Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Het grote verdriet van Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:31

Er is er hier maar één die niet sympathiek is; Zonnetje81.
Ik vind het reuze sneu voor haar, ook weinig ruiters die zo ontzettend veel pech in hun carriere hebben als Adelinde.

Gelukkig is ze nog jong en zal ze nog meer kansen krijgen. Die ze zeker weten verdiend en nog altijd vind ik het erg knap dat ze keer op keer alles bij elkaar gepakt heeft en weer verder gegaan is.

Dat kunnen maar weinig mensen zeggen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:32

Same here Abeltje. Daarom ben ik erg benieuwd waar Zonnetje dit vandaan heeft. Jaloerse concullega van Adelinde gesproken misschien?

Ik vind het echt ontzettend jammer voor Adelinde, had het haar erg gegund. Vind het prachtig hoe zij zich met zo weinig middelen omhoog gewerkt heeft :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:34

Zonnetje81 schreef:
Ze schijnt zelf niet zo sympathiek te zijn, misschien daarom haar hoofd recht proberen te houden?

Nou ja zeg, Adelinde is een sympathieke en heel gewone meid!
Ik kan ook heel goed snappen hoe enorm ze hier van baalt, wat heeft zij al een hoop pech gehad naast al die andere mooie resultaten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:43

Janine1990 schreef:
Als er geen aandacht aan zou worden besteed, zou er ook gezeur zijn dat Adelinde niet bestaat voor de media.
Kijk eens naar Sven Kramer, hoe lang is dat uitgemolken? Sven leeft ook nog... Het zijn topsporters met bijbehorende mentaliteit. Die zetten zichzelf er overheen.

En liever zo'n mooi en gevoelig stuk, dan een kleine kille regel.

het zijn topsporters idd, maar ook gewoon mensen, net als jij en ik... Over het gebeuren met Sven kramer denk ik precies hetzelfde.

smeetjoew schreef:
Beetje onnodig alles zo driedubbel uit te lichten in de media.
Tuurlijk, laat haar boos zijn, teleurgesteld, verdrietig... Da's haar goed recht, maar niet echt nodig elke pas die ze zet gelijk om te zetten naar persberichten.

idd, helemaal mee eens ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:45

Maar Stef, die mensen krijgen media-trainingen, die kunnen met dergelijke berichten omgaan. En tsjah, het hoort er gewoon bij.
Ik zou niet weten waarom ze iets dergelijks niet zouden plaatsen... :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:46

janine: Omdat we het na 3x ook wel weten.
het gaat mij ook echt niet om die mensen zelf, dat ze er niet mee om zouden kunnen gaan oid...
Maar elk bericht is dezelfde strekking, alleen net wat anders verwoord hooguit.
Bloed in de mind, exit, jammer, teleurgesteld, verdriet, klaar....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:49

stef schreef:
het gaat mij ook echt niet om die mensen zelf, dat ze er niet mee om zouden kunnen gaan oid...

Ja, wij hier op bokt... En je hoeft niet elk bericht te lezen ;) Er zijn ook mensen die het harde werk van de NR en andere journalisten wel waarderen.

Ik zie het probleem niet, kan aan mij liggen hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:57

Tja men wil tranen zien en ze zijn zo lang doorgegaan tot ze ze niet meer kon ophouden...

Dat zie je toch ook altijd weer op de tv, pijnlijke zaken doordrammen tot de geinterviewde breekt....lekker niet in de waarde laten.....

Sneu voor Adelinde, volgende keer beter en gaat ze het redden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:28

stef schreef:

Beetje simpele reactie van iemand die heel duidelijk geen idee heeft hoe de zaken in elkaar steken.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:38

Ik irriteer me ook wel een beetje aan de mensen die zeggen "zet je er over heen en het is weer klaar" moet ik zeggen hoor...

Paardrijden is een sport waarbij je nou eenmaal hoger op komt door wedstrijden. Als jij je eerste B wedstrijd niet kan doen omdat je paard ineens kreupel is of wat dan ook, dan is het vaak ook zo dat je het even helemaal gehad hebt. Als er dan iemand naar je toe komt met de mededeling 'zo is het leven nou eenmaal en zet je er nou overheen' kan je volgens mij sowieso een brul terug verwachten...

Dit is voor haar natuurlijk een toppunt, ze heeft er lang naar toe gewerkt en geleefd en gaat losrijden met het idee zo de ring in te gaan en te proberen een prijs te winnen... en dan zo iets, wat misschien eens nooit overkomt!
Logisch dat ze daar verdrietig om is, maar ook logisch dat ze haar verdriet niet gelijk voor de hele wereld wil showen toch, of denk ik nu helemaal verkeerd...?

Ik vind het in ieder geval heel sneu voor haar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:50

marrlinde schreef:
Ik irriteer me ook wel een beetje aan de mensen die zeggen "zet je er over heen en het is weer klaar" moet ik zeggen hoor...

Paardrijden is een sport waarbