Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:51

Filmpje sla ik even over. Foto's zien er goed uit, leuk dier :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:52

peanutbutter schreef:
Overigens is dit volgens mij ook een methoe die door de KNHS wordt aangeraden, aangezien Gert altijd mooi het rondje instructie doet in Ermelo in de winter.

Het paard wordt NIET in de bek getrokken. Hij heeft geen hoofdstel met bit in maar een halster!!!

Springen is om af te leiden.

Jetske: Ik kreeg hem niet klaar nee. Moet zeggen dat hij hier ook heeeeel braaf was en niemand dit had verwacht. hadden echt vuurwerk verwacht, maar mede doordat hij zo is zadelmak gemaakt is het goedgegaan.

Respect hoor. Volgens mij ga je nog ver komen met deze topper!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:53

Ik snap nu dat je hem na een week al op kon halen wat een manier zeg.
Iets meer geduld en tijd had veel vriendelijker geweest.
En dat springen snap ik al helemaal niet.

De foto's met jouw erop vind ik netjes op een foto een strenge binnenhand maar dat is een moment opname.

Succes leuk beestje. :)

Anouk_17

Ik vind het filmpje ook totaal niet vriendelijk, maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik zou zelf een andere manier hebben gekozen. Maar daar kunnen we nu met heel bokt wel over door blijven gaan wat wij ervan vinden. Daar heeft TS niets aan.

Dus mijn mening over de foto's. Ik vind dat je hem erg netjes en vriendelijk rijdt. Ook je manier van de slof gebruiken is vriendelijk. Je hebt een erg mooi paard !

RoseK

Ontzettend leuk paard en het rijden ziet er goed uit.

Maar dat filmpje, is dat serieus de eerste keer dat er iemand opzit en dan meteen een hindernis neerzetten en er achteraan jagen? Ik zou er nogal van schrikken als dat mijn paard was.

Maargoed blijkbaar heb je er wel een leuk rijpaard aan over gehouden, ieder zijn ding blijkbaar.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:54

filmpje ziet er idd niet fijn uit maar ik vind de foto's wel ontspannen er uit zien.. Denk als dat wat er op dat filmpje gebeurd is echt zo erg is dat hij er niet ontspannen bij gaat lopen. (daarna hé, op de foto's!)

Verder is het niet mijn manier van zadelmak maken maar zo heeft ieder zijn eigen mening :)

Leuk paard ook!
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 28-10-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:55

Het is niet een manier die ik vaak gezien heb. Maar ergens.. Zoals het er op de foto's uitziet heeft ze er een leuk paard aan.. Dus iets verkeerds zullen ze dan toch niet gedaan hebben. ;)

Denk dat we het zo eens moeten zien. :)

Sabin_e

Anouk_17 schreef:
Ik vind het filmpje ook totaal niet vriendelijk, maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik zou zelf een andere manier hebben gekozen. Maar daar kunnen we nu met heel bokt wel over door blijven gaan wat wij ervan vinden. Daar heeft TS niets aan.

Dus mijn mening over de foto's. Ik vind dat je hem erg netjes en vriendelijk rijdt. Ook je manier van de slof gebruiken is vriendelijk. Je hebt een erg mooi paard !
Mee eens.
Mooi paard TS. En -zoals ik al eerder zei- de foto's zien er netjes uit :j

marleeniej

Peanutbutter: wat was het probleem dat je hem zelf niet zadelmak kreeg? Ik zie idd later dat het paard geen bit in heeft, dus mijn excusses. Het is niet mijn manier, maar ja zo heeft iedereen zijn ding. Kan me wel voorstellen dat als ze echt grote problemen verwachten dat het op deze manier gaat, immers zolang ze voorwaarts gaan kunnen ze niet omhoog!

kaatje89

Ook ik schrok wel een beetje van het filmpje.. Vind het er alles behalve vriendelijk uitzien..

Jou foto's vind ik wel fijn :) Slof hangt gewoon los en het is een erg mooi paard :) Ben benieuwd hoe hij over een poosje loopt.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:56

Is dit hoe de profs het doen tegenwoordig? Dit is dus geen stal waar mijn paard naar toe zou gaan, wat een nare manier van zadelmak maken. Waarom niet een beetje meer geduld? Nu heb je in een week wel een zadelmak paard, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een prettige ervaring voor hem is geweest :\

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:56

Je kan het ermee eens zijn of niet. Ik vind dit de manier om een paard klaar te maken. En ik weet zeker, als ik weer een 3jarige heb brng ik hem gelijk naar Gert toe.
Paard is totaal niet bang, ook niet met opstappen en ik kon thuis zo mee weg rijden.
daarnaast ik heb zelf heel veel paarden zadelmak gemaakt en ik ben niet zo dapper als de jongen die gaat zitten hier en blijf iets wat langer hangen, maar toch ik zelf altijd gelijk zitten, los en naar voooooren.
Als een paard voorwaarts is kan er niks gebeuren. En veiligheid van ge ruiter gaat boven alles.

Jetske: Moet idd mijn nieuwe crosstopper worden. Heb hem gekocht van geld wat ik een TV show heb gewonnen vorig jaar.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:56

Hey ten eerste een prachtig paard heb je daar !!!
En ik vind dat jullie er samen er erg leuk uitzien.

Ik denk dat je flink wat reactie's krijgt over het filmpje.
Het is niet mijn manier van inrijden, maar ja jou paard jou keuze.
Ik denk dat je zelf al goed nagedacht heb over hoe je je paard in wou rijden en dat je deze keuze niet zomaar gemaakt heb.

Heel veel sucses samen

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:57

Ben benieuwd! Ben ook al zo'n fan van Amati, vind dat ook zo'n pracht beest!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:57

marleen als ik ging hangen kwam hij met 4 bene de lucht in. Aangezien ik een nieuwe knie heb is dat voor mij een groot risico. Overigens hebben we heel veel geduld gehad, maar het was echt nodig.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:57

peanutbutter schreef:
Je kan het ermee eens zijn of niet. Ik vind dit de manier om een paard klaar te maken. En ik weet zeker, als ik weer een 3jarige heb brng ik hem gelijk naar Gert toe.
Paard is totaal niet bang, ook niet met opstappen en ik kon thuis zo mee weg rijden.
daarnaast ik heb zelf heel veel paarden zadelmak gemaakt en ik ben niet zo dapper als de jongen die gaat zitten hier en blijf iets wat langer hangen, maar toch ik zelf altijd gelijk zitten, los en naar voooooren.
Als een paard voorwaarts is kan er niks gebeuren. En veiligheid van ge ruiter gaat boven alles.

Jetske: Moet idd mijn nieuwe crosstopper worden. Heb hem gekocht van geld wat ik een TV show heb gewonnen vorig jaar.

Ohh, welke TV show. Ik wil namelijk ook wel een paard kopen. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:58

Amati is ook een absoluut droompaard <3

_lautje_

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:58

Roweentje: Ik was vorig jaar 1 van de amazon'es bij het programma Weten Zij Veel?!?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:59

Werd zo misselijk van het filmpje dat ik hem heb uitgezet :r
Wat was jouw paard bang!

Nu lekker een slof erom.,...... Dit zou ik persoonlijk noooooiiiiiittt doen.

Gelukkig is hij nu weer thuis. Hier ziet hij er een stuk relaxter uit.

Jammer, vind het een erg leuk paard.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:59

Oh cool. Dat heb ik niet gevolgd. :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:00

Allereerst het filmpje.... vreselijk, dit zou ik never nooit toelaten op mijn paard tenzij alle andere manieren mislukt zijn.

Verder erg leuk paard, je rijd hem vriendelijk. :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:00

Bit of niet, bitloos kan ook pijn doen en ik vind dit toch niet echt een vriendelijke manier van zadelmak maken. Het dier wordt de hele tijd omgetrokken, als de ruiter erop zit gaat ie ook nog eens lekker heen en weer bewegen en dan wordt hij opgejaagd. Nou, als dit mijn paard was geweest had ik die ruiter er allang afgetrokken en me paard opgeladen om mee naar huis te nemen. Overigens had de onze de ruiter en de twee in de bak allang geprobeerd te vermoorden, maar goed..

Op de foto's waar jij erop zit vind ik het al een veel vriendelijker beeld. En je mag boffen met zo'n leuk paard onder je kont hoor.
Laatst bijgewerkt door princequillo op 28-10-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:01

Heel mooi paard! Leuke uitstraling ook.
Je rijdt hem netjes en het ziet er ontspannen uit.

Voor het zadelmak maken zou ik absoluut een andere methode hebben gekozen, maar ieder zijn mening.
Ik ga er verder niet op in, dat hebben andere bokkers al gedaan.

Ik hoop dat je hier nog een heel leuk paard aan krijgt TS! :)

SadyLady

poeh ik zou niet op zo'n paard durven stappen hoor :P (zo als op dat filmpje)

Maar op de foto's zien er wel weer heel relax rustig uit. Succes

dalmarieke

snap dat het belangrijk is het paard voowaarts te houden, maar het woord wat hier bij me opkomt is 'opjagen'.
Ook gelijk na het opstijgen wegjagen, waarom niet mee geleiden aan de hand een stukje eerst?
Wat een braverik dat paardje.....maar goed dit is geweest.
Veel succes in elk geval met het verder opleiden van dit beestje, vind hem prachtig....