De aankomst van Licor, de Spaanse schone

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:45

1 woord...... WHOUW!!! Kwijl

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:53

*zucht* Wat een onwijs mooi paard! Lovers

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:56

WAUW! gewoon in 1 woord: GEWELDIG!!

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:01

Geweldig paard, proficiat en veel geluk met hem!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:26

WOW hij lijkt het bij jullie goed naar zijn zin te hebben! Hij is echt SUPER Kwijl Kwijl
Je hebt wel geluk dat hij zo rustig is maar ja, er zijn niet zoveel andere paarden in de buurt toch? Suevo was echt heel erg nerveus maar ja, zo is zijn aard. Dat is ook een van de redenen waarom ik hem waarschijnlijk toch laat castreren: hij draait zichzelf helemaal op Verdrietig en wordt dan heel mager, hij heeft geen rust in zijn lijf.

Veel plezier met hem en ja aan de ene kant is het beter hem zo snel mogelijk aan de dagelijkse routine te laten wennen, aan de andere kan zeg ik, klim er niet te snel op. Rijden/weken is ook een psychologische belasting en zo'n verhuizing put een paard toch uit. Suev kwam ook mooi vol van de wagen maar 2 weken later had hij echt een flinke terugslag. Kijk gewoon goed naar je paard en hoe hij zich voelt, en pas het daar op aan. Vergeet niet dat het wel tot een jaar kan duren voordat een paard zich volledig heeft geaclimatiseerd. Maar ik snap dat je graag op zijn rug wilt klimmen Knipoog

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:55

hey lekker ding hoor...
woowww wat een mooi beest..

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:08

wow!!!schitterent paard zeg,laat je hem ook hengst?
veel plezier samen.
groetjes angela hilde en zaffier

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:04

Ziet er goed uit hè

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:15

hoi,
schitterend dier en zo te zien was hij meteen "thuis" , lekker hoor voor hem zo relaxed te komen wonen .....een lekkere stal , een eigen stuk grond en een appelboom erbij ...welk paard heeft die combinatie nou ......
succes en veel plezier met hem !....
gr,sas.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:18

wowww mooi paard zeg Kwijl echt sup[er gaaf beest *LOL* .... nog heel veel plezier met hem Haha!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:43

Roxxie schreef:
oh hij is echt om op te vreten Kwijl
komen er nu ook snel heel veel rij foto's ben namelijk wel beniewd.
ja rijfoto's echt super beesje hoe ben je aan hem gekomen????? Scheve mond via spanje maar hoe

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:06

Dankje allemaal voor de leuke reacties Lachen

dreamegirl"]
Roxxie schreef:
oh hij is echt om op te vreten
komen er nu ook snel heel veel rij foto's ben namelijk wel beniewd.
ja rijfoto's echt super beesje hoe ben je aan hem gekomen????? via spanje maar hoe
[/quote]

Rijfoto's moeten nog worden gemaakt, want vandaag heb ik hem enkel gelongeerd. Misschien gaan we morgen rijden, ik zie wel.
Feit is dat hij er echt van geniet om te mogen werken. Ziet hij je met een halster aankomen, komt hij snel naar je toe en steekt zijn neus in het halster.
Ik heb wel al even op zijn rug gezeten om mijn zadel te passen en... Het past! Gelukkig maar...

Dreamegirl, ik heb via enkele mensen op Bokt een paar adresjes gekregen van bemiddelaars in Spanje die mensen helpen een paard te kopen. Bij 1 van die bemiddelaars (met name: www.andalusier.com) komt hij vandaan. Recht uit Ronda (daar is hij getraind) en geboren in Barcelona Knipoog

[quote="dakhilah"]
hoi,
schitterend dier en zo te zien was hij meteen "thuis" , lekker hoor voor hem zo relaxed te komen wonen .....een lekkere stal , een eigen stuk grond en een appelboom erbij ...welk paard heeft die combinatie nou ......
succes en veel plezier met hem !....
gr,sas.
[/quote]

Vandaag begon hij trouwens wel wat appeltjes te eten... Haha!
De stal heeft eigenlijk nog heel wat werk nodig hoor, een nieuw dak ligt er al op, maar de stal is nog niet winterproof...

[quote="Anhiza"]
wow!!!schitterent paard zeg,laat je hem ook hengst?
[/quote]

Dat hangt van zijn gedrag af... Tot nu toe is hij aangenamer in de omgang dan mijn ruin was Haha! , maar ik weet niet hoe hij op andere paarden gaat reageren. In Spanje was hij tussen de andere paardjes wel braaf...

[quote="Dinkeygirl"]
WOW hij lijkt het bij jullie goed naar zijn zin te hebben! Hij is echt SUPER
Je hebt wel geluk dat hij zo rustig is maar ja, er zijn niet zoveel andere paarden in de buurt toch? Suevo was echt heel erg nerveus maar ja, zo is zijn aard. Dat is ook een van de redenen waarom ik hem waarschijnlijk toch laat castreren: hij draait zichzelf helemaal op en wordt dan heel mager, hij heeft geen rust in zijn lijf.

