunnen en lekker verder werken op t gemakje :)

Ben er maar zuinig op, op zo'n dier !

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:30

Wauw wat een mooie bok! Echt een prachtpaard, met een gouden karakter zo te lezen!

Uhm ik heb wel mn mening over dit soort sprongen als een paard pas 3 weken onder het zadel is maar goed. 3 jaar oud heeft daar dan m.i. niet zoveel mee te maken, maar de duur van het bereden zijn wel. Zelf zou ik in dit stadium liever kiezen voor werken aan balans en spieropbouw onder het zadel, en hem vrij laten springen. Maar goed dat is persoonlijk ;)
Ik lees terug dat mensen vinden dat hij veel balans heeft, dat zie ik niet. Is ook niet goed te beoordelen op dit soort foto's.
Boven de sprong heeft het paard balans door een goede techniek. Basculeert zelfs behoorlijk op 1 foto ( die je zelf ook de mooiste vind), geweldig! Maar ben wel benieuwd naar je dressuur foto's om te zien hoe hij zich houdt buiten het springen om.

Verder vind ik je houding netjes, let op je hakken, op sommige foto's trek je ze op boven de sprong ( niet zo lekker met die sporen ;))
Uhm enne over je cap: Wij hebben 2 maanden terug iemand op onze IC gehad die een 3,5 jarige zonder cap reed met springen, die knalde eraf en is nu voor de rest van haar leven gehandicapt door hersenletsel. Het is je eigen keus, maar ik vind het niet zo slim...

Verder super beestje! Komt ie in de verkoop?
Succes in december!

witjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:41

wouw, mooi beestje! Gezien de titel had ik iets heel anders verwacht, maar dit vind ik echt mooi om te zien. Het ziet er ook niet dieronvriendelijk uit, en volgens mij kunnen jullie het goed vinden met elkaar. Hoe hoog heb je gesprongen op de foto's? Veel succes trouwens bij de keuring ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:30

witjelover schreef:
wouw, mooi beestje! Gezien de titel had ik iets heel anders verwacht, maar dit vind ik echt mooi om te zien. Het ziet er ook niet dieronvriendelijk uit, en volgens mij kunnen jullie het goed vinden met elkaar. Hoe hoog heb je gesprongen op de foto's? Veel succes trouwens bij de keuring ;)

De hoogte was zo'n 70/80cm op het oxertje de rest zo'n 50cm.
Hij moet het graag willen doen dan gaat die meter straks vanzelf.

@madelein; Hij komt wel een keer in de verkoop ja....
Gewoon zijn dressuurwerk gaat goed, hij doet wat je wil neemt al stelling aan door de wendingen ,wat niet altijd gemakkelijk is natuurlijk..

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:04

je verlichte zit is nog niet helemaal goed maar zo lang dat je de rug en de mond/hals genoeg ruimte geeft is het beter nog even zo. die sporen mogen er voor mij wel af ;) voor de rest ziet het er goed uit

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 09:28

katoo2 schreef:
je verlichte zit is nog niet helemaal goed maar zo lang dat je de rug en de mond/hals genoeg ruimte geeft is het beter nog even zo. die sporen mogen er voor mij wel af ;) voor de rest ziet het er goed uit

Toch grappig hoe men hier speculeerd over die verlichte zit, nu hij zit nooit in de rug (hij is nl een echte spr-ruiter en geen dressuurprikker :+ )...
Tijdens galop oefeningen zit hij ook 3kwart verlicht omdat dat áltijd beter is voor de rug,doorzitten doet hij niet aan :+

Zo zie je maar dat foto's niet alles zeggen roch?!

SmmY__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:24

Ai net pas 3 weken onder het zadel? ik vindt de zweep en sporen niet zo heel erg prettig eruit zien op de foto want volgens mij zit er pit genoeg in

verder super mooi paard en hakken uitdrukken:P

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:53

Ik heb al gepbt met TS en zag dit al wel aankomen. Mensen zien echt dingen op een foto dat ik echt denk van euh. Sporen en zweep, ik zie idd een ruiter die een zweep vast heeft (ooooooooohooo) de ruiter heeft de zweep niet om hem een keer reeel mee naar voren te meppen maar om hem in de richting van de sprong te 'sturen'.

Naja verder kan ik me alleen maar aansluiten bij het commentaar van TS zelf. Springpaarden worden over het algemeen vriendelijke gereden dan de jonge dressuurpaarden en zo'n hindernisje van 80cm, guttegut ik denk dat ie op het land wel hogere sprongen heeft gemaakt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:56

vivana schreef:
witjelover schreef:

De hoogte was zo'n 70/80cm op het oxertje de rest zo'n 50cm.
Hij moet het graag willen doen dan gaat die meter straks vanzelf.

@madelein; Hij komt wel een keer in de verkoop ja....
Gewoon zijn dressuurwerk gaat goed, hij doet wat je wil neemt al stelling aan door de wendingen ,wat niet altijd gemakkelijk is natuurlijk..

