Denver naar Blessure weer op concours

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:08

Wat een mooi beest zeg.

Misschien moet jij maar eens eerst zorgen dat hij eerst wat relaxter loopt. :Y)
Want nee, vriendlijk ziet het er niet uit nee. En ik rijd ook met slof, maar springen? Nee. Ik ben daar een keer mee over de kop gevlogen en ik zal je zeggen, de afloop was niet bepaalt fijn. Voor allebei niet. :\

En ja het kan, maar er kunnen zo'n erge ongelukken mee gebeuren ..

Verder vind ik je ook niet zo paardvriendelijk. Hij ziet er heel gespannen uit. Alsjeblieft regel een goede instructrice, die zorgt dat jullie wat fijner gaan rijden. Want dit kan zo echt niet hoor. :)

En daarbij, er staat dat hij een blessure heeft gehad .. Zo help je hem toch echt snel weer richting de klinieken.

MariekeS_

Re: Denver naar Blessure weer op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:38

Petje af dat je zelf aan het nadenken bent :)

Met dit paard, zeker gezien zijn leeftijd, zou ik heel veel gaan trainen op balans, controle en techniek :) Spring je weleens in-uitjes?
Echt super voor de coördinatie! Eerst 2 lage kruisjes en dit kan je eindeloos uitbouwen tot bijvoorbeeld 4 in-uitjes achterelkaar waarvan de 1e een laag kruis is en de laatste een hogere stijl... dit vergt ontzettend veel coördinatie en inzicht van zowel jij als je paard maar daar worden ze echt zoveel fijner van :) Dan kan je ook goed gaan letten op ruggebruik en je eigen zit...
Als je zo doorgaat komen jullie jezelf alleen maar tegen zodra de hindernissen nog hoger worden of de lijntjes ingewikkelder ;) Grote kans dat meneer volledig in de staak gaat en dan moet je alsnog helemaal weer bij 0 beginnen... Beter voorkomen dus :)
Andere oefeningen die je mee kan nemen en welke heel simpel lijken maar in praktijk toch lastiger zijn bijvoorbeeld een gebroken lijn of driesprong waarvan de hindernissen allen schuin gesprongen moeten worden: http://www1.picturepush.com/photo/a/459 ... nis.png?v0
En bij dit alles gewoon lekker heel laag beginnen en concentreren op controle, balans en ruggebruik. Je paard kán springen, de hoogte is het probleem niet ;)
Veel lang en laag loswerken van te voren...als dit niet lukt sowieso eerst aan de dressuur en ontspanning gaan werken voordat je überhaupt wil gaan springen ;) Je paard is nog jong en heel talentvol, wees er zuinig op, doe rustig aan, stop de hulpteugels diep weg in je kastje en zoek geduldige, bekwame instructie :)

veel succes!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:13

Je hebt een leuk paard!
Als je met slof springt beter niet in de hoogte gaan maar eerder gymastische oefeningen wat lager doen om ronder te springen en meer controle op te bouwen: in uitjes , technische lijntjes ed
Ander bit gaan gebruiken zeker nu hij nog zo jong is.
BTW wat een prachtige frontriem! van waar heb je hem?

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:39

even een vraagje, dat manier waarop je de teugels aan het pessoabit hebt bevestigd, mag officieel toch niet meer ofwel?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:44

volgens mij moet er inderdaad een verbindingsriempje tussen de bovenste grote ring en die daaronder en dan dáár de teugels aan vast. De teugels aan het onderste ringetje mag sowieso niet :)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:53

Ik vind het vooral gek dat hij lang stil heeft gestaan en je na een maand al zo hoog springt en op concours gaat. En dat terwijl hij zo onberekenbaar is. Misschien ben ik een watje maar zou toch voorzichtig doen want met van die rare fratsen is hij zo weer kreupel.. Wel een mooi paardje hoor!

Svenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:07

Fijn beestje en mooi beestje ;)
Maar, het springen met slof okee.
Maar als je springt met een slof, doe hem dan liever opzij aan je singel vast en maak dat je uit zijn mond blijft zodat hij de kans krijgt om zich mooi rond te maken... Nu zit je hem in de mond boven de sprong en drukt hij zijn rug weg. Trouwens, het is wel allemaal fijn om zo hoog te springen maar maak eerst dat je paard dressuurmatig er klaar voor is, af en toe eens een hogere sprong kan geen kwaad, maar zou nu meer oefenen op de dresuur en op lagere hindernissen waar hij zich dan verder op kan ontwikkelen, zorg eerst dat je hem fijn gecontroleerd een B proefje kan rijden, ook thuis kruisjes mee pikken is altijd goed ;) Verder veel succes nog met hem, mooi paard! ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:10

Persoonlijk vind ik dat wanneer je je paard niet zonder een slof onder controle kan houden, dat je het springen dan even achterwege moet laten.
Ga dan eerst dressuren om hem weer onder controle te krijgen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:47

leuk dier,
ik zal niet oordelen over hoe en wat... van de foto's is het toch slecht te zien...
maar het dier springt al wat zonder rug zeg je... met de slof wordt dat niet beter :o dan kun je beter oefeningen nemen met een drafbalkje, waarbij het paard wat meer onder de hindernis kan worden gereden zodat er een betere parabool ontstaat. en je laat het paard zelf ook opletten. Nu lijkt het alsof het paard in de slof/teugel springt(je helpt hem te veel)

Samsa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:44

Ik zou gewoon proberen zonder slof want dat zou je wel weten echt heeeeel gevaarlijk.
Verder mooi paardje!

Tessie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:53

ik vind het echt schokkende foto's
dat je met slof springt oke maar zeker niet zo hoog.
en tenslotte vind ik dat je erg onvriendelijk bent in de mond.
misschien heeft het paard wel ergens last van als hij zulke rare bewegingen maakt.
ik zou deze foto's zeker niet in een topic zetten want het zijn geen foto;s om trots op te zijn.

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:15

oke als ik dit zie zou ik zeker eerst goed dressuur ga rijden (wel super dat je zelf ook zo denkt en voor een andere instructrice gaat kijken ) want een beetje raar.
bij ons zijn ze hier echt fel op tegen om ook maar 1 keer te springen met een slof ook al is het zo laag je pony hoef maar een voet te hoog te houden en hij hangt vast.
maar ik vond de foto van het steigeren een beetje eng het is meer of je hem nog meer na achteren trek (denk eraan dit gebeurt wel vaker en dan lig je eronder in en dat is denk ik geen pretje(zelf nog nooit aangevoeld)
mij is aan geleerd om na voren te gaan en handen mee geven en benen eraan.
en proberen voor veel voorwaarts te rijden dat hij geen kans krijgt om recht op te gaan.
En probeer hem bezig te houden dat hij geen kans krijgt om flauwe kul te doen.
bijvoorbeeld heel veel overgangen,voltes figuren en zovoort
en balkjes rijden lijdt ook af als die springen leuker vind en dan in stap,draf en miss galop en ook veel vormen door de balkje.
en dat sterk zijn met springen dan begin gewoon laag tot hij het fatsoenlijk rustig erop af gaan
en zodra hij al hard erna toe wilt of begint te trekken volte maken
en ook al begin je op een ingegraven balkje(om maar even wat te zeggen) zo kunnen ze het grondwerk wel leren.
succes en ik vind het een prachtig dier en je bent zelf ook al goed aan het denken maar wouw ff steentje bij dragen

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:58

ik heb niet alles gelezen maar zal als eerste die passoa eruit gooien.
Niet banketstaaf bedoeld maar je bent wat ruw in je hand en met een passoa maak je hem alleen maar harder in de mond.

Biir7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:36

wat een actie foto's! :)

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:28

hee,,

jij bent het meisje van youtube of niet?
ik vind het wel knap van je!:D

xxxxxxxxxx

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:37

IK neem aan dat het een onderlinge wedstrijd was gezien dit bit op deze manier niet is toegestaan.
Dat is niet voor niks;) verder moet je paard je vertrouwen en als je hem met slof moet begrenzen denk ik dat dat vertrouwen nog wat moet groeien.

MOoi paard, maar waar de rijkunst ophoudt beginnen de hulpteugels.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:46

Arm paard.. :(

Gooi er eens een vriendelijk bitje in, slof eraf en lekker voorwaarts-neerwaarts over die rug rijden.
Gaat dat eenmaal goed, dan ook wat sprongetjes mee pakken..

