Een echte uitdaging.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 23:26

Ja, dat weet ik zeker! Ik heb de DA afgelopen maandag laten komen omdat 1 oog erg traande en rood was. Hij heeft het heel goed bekeken en zei dat hij op zeker niets ziet. De pupil was helemaal vergroeid zei hij, aan beide kanten.

Toen we voor de drempel stonden en ik hem waarschuwde stootte hij licht zijn hoef tegen de drempel en tilde hem gelijk hoger op en stapte over de drempel of hij dat dagelijks deed. Ik zie regelmatig paarden bij ons zo onhandig naar binnen gaan...en die zien gewoon dan.

Anoniem

Re: Een echte uitdaging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:30

*briljant idee* ik ga onze Leo morgen een blindoek omdoen want die sukkel breekt overal z'n nek over. Misschien dat het zonder oogjes beter gaat :))

Paard zal dus in de loop der tijd echt goed geleerd hebben hoe hij dat aan moet pakken. Had ik niet verwacht, dat ze zo ver aan zouden kunnen passen. Ben erg benieuwd naar de rest van je bevindingen de komende tijd.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 23:35

Arme Leo hahahaha , wie weet!! ;)

Ik ben net zo benieuwd hoor! Hij verbaasd me nu al in de week dat hij hier staat. Hij kwam vandaag ook echt even een "kroel" halen terwijl ik hem stond te poetsen. Hij kwam met z'n hoofd even heel stil tegen me aan staan en likte m'n hand een paar keer. Ik in m'n achterhoofd....niet kroelen met een hengst!! Maar heb ik nu stiekum toch even gedaan! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:11

Bijzonder hoor! Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als je hier zo nu en dan wat updatejes plaatst, ik heb helemaal geen ervaring met blinde paarden en vindt dit super leerzaam!

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:47

Wat fijn dat het zo goed gaat. Ook bij Wit gaat het over balken/obstakels lopen best goed. Als ik tegen hem zeg UP dan tilt hij zijn voeten hoger op. Dit werkt ook super met het in de trailer stappen (hoge opstap). Is waarschijnlijk het gevolg van ons stukje vrijheidsdressuur van vroeger (spaanse pas) en de trail die ik met hem reed. Trail doen we trouwens nog steeds, okee niet op hoog niveau maar het houdt ons scherp. Als hij zelf ergens tegen aan stoot is dat ook niet echt een probleem voor hem, tilt zijn voet hoger op, of draait zijn hoofd weg en gaat weer verder waar hij mee bezig is.

Wat wel opvalt is dat zijn tastharen langer zijn dan vroeger, zeker rond zijn ogen. Extra bescherming dus. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:57

Ik vind dit heel erg interessant om te volgen. Mijn eerste reactie was ook : niet paardwaardig, maar nu ik zo verder lees .....
Wellicht is het aanpassingsvermogen van een paard dusdanig groot, en het vertrouwen in de mens idem, dat hij vol vertrouwen zonder zicht een goed leven kan hebben.
Je gedetailleerde updates zijn fijn om te lezen ... ga zo door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:47

Verplaatst van WN-AM naar VVDD.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:44

Jammer dat dit niet bij Western algemeen mag staan, het gaat toch over een westernpaard??

Vandaag een mini app ruintje aan hem gekoppeld voor in de paddock en volgend jaar het land. De kleine moest hem wel even duidelijk maken dat hij niet gedekt wenste te worden hahahaha maar al snel was het duidelijk voor Saffhire en ze hebben de hele ochtend lekker samen buiten gespeeld! :9 Hij zag eruit als een moddermonster natuurlijk ipv een few-spot appaloosa!!
Kon ik vorige keer alleen zijn voorbenen afspuiten, vandaag ook een stukje achterbenen erbij genomen. Hij vind dat nog niet tof maar liet het nu wel beter toe. Ik kijk uit naar de dag dat ik hem helemaal kan wassen!! <3
Op stal lag er weer lekkers klaar dus hij stond tevreden te eten toen ik weg ging!

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:44

wat een mooi verhaal, ook heel mooi om te lezen dat je er zoveel voor over hebt en liefde aan hem kan geven. zoiets verdient een paard ook. hopelijk kunnen jullie ene goede band opbouwen met elkaar.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:16

FindingJack:
Hoe gaat het inmiddels?? Is hij al helemaal gewend?? En is het frisse er al een beetje vanaf met rijden?? Ik vind het nog steeds super dat je een blind paard hebt genomen.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:27

bijzonder! ik ben benieuwd naar jullie verloop samen! ga je foto's maken?