Western goes Dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Re: Western goes Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:37

Jup! Vind dat je bij dieren niet echt hoort te roken...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:33

Hee wat leuk! Haha, ziet er goed uit hoor. En toch nog 180 punten!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:41

tuurlijk rook je wel op je paard. daar heeft het dier geen last van. maak er niet zo'n drama van.

dit jaar heeft Back Up op bokt ook een onderlinge dressuurwedstrijd mee gedaan. het halthouden was wat te abrupt en te weinig impuls.. maar wel leuk. de dressuurruiters hebben ook mee gedaan met de westernwedstrijd en op het onderdeel reining zijn zij eerste en tweede geworden. wat een afgang. :D
volgend jaar wil ik met breeze ook de dressuurwedstrijd mee doen. gewoon voor de leuk. :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:36

Thomas schreef:
Jup! Vind dat je bij dieren niet echt hoort te roken...

Djeez wat een gezeur weer. Waarom begin je niet een zoveelste topic of je wel of niet mag roken op je paard.
Laat haar lekker roken. Een paard heeft gemiddeld meer last van een bak die niet goed gesproeid is, of een stal die niet helemaal schoon is dan van iemand die een sigaretje rookt op het paard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:42

Jeetje wat een gezeur over roken, bepaald TS nog altijd zelf....
Leuk om te zien :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:47

Wat een gezever weer :+

Ziet er leuk uit hoor :))

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:50

gelukkig ben ik niet de enige die vind dat de eigenaar dat zelf moet weten. pfieuw.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 10:53

Dank jullie wel, natuurlijk maak ik zelf uit of ik rook op mijn paard of niet.
Dus commentaar daarop..heeft geen zin!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:45

Hahaha, wat stoer dat je zo hebt meegedaan! Niks pinguinpakje,maar relaxede kleding en dan nog een vette winstpunt ook...misschien ga je een nieuwe trend setten TS ;-)
En roken op het paard...soms heb ik het idee dat bokt, wanneer het plaatje prima is, toch nog ergens een negatief punt gaan zoeken, jammer is dat.
Pffff, jullie moesten eens weten hoeveel peuken er bij mij op een buitenrit doorheen gaan..en dan maak ik ze nog te paard mbv mijn schoenzool uit :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:27

Zou het lekker bij Western houden _O-

Hahah nee joh, ziet er hartstikke goed uit :D
Geweldig ! Beetje vreemd hoe het eruit ziet door je kleding
en zadel, maar zou idd best een hogere proef kunnen zijn :)
En dat roken, come on... -O- Wat is daar zo erg aan.. ?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:23

ja dat mag iemand mij ook wel uit leggen. in de auto rook ik ook, op de fiets ook, waarom niet op paard? en zoals TSser zegt, dat bepaalt ze lekker helemaal zelf.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:27

Haha geweldig! Kan menig dressuurprikker nog een puntje aan zuigen. ;)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:31

Hahaha leuk hoor. Als er op stal een dressuur wedstrijd wordt georganiseerd wil ik ook mee doen. En ja ik rook ook op het paard heeft het paard geen last van hoor de rook blaas je niet in zijn gezicht. En iedereen moet dat idd ook voor zichzelf weten.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:54

en als ik dat doe zie je mijn paard genieten. nou ja, dat weet ik natuurlijk nooit zeker want ze kan het niet zeggen, maar haar hoofd is heel sprekend, en zegt niet "gedsie, wil je dat niet op mijn rug doehoen"

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 20:35

Hahahaha, zodra ik opstap steek ik een sigaret op en blijven we stappen tot deze op is en gaan we aan het werk en als ik dan weer een sigaret opsteek dan, weet mijn merrie dat we klaar zijn.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:11

sja.. als ik me erg kwaad maak en onredelijk wordt, ga ik even roken. zo leert mijn paard stil staan, weet ze dat ze even van me af is en ik wordt er rustig van.
werkt als een tierelier. maar moeten anderen niet aan mijn hoofd gaan zeuren dat ik op mijn paard zit te roken, dan werkt het averechts natuurlijk. :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 04:50

Hahaha, wat ontzettend leuk en sportief zeg dat je zo mee doet aan een onderlinge dressuurwedstrijd, en het ziet er nog helemaal niet slecht uit ook nog! Wie weet ligt er wel (weer) een dressuurcarriére in het verschiet??

En vwb het roken te paard: come on, dat valt imo echt onder mierenne*ukerij van de bovenste plank. Dan ben ik wel héel misdadig bezig; ik rook óp het paard, náast het paard, áchter het paard, op de bok, tijdens wandelen en ook nog wel eens tijdens longeren. Oh en dan nog tijdens het poetsen en optuigen.
Slecht hé, je reinste dierenmishandeling ~~}> }:)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:14

haha JoyCiej007: jij bent echt slecht.. :D

zonnetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:44

Hahahaha hebben we tegenwoordig ook al een rookverbod op het paard? Moet toch niet gekker worden... ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:01

Paintless schreef:

Och vertel mij wat :o
Nee even zonder gekkigheid; er is hier nog nooit een pony weggeschroeid of verbrand door m'n sigaret... dus wat dat betreft....
Pony's weten het ook allemaal; zodra ik er eentje op steek, ook tijdens werk, is voor mij even ontspannen en voor hen ook.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:25

_O- _O- _O- dacht dat het om "Western goes Dressuur" ging

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:07

yfande schreef:
_O- _O- _O- dacht dat het om "Western goes Dressuur" ging

Nee we hadden het over roken :')

Laten we maar weer ontopic gaan, zou echt zonde zijn als dit topic daarom gesloten werd :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:39

JoyCiej007 schreef:
Paintless schreef:

Och vertel mij wat :o
Nee even zonder gekkigheid; er is hier nog nooit een pony weggeschroeid of verbrand door m'n sigaret... dus wat dat betreft....
Pony's weten het ook allemaal; zodra ik er eentje op steek, ook tijdens werk, is voor mij even ontspannen en voor hen ook.

nog even dit en dan ga ik weet on topic.

ik zie het namelijk al helemaal voor me. allemaal weggeschroeide staarten en manen. en overal kleine brandgaaatjes.. :=

oke.. ik hou op

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:50

Paintless schreef:
ik zie het namelijk al helemaal voor me. allemaal weggeschroeide staarten en manen. en overal kleine brandgaaatjes.. :=

oke.. ik hou op

Ik rook niet. Maar ik heb altijd begrepen dat roken op een paard gevaarlijk voor de ruiter kan zijn. Eén onverwachte beweging van je paard en de ruiter zit met de brandgaten. Is inderdaad eigen verantwoordelijkheid, net zo als een schedelbasisfractuur vallen als je zonder cap rijdt.

Jaaaaaaren geleden (meer dan 35 jaar) reed ik ook dressuur (en had ik nog nooit van Western gehoord) toen iemand bij ons op de manege die wél (als een van de eersten in NL denk ik) western reed ook meedeed bij zo'n onderlinge wedstrijd. De jury wilde haar toen niet jureren op dingen als houding en zit, 'het gereden zijn', verzorging, totaalplaatje, omdat ze, zeiden ze, (heel laf vond ik) dat niet konden beoordelen. Ik vond dat toen zo'n l*largument. Vind het leuk te zien dat deze juryleden zich daar niet achter verschuilden. Formeel hadden ze de combinatie bv uit moeten sluiten wegens het rijden op stang :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:48

ik rij op een enkel gebroken trensje dus dat zit bij mij wel goed. ik heb alleen geen neusriem, en begin ik ook niet meer aan. :n