Meranti en ik hebben een sprongetje gewaagt!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hannepoezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:42

ooh wat een leuke pony!

Elin_

Re: Meranti en ik hebben een sprongetje gewaagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:55

Bedankt :D

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:23

En...
Als je pony blijft haken in de sopbak?
Wat als ze dan vol op haar bekkie gaat?
Ik zou niet springen in zo'n bak ;)

Kayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:52

ik heb een boomloos zadel, met westernbeugels, dat springt ook niet zo lekker haha ..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 19:35

GevlektBont schreef:
En...
Als je pony blijft haken in de sopbak?
Wat als ze dan vol op haar bekkie gaat?
Ik zou niet springen in zo'n bak ;)

Blijft haken ? :') Alsjeblieft zeg
Het is mischien soppig maar zeker niet diep

Ik ben zelf (meestal) erg voorzichtig maar alsjeblieft ik post hier een filmpje voor het springen :') en als het te gevaarlijk is doe ik het echt niet hoor :')
En jammer dat je alleen maar dat post wat erg negatief overkomt en het lijkt meer alsof je alleen maar even zoiets negatiefs wil zeggen ,omdat je ook helemaal niet op de rest reageert?

Heb ik wat aan :')

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:08

Probeer m er niet overheen te tillen op de sprong maar ga met je hand mee na voren, je wilt m nog te graag helpen op de sprong ..

xxhenrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:12

jij hebt een leuke pony hoor!
je moet wel wat beter achteroverzitten voor de sprong. als hij dan wel een x vals stopt, lig je er af.
xxxxxx

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:12

xxhenrieke schreef:
jij hebt een leuke pony hoor!
je moet wel wat beter achteroverzitten voor de sprong. als hij dan wel een x vals stopt, lig je er af.
xxxxxx

Ditis al meerdere keren gezegt maar bedankt ..
en ik lig er niet zo heul snel af ;)

@ Mellanii ja je omschrijft het net goed :) zal eraan werken!

svvliet96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:55

wat een leuk filmpje!
echt leuk in elkaar gezet.
en indd leuke pony!<3

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 18:21

Je zegt zelf in de inleiding tekst dat ze het nog meot leren en dan ga je zonder handen springen...vind je dat zelf ook niet een béétje dom? je pony moet juist op jou hand kunnen vertrouwen en dan spring je zonder handen

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 20:56

lisasander schreef:
Je zegt zelf in de inleiding tekst dat ze het nog meot leren en dan ga je zonder handen springen...vind je dat zelf ook niet een béétje dom? je pony moet juist op jou hand kunnen vertrouwen en dan spring je zonder handen

Meranti moet nog leren dat ze er niet langs mag ;)
Die zonder handen is 2 x gebeurd en zoals je ziet strekt ze daar veel meer haar halsje dus dit betekend ook dat ik haar met teugels niet vrij genOeg laat om netjes uit te komen (ze springt ook erg netjes zonder handen of zonder ruiter erop) vandaar dat ik nu ook springles heb zodat ik haar voor de sprong wel meer tussen 2 teugels / benen houd maar boven de sprong echt goed mee geef :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:20

idem met ; miesie22

ik snap ook niet waarom je zonder handen gaat springen als je zelf zegt dat je die wel / niet knop nog moet omdraaien, dat jij wel wilt springen maar wilt zij dat ook?
dat snap ik niet.
Ook zou ik idd lager beginnen. weigert ze ook als je los springt? anders als ze er langs gaat moet je er een trechter van je sprong gaan maken.

- probeer ook voor de sprong niet naar voren te vallen, ik weet in springlessen (vooral bij de beginners dan*, moet je eerst naar voren zitten, zodat je zeker goed zit ofzo.niet doen, als ze weigert lig je er zo over)

* ik zeg niet dat je in beginners springen zit, weet ik ook niet, neem dit gewoon als vb ;)

veel succes nog verder! en leuke pony ;d
x

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:04

Bedankt voor je reactie!
ik spring zo omdat ik het
a) zelf erg leuk vind om elke keer als ik spring 1 x zonder handen of zonder beugels etc
b) Dit kan ik als ''controle'' doen ;) Dit doe ik ook altijd aanhet eind gewoon of ze er zonder handen ook overheen gaat (dit doet ze altijd gelukkig 1 keer niet toen gewoon weer 1 x met handen toen weeer controle en voila ze deed het gewoon ;) )

Ik spring nu niet bij beginners
Ons enige probleem is dat dat knopje omgezet moest worden ;) het gaat nu al stukken beter
Door veel belonen en streng zijn op het moment dat ze het weer niet doet.

Ik heb laatst met een ander paard een sprongetje gedaan met een VZH zadel en direct was mijn houding WEL goed ,dus het ligt vooral aan mijn zadel ;) (ik zeg niet dat ik perfecte houding heb , of schuif het niet op iets andrs af maar dat is gewoon zo:') )

Bedankt !

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:58

een grondbalk zou ook wel handig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:09

Ik heb ook nog een paar puntjes van kritiek/tips.

Om te beginnen zou ik niet in zo'n bak springen. Je bak is te nat, Dat maakt hem glad en door dat je bak glad is maakt dat je paard onzeker.
Verder zou ik ook beginnen met een fatsoenlijk opgebouwde hindernis, En een stuk lager. Eerst aan de techniek werken en daarna pas wat om hoog. Nu zet ze vaak op een verkeerd moment af, En jou houding is niet fantatisch waardoor je je pony alleen maar in de weg zit.