Veel plezier met hem en ja aan de ene kant is het beter hem zo snel mogelijk aan de dagelijkse routine te laten wennen, aan de andere kan zeg ik, klim er niet te snel op. Rijden/weken is ook een psychologische belasting en zo'n verhuizing put een paard toch uit. Suev kwam ook mooi vol van de wagen maar 2 weken later had hij echt een flinke terugslag. Kijk gewoon goed naar je paard en hoe hij zich voelt, en pas het daar op aan. Vergeet niet dat het wel tot een jaar kan duren voordat een paard zich volledig heeft geaclimatiseerd. Maar ik snap dat je graag op zijn rug wilt klimmen
[/quote]

Er zijn inderdaad weinig tot geen andere paarden in de buurt van de stal. Wel schapen en koeien Knipoog Als hij achter ons huis komt te staan is er wel een shetlanderhengstje... daar blijft het dan ook bij. Als ik ga buitenrijden, zijn er dan weer heel veel andere paarden onderweg.
Maar hij is denk ik sowieso erg rustig van karakter.

Ik ga ook maar rustig aan beginnen met rijden. Vandaag heb ik hem gelongeerd en dat ging heel goed. Alleen weet ik de stemcommando's niet in het Spaans Tong uitsteken HELP!!

Straks wandel ik even met hem aan de hand over straat zodat ik zijn verkeersmakheid kan checken.

Ik vond hem overigens wel wat ingevallen na de reis. Gisteren had hij ook wat problemen met zijn stoelgang, maar dat lijkt vandaag al weer beter te gaan. Ik was meteen al doodongerust. Maar als wij reizen, gaat het ook niet allemaal zo best de 1ste dag, toch? Haha!

[quote="Cody schreef:
Daar is 'ie dan, in Nederland, ik vind het een geweldig paard, wauw!

Ehm... Ik woon wel in België Knipoog

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:11

Woh mooooi paard Kwijl die manen zijn zo mooi en ook prachtige bouw enzo. *je zit zeker nu heel trots achter je computer Tong uitsteken *

Maar krijgt hij nog wel een vriendje in de wei?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:17

Helaas geen vriendje nee... Het is ook een hengst natuurlijk, en het is niet evident om een ander paard bij een hengst te plaatsen. Daar komt nog eens bij dat we sowieso niet genoeg stallingsplek hebben voor twee paarden... Helaas is niet iedereen die luxe gegeven.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:41

Ik had de foto's natuurlijk lekker al gezien maar ik reageer toch nog maar eens een keer Haha!

Hij ziet er echt goed uit, nogmaals van harte!
Ik denk dat hij bij jouw een heel goed plekje heeft gekregen, tis zoals dakhilah zegt .. een appelboom, weide, stal en uitzicht!
Das ni veel paarden gegund Haha!

Veel plezier ermee, enneuh verwen hem niet téveel hé Knipoog

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:45

He he eindelijk. Haha! Hij is echt prachtig veel plezier ermee!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:46

wat een knapzak!
echt een schoonheid! *LOL*

surferken42

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:49

Hey,

echt wel schone manen dat paard...
maar de houtschilfertjes mogen
er wel eens uitgehaald worden Knipoog
dan zou het zo Cheese! zijn OK dan!

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:28

Wauw wat een lekkerding!!! Veel plezier met hem.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:57

occccch wat een lekker ding zeg......
hebbe.....wahhhhhh Haha! hhhhhhhhhhh Haha! hhhhhhhhha Haha! hhaha

Ik wens jullie er onwijs veel geluk mee

groetjes Monique

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 18:14

surferken 42 schreef:
Hey,

echt wel schone manen dat paard...
maar de houtschilfertjes mogen
er wel eens uitgehaald worden
dan zou het zo zijn

Dit was als hij NET was aangekomen, ik heb hem daarna dan ook gepoetst... Dat staat er geloof ik bij Knipoog

Daarnet heb ik stalvlechten in zijn manen gelegd, want door de vliegen raken ze nog al snel in de war... Niet zo mooi maar wel handig!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:44

Hij is prachtig Kwijl

milobiya2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:19

Kwijl kwijl...:d

Hij is echt leuk...
Mooie manen heeft ie zeg..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:20

Wat een prachtpaard zeg!! Kwijl
Heel veel plezier met 'm!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 19:22

Idra"]
[quote="Cody schreef:
Daar is 'ie dan, in Nederland, ik vind het een geweldig paard, wauw!

Ehm... Ik woon wel in België Knipoog
[/quote]

jaja, die zit in ons landje Knipoog
wat een eer trouwens, het is gewoonweg een prachtpaard maarja dat heb ik al een (of meerdere Schijnheilig ) keren gezegd Haha!