Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
je zit is echt 100x beter dan eerst
! goed gedaan meid
hij is super leuk!!
superleuke reacties.
Ik reed hem eerst zonder iets, geen sporen, geen zweep. Geen zweep omdat hij daar doodsbang voor is, als ik hem 1 keer heel licht aanraak gaat ie heel de bak door. Vind ik sneu voor hem en veroorzaakt heel veel spanning. Ik heb sinds kort van iemand anders les, en daar merkte we heel erg dat hij heel erg plakte aan m'n been , ik kon nog geen volte draaien, dan viel hij helemala naar binnen. Ik kreeg ook totaal geen reactie als ik hem naar buiten wou duwen. Dus daarom het spoortje, hij loopt nu veel beter van mijn been af en dit is gewoon even beter, niet elke pas geschop en gedrijf maar een klein tikje.
Nu snapt hij het ook.
). Probeer contact te houden met de mond, probeer anders tussen het rijden door het ook te doen, bijvoorbeeld na de galop of iets dergelijks. Ik merk met mijn eigen paard dat ie het dan iets makkelijker doet dan wanneer ik er mee begin, dan is er vaak toch wat spanning en druk gedoe en letten ze nog niet zo goed op. En probeer het zo steeds wat uit te breiden. Ze hoeven niet perse gelijk met de neus over de grond, maar probeer het gewoon lekker uit te bouwen 

). 
Maar vind het nog steeds zonde, het was indd een geweldig dier

?
Het zijn Deniro's