Paardrijdende Jongens, taboe? Nee, een droom die uitkomt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 00:12

_Miistral_ schreef:
Zo das pas snel antwoorden *D
hmpf egt nog nooit gezien hoor :') , er komt wel steeds zon irritant jong bij ons in de lessen (als we moeten mennen ofzo)
maar volgens mijn ben jij dat niet }:0

Nee hoor, irritant ben ik niet ;) En ik volg geen Paardenhouderij. Ik deed eerst Dierverzorging, maar doe nu Sportvisserij Academie. Dat word weer veranderd in Dierverzorging, maar dat is een heel erg lang verhaal. Ik ga in ieder geval weer de dierverzorging in en mezelf richten op stages op manege's en paarden. Dat is toch echt mijn doel, dat is toch hetgeen wat mij gelukkig maakt;) Hoeveel ik ook zou verdienen, mijn passie en hobby gaat voor geld.

Hier nog een filmpje hoe het was om voor de eerste keer draf te leren, op Ylja :)
Laatst bijgewerkt door DonRoubos op 27-11-10 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:22

oeh dat vissen opleiding geval ja }:0

dan lopen jullie langs en dan moeten wij altijd lachen *D, dikke groene pakken aan en dan met zo'n vishengel geehehe!
die klas maakt mn dag altijd :Y)

Niikiit

Re: Paardrijdende Jongens, taboe? Nee, een droom die uitkomt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:55

Ooww dan heb ik jouw weleens gezien op school, nu je je KWPN-jas erbij haalt :P

Ziet er goed uit hoor! Vind het echt super dat sommige jongens er toch voor uit durven te komen!

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:11

Niikiit schreef:

Ziet er goed uit hoor! Vind het echt super dat sommige jongens er toch voor uit durven te komen!

Haha, ja daarom haal ik altijd "DE KWPN-jas" erbij, want er is maar 1 jongen die ermee op school mee rondloopt en dat ben ik. Vind het ook echt geinig als je langs het mbo komt lopen en er staat een groep van Paardenhouderij te roken of iets te doen, dat ze dan meteen vragen of ik zelf ook rij enzo. Zorgt toch weer voor leuke gesprekken ;)

Dank je wel voor je compliment, ik doe mijn best :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:12

Ok, ik dacht ' dit wordt wordt weer zó'n topic' en ik dacht ik ga niet reageren :+ (niets persoonlijk tegen jou hoor TS :D ! )

Maar vannacht droomde ik serieus dat ik bij een of andere tapasbar in Utrecht stond en er ineens een jongen met een KWPN jas stond, emn dat was dus TS _O- _O- Nou, dat vond ik de moeite van het vermelden toch wel even waard want ik vind het zelf toch wel enigszins grappig :+ :+

Maaruhm, TS, volgens mij ben je super op weg ! Je moet je echt vooral niet tegenhouden omdat je een jongen bent of omdat mensen er mensen zijn die er iets van vinden.. Respect voor 't feit dat je je daar niets van aantrekt en gewoon lekker je ding doet +:)+

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:20

Menino schreef:
Ok, ik dacht ' dit wordt wordt weer zó'n topic' en ik dacht ik ga niet reageren :+ (niets persoonlijk tegen jou hoor TS :D ! )

Maar vannacht droomde ik serieus dat ik bij een of andere tapasbar in Utrecht stond en er ineens een jongen met een KWPN jas stond, emn dat was dus TS _O- _O- Nou, dat vond ik de moeite van het vermelden toch wel even waard want ik vind het zelf toch wel enigszins grappig :+ :+

Maaruhm, TS, volgens mij ben je super op weg ! Je moet je echt vooral niet tegenhouden omdat je een jongen bent of omdat mensen er mensen zijn die er iets van vinden.. Respect voor 't feit dat je je daar niets van aantrekt en gewoon lekker je ding doet +:)+

Dat is wel heel erg toevallig. Heb nog net geen droom-beïnvloedende man ingehuurd zodat ik meer mensen hierop krijg, dus door mij kan het niet komen haha! Hoezo denken de meeste trouwens "Oh, weer zo'n topic"? Is hier slechte ervaring mee?

Dank je wel voor je complimenten, er is niks of niemand die mij nu nog kan stoppen mijn passie uit te oefenen :).

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:20

DonRoubos schreef:
Niikiit schreef:

Haha, ja daarom haal ik altijd "DE KWPN-jas" erbij, want er is maar 1 jongen die ermee op school mee rondloopt en dat ben ik. Vind het ook echt geinig als je langs het mbo komt lopen en er staat een groep van Paardenhouderij te roken of iets te doen, dat ze dan meteen vragen of ik zelf ook rij enzo. Zorgt toch weer voor leuke gesprekken ;)

Dank je wel voor je compliment, ik doe mijn best :)

Nou, ik vroeg me inderdaad ook af of je op de Paardenhouderij zat, maar dat is dus niet zo :P Zit er zelf helaas wel op... Maar welk niveau zit je dan? En hoe kan jij zo vaak veranderen zonder overnieuw beginnen van de opleiding?

