@ moes: Ik ben het niet helemaal met je eens. Hij heeft inderdaad een moeilijke rug, qua bouw al.. Maar ik merk aan hem dat in de maanden training die hij tot nu toe gehad heeft hij al een stuk verbeterd is en dat de bespiering in zijn rug ook al meer is geworden. Het gaat met stapjes vooruit maar dat geeft niet, want het is nog een jong dier. Toch denk ik dat ik met training al een hoop kan bereiken, voor wat ik tot nu toe aan resultaten zie op die manier. Mocht uiteindelijk blijken dat dit niet op deze manier vordert, dan ben ik zeker bereid om eens naar een ostheopaat of fysio te gaan kijken maar ik vind het daar zelf nu nog te vroeg voor. Wat betreft zijn krampachtige houding, dit was zo'n beetje de derde keer dat ik met hem in de buitenbak reed en voor het eerst sinds een maand of twee, waardoor er sowieso wat meer spanning was dan normaal, waardoor hij wat strakker was in de bovenlijn dan normaal en zich ook wat vaker opdrukte.
Wat mijn zadel betreft ben ik vrijwel zeker dat hij goed past.
Over mijn houding ben ik het eens met je, die is niet om over naar huis te schrijven.
Dit alles is niet bedoeld om je reactie af te kraken want ik vind het heel aardig dat je de moeite neemt voor zo'n uitgebreide reactie
en ik heb ook altijd zeker in mijn achterhoofd gehouden dat de kans bestaat dat ik hem ooit een keer na zou moeten laten kijken... Maar ik denk niet dat het op dit moment al zover hoeft te komen, al houden we (eigenaar, instructie en ik) hem goed in de gaten. Bedankt voor je reactie.
@ Watch_Me: Deze foto's zijn een momentopname, ook nog eens van een moment onder andere omstandigheden dan normaal. Ik vind het niet meer dan logisch dat je oordeelt naar wat je op dit moment ziet dus ik begrijp je reactie ook. Wel kan ik je echt verzekeren dat hij, zeker normaal gesproken in de binnenbak, echt niet zo onrustig is met zijn staart, hoogstens in de galop. Daarnaast ben ik het niet met je eens dat als een paard met zijn staart zwiept dat er iets mis is in zijn lijf. Dit kan imo ook zijn wanneer hij het moeilijk heeft.
Zoals al eerder gezegd, bedankt voor jullie uitgebreide reactie en ik snap jullie punt ook. We houden het echt in de gaten, maar wij vinden het gezien hoe hij nu gaat niet nodig om er een osteopaat oid bij te halen, op het moment dat we denken dat dit nodig is zal ik dit ook zeker meteen doen. Mijn vorige paard is zo goed als afgeschreven i.v.m. een niet te genezen peesblessure en ik zou echt niet nog eens een paard kwijt willen raken aan een blessure of gebrek, dus ik ben hier echt alert op.