Curt B (Wizzerd WV x Purdey B x Hinault) 4 maanden o.h.z.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:24

Wauw! Ontzettend gaaf paard! *D En het setje staat inderdaad super mooi!
Veel plezier met deze knappert!

Appieee

Re: Curt B (Wizzerd WV x Purdey B x Hinault) 4 maanden o.h.z.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 10:10

Ja hij is nu nog mooi donker he? :):)
Hoop dat hij niet al te snel wit wordt..
Bedankt!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:15

leuk dier

succes ermee

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:02

wat een leuk paard! mooi kleurtje heeft ie :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:04

Wat een plaaatje van een paard!
Je rijdt hem ook echt vriendelijk, heerlijk om naar te kijken

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 11:07

Bedankt voor de leuke reacties!! :)

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:08

wat een leuk jonkie heb je onder je kont zeg!
vind m echt een leuke uitstraling hebben en t rijden ziet er ook goed uit,
werkpuntjes geef je zelf al maar volgens mij ben je goed bezig, ziet er
iig vriendelijk en fijn uit! veel plezier nog met je toekomstige toppertje!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:04

Dankje! :)

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:46

Leuk paard! Er is al veel gezegd over je houding en rijden, dus dat zal ik even achterwege laten.. Ik kan inderdaad zien (ook in je profiel) dat jouw paard een moeilijke rug heeft omdat ie zo gebouwd is.. Maar ik heb toch het idee dat je hem misschien eens na moet laten kijken door een osteopaath (http://www.osteophatiepaard.nl) of een carnio therapeut ofzo.. Ik vind zijn hele houding wat krampachtig en hij zwaait wel erg veel met zijn staart! Past jouw zadel ook wel goed? Je hebt ook een beetje een stoelzit, dit kan ook veroorzaakt worden door een niet goed liggend zadel! Verder lijkt het me een erg fijn paard, ben benieuwd hoe hij springt!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:47

ziet er toch super uit
en wat ook een aparte kleur zeg :D
denk om je handen verder heb ik geen commentaar ;) ga zo door :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:07

Ik ben echt verliefd op Curtie! <3 hahaa
Jullie gaan echt supergoed vooruit! :D
Ik ben ook echt benieuwd hoe die gaat springen! :))
Ennee, je houding stoort niet hoor, t ziet er juist vriendelijk uit ;)!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:57

wauw wat een gaaf dier! <3 <3 <3

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:42

TS je zegt wel dat hij bijna niet meer met zijn staart zwaait, maar op de foto's heeft hij echt nog een onrustige staart.

Ik wil je echt niet bang maken of gaan lopen zeiken, maar ik vind hem niet fijn door 't lichaam lopen. Hij loopt een beetje op dezelfde manier als mijn vorige paard met kissing spines.
In die moeilijke ruggen komen vaak afwijkingen voor.

Hij loopt in een bepaalde houding, waar ik dus een beetje angstig van word.

Ik zeg al ik heb een hekel aan zeikende mensen en mensen die overal wel wat aan zien. Maar ik heb een aantal paarden gehad waarvan ik het niet vetrouwde en die bleken dan toch een afwijking te hebben.

Hij zwiept natuurlijk niet voor niets met zijn staart... ;) een paard doet alles met een reden. Jij gaat ook niet zomaar bewegingen maken voor de lol.

Misschien is dit wel k*t om te horen en zijn veel mensen het niet met me eens, maar ik zou eerst het beestje na laten kijken voordat je hem dadelijk doorrijd en hij blijkt iets te hebben.
Geloof me dan voel je je lang k*t...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:54

Ik vind het ook een héél gaaf dier, maar zou em toch ook eens na laten kijken.. :o
Hij zwiept idd erg met zijn staart wat ook te zien is in het filmpje in je profiel..
En niet te vergeten dat hij heel die rug opbolt en strak vast houdt..

