[WN] WRAN Shows in 2011 bij Manege Noot, Callantsoog

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 04:15

dropje2 schreef:
Ik heb een bevestiging van het WRAN secretariaat gekregen met alle shows voor 2011 en daar staan onze shows bij. Omdat we al vaker onze shows op deze data's hebben gehouden hebben we voorrang op deze data's, vandaar.

Dat slaat echt nergens op! Hoe kunnen jullie voorrang krijgen op deze data?
De WRAN kan deze data nog helemaal niet officieel toezeggen voordat het showmanagersoverleg er is geweest. Pas na 9 januari (als ik het goed heb is dan het showmanagers-overleg) staan de data pas echt vast.

Romkabouter

Re: WRAN Shows in 2011 bij Manege Noot, Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:57

Ach, als de wran alle erkenningen volgens hun eigen regels doet, blijven er weinig wedstrijden over.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 16:55

Beste Stokie.....

Wij zullen dan zeker al twee jaar zwaar in overtreding zijn met drie shows per jaar, mijn excuses hiervoor
Ik zal zondag het showsecretariaat er op aan spreken, tevreden dan? }>

Ander voorbeeld: De Middle Lake Queen Show is al sinds jaren op 30 April, Koninginnedag...
Als een andere organisatie in Noord Holland een show wil organiseren op deze datum, zal er naar alle waarschijnlijkheid geen toestemming voor gegeven worden omdat deze datum al jaren gepland staat voor Middenmeer. Maar, zoals je zegt, ook ik ben gelukkig geen WRAN secretariaat dus alles is mogelijk.

Bedankt voor al je opbouwende kritiek, ik hoop je op onze supergezellige en drukbezochte shows te mogen ontmoeten!

stokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 03:39

dropje2 schreef:
Beste Stokie.....

Bedankt voor al je opbouwende kritiek, ik hoop je op onze supergezellige en drukbezochte shows te mogen ontmoeten!

Met jullie shows is niets mis hoor. Begrijp me niet verkeerd. Het is niet mijn bedoeling om jullie als organistoren aan te vallen of zo. Via de A9 is het vanuit omgeving Rotterdam ook in een uur en drie kwartier te doen met een trailer. Dat is goed te doen. Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat er meer dan twee shows op dezelfde loactie worden georganiseerd, en dat daar al goedkeuring voor is gegeven, voordat het organisatoren-overleg is geweest. Maar goed, je zei al dat je niet bij het wran-secretariaat zit. Voor jullie is elke show een ware happening, en dat snap ik heel goed, Het is ook leuk bij jullie. Twee jaar geleden ben ik er nog geweest. Het gaat mij er om dat het regelboek niet wordt nageleefd. Niet door de wran, maar ook niet door de organisatoren die hun aanvraag indienen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:14

Zolang de organisatoren nu niet bepaald in de rij staan om shows te mogen organiseren, zou ik gewoon blij zijn met elke show, waar dan ook!
Je kunt tenslotte zelf bepalen of je wel of niet gaat en biedt anders zelf eens aan om te organiseren, dan kan het op een andere lokatie misschien wat minder vaak ;)

Ik denk dat er bij gebrek aan overvloed misschien wat makkelijker wordt omgegaan met die regel? In elk geval zou ik dat bij de WRAN neerleggen als je je eraan stoort en niet bij een organisatie.

trui63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:00

Hoi,

Bij deze kan ik alvast doorgeven dat er WEL een western show wordt gehouden in Middenmeer op 30 april a.s.
Het klopt idd dat er wat onduidelijkheden waren omdat de organisatie van deze show in andere handen is overgegaan.
Maar wij hebben er weer zin in, en we zijn volop bezig met de voorbereidingen. Zodra er meer informatie bekend is laten we dit uiteraard zsm weten. Het is een WRAN-C wedstrijd, dus komt allen!!!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:07

trui63 schreef:
Hoi,

Bij deze kan ik alvast doorgeven dat er WEL een western show wordt gehouden in Middenmeer op 30 april a.s.
Het klopt idd dat er wat onduidelijkheden waren omdat de organisatie van deze show in andere handen is overgegaan.
Maar wij hebben er weer zin in, en we zijn volop bezig met de voorbereidingen. Zodra er meer informatie bekend is laten we dit uiteraard zsm weten. Het is een WRAN-C wedstrijd, dus komt allen!!!

Ja hoor, dat had Elly Stel al aangegeven, maar bedankt!

okgnim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:55

stokie schreef:
Niet om het één of ander, al is het nog zo leuk op Callantsoog, volgens mij mag je helemaal geen drie wedstrijden organiseren op dezelfde locatie. (Regelboek)

Ik ben toch wel nieuwsgierig op welk regelboek en welke regels jij je baseert Stokie. Noem het artikelnummer en de versie van het regelboek alsjeblieft.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:08

http://wran.eu/erkenning/

Onder 3m,

Citaat:
Een organisator die op een bepaalde datum erkenning voor een show gekregen heeft, krijgt in het volgend jaar de voorkeur voor die datum voor een opnieuw te houden erkende show. Iedere organisator, vereniging, club of samenwerkingsverband kan 2 wedstrijden per lokatie per jaar aanvragen. Voor het aanvragen (door organisator, vereniging, club of samenwerkingsverband) van meer dan 2 wedstrijden in een jaar, bekijkt het WRAN bestuur of het toestaan gerechtvaardigd is.

Het laatste zinnetje stond er eerder niet bij.