Haha ik bedoelde meer zijn balans en de rechtheid... Dat heeft helaas niet zoveel met stelling nemen te maken zoals je misschien wel weet ;) Een paard kan stelling aannemen maar toch nog zo scheef als een hoepeltje zijn :D
Vind het een leuk dier, laat maar weten als ie in de verkoop gaat ;)

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:05

Ziet er goed uit! En zoals je al aangeeft word dit paard netjes doorgetraind en ik mag toch aannemen dat je dit niet elke dag doet! Als hier plaatjes hadden gestaan van een in de krul op de kont dressuurpaard had bokt geroepen: Oh wat loopt ie gaaf! :~
_-:(
Zo hoog zijn die sprongetjes bovendien ook niet, dus van zo nu en dan dit springen gaat ie echt niet direct stuk hoor. Knap paard ook!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:09

vivana schreef:
Niet op de kont zetten verzamelen en de kop er bovenin.....(dat is een reden waarom dressuurpaarden met regelmaat naar een kraker kunnen)..

Jij weet zeker dat jouw paarden nooit een behandelingetje kunnen gebruiken dan? Ik ben niet zo voor kraker maar meer voor osteopaath overigens.. Mijn paarden gaan 1 keer per jaar ter controle. En ik rijdt ze ABSOLUUT niet bovenin tijdens de training.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:18

Ik vindt het er goed en vriendelijk uitzien :j

Succes verder! :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:21

Mooi paard :j

Niet mijn manier van trainen de snelheid en de manier waarop...en ook niet ff flink door trainen voor die ene cursus in januari maar verder veel plezier.

Snel doortrainen en kort maakt meer kapot dan je lief is he dat weet je

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:22

vivana schreef:
Je bent toch wel met me eens dat je met een lange zweep gemakkelikr een tikj op de bil kunt geven dan met een springzweep? Daarom dus een lang zweep ,wordt overigens meer als stuurmiddel gebruikt hoor,zelden een tik.
Wat berteft de sporen dit zijn gewonen van 1,5cm lang dus de wedstrijdspoor niet extrreem dus :+

Het is meer gebruikelijk om mee africhten een springzweepje te gebruiken. Ze hoeven alleen maar te leren dat been voorwaarts is, omdat ze dat niet weten doe je dat dus in combinatie met een tikje op de schouder. Een lange zweep zit op een jong dier zowel het dier als de ruiter in de weg.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:08

Vienna2007 schreef:
vivana schreef:
Je bent toch wel met me eens dat je met een lange zweep gemakkelikr een tikj op de bil kunt geven dan met een springzweep? Daarom dus een lang zweep ,wordt overigens meer als stuurmiddel gebruikt hoor,zelden een tik.
Wat berteft de sporen dit zijn gewonen van 1,5cm lang dus de wedstrijdspoor niet extrreem dus :+

Het is meer gebruikelijk om mee africhten een springzweepje te gebruiken. Ze hoeven alleen maar te leren dat been voorwaarts is, omdat ze dat niet weten doe je dat dus in combinatie met een tikje op de schouder. Een lange zweep zit op een jong dier zowel het dier als de ruiter in de weg.

Nu ik geef liever een tik op de billen (motor zit achter...)en ik heb wel eens meegemaakt met een tik op de schouder dat ze grif de andere kant op vlogen (moeilijk om dan je balance te houden....
Trouwens ik reed met zadelmak-maken altijd met een "dressuurzweepje" liggen bij mijhoger in de hand en zijn dan toch langer als een springzweep.
Maar denk dat dat is wat je gewend bent..

Maar een kleine update (helaas zonder foto's....
Hij springt steeds beter in de manieren ,begrijpt het lijntje al veel beter maar natuurlijk kunje na een 5 x dat lijntje gelopen te hebben dat ie moe is dus vaker hoeft hij ook niet.
de kracht die heeft hij over een jaar of 2 pas volledig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:45

Ik gebruik ook altijd een lange dressuurzweep bij jonge paarden Vienna... Je leert ze aan de longe aan dat voorwaartse hulpen van achter komen ( zweep) en van je stem. Als je ze dan ineens op de schouder gaat tikken snappen ze er geen bal van... Maar goed iedereen leidt zijn paard anders op.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:48

Ik gebruik sowieso geen zweep met jonge paarden aan de longe, alleen stemgebruik. Als je een jong dier al vooruit moet jagen aan de longe gaat er iets niet goed he :D!

Been en tik betekent reactie, maakt niet uit waar die tik is. Uiteindelijk neemt je been het toch over, althans dat is de bedoeling.
Hoe of waar je tikt maakt niet uit, het gaat om de reactie.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:49

Off topic maar wil er toch even op reageren ( sorry ts...)

goed dat is niet mijn manier. Niemand heeft het over vooruit jagen, stimuleren is een ander verhaal. Jonge paarden leer je ook aan het halstertje leren lopen door hem van achter aan te raken ( loopreflex) die reflex gebruik ik verder in de opleiding ook.
Ik gebruik de schouder van een paard om wijken voor druk aan te leren, vandaar dat ik er geen zweep wil gebruiken.
Maar ieder zijn manier, wil alleen aangeven dat een lange zweep gebruik niet slecht hoeft te zijn. Tis maar wat je gewend bent.

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:51

Pas drie weken onder het zadel en dan al moeten springen.
Nee dit is absoluut niet mijn methode.
Dit paard is nog niet volgroeid en je moet er zuinig mee zijn, dan kan je er nog langer plezier van hebben.
Net als die sporen kan dit niet op een andere manier? Waarom die sporen?

Verder een heel mooi paard!