Echt waar.. je rijdt em heel netjes en het is een heel leuk paard (ben ziewiezo erg gecharmeerd van schimmels), maar voorkomen is beter dan genezen.. :o

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:02

@ moes: Ik ben het niet helemaal met je eens. Hij heeft inderdaad een moeilijke rug, qua bouw al.. Maar ik merk aan hem dat in de maanden training die hij tot nu toe gehad heeft hij al een stuk verbeterd is en dat de bespiering in zijn rug ook al meer is geworden. Het gaat met stapjes vooruit maar dat geeft niet, want het is nog een jong dier. Toch denk ik dat ik met training al een hoop kan bereiken, voor wat ik tot nu toe aan resultaten zie op die manier. Mocht uiteindelijk blijken dat dit niet op deze manier vordert, dan ben ik zeker bereid om eens naar een ostheopaat of fysio te gaan kijken maar ik vind het daar zelf nu nog te vroeg voor. Wat betreft zijn krampachtige houding, dit was zo'n beetje de derde keer dat ik met hem in de buitenbak reed en voor het eerst sinds een maand of twee, waardoor er sowieso wat meer spanning was dan normaal, waardoor hij wat strakker was in de bovenlijn dan normaal en zich ook wat vaker opdrukte.
Wat mijn zadel betreft ben ik vrijwel zeker dat hij goed past.
Over mijn houding ben ik het eens met je, die is niet om over naar huis te schrijven.

Dit alles is niet bedoeld om je reactie af te kraken want ik vind het heel aardig dat je de moeite neemt voor zo'n uitgebreide reactie :) en ik heb ook altijd zeker in mijn achterhoofd gehouden dat de kans bestaat dat ik hem ooit een keer na zou moeten laten kijken... Maar ik denk niet dat het op dit moment al zover hoeft te komen, al houden we (eigenaar, instructie en ik) hem goed in de gaten. Bedankt voor je reactie.

@ Watch_Me: Deze foto's zijn een momentopname, ook nog eens van een moment onder andere omstandigheden dan normaal. Ik vind het niet meer dan logisch dat je oordeelt naar wat je op dit moment ziet dus ik begrijp je reactie ook. Wel kan ik je echt verzekeren dat hij, zeker normaal gesproken in de binnenbak, echt niet zo onrustig is met zijn staart, hoogstens in de galop. Daarnaast ben ik het niet met je eens dat als een paard met zijn staart zwiept dat er iets mis is in zijn lijf. Dit kan imo ook zijn wanneer hij het moeilijk heeft.

Zoals al eerder gezegd, bedankt voor jullie uitgebreide reactie en ik snap jullie punt ook. We houden het echt in de gaten, maar wij vinden het gezien hoe hij nu gaat niet nodig om er een osteopaat oid bij te halen, op het moment dat we denken dat dit nodig is zal ik dit ook zeker meteen doen. Mijn vorige paard is zo goed als afgeschreven i.v.m. een niet te genezen peesblessure en ik zou echt niet nog eens een paard kwijt willen raken aan een blessure of gebrek, dus ik ben hier echt alert op.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:07

Ik vind het fijn dat je mijn reactie serieus neemt en me niet aanvalt!

Een foto maken is zo gebeurd en dan ben je er zeker van dat hij op die plek geen rare afwijkingen heeft.

Nee een paard kan inderdaad ook zwiepen als ie gespannen is op een bijvoorbeeld vreemde locatie.

Maar hij houdt zijn lichaam zo gigantisch vast.
Voor pakt ie niet echt verbinding, hij loopt echt in dezelfde houding als mijn merrie. Ik kan niet echt omschrijven wat ik zie, maar het is in ieder geval een hele aparte houding.
Dan achter het zadel heeft ie die bolling om 't zo maar te zeggen..
En hij buigt zijn achterbenen bijna niet, hij zet ze als 2 stokjes onder zijn massa.
En dan nog die houding van die staart.

Nogmaals: Ik heb een hekel aan afzeiken, want ik ben absoluut niet negatief ingesteld.

Ik ga er verder niet meer op in, want het is jou paard en niet die van mij, dus heb er niks over te zeggen.

Maar als dit paard bijvoorbeeld te koop zou staan zou ik hem op basis van deze foto's absoluut niet durven kopen.

