KNHS zomerinstructieweken 2011 (data bekend)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: KNHS zomerinstructieweken 2011 (data bekend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:26

Dat staat er toch in de tweede en derde zin :?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:26

Ik ga dit jaar (na 3x wel te zijn geweest) niet. Heb het voor mijn gevoel wel gezien :)

Het verschil met SGW en allround is idd die externe training en meestal daar op het terrein een iets meer uitgebreide crossles dan de normale crosslessen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:27

maanou schreef:
Mootje schreef:
SGW week is leuk voor de beginnende SGW ruiter, maar niet zo geschikt voor mensen die al (veel) SGW's gestart hebben. Je hebt een training in Ermelo en een crosstraining op een vreemd terrein (zelf vervoer regelen). Verder is er meestal een SGW-clinic. Voor de rest zijn het gewoon de normale dressuur- en springlessen.

Dus dat is het verschil tussen de sgw en allround week?

In de sgw week spring&cross je meer.
Allround doe je elke ochtend dressuur en elke middag 1 keer buitenrit, springen, cross en een zelf te kiezen ding(op laatste dag).

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:27

Okee, dank je wel

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:29

nou ik ga iniedergeval de alround week 7a proberen :) en anders die in de eerste week van augustus.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:29

Die van mij is sinds juni/augustus dit jaar onder het zadel en heeft tot nu toe nog geen problemen vertoond op vreemd terrein.
Hij zal tegen die tijd ook al een aantal keren mee zijn geweest op concours dus dat moet allemaal geen probleem zijn.
Lijkt me namelijk erg leuk om naartoe te gaan met hem!
Dat zou voor mij dan week vijf worden, ik ga eens overleggen met een vriendin of ze nog interesse heeft.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:31

Dat is goed genoeg hoor, Appie :j Ik heb wel een dressuurles en de buitenrit geskipt omdat ik dit teveel voor hem vond worden. Mijn paard was nog niet op vreemd terrein geweest, behalve bij mijn instructeur!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:32

Het lijkt mij erg leuk om weer ens te gaan.
Laatste keer was 12 jaar geleden.
Maar ik ben bang dat het thuis moeilijk te realiseren is, helaas!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:33

Appieee schreef:
Die van mij is sinds juni/augustus dit jaar onder het zadel en heeft tot nu toe nog geen problemen vertoond op vreemd terrein.
Hij zal tegen die tijd ook al een aantal keren mee zijn geweest op concours dus dat moet allemaal geen probleem zijn.
Lijkt me namelijk erg leuk om naartoe te gaan met hem!

Voor die van mij, toendertijds 18( pony wel) was er zelfs nog wat te zien. Ze waren tribunes aant opbouwen en er stonden prullenbakken.
Ze heeft wel een aantal keer goed rechtop gestaan, maar ze wennen erg snel aan de drukte. Na 2 dagen kon ik direct langs de bouwvakkers stappen
geen probleem. Dus voor een jong paar dat wat gewend is, moet het geen probleem zijn.
De buitenrit heb ik ook geskipt omdat ik wist dat het hard zou gaan en dat er gesprongen zou worden aangezien ik bij een springgroepje zat.
Achteraf was ik daar blij om, want ik had haar tijdens de buitenrit niet kunnen controleren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:33

Freggle, Jij moet ook mee :D

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:34

M/Z week paarden waarschijnlijk weer.. zou dan de 4de keer zijn, maar het is wel heerlijk zo'n weekje paarden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 22:37

Mootje schreef:
SGW week is leuk voor de beginnende SGW ruiter, maar niet zo geschikt voor mensen die al (veel) SGW's gestart hebben. Je hebt een training in Ermelo en een crosstraining op een vreemd terrein (zelf vervoer regelen). Verder is er meestal een SGW-clinic. Voor de rest zijn het gewoon de normale dressuur- en springlessen.

Ja, als je het zo brengt is het idd voor mij ook haast de moeite niet waard. Dan kan ik dat geld eigenlijk beter in losse trainingen stoppen..
Ik ga eerst maar eens kijken of er mensen uit de buurt die ik ken naar een allround paardenweek gaan, en hoe dat zit met mijn examens

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:39

mistid schreef:
Mootje schreef:

Ja, als je het zo brengt is het idd voor mij ook haast de moeite niet waard. Dan kan ik dat geld eigenlijk beter in losse trainingen stoppen..
Ik ga eerst maar eens kijken of er mensen uit de buurt die ik ken naar een allround paardenweek gaan, en hoe dat zit met mijn examens

Ik kan weinig over het niveau zeggen, maar heb altijd wel het idee dat het een hele gezellig groep is met de SGW week.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:39

Mistid, Als ik jou was zou ik niet voor de SGW naar de SGW-week gaan :n Ik ben naar de SGW week geweest toen ik nog niet officieel gestart had, en toen was het wel leuk! De jaren erna heb ik voor de regiotrainingen gekozen (50% van het bedrag en het hele seizoen lol).
Iloonie, Dat kan ik eigenlijk niet beamen :o

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:42

mistid schreef:
Mootje schreef:

Voor mij ook een reden om dit jaar niet meer te gaan, zou dan echt puur voor de gezelligheid gaan want voor het niveau van het crossen ed kan ik het wss beter laten.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:44

Mootje schreef:
Iloonie, Dat kan ik eigenlijk niet beamen :o

Dat lijkt dan van buitenaf wel zo...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:44

Want?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 22:48

Vorig jaar zat ik in de ABC week en heb toen mijn paard meegehad, die had toen nog nooit gecrosst, 1x getraind. Die heeft er toen wel veel geleerd, maar als ik nu eens eerlijk kijk is het leuker om gewoon met een groepje daar heen te gaan. Als ze het miniterrein daar nou eens uitdagender maken en nieuwe sprongen was het een ander verhaal.

Denk dat ik maar eens op zoek ga naar mensen die mee willen naar een allround week. Dat wordt dan denk ik week 2, dan heb ik mijn examens achter de rug en zijn de normen nog niet bekend, dus dan heb ik niets te doen. Week 5 wordt wat lastiger.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:49

mistid schreef:
Als ze het miniterrein daar nou eens uitdagender maken en nieuwe sprongen was het een ander verhaal.

Idd!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:50

ik zou zeggen maak een mooie mail en stuur naar de KNHS :) denk dat ze er best voor open staan namelijk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:51

Ik moet dit jaar weer helaas overslaan. Ik stond ingeschreven vorig jaar, maar brak 5 weken voor die tijd mijn hand.

Nu ben ik zwanger en in april uitgerekend en lijkt het me niet verstandig om dan heen te gaan.

2012 nieuwe kans

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:54

Ik zou graag naar het kamp voor M/Z pony's willen, is iemand hier al een keer geweest en was het leuk?
Heb net al even gezocht, maar kon zo snel niets vinden, hoe geef je jezelf 13 januari op, via mail?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:55

Themuisje, Dit is al door meerdere mensen aangedragen, maar vooralsnog nul op het rekest!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:56

Ik wil ook heel graag voor het eerst in 2011 en dan naar alround pony's, Bn dan14haha maar welke week weet ik nog niet..

lovemagic5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:56

Melenie schreef:
Ik zou graag naar het kamp voor M/Z pony's willen, is iemand hier al een keer geweest en was het leuk?
Heb net al even gezocht, maar kon zo snel niets vinden, hoe geef je jezelf 13 januari op, via mail?

ik ga daar ook heen, met groepje dat is wel gezelliger vind ik,
vorig jaar ook geweest alleen dan allround pony's
ditjaar M/Z proberen.
maar je moet gewoon zo snel mogelijk opgeven via de mail,
en dan moet je in die mail zetten, dat je via de post hetzelfde formulier nog een keer stuurt en dan wel met handtekening.