Ook vind ik je wat ruw in je hand. Vooral het fragment dat je paard er langs af wilde en jij hem ineens "omtrok" terwijl je al slecht aan komt rijden (al kan ik dat lastig beoordelen omdat je dat niet goed kan zien)

Ook sta je je paard toe om langs de hindernis af te lopen. Sta dat nooit toe! stoppen is prima. Maar er langs af heeft puur te maken met jou sturen.

Dus ik denk dat je niet ervaren genoeg bent om dit te doen zonder les. En heb je wel les, maar leert jou instructeur dit.. Dan zou ik een andere instructeur zoeken.

Je hebt een leuke pony, Die echt wel voor je wil werken. Ben daar dan ook zuinig op!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 17:48

De bak is in die hoek alleen erg soppig.
Vandaar dat ik ook ergens anders spring.
Kijk dat sommige hier nou zo toegang tot een binnenbak hebbe... Heb ik niet (tenminste toen niet)
En hiervoor had ik al ''ingsprongen '' (balkjes lopen en sprongetje van 10 cm etc)

Ben het met je eens over mijn houding maar hier staat ook in OP wat over :)
Ruw in de hand ? Nou dat klopt weer niet ;) Mischien lijkt dit zo ,maar ik spring dan niet perfect (ver van perfect. ... ook goed) maar ik ben zeker niet ruw in mijn handen.

Tsja dat toestaan is idd niet goed maar ik ben ook niet perfect en ik heb les (lees OP even).
En mijn instructeur helpt mij goed ,maar ik vind het gewoon nog af en toe lastig dus ik zoek geen nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:58

Elin_ schreef:
De bak is in die hoek alleen erg soppig.
Vandaar dat ik ook ergens anders spring.
Kijk dat sommige hier nou zo toegang tot een binnenbak hebbe... Heb ik niet (tenminste toen niet)
En hiervoor had ik al ''ingsprongen '' (balkjes lopen en sprongetje van 10 cm etc)

Ben het met je eens over mijn houding maar hier staat ook in OP wat over :)
Ruw in de hand ? Nou dat klopt weer niet ;) Mischien lijkt dit zo ,maar ik spring dan niet perfect (ver van perfect. ... ook goed) maar ik ben zeker niet ruw in mijn handen.

Tsja dat toestaan is idd niet goed maar ik ben ook niet perfect en ik heb les (lees OP even).
En mijn instructeur helpt mij goed ,maar ik vind het gewoon nog af en toe lastig dus ik zoek geen nieuwe.

Ook als ik je filmpje kijk in je profiel, En dan bij het stuk je springen. Zie je duidelijk dat jij in de hoek je paard in de krul zaagt. Dus ja ik vind je ruw in je handen. Inspringen is niet aan techniek werken. Het gaat er om dat jou techniek en die van je paard nog niet erg goed zijn, Dus dat je meer moet werken aan in-uitjes en andere lijntjes om de techniek van je paard te verbeteren. En daarna pas omhoog. Spring je met je instructeur ook altijd maar 1 hindernis? Want daar leer je namelijk niets van. (en misschien dat jij en je paard daar zelfs slechter van worden!) aangezien je paard steeds niet zo lekker afzet. Waardoor jou houding slechter word. Als je grondbalken en draf balken zou gebruiken help je je paard met afzetten. Waardoor hij mooier over de hindernis gaat en jij meer aan je houding kan werken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 18:07

Naja dat ziet u dan maar ik denkdat als ik nu even een foto zou kunnen vinden of filmpje zie je het tegendeel ;)
Ik zelf ben erg stil met mijn handen.
Meranti word bij springen erg sterk en kan af en toe even helemaal uit concentratie raken en hierbij met hoofd omhoog gaan en hierdoor bewegen mijn handen ook weer... Mischien zie je dat?

Want ik ben dus niet ruw in mijn handen... Vind het jammer dat te horen... Dat iemand dit beweert ,maarja.

Wij springen meestal 2 hindernissen. Vanaf de A en dan over de sprong daar , richting C en daar een bocht naar de 2de sprong die weer naar A.
Ik zal grondbalk gaan neerleggen!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:39

ELIN!!!!! (L)(L)

leuk ja dat je nu wel kan springen met haar:D

we moeten echt weer eens afspreken jo!
het gaat al wel beter of niet?
en eehm heb je nog les van Shar?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:48

Heej tamara!
Ja ik spaar nu vooor een VZH zadel :D

Ja is goed!
Ja gaat veel beter!
Nee nu heb ik groepsles :)

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:53

het valt idd wel mee hoe hoog er is er een wat hoger maar die is ook niet echt hoog..
ik kan trouwens wel springen met dressuur zadel hoor;)
als ik maar niet té hoog ga;)

tuurlijk is het met vzh makkelijker;)

Waarom en waar heb je nu groeps les?
ik heb wel prive les:D alleen de laatste tijd heb ik les met mijn zus;)

xx

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:21

Even een update
Bij mijn les hebben we nu al paar keer gesprongen.
Ook meerdere sprongen (dus ook techniek)
En dan laag en dan tot de hoogte dat alles nog goed is (Zit , houding , Op de sprong af , terugnemen , versnellen etc)

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:20

Bij een onervaren paard vind ik die met losse handen echt not done.
(eigenlijk bij elk paard, maar goed)

Daarbij mogen bij alle sprongen je teugels korter, je beugels mogen korter, en blijf wachten tot hij springt.

Wel leuke pony.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:04

meer met sprong mee gaan vind het wat houterig uitzien, anders beugels gaatje of 2 korter.
niet voor over vallen. ;)

veel plezier met die leuke new-forest, mijn paardje is ook new-forest en die vind springen ook heel leuk!!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:11

Kan je wat meer vertellen over je pony? Volgens mij ken ik haar :)