Verslag van de nacht: koliek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:46

Dat begrijp ik....
rust maar goed uit zodat je daarna weer met 100% energie voor Falco en je ezeltje kunt zorgen..

Ik ben blij dat ik je een beetje kon oppeppen...heb het ook al eens van dichtbij meegemaakt, maar dan met een manegepaard en niet mijn, eigen paard. Het is dus een beetje vergelijkbaar maar ik had natuurlijk niet die band met dat paard als jij met Falco.

Positief denken (of toch proberen) en dan komt alles in orde ;)

Moest je nog vragen hebben over wat je kan doen in verband met die buren mag je altijd een PB sturen of mailen...(ik ken verschillende mensen bij de politie die me wel wat extra informatie kunnen geven)

Tieneke

Re: Verslag van de nacht: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 12:07

Ik zal er aan denken!

Nu doet hij een beetje raar. Hij heft continu afwisselend het ene en dan het andere voorbeen op. Soms 'kapt' hij zo een beetje. Graven doet hij niet meer. Echt opheffen één voor één. Ik doe dat zelf als ik krampen heb en mijn benen wat wil ontlasten. Kan dat iets soortgelijk zijn?

groen78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:26

heel veel stekte!
aan de goede zorgt ligt het iig niet :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:27

veel sterkte zeg!
Wat een ontzettende zware nacht zal het geweest zijn :(:)

Hoop dat je paardje snel weer opknapt..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:43

Wat een verhaal zeg..
Hou em maar goed in de gaten, want hij is duidelijk nog niet in orde..
Sterkte :(:)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:47

Sterkte meis, misschien heeft hij overdosis looizuur binnen gekregen? Zijn eiekls bruin of groen? Scheelt ook, hoop dat ezeltje ook opknapt..

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:50

@ Tieneke: Volgens mij kan het goed zijn dat hij wat krampen heeft en dit op deze manier wil duidelijk maken of wat verminderen.
Hou dit zeker goed in de gaten...maar misschien doet hij het gewoon om zich beter te voelen en zolas je zelf zegt, zijn benen een beetje te ontlasten..
Stapt hij nog regelmatig en drinkt hij nog goed?

Anika_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:32

Hoe is het nu met jullie?

Oeff wat hebben jullie het zwaar gehad vannacht zeg! En nog steeds!
Heel veel sterkte :(:)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:43

Jeetje, wat schrikken gelukkig is je paardje er nog! Hopelijk knapt hij snel op, sterkte ermee :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 15:55

Op dit moment is hij nog steeds een beetje hetzelfde als daarstraks. Misschien dat hij weer ietsje meer oplettend is, maar nog steeds erg suf. Maar ik denk/hoop dat als hij een terugval zou krijgen, dat dat wel stilletjes aan gebeurd zou zijn? Medicatie is nu toch bijna 7 uur geleden...

Hij staat zo stilletjes in het zonnetje, met een heel grumpy blik in z'n ogen, ocharm. Ik heb ondertussen een beetje kunnen slapen en ga straks toch even met m'n vriend mee, kwestie van toch even uit huis te zijn, kan nu toch niet zoveel voor m'n Falco doen. Voor ik vertrek ga ik een beetje van die slobber geven, want hij heeft honger (hij maakt soms zo'n hinnikje en ook kauwt hij soms een paar sprieten gras op). Vannacht ga ik hem toch een paar keer bezoek brengen, om maar zeker te zijn dat hij niet weer ergens ligt te verkommeren.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:00

Zolang het niet erger wordt denk ik dat het een goed teken is..
Dat grumpy staan is wel normaal hoor...het was ook enorm zwaar en vermoeiend voor hem...ook voor jou dus probeer echt te rusten.

Dat hij honger heeft is een heel goed teken, maar als je hem slobber geeft, zie dan dat hij niet alles vlug naar binnen schrokt..

Het is een goed idee om met je vriend mee te gaan om je zinnen te verzetten...je paard zal waarschijnlijk wel in gaten gehouden worden door je ouders of iemand anders?

Hij boft maar met jou als baasje...tof dat je hem vannacht enkele keren wil gaan bezoek brengen...

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:07

Sterkte! Ik hoop dat je paardje er snel weer bovenop is en dat je vannacht wat beter en rustiger kan slapen omdat hij zich weer een stuk beter voelt!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 16:20

Bedankt! Ik ga hem maar een beetje van de slobber geven en dan geef ik de rest vanavond laat, wanneer hij normaal zijn eten krijgt.
Ik moet echt even huis uit en ben ook blij dat ik voor een keer geen eten moet koken :o Van die verplichte taakjes kan ik nu echt missen als kiespijn :+ Mijn moeder is thuis en zij zal hem even in de gaten houden.
Over vannacht: ik ben heeeel voorzichtig met dit soort dingen, ik ga liever een keer te veel kijken dan een keer te weinig, want als er dan terug iets gebeurt en ik koos er voor om fijntjes in m'n bed te blijven liggen, zou ik het mezelf nooit vergeven achteraf.

