Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:27

Wat verschrikkelijk rot.... een nachtmerrie...
Op je vraag...
Is het een optie om Vrijheidsdressuur te gaan doen, zoals een ander hier opperde. Ennuh neeeeeee.... geen steigeren. Maar idd kusjes geven, flemen, ja en nee zeggen,..... zet evt een berichtje op forum van grondwerk en vrijheidsdressuur op Bokt... daar zitten vast een aantal mensen met leuke ideetjes voor 'kunstjes'. Het gaat niet om de kunstjes, maar dat je haar mentaal bezig houdt.
Er is ooit onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken dat paarden met verplichte boxrust daar stukken stabieler uit kwamen als ze op deze wijze werden bezig gehouden.

Verder kan speelgoed zoals een jollybal helpen en de mogelijkheid om de hele dag iets te knabbelen te hebben (hooinet met kleine mazen) en natuurlijk voer aanpassen, maar dat weet je zelf ongetwijfeld.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:32

jeetje wat naaar veel beterschap toegewenst met je paard.
OP welke kliniek staat ze?

Groetjes yvette

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:37

Jeetje wat erg! sterkte er mee!

Misschien kan dit verhaal je wat hoop geven.
Ik werkte bij een paardrijstichting voor mensen met een handicap ze hadden daar een geweldig KWPN paard.
Die in de weide getrapt werd... Boven been op 2 plekken gebroken, maar de stichting deed er alles aan om der te redden.
Eerst onderging ze een operatie daarna 3 maanden volledige box rust en 3 maanden boxrust met elke dag 3x 10minuten stappen, en zo kwam mevrouw er boven op.
Na ongeveer een jaar kon iemand weer op der stappen en inmiddels rijd ze weer volop mee in de lessen.
Het is wel geen topsport maar wel 6 uur aan werken per dag en ze is helemaal genezen met dat been.
Echt een wonder!

RoLootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:50

jeetje wat een rot nieuws! |(

voor het vermaak zou ik haar vrijheidsdressuur leren...
bijvoorbeeld kusjes geven vlemen enzovoort..

stertkte verder!!

corina21

Re: Mijn meisje heeft haar pootje gebroken..... |( Met foto's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:54

sterkte dan schrik je als je zoiets hoort.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:39

Ik ben blij dat je in je laatste berichtje aangeeft dat haar herstel het belangrijkste voor je is en als ze geen wedstrijden meer kan lopen dat ze dan lekker veulentjes mag krijgen.
Je openingspost kwam anders op me over.
Natuurlijk snap ik dat je droom in duigen valt als je wedstrijdambities hebt en dit overkomt je, daar mag je ook zeker flink van balen, hoor, maar inderdaad, het paardje zelf is veel belangrijker!!!

Je kan ook een jollybal ophangen en daar met touwtjes peentjes aanhangen. Dat houdt haar ook bezig.. :)

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 11:15

Ze is gelukkig rustig op stal.. dat scheelt heel veel! Maar, ze is een erg groot paard met een klein hartje, van binnen maakt ze zich wel druk..

Net bij haar geweest in de kliniek, ze ziet er opgewekt uit! Heb haar 2 appeltjes gegeven.. ze waren zo op! Doet me goed om haar vrolijk te zien...

Dus, moet ik nu maar op zoek naar een leuke passende hengst :)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:46

wat erg ! Ik hoop dat het allemaal goed komt !

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:55

jeetje das een nachtmerrie zeg! heel veel sterkte...
ik hoop voor jullie dat het goed gaat komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:55

Heel veel sterkte, ik hoop dat het goed komt met je paard.
Ik heb even in je profiel gespiekt, het is een prachtig paard.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:57

Jeetje, wat moet jij geschrokken zijn. Hopelijk klapt je paardje snel op!

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:03

Jeetje, dit is echt wel het ergste wat je kan overkomen.
Heel veel sterkte gewenst!! :(:)
op hoop dat je paardje snel weer opknapt!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:04

Ach wat een schrik en wat een ellende dat er nu ook nog iets gebroken blijkt. Het enige lichtpuntje lijkt mij dat ze jong is (een A-tje dus 5 jaar??) dat geeft volgens mij dan het meest kans op voorspoedig herstel, als ze zich maar rustig kan houden.

Bij ons op stal staat een 4 jarige die in de lijnen van het weiland heeft vastgezeten, had een erg diepe wond op spronggewricht. Is na aantal weken op de kliniek weer thuis. Wond is nog niet dicht (was hele grote wond) maar hersteld steeds verder, er is uiteindelijk weinig echt kapot. Geduld en rust is het het enige dat helpt bij dit soort blessures.

Ik duim voor je dat je paardje goed gaat herstellen. Heel veel sterkte samen. Het verhaal klinkt ook naar - een trap en dan met ijzer erin vast zitten - brrrrrrr. :(:) :(:)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:07

bah wat naar :( heel veel sterkte! en hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:16

wat naar zeg voor jullie
heel veel sterkte en hoop dat ze goed herstelt

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 12:16

Ze staat in de kliniek Aa en Hunze, Schoonloo.. Is 10-15min rijden met de auto, maar ik ga er zeker 2 keer per dag naartoe, en mijn zus 's avonds nog een keer als ik zelf aan het werk ben..

