Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vancky2005 schreef:tja, zoiets zet je beter niet op bokt. Ik versta niet hoe je er toe komt om te rijden met die touwtjes. Je paard kan niet ontspannen, moet in die houding blijven lopen en verkrampt. Tempowisseling kan je ook al niet want je paard blijft er natuurlijk mooi achter lopen om niet tegen die muur op te botsen.
Van verzameling is niets te zien, wel van rug wegdrukken en sloom worden in de achterhand. verzameling komt uit het opvangen van een voorwaarts paard en niet uit het opbinden van een paard. Ik zie ook geen resultaat na het weglaten van de koordjes, alleen maar een opwaartse halshouding maar zeker geen ontspanning.
Even voor de duidelijkheid: vergelijk de eerste foto nu eens objectief met de rest. Op de eerste foto zie je inderdaad een gespannen paard die overduidelijk niet fijn loopt. Op de foto met de touwtjes zie ik een erg ontspannen paard, een ruiter die super fijn zit en het paard totaal niet hindert. Nee hoor, dan maar de eerste foto
.
dus ontspanning moet mogelijk zijn in een correcte houding van het paard.
laat het paard ontspannen door voorwaarts te rijden en je hand te volgen, in plaats van dat je zoveel moet doen met je handen.