Huh die snap ik niet helemaal. Ik heb nog nooit last gehad van mn beugels... En lichtrijden moet je toch niet vanuit je beugels doen, maar vanuit de beweging van je paard, en je knieen en heupen?
Laurie
Geplaatst: 21-11-10 23:01
Ja, maar als je geen steun hebt aan bijvoorbeeld je beugels (denk maar aan zonder zadel) is het erg lastig om licht te rijden.
of als je beugelophanging voor jouw lijf tever naar achteren zit, dan is het lichtrijden ook lastig want dan zit je zelf heel hol zeg maar.
Ik zie dat je dezelfde dingen hebt als ik in mijn BF had, je benen liggen te ver naar achteren en zijn wiebelig en je handen heb je daardoor ook niet stil. Ik hoop voor je dat het bij jou wel went, bij mij dus niet zoals je weet en ik ben weer beter af in mijn boomzadel. Heb je trouwens al eens een boomzadel op Borka gehad om te kijken hoe jij daar inzat?
Ik heb voordat ik een boomloos zadel had op een VZH boomzadel gereden op Borka, maar dat is voor mij een ramp i.v.m. privédingen, maar dat ga ik niet openlijk op Bokt zetten dus daarvoor kan gepb't worden Dan zit ik Borka echt in de weg met mijn houding.
Ja, kan gelukkig het andere zadel inruilen! Had Equixantos gemaild, en de maat 1 zou deze week weer binnenkomen, maar door een fout van de leverancier (tuurlijk waarom niet, haha) komt die pas volgende week, maar dan kan ik hem wel meteen komen ruilen. Heb dus les van morgen af moeten zeggen, omdat het echt niet werkt met die maat groter, maar volgende week heb ik dus weer les, als het goed is!