Dit was eerder zo:

Citaat:
m. Een organisator die op een bepaalde datum erkenning voor een show gekregen heeft, krijgt in het volgend jaar de voorkeur voor die datum voor een opnieuw te houden erkende show. Iedere organisator, vereniging, club of samenwerkingsverband kan 2 wedstrijden per lokatie per jaar aanvragen. Voor het aanvragen (door organisator, vereniging, club of samenwerkingsverband) van meer dan 2 wedstrijden in een jaar, zijn meerdere lokaties verplicht,

Zie www.wransite.nl en dan even zoeken op "erkenning", aangezien het menu item weggehaald is

okgnim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:20

Helemaal helder Romkabouter, ik kon in het regelboek al niets vinden. Bedankt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:29

Plaatje van hoe het eerder op de site stond, blijkbaar kan het bestuur dat naar eigen inzicht en zonder medeweten van de leden en organisatoren aanpassen

Afbeelding

okgnim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:00

Tja, of ze het zo maar kunnen/mogen aanpassen weet ik niet. De site werd in ieder geval niet goed bijgehouden, alleen de uitslagen en standen af en toe. Ik ben ook niet op de ledenvergadering geweest, vind ik dan toch te ver op m'n vrije zondag. Wat het bestuur wel en niet mag staat vast in de statuten.
Ik maak dan liever een buitenritje, dat is veel ontspannender. :z

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 15:44

De WRAN heeft een nieuwe website, www.wran.eu, dat is me zondag verteld.
Geen idee of het daar is aangepast, maar in ieder geval staan er drie shows gepland :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:47

dropje wat maakt het uit, jullie hebben 3 leuke shows!
tegen de tijd dat er zoveel shows komen dat er gemopperd gaat worden dat jullie er 3 hebben zien we wel weer(over 100 jaar ofzo)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:04

spatter schreef:
dropje wat maakt het uit, jullie hebben 3 leuke shows!
tegen de tijd dat er zoveel shows komen dat er gemopperd gaat worden dat jullie er 3 hebben zien we wel weer(over 100 jaar ofzo)

Helemaal waar Spatter en dan hoor ik het wel van het WRAN secretariaat dat het niet mag :D

danger_tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:07

Jaja zekker van de partij afgelopen jaar was drama voor mij geen wedstrijden lunmen stsrten dit jaar er hard yegen aan en jaja me kleine monstertje is ook al groot aan het worden in april wordt ie 3 dus die gaan we lekker halteren kijkken hoe die zich gaat gefragen op wedstrijd maar dat gaat allemaal goed komen hihi :j

danger_tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:10

Jaja ben zekker van de partij afgelopen jaar was drama voor mij geen wedstrijden kunnen starten dit jaar er hard tegen aan en jaja me kleine monstertje is ook al groot aan het worden in april wordt ie 3 dus die gaan we lekker halteren kijkken hoe die zich gaat gedragen op wedstrijd maar dat gaat allemaal goed komen hihi :j

stokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 04:53

Dank je wel Romkabouter voor je uitzoekwerk!
Het is destijds een mededeling / ingebracht punt geweest tijdens een ledenvergadering. Toen is er besloten: "Bij meer dan twee shows dienen de shows op minimaal 2 locaties plaats te vinden". Het heeft inderdaad wel op de "oude" site gestaan (zie afbeelding van Romkabouter), maar is ok vrij snel weer verdwene van de site. Het nieuwe regelboek heb ik nog niet helemaal goed doorgeplozen, maar ik heb hier over niets terug kennen vinden. Dat is ergens toch wel jammer. Het was ingebracht tijdens de algemene ledenvergadering, waarmee de meerderheid het eens was. Jammer dat besluiten die tijdens de algemene ledenvergadering genomen zijn, niet worden opgenomen in het nieuwe regelboek. Misschien heb ik het mis hoor, maar ik heb het in ieder geval niet kennen vinden. Iemand anders wel?
Het nieuwe regelboek (versie 2011) is trouwens te downloaden van de nieuwe wran-site. Hierbij de directe link: http://wran.eu/files/file/WRAN%20Regelboek%202011.pdf

NB:
a. Wat ik eerder schreef heeft door deze onduidelijkheid niets te maken met Callantsoog, maar meer met (tussentijdse) wijzigingen in de regelgeving.
b. De wran-site vind ik een hele verbetering. Sommige dingen kunnen nog wat beter (bepaalde links die niet goed werken), maar het ziet er echt super uit!!! Serieux: mijn complimenten !!!! Echt een hele verbetering. Veel overzichtelijker dan de vorige site.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:38

stokie schreef:
Misschien heb ik het mis hoor, maar ik heb het in ieder geval niet kennen vinden. Iemand anders wel?

Het staat er ook niet in, want het regelboek gaat over de regels. Niet over waar en wanneer een wedstrijd wel of niet goedgekeurd zou moeten worden.
Het zou er op zich in kunnen, maar heeft er nog nooit ingestaan. Het is een "los" reglement
En heeft er een hele poos opgestaan. Nu met de nieuwe site is het pas aangepast ;)

stokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 04:51

Volgens mij zijn we momenteel behoorlijk "out of topic".
Misschien was ik wel de aanleiding. }> Het heeft al met al wel wat teweeg gebracht. :7

Waar deze topic over zou moeten gaan: zie page 1, eerste bericht van de topic starter!!! :j

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:44

Wat ben ik blij dat ik niet meer in het WRAN bestuur zit! :7
Je zou maar je stinkende best doen en dit dan allemaal lezen. :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:07

En dan?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 17:09

Ach Jan, wat en hoe je het ook doet, tevreden kan je ze nooit allemaal maken :o :D

In ieder geval verheugen wij ons op drie gezellige shows *\o/* *\o/*

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:02

Wij zitten hier er hard aan te denken om ook weer naar Callantsoog te komen. Vorige keer was het allemaal echt super geregeld en zeer gezellig.
Misschien combineren we het wel met een lekker weekend Landal! :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:24

Het is idd altijd een goed geregelde wedstrijd :j