Denk dat ik in de week ook wat levertraanzalf ga bijkopen. Ik heb daar een potje van, maar daar ga ik nu niet mee toekomen, iets te veel wondjes. Die zalf helpt bij hem altijd supergoed om herstel van de huid en haargroei weer op gang te krijgen. Maar vandaag laat ik hem nog gewoon met rust daarmee, hij kan wel wat beters gebruiken dan ik die met de enge zalf op pijnlijke plekjes wrijf...

EDIT: bedankt allemaal, de complimentjes naar mij toe zijn fijn, maar ik denk toch wel dat ieder baasje zijn best zou doen als zijn/haar trouwste viervoeter zo in de problemen zit. Dat hoop ik toch alleszinds :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:39

Ik als baasje zou dat ook zeker doen (alles voor mijn dieren), en ik hoop ook dat ieder baasje zijn hart op de juiste plaats heeft en alles voor zijn dier zou doen..maar ik heb al eens het tegengestelde gezien.
Het paard had een grote beenwonde die alleen kon verholpen worden door middel van een operatie.
Je zag dat het paard vocht en echt zijn best deed om te blijven leven voor zijn baasje.
Maar zijn baasje wou geen operatie betalen dus liet ze hem inslapen...tot het laatste moment heeft het paard proberen te vechten maar het mocht niet zijn. Ze wou het niet eens proberen en heeft in 5 minuten beslist...
Ik weet ook dat als het een hopeloos geval is en er geen genezing mogelijk is het misschien beter is je paard in te laten slapen maar volgens de DA was kans op herstel heel groot en het paard bleef vechten.
Dat is een beeld wat mij bij blijft.

Echt waar Falco en je ezeltje hebben geluk met jou als baas :D

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:14

ah nachtmerrie dit,
proficiat voor jou en je paard!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:21

Jeeetje dat is wel schrikken! Gelukkig is je paardje een vechter en gaat het weer goede kant op... Hopelijk is hij snel weer opgeknapt en de oude!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:22

MMares schreef:
Ik als baasje zou dat ook zeker doen (alles voor mijn dieren), en ik hoop ook dat ieder baasje zijn hart op de juiste plaats heeft en alles voor zijn dier zou doen..maar ik heb al eens het tegengestelde gezien.
Het paard had een grote beenwonde die alleen kon verholpen worden door middel van een operatie.
Je zag dat het paard vocht en echt zijn best deed om te blijven leven voor zijn baasje.
Maar zijn baasje wou geen operatie betalen dus liet ze hem inslapen...tot het laatste moment heeft het paard proberen te vechten maar het mocht niet zijn. Ze wou het niet eens proberen en heeft in 5 minuten beslist...
Ik weet ook dat als het een hopeloos geval is en er geen genezing mogelijk is het misschien beter is je paard in te laten slapen maar volgens de DA was kans op herstel heel groot en het paard bleef vechten.
Dat is een beeld wat mij bij blijft.

Echt waar Falco en je ezeltje hebben geluk met jou als baas :D

Van zo'n verhaal krijg ik écht kippenvel! Vooral als je ziet dat het paardje blijft en wil vechten en dan zoiets... Die mensen zou je!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 22:32

Net terug van bij m'n vriend en Falco ziet er vrij goed uit. Echt vrij goed. Hij is stilletjes aan het grazen en dadelijk ga ik z'n tweede portie slobber geven. Denk dat ik vannacht eens ga kijken rond een uur of 3 en dan verder zien.

Bedankt voor jullie steun allemaal!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:44

Arme paard.

Fijn dat hij zulke lieve baasje heeft, zo ben ik ook met mijn paard, ik heb ook een arabier.

Hij komt er wel bovenop hoor, arabieren zijn van die vechters.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:52

inderdaad arabieren zijn vechters...
hoe is het deze nacht geweest?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 08:55

Deze nacht is prima verlopen. Toen ik ben gaan kijken, stond hij rustig wat aan het gras te fruniken en dat doet hij nu ook. Hij ziet er nu wel weer "normaal" uit: oortjes alert, oogjes kijken rond, actieve bewegingen... Yes! :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:59

ik ben echt heel blij voor je dat alles weer in orde is gekomen... :D
hij zal wel langzaamaan terug in zijn ouwe doen komen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 09:04

Dankje :D

Ik ben ook heeeeeel erg opgelucht. De schrik zat er weer goed in, bij hem waarschijnlijk nog meer. Nu krijg hij een welverdiende vakantie :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:17

kan ik goed geloven..
ja hij verdient nu echt wel een vakantie :D

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:52

Wat een fantastisch bericht! Fijn dat je paardenvriend weer helemaal de oude is!