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:29

Nou ik zal het maar even uitleggen, want het is nogal een best verhaal. Ik heb in 2008 in het 1e jaar van Dierverzorging gezeten, MBO Niveau 3 en ik was een best onhandelbaar kind (al zeg ik het zelf). Het jaar had ik zo zwaar verkloot door gewoon geen staldiensten te lopen en alleen maar te klooien. Ik wou geld verdienen en dat zag ik in de Loodgieter business. Toch achter gekomen dat mijn passie écht bij de dieren ligt (Heb mezelf ECHT leren kennen, want ik was echt erg als ik het terug bekijk) en dat ik daar gewoon voor de volle 100% ben gegaan, maar ik kwam de 2e intake niet door en ik werd glashard geweigerd door mijn verleden.

Nu doe ik dus de Sportvisserij Academie op dezelfde school, maar wel met de reden dat ik een grote omweg wil maken. Via de SVA wil ik mijn naam zuiveren en laten zien wat ik wel in mijn mars heb, wat ik wel kan. Sinds dien heb ik contact met Mevrouw de Ronde en Rob Dekker (Coördinator en Teamleider van Dierverzorging) en die zagen mijn leven compleet veranderen, van zwaar rotkind naar een passievolle student. Daarom kan ik vanaf volgens schooljaar waarschijnlijk weer de dierverzorging in en gewoon vanaf het eerste jaar, een nieuwe start en een nieuw leven :)

Ik heb gehoord dat de Paardenhouderij echt een dikke domper is? Je leert de basis van de basis en je krijgt cijfers voor het lopen naast je paard?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:29

Citaat:
Hoezo denken de meeste trouwens "Oh, weer zo'n topic"? Is hier slechte ervaring mee?

Jongens op bokt schijnen erg populair te zijn hahaha.

Anyway welkom leuk dat je ook met het paardenvirus bent aangestoken. Mijn vriend rijd ook nog niet zo lang en als ik jou filmpjes zie herken ik hem er wel een beetje in. Leuk hoor!

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:37

Wamhorse schreef:
Citaat:
Hoezo denken de meeste trouwens "Oh, weer zo'n topic"? Is hier slechte ervaring mee?

Jongens op bokt schijnen erg populair te zijn hahaha.

Anyway welkom leuk dat je ook met het paardenvirus bent aangestoken. Mijn vriend rijd ook nog niet zo lang en als ik jou filmpjes zie herken ik hem er wel een beetje in. Leuk hoor!

Kijk dat zijn leuke berichten, leuk als je samen een passie en hobby kunt hebben hé :).

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:41

DonRoubos schreef:
Nou ik zal het maar even uitleggen, want het is nogal een best verhaal. Ik heb in 2008 in het 1e jaar van Dierverzorging gezeten, MBO Niveau 3 en ik was een best onhandelbaar kind (al zeg ik het zelf). Het jaar had ik zo zwaar verkloot door gewoon geen staldiensten te lopen en alleen maar te klooien. Ik wou geld verdienen en dat zag ik in de Loodgieter business. Toch achter gekomen dat mijn passie écht bij de dieren ligt (Heb mezelf ECHT leren kennen, want ik was echt erg als ik het terug bekijk) en dat ik daar gewoon voor de volle 100% ben gegaan, maar ik kwam de 2e intake niet door en ik werd glashard geweigerd door mijn verleden.

Nu doe ik dus de Sportvisserij Academie op dezelfde school, maar wel met de reden dat ik een grote omweg wil maken. Via de SVA wil ik mijn naam zuiveren en laten zien wat ik wel in mijn mars heb, wat ik wel kan. Sinds dien heb ik contact met Mevrouw de Ronde en Rob Dekker (Coördinator en Teamleider van Dierverzorging) en die zagen mijn leven compleet veranderen, van zwaar rotkind naar een passievolle student. Daarom kan ik vanaf volgens schooljaar waarschijnlijk weer de dierverzorging in en gewoon vanaf het eerste jaar, een nieuwe start en een nieuw leven :)

Ik heb gehoord dat de Paardenhouderij echt een dikke domper is? Je leert de basis van de basis en je krijgt cijfers voor het lopen naast je paard?
Oke oke, nu snap ik het :) Beter dat je nog kansen hebt!