Voor nu zie ik een paard wat het helemaal niet naar zijn zin heeft.. :n
Hij bokt en doet om er onderuit te komen, en drukt boven de sprong zijn rug weg..
Het zijn bij mij alarmbellen dat er iets niet helemaal goed zit.. :o

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:57

Er is vast al veel over gezegd.. en zonder het aanvallend te bedoelen wilde ik ook nog iets kwijt.
Ben sowieso tegen slof.. als je die 'nodig' hebt is het onkunde van de ruiter en nogal zonde om je paard dan zo vast te zetten. Volgens de bekende DA van Muiswinkel kun je zo een paard kapot rijden (is met die van mij in t verleden bij een vroige eigenaard ook gebeurd volgens hem).
Ik zou eerder voor goede les kiezen dan slof.
Verder vind ik met een slof springen zeeeer onvriendelijk, maar ook levensgevaarlijk.
Zoals iemand anders hier ook al opmerkte, vraag ik mij vooral af waarom je paard zo heftig is.. is er lichamelijk iets, of verzet hij zich tegen de manier van rijden is dan het eerste wat in mij opkomt.

Heel veel succes samen met je paardje en jullie komen er vast met de juiste hulp samen wel uit!

* je topic onderwerp bedoel je waarschijnlijk na ipv naar? :D

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:10

heey ik vind je paard gewoon zalig, wel een heel karaktervolle percies :)
maar ik zou dringend andere schoenen aandoen of tog shaps^^ want als je trog eens valt kan je gemakelijker blijven steken en ik denk dat dat niet zo leuk is :D maar nog veel sucses met hem en veel plezier :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:04

Petje af dat je zo goed voor je paard DENKT,maar
Kan begrijpen waarom ie zo protesteerd ;) Die slof , bit en de hoogte van de sprong is te hoog gegrepen.
Slof eraf. Word ie sterk? Hoe harder jij trekt , hoe harder hij terug trekt. Bit spreekt vor zich ... hoe strenger jij met bit word heo harder die word in zijn mond en daarbij vind ik dat je erg hoog springt voor hoe het nu nog gaat ;)

Het is een prachtig paard en een leuk plaatje mits je die slof erafhaalt , mischien wat lager springt en bit wat vriendelijker word :)

Vooral de laatste foto is niet erg prettig ;)
En het lijkt me echt een ontzettend harde werker! Houd het ook zo ! :D

Succes!

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:50

Zoals ik het zie.. Hebben jij en dit paard professionele hulp nodig!
Dit ziet er niet goed uit. Jou gebruik met de teugels is niet erg vriendelijk.
Ik denk hoe meer jij op de teugels rijd hoe meer het paard gaat strijden..
Probeer een meer vriendelijke manier te zoeken om te rijden.
Je paard heeft zeker spring talent, dus het zou zonde zijn als je veel talent laat liggen door verkeerde rijtuig of rijstijl.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:03

Tjah wat zal ik er van zeggen.
Ik geloof best dat je het goed bedoelt, maar als je zo door gaat rij je je paard kappot. Een paar kruisjes springen met slof is niks mis mee, maar op zulke hoge sprongen is het niet alleen levensgevaarlijk maar je leert je paard springen op een verkeerde manier. Door het springen met slof (vooral als je er zo aan hangt) kan het paard zijn hoofd niet oplaag brengen en dus ook niet zijn schoft omhoog brengen. Hij kan dus niet bukken. De wedstrijd foto's zijn beter maar ook daar zie je het paard zonder ruggebruik springen.
Als ik jou was zou ik snel opzoek gaan naar een andere instructeur. Verder wens ik je succes je hebt zonder twijfel een leuk paard!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:14

Ik geloof dat alles nu wel genoemd is hoor mensen.. Waarom moet bokt altijd alles 100x herhalen?
Oke, slof is slecht, bit is niet goed en het paard heeft er duidelijk last van.
De TS ziet nu zelf in dat ze naar een andere instructeur moet gaan zoeken, en ik hoop dat ze dat ook gaat doen.
Maar misschien is het niet heel zinvol om telkens te blijven herhalen? Denk dat de boodschap wel overgekomen is.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:15

Sodeletuut schreef:
Ik geloof dat alles nu wel genoemd is hoor mensen.. Waarom moet bokt altijd alles 100x herhalen?
Oke, slof is slecht, bit is niet goed en het paard heeft er duidelijk last van.
De TS ziet nu zelf in dat ze naar een andere instructeur moet gaan zoeken, en ik hoop dat ze dat ook gaat doen.
Maar misschien is het niet heel zinvol om telkens te blijven herhalen? Denk dat de boodschap wel overgekomen is.. ;)

Idd ik wilde het net zeggen...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:44

Dat lijkt me iets wat TS prima zelf kan vertellen. Dat weet je als je iets op bokt zet. Als het goed is krijg je het 100 keer te horen en als het slecht is krijg je het ook 100 keer te horen.