Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cocktail schreef:tja je kan verwachten dat je heel bokt over je heen gaat krijgen!
Tja is zie een braaf paardje die weet wat er van hem verwacht word fijn dat ie nog even wat langer in de kudde kon staan ik hoop dat je hem naar het belangrijke gebeuren 1 dec. nog even vakantie geeft om alles even te verwerken.
Succes met hem
witjelover schreef:wouw, mooi beestje! Gezien de titel had ik iets heel anders verwacht, maar dit vind ik echt mooi om te zien. Het ziet er ook niet dieronvriendelijk uit, en volgens mij kunnen jullie het goed vinden met elkaar. Hoe hoog heb je gesprongen op de foto's? Veel succes trouwens bij de keuring
katoo2 schreef:je verlichte zit is nog niet helemaal goed maar zo lang dat je de rug en de mond/hals genoeg ruimte geeft is het beter nog even zo. die sporen mogen er voor mij wel afvoor de rest ziet het er goed uit
vivana schreef:witjelover schreef:wouw, mooi beestje! Gezien de titel had ik iets heel anders verwacht, maar dit vind ik echt mooi om te zien. Het ziet er ook niet dieronvriendelijk uit, en volgens mij kunnen jullie het goed vinden met elkaar. Hoe hoog heb je gesprongen op de foto's? Veel succes trouwens bij de keuring
De hoogte was zo'n 70/80cm op het oxertje de rest zo'n 50cm.
Hij moet het graag willen doen dan gaat die meter straks vanzelf.
@madelein; Hij komt wel een keer in de verkoop ja....
Gewoon zijn dressuurwerk gaat goed, hij doet wat je wil neemt al stelling aan door de wendingen ,wat niet altijd gemakkelijk is natuurlijk..
vivana schreef:Niet op de kont zetten verzamelen en de kop er bovenin.....(dat is een reden waarom dressuurpaarden met regelmaat naar een kraker kunnen)..
vivana schreef:Je bent toch wel met me eens dat je met een lange zweep gemakkelikr een tikj op de bil kunt geven dan met een springzweep? Daarom dus een lang zweep ,wordt overigens meer als stuurmiddel gebruikt hoor,zelden een tik.
Wat berteft de sporen dit zijn gewonen van 1,5cm lang dus de wedstrijdspoor niet extrreem dus
Vienna2007 schreef:vivana schreef:Je bent toch wel met me eens dat je met een lange zweep gemakkelikr een tikj op de bil kunt geven dan met een springzweep? Daarom dus een lang zweep ,wordt overigens meer als stuurmiddel gebruikt hoor,zelden een tik.
Wat berteft de sporen dit zijn gewonen van 1,5cm lang dus de wedstrijdspoor niet extrreem dus
Het is meer gebruikelijk om mee africhten een springzweepje te gebruiken. Ze hoeven alleen maar te leren dat been voorwaarts is, omdat ze dat niet weten doe je dat dus in combinatie met een tikje op de schouder. Een lange zweep zit op een jong dier zowel het dier als de ruiter in de weg.