Inowa les met Raviero (Santo Amigo x Uniform)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Inowa les met Raviero (Santo Amigo x Uniform)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:43

hij is ook echt superbraaf!
en zit als een huis,kun je echt niet van af vallen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:06

Ik vind het er heel netjes uit zien Inowa, zie zeker verbetering.
Is toch iets heel anders dan een welsh pony.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:08

dat zeker haha,de eerste keer dat ik op raf proef reed vond ik het echt heel erg moeilijk dat hij zo ruim was.
was echt even ''wow'' gevoel.

maar begin er nu toch aardig aan te wennen

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:11

hee wat leuk, een schimmel van santo amigo!! Hoe is zijn karakter?? Santo was ee topper!!! Had de eer hem te kennen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:15

raviero is echt een super brave en heel erg lieve ruin,echt een schatje en een knuffelkont.

hoe was santo amigo verder dan?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:06

santo was een lieverd. Een super paard wat graag werkte!

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:31

zeer mooie foto`s Inowa, ziet er goed uit.

@ Masja wat is die Raviero toch n mooi paard

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:04

Inowa, dat ziet er super uit hoor!
Je boekt zeker vooruitgang en ook zonder touwtjes komt het wel goed straks, als jij je eigen balans hebt gevonden. ;)

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:08

Ziet er echt veel beter uit! :D Leuk paardje ook!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:14

vancky2005 schreef:
tja, zoiets zet je beter niet op bokt. Ik versta niet hoe je er toe komt om te rijden met die touwtjes. Je paard kan niet ontspannen, moet in die houding blijven lopen en verkrampt. Tempowisseling kan je ook al niet want je paard blijft er natuurlijk mooi achter lopen om niet tegen die muur op te botsen.
Van verzameling is niets te zien, wel van rug wegdrukken en sloom worden in de achterhand. verzameling komt uit het opvangen van een voorwaarts paard en niet uit het opbinden van een paard. Ik zie ook geen resultaat na het weglaten van de koordjes, alleen maar een opwaartse halshouding maar zeker geen ontspanning.

:7 Even voor de duidelijkheid: vergelijk de eerste foto nu eens objectief met de rest. Op de eerste foto zie je inderdaad een gespannen paard die overduidelijk niet fijn loopt. Op de foto met de touwtjes zie ik een erg ontspannen paard, een ruiter die super fijn zit en het paard totaal niet hindert. Nee hoor, dan maar de eerste foto :7 .

Ik vind het er dus heel fijn uitzien, de ruiter krijgt een geweldige kans om fijn te leren rijden en het paard loopt zo te zien met plezier door de baan. En echt bizar hoeveel de ruiter in korte tijd heeft geleerd!!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:00

verbetering zit er zeker in, jij zit al een stuk zekerder in het zadel. de touwtjes zijn in dit geval wel een handige manier om jou een beetje te helpen om het paard in ongeveer de juiste houding te laten lopen. let op dat je ze niet te strak knoopt, als de touwtjes los hangen, moet het paard niet achter de teugel lopen :) dus ontspanning moet mogelijk zijn in een correcte houding van het paard.
verder zou ik je als tip willen geven: ontspan je handen, hou ze wat verder van je af, en probeer vooral goed voorwaarts te rijden. verzameling is nu nog helemaal niet aan de orde :) laat het paard ontspannen door voorwaarts te rijden en je hand te volgen, in plaats van dat je zoveel moet doen met je handen.
je hebt al veel bereikt, nu is het tijd dat je steeds minder afhankelijk wordt van je touwtjes :)
succes!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:52

is het paard een beetje ingevallen in de flanken, of lijkt dat alleen maar zo? Verder geen commentaar, ziet er wel netjes uit gezien het feit dat ze nog zo kort rijdt.