Vanavond bijna mijn paard kwijt geweest...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dap_g

Re: Vanavond bijna mijn paard kwijt geweest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:57

Wat heftig.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:59

Jeetje Saffierm, wat heftig zeg. :(:)

Moet je nu nog extra op Casa letten of is het nu gelijk goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:03

is jou vriend da?
je zegd nl dat je rekeningen etc heb, en dat je vriend je paard behandelt.

Ksnap dat je vreselijk bang geweest bent, mijn paard heeft een allergie voor sedatie. Hij hoeft maar heel heel heel weinig te hebben en hij gaat al om, dood eng is dat.

Succes met je paardjes:D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:36

Heftig Saffier! Als ik het zo lees hebben jullie ondanks alles wel geluk gehad: jullie waren er op tijd bij.

Maar kan me zo goed voorstellen dat je erg bang geweest bent :(:)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 19:59

Dank jullie wel allemaal........

Mijn vriend is idd dierenarts. De rekeningen gingen om de tijd voordat wij samen waren, en wat blijkt, Casa heeft in december 2008 inderdaad penicilline gehad. Dus een allergische reactie dit keer.

Casa is weer helemaal ok. Vanaf het moment dat ze weer rustig was en haar zicht ook weer normaal was, was het grootste gevaar al voorbij, en nu is alles echt weer ok.
Cascade (haar veulen) was vanmorgen wel een beetje vreemd. Is ook 4 dagen met hetzelfde spul gespoten, maar ook die is nu weer normaal.

Ik heb gister echt geluk gehad dat vriendje DA is :j , daardoor hadden we de juiste spullen bij de hand zodat de allergische reactie gelijk bestreden kon worden.

Maar goed, Casa krijgt dus nooit meer penicilline, nu ze dit eenmaal heeft gehad zal ze dat altijd krijgen van de penicilline, en met Cascade lopen we ook verder geen risico meer. Die krijgt nog wal anti biotica, maar nu met een pasta, is wel minder sterk, maar geen risico op een reactie zoals deze.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:01

he bah wat naar, gelukkig is het goed gekomen... :(:)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:01

jeetje zeg, snap dat je heel erg geschrokken bent! :(:)
Gelukkig is het nog goed afgelopen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:03

Pfff, dan schrik je wel! Fijn dat het goed is afgelopen.

Jim heeft ook een allergie voor penicilline. Daar zijn we bij toeval met een bloedtest achter gekomen, gelukkig niet door het een keer toe te dienen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:14

Mijn paard heeft 4 jaar geleden ook een allergische reactie gehad op pijnstiller. zij blijkt allergisch te zijn voor Flunixine.Was kantje boord en godzijdank heeft ze het overleefd...Mijn DA was niet zo snel in reactie waardoor het maar door en door ging en ze keer op keer gevallen is etc.
Helaas blijkt dit vaker voor te komen dan men denkt..

Gelukkig is het met jouw paard ook goed afgelopen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:25

Doe je zelf ook even rustig aan? Ik heb een keer een lichte hersenschudding gehad door een flinke kopstoot.
Wat een geluk dat jullie de middelen hadden om haar gelijk te helpen

* en wat een mooie foto, tof paard * ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:00

Saffier schreef:
Ik ga straks in oude rekeningen kijken of ze al eerder penicilline heeft gehad, anders is het (zeker omdat ze al drie dagen penicilline heeft gehad) haar lichaam die al behoorlijk snel reageert op de penicilline (dit gebeurt meestal pas de tweede keer met een kuur penicilline)
Kan ook heel goed gebeuren als dit de eerste kuur is, maar ellendig is het wel...Reacties op antibiotica komen wel veel voor, maar zo'n heftige reactie als dit is zeldzaam. Heb hier ook mensen aan dood zien gaan. Nog een geluk dat jullie het gered hebben met de corticosteroïden, soms kom je er echt niet uit zonder adrenaline en krijg je ook nog eens problemen met de luchtwegen. Op zo'n moment is een dierenarts als vriend wel echt ideaal!
Citaat:
Voortaan betaal ik in elk geval meer geld, zodat dit nooit meer gebeurd. (de duurdere producten op een andere basis geven eigenlijk nooit een reactie, maar penicilline is geen gevaar als je paard er maar niet allergiesch voor is, en je het niet in een ader spuit.)

Dat gaat bij mensen in ieder geval niet op :n Meestal is het een allergie op de penicilline zelf en niet op de oplossing, alle soorten penicilline's dus nooit meer geven. En dan bestaat er ook nog zoiets als kruisovergevoeligheid met oa cefalosporines (percentage wisselt met de verschillende generaties. Goed overleggen met de dierenarts dus als je weer eens antibiotica nodig hebt...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:09

Jaren terug heb ik iets soort gelijks meegemaakt met mijn paard. Hij kreeg ook peniciline en een heftige reactie daarop. Hij stond echter wel in zijn box en kon niet weg galopperen. Hij was werkelijk helemaal gek en vloog tegen de wanden op. Gelukkig was de DA nog in de buurt en binnen 10 minuten kreeg hij ook een tegenmiddel. Als we niet op tijd waren geweest was het voor ons ook minder goed afgekomen. Ik heb het wel altijd erg spannend gevonden als hij een antibioticum nodig had, want ik had geen idee of hij ook op andere middelen heftig zou gaan reageren. Gelukkig is het nooit meer voorgekomen en is het paard tot zijn dood bij mij gebleven; ik kon altijd van te voren zeggen dat hij allergisch was voor penicilline.