Als zoiets je overkomt weet je pas hoeveel je eigenlijk om een paard geeft! Ze zit echt diep in mijn hart.. :)

Ik moet me inderdaad maar eens in de vrijheidsdressuur gaan verdiepen, kan me helemaal voorstellen dat dit psychisch goed helpt! Ze staat nu natuurlijk op een onbekende stal met veel paardjes, dus ze heeft nu genoeg te bekijken en nieuwe geuren etc.. Maar als ze na een week weer thuis komt te staan en nog een aantal weken stil moet staan zal het misschien saaier worden!

Bedankt voor al jullie lieve reacties!!!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 12:35

fargo schreef:
Ach wat een schrik en wat een ellende dat er nu ook nog iets gebroken blijkt. Het enige lichtpuntje lijkt mij dat ze jong is (een A-tje dus 5 jaar??) dat geeft volgens mij dan het meest kans op voorspoedig herstel, als ze zich maar rustig kan houden.

Inderdaad.. Dat hoop ik dus ook, dat ze door haar jonge leeftijd snel zal herstellen! Ze heeft iig alle tijd van de wereld.. Althans, dat krijgt ze van mij!

annica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:17

Aaah bah getsie vervelend!

Sterkte ermee

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:21

Vele beterschap voor je paardje, Bandita!! M'n merrie had ook een stukje van haar kootbeen, net waar een pees aanhechtte. Het gips in: dikke maand later er weer uit. De eerste dagen met sedatie de weide en ze liep idd bijna rad. Tot ze de vierde dag of zo zonder sedatie buitenstond en even schrok van iets kleins: deed een klein zijsprongetje en hopla: opnieuw kreupel. Ik kon m'n hoed wel opeten! |o Al die DA kosten voor niets en we stonden weer terug bij af. Even had ik bang dat ik ze misschien wel moest laten inslapen. De DA heb ik er niet meer bijgehaald: heb die dag besloten mijn ogen 'dicht' te doen, de ijzers er onderuit te trekken en haar nog een half jaar te geven (op voorwaarde uiteraard dat het bij kreupel zijn bleef en ze niet nog veel erger werd of zou afvallen omdat ze duidelijk veel pijn had). Wat denk je: na dat half jaar kreupelde ze niet meer. :D Echt doortrainen zat er wel niet meer in, maar ze was dan ook al 16 op dat moment en heeft wat atrose en vergroeiingen van vroeger ook (hard, slecht gewerkt geweest bij de vorige eigenaar) . Genieten van elkaar doen we eens te meer.

Je kansen op volledig en langdurig herstel inschatten zijn best moeilijk, denk ik. Je DA in de kliniek heeft er waarschijnlijk al veel meer zijn passeren dan wij als Bokker, dus denk dat hij de situatie het best kan inschatten. ;)

evers96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:29

strekte met alles :(:)

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:33

heel veel sterkte

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:38

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg! :\
Veel sterkte en ik zal voor je hopen dat het weer goedkomt met je paardje! :(:)

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 13:42

LeenC schreef:
Je kansen op volledig en langdurig herstel inschatten zijn best moeilijk, denk ik. Je DA in de kliniek heeft er waarschijnlijk al veel meer zijn passeren dan wij als Bokker, dus denk dat hij de situatie het best kan inschatten. ;)

Idd.. De DA zei dat als ze er echt geen heil meer in hadden gezien ze dat meteen zouden zeggen.. Dus in dat opzicht valt het mee! Maargoed, dat kan natuurlijk op een later moment ook komen dat ze dat gaan zeggen. Maar daar denk ik nu niet aan!

Main priority is haar happy houden en deze revalidatieperiode zo goed mogelijk door te laten komen :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:56

heeel veel sterkte! <3

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:29

bandita schreef:
LeenC schreef:

Idd.. De DA zei dat als ze er echt geen heil meer in hadden gezien ze dat meteen zouden zeggen.. Dus in dat opzicht valt het mee! Maargoed, dat kan natuurlijk op een later moment ook komen dat ze dat gaan zeggen. Maar daar denk ik nu niet aan!

Main priority is haar happy houden en deze revalidatieperiode zo goed mogelijk door te laten komen :D

Happy houden kan voor sommige paarden een hele opdracht zijn. Bij anderen valt het wel mee. M'n merrie stond pas nog twee maanden op stal ivm koliekoperatie (nooit problemen mee gehad en op 22 jaar nu plots de hoofdprijs. |o) Genoeg ideetjes te vinden op Bokt! Veel uitproberen en zeker genoeg hooi geven om maag- en andere spijsverteringsproblemen te voorkomen als ze zo lang stil moeten staan, zou ik zeggen.