1e filmpje van Equimovie, graag jullie mening!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: 1e filmpje van Equimovie, graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:40

mijn interesse indien ik op zoek was naar een paard,had je direct te pakken.
Mooi filmpje,zou dit een fijne manier vinden voor de verkoop/koop!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:47

Bij een verkoopfilmpje moet je natuurlijk niet al te veel laten zien. Je moet een potentiele koper nieuwsgierig maken. Want het kan beide kanten op. Je hebt een koper die het paard steeds aantrekkelijker vindt, maar het kan natuurlijk ook een koper afschrikken, terwijl het om een moment opname gaat.
Het rijden onder het zadel zou ik kort houden en zou ik dan een stukje van stappen aan de hand, opzadelen oid doen.

Wij als koper willen vaak juist meer zien, maar om meer te willen zien moeten we dan maar gewoon gaan kijken!!
Het filmpje moet dus uitnodigend zijn.

Verder wel heel mooi in elkaar gezet!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:57

Ik vind het, tot het aan het rijgedeelte een zeer positief filmpje.

Vanaf dan vind ik het paard iets minder tot zijn recht komen, hij is te loperig in de draf, hij verruimt niet maar versnelt en maakt nog minder de pas af, en dan komt er uiteraard ook geen verkorten meer. Zou een eerste voorzichtige oefening voor zijn niveau moeten zijn, die er hier dus al niet correct uitgereden wordt. Ik zou er dan ook graag aan zien wat hij kan en dat het ook beter bevestigd is, voor mij is hij vanaf dit filmpje B en zeker geen L.
De stap zou ik hem liever iets eenvoudiger zien stappen, hij lijkt nogal moeilijk te rijden vanaf het filmpje.

Verder leuke opzet!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:33

Het filmpje is voor commerciele doeleinden echt te lang. Mensen gaan hier niet 6.5 minuut naar kijken. (Ik ben ook na een halve minuut door gaan spoelen :o ) Die willen in MAX 2 minuten zien wat het belangrijkste is.

- Exterieur
- Omgang met het paard (film een stukje van zadelen en hoofdstel indoen bv)
- Stap
- Draf
- Galop

En eventuele extra's als springen, en dan zijn twee shots van bv twee sprongen zat.

Het moet kort en bonding zijn. Het idee is goed, maar de uitwerking moet je nog aan werken.

Shots van de hoeven, manen etc, is allemaal niet belangrijk, dat zien ze op het totaal plaatje. Dat van de ogen vond ik wel weer positief, gezichtsuitdrukking, maar dat zou je bv ook kunnen zien tijdens de stand, of zadelen.

Het is nu nog wat penny achtig ;) En ik denk (en hoop) niet dat dat je enige doelgroep is.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:44

Ik ben het niet geheel met je eens Vienna2007, als eventuele koper is het júist prettig zoveel te kunnen zien in allerlei verschillende posities en dergelijke, zo kun je al een beetje kennismaken met het paard :)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:45

Het meeste is al gezegd. Ik zou persoonlijk wel een close up maken van de benen, maar dan zonder bandages.

Ikzelf zou graag opnames zien welke recht van achter zijn gemaakt. Nu zijn er alleen opnames van opzij of schuinvoor/schuinachter. Als je in de hoek gaat staan kan je alle 3 de gangen op beide handen van de achterkant filem. Het achteraanzicht zegt mijn namelijk veel meer dan een zijaanzicht.

Ik vind het overigens een erg goed idee, positief voor zowel verkoper als koper!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:51

E_Nalanta schreef:
Ik ben het niet geheel met je eens Vienna2007, als eventuele koper is het júist prettig zoveel te kunnen zien in allerlei verschillende posities en dergelijke, zo kun je al een beetje kennismaken met het paard :)

Jii bent een andere doelgroep, dan de doelgroep waar de ts geld aan kan verdienen. Particulier word ze er niet rijk van, zakelijk wel, en klanten van handelsstallen bekijken gemiddeld 4 paarden. Dus 4 x 6 minuten een filmpje bekijken is tijdverspilling. Als je zoveel van het paard wilt zien, moet je een afspraak maken.

Het moet reclame zijn, geen documentare.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:06

Dit is een leuk filmpje voor iemand als kado of als aandenken aan een paard. Voor de verkoop zit er wel potentie in maar is dit niet geschikt.