Je bent natuurlijk verliefd op je beestje, want het is ook een knap ding, maar wordt er niet blind door..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:15

De situatie is wat lastiger in mijn geval, het is niet mijn eigen paard en ik kan dan ook niet zomaar beslissen over of hij wel of niet naar de osteopaat mag of niet. Ook omdat dit niet uit mijn zak betaald word, mocht het een keer nodig zijn. De eigenaar van mijn paard heeft nog zo'n veertig tot zestig andere paarden staan en als iedereen met zijn paard naar de DA, osteopaat, fysio etc. wil wordt dat nogal een duur geintje. Wat dat betreft snap ik dat ook wel, zo werkt dat helaas nou eenmaal. Als het mijn eigen paard was geweest was hij ook gekeurd etc. voor ik hem kreeg en was er dan misschien al wel e.e.a. uitgekomen, maar dit paard is al vanaf veulen-zijnde bij deze eigenaar.

Ik houd in ieder geval je reactie in gedachten en houd mijn paard goed in de gaten. Bedankt voor het meedenken en je tips. :)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:19

Oh, dat is een hele logische verklaring.
Nog heel veel succes en ik hoop echt dat ie lekker in de sport kan gaan meedraaien! :)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:23

BRRRRRR is het eerste wat er door mijn hoofd gaat als ik de foto's in je korte mouwen zie ;-)
nee serieus.. meeste is hierboven al gezegd , denk eraan dat je niet teveel naar voren kantelt.
verder heb je hem lekker aan het lopen hoor! succes met je verdere training

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:05

Hoi Renee,
Ik zag je topic nog ergens staan dus ik denk plaats een reactie!
ten eerste dat blauw staat jullie zooo leuk! <3
en je hebt hem ook al heel leuk lopen (vooral in de binnenbak)!
Als jullie zo door trainen komt het vast helemaal goed :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:57

Ow ow ow!! Wat een mooi paard zeg!!! Echt hele mooi combi en dat blauw steekt prachtig af!
Ik scroll nog een keer door je foto's hoor! :D

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 18:22

Dankje Fleur!! :)

Hihi dat mag hoor, Fred_Kroket.
bruceandnoon ook bedankt voor je reactie. :)
Als ik zelf langs de bakrand sta en ik zie iemand in t-shirt moet ik er ook niet aan denken..
Maar onder het rijden heb ik het anders echt te heet! :))

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:45

Leuk om te zien. Mijn merrie is drachtig van Wizzerd WV hoe groot is die van jou?

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:53

Hoe oud is hij eigenlijk?
En inderdaad wat is hij nog mooi donker, mijn merrie is ook og zo mooi donker. Ben benieuwd hoe lang dat duurt voordat ze wit zijn!! Jij niet? Wel leuk om foto's terug te zien..
Over het rijden: Je rijdt heel vriendelijk, fijne foto's om naar te kijken!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:25

@ Whiz: Leuk! Tot nu toe nog weinig mensen gezien hier op Bokt die een nakomeling van Wizzerd hebben.
Die van mij is wel aardig groot, ik ben zelf 1.80, denk dat hij zelf rond de 1.75 zit? Dat is hij gemeten voor hij beleerd werd heb ik begrepen.
Als ik er een zadel op heb liggen en ik sta ernaast kan ik er in elk geval bij lange na niet overheen kijken!

@ Suusel19: Hij is van 2007, dus hij is nu ongeveer 3,5. Daarom doen we het nog lekker rustig aan. :) Heb zelf niets te zeggen over wanneer hij beleerd word dus ik kan zelf alleen maar lekker zuinig met hem zijn! :j
Ben inderdaad ook super benieuwd naar hoe hard het zal gaan!
Merk vooral op zijn hoofd dat hij daar de laatste maanden witter is geworden, maar aan de rest van zijn lichaam is nog niets te zien, gelukkig.
Ik houd het goed bij met foto's in elk geval, want als ik hem elke dag zie merk ik het toch niet.
Bedankt voor je complimentje! :)