Over de paardenhouderij, ja klopt... Je krijgt zelf voor een deken bij een paard op doen een cijfer, want het moet veilig. Normaal gooi je dat ding er zo op, maar nee hoor op school moet je hem helemaal opvouwen voor je hem op het paard legt en daarna uitvouwen op het paard 8)7
Maar ja, ik denk maar zo, ik kan over 4 jaar een stal runnen...

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:42

Yep reuze leuk allemaal. Zo kun je ook niet tegenover elkaar klagen dat je teveel tijd met je paard doorbrengt je hebt er inmiddels allebei plezier in. Hooguit wat ruzie wie welke dag het peard meeneemt maar ja daar kom je dan ook wel weer uit hahaha ;).

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 11:46

@ Niikiit

Ja dat is ook zo en je werkt natuurlijk ook met je favoriete dieren dus dat is ook altijd wel een lichtpuntje. Kreeg echt zoveel negatieve reacties toen ik zei dat ik ook over Paardenhouderij zat te denken, dus ik dacht oké, dan doe ik het wel breed en ga ik gewoon voor Dierverzorging ook goed, haha :D

@ Wamhorse

Ja, inderdaad vooral hetgeen dat je teveel tijd aan de paarden geeft en niet aan je geliefde ofzo, helemaal waar :D.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:19

Niikiit schreef:

wij hebben dr 2 in de klas hoor :+ wellis waar een die homo is.. maar de ander niet xd

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:05

welkom :D
als je nog niet zo heel lang rijdt ziet het er al goed uit :)
jongens worden hier nogal aangevallen, om het zachtjes uit te drukken...

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:10

wat leuk dat je achter je droom bent aangegaan en nu eindelijk de stap hebt gezet! veel plezier op bokt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:11

Welkom hier.. :D
En nee hoor, paardrijden is niet voor homo's.. :n
Mijn broer rijdt ook paard, op Internationaal niveau.. en heeft al heel wat
jaren een super lieve vriendin.. :+:
Vooral ook op het hogere niveau zie je veel jongens/mannen :j

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:13

En stel nou Dàt je Homo was, Who Cares?

Vind het geweldig om jou zo vrolijk te zien rijden. Rijd zelf nu zo'n twee jaar maar geniet er met volle teugen van!

Rijd jij op Manege Waarland ja? Ken jij dan Michael?

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:19

Haha, dank jullie voor de leuke reacties :D En inderdaad, je ziet het wel vaak dat er mannen op internationaal niveau rijden, maar dat zijn meestal vreselijke mensen, al moet ik eerlijk zeggen.

@Enyaa

Ja ik rijd inderdaad op Manege Waarland en ik ken hem niet bij naam, misschien heb ik hem wel gezien? Wat doet hij en wanneer enzo?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:21

DonRoubos schreef:
Haha, dank jullie voor de leuke reacties :D En inderdaad, je ziet het wel vaak dat er mannen op internationaal niveau rijden, maar dat zijn meestal vreselijke mensen, al moet ik eerlijk zeggen.

Die heb je er uiteraard ook bij .. ;) maar die heb je overal wel.. :D

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:21

Ik ben ook een jongen, en heb ook gewoon tijdens de middelbare school paardgereden... Heb ik ook geen moeite mee gehad, want er waren ook meerdere jongens die reden. :) En je moet inderdaad gewoon doen waar je zelf zin in hebt!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:22

DonRoubos schreef:

@Enyaa

Ja ik rijd inderdaad op Manege Waarland en ik ken hem niet bij naam, misschien heb ik hem wel gezien? Wat doet hij en wanneer enzo?

Ik weet niet wat hij doet en wanneer :P

Ken hem namelijk ook via internet.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:26

Fijn dat je nu eindelijk kan doen wat je al zo lang wilt.
Wou dat ik dat kon, haha. Alleen kan ik het niet door dezelfde reden als jij, maar geld, tijd en afstand. ><
Erg frustrerend, I know!
Welkom hier ;]

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:29

Rodo_ schreef:
Ik ben ook een jongen, en heb ook gewoon tijdens de middelbare school paardgereden... Heb ik ook geen moeite mee gehad, want er waren ook meerdere jongens die reden. :) En je moet inderdaad gewoon doen waar je zelf zin in hebt!

Ik denk dat het er ook wel aan ligt in welke regio je woont en naar school gaat. in de randstad is het toch vaak een beetje taboe voor de mannen, die worden al snel met homo en mietje bestempeld, erg achterlijk maar helaas wel waar

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:30

En ik snap echt niet wat er homo aan is. Ik bedoel: 'vroegah' waren het JUIST de mannen die paardreden :?

Maargoed, ik zal niet meer offtopic gaan!