Sowieso is het daar echt te lang voor, stel dat iemand 10 paarden te koop heeft, 5 zijn voor jouw interessant dan ben je nog dik een half uur aan het kijken. Ook heb je voor de verkoop niks aan die close ups en lange standshots, het is een leuk begin maar zodra de benodigde info ernaast heeft gestaan moet het paard gaan bewegen. Bouw kun je alleen in het geheel beoordelen en dat maakt het filmpje alleen maar langer, dus voor de zakelijke klanten kunnen alle closeups weg, ook die in beweging, 4 bewegende benen in een scherpje zijn niet te beoordelen zonder de rest van het dier. Laat alle 3 de gangen even kort zien, eventueel beide kanten op, maar als ze onder het zadel beide kanten voorbij komen hoeft dat voor mij niet eens.

Volgens mij heb ik het al ergens zien staan, maar rij wat oefeningen als je m te koop aan biedt (dus voor de commerciële filmpjes), dat is wat mensen willen zien. En film de zijgangen dan ook eens recht van voren, dat is dan beter te beoordelen. Film iig iets waar het paard in uitblinkt (strekken, zijgangen, noem maar iets) iets om de aandacht van mensen te trekken.

En de bandages zijn bij dit paard geen goede keuze, ze maken zijn benen korter en dikker en bij friezen gaat het deels ook om het behang, dus laat die iig bij het los lopen maar gewoon weg.

En misschien kun je als eerste nog even een stukje van de omgang laten zien idd, dat het paard zich rustig laat zadelen, dat is voor sommige mensen toch belangrijk. Aan de andere kant komen ze toch wel kijken als het paard ze aanstaat.

In het kort, als je echt verkoop filmpjes wil maken moet het in 1,5-2 minuten te zien zijn. Je moet de interesse van de klant wekken, dan komen ze hem vanzelf wel uitgebreid live bekijken. Verder erg leuk gedaan, mooi gemaakt alleen te langdradig voor mij, maar op deze manier erg leuk voor mensen die iets met dit paard hebben. :)

Succes iig!

Aaronliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:21

goed idee en wat een prachtpaard :D
vind de video wel nogal lang duren (als het voor een verkoop vid is)
je kan somiige stukken mss wat inkorten ofzo als het voor verkoop is
ver der vind ik het wel mooi gemonteerd ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:34

Ik verplaats dit topic van RT-HAW naar ITP.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:36

ik vind het wel een mega goed idee! Ze zouden het op bijvoorbeeld marktplaats eens moeten invoeren! Zou super handig zijn. Maar inderdaad wat al gezegd is: wat korter, ook goed beide kanten laten zien, manen zowel los als vast (vooral bij friezen en dergelijke) en ik zie friezen ook liever zonder bandages als met. Laat dat behang maar goed zien. Verder ziet het er top uit: passend muziek, mooie sceneovergangen. Komt wel goed!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:12

Allereerst; goed idee! Ik denk dat hier zeker wel markt voor is, vooral als je het inderdaad met professionele filmapparatuur doet.
Het voorbeeldfilmpje vind ik ook erg mooi gedaan. De muziek is goed gekozen inderdaad. Je zou inderdaad meer kunnen laten zien
wat het paard allemaal kan, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van wat de klant allemaal wil. Dit is natuurlijk een voorbeeld :)

Ken je Viddix? :) http://www.viddix.com/nl/
Dat is een videoplayer die bestaat uit 2 schermen. Links wordt het filmpje afgespeeld en rechts kun je allerlei (interactieve)
informatie/content plaatsen. Zo zou je ervoor kunnen zorgen dat potentiële klanten via die content rechtstreeks een mailtje kunnen
sturen naar de verkoper. Je moet de voorbeelden maar eens bekijken :)
Viddix geeft een ontzettend professionele uitstraling. Het kan ook helemaal worden aangepast aan de huisstijl van jouw bedrijf.
De filmpjes hebben ook een hogere kwaliteit dan YouTube en er staat niet waar het gehost is zegmaar. Ik vind het zelf echt helemaal
super, er zit veel toekomst in en ik denk dat het voor jouw bedrijf ook zeker een toegevoegde waarde kan zijn!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:24

Bedankt voor die laatste tip, daar ga ik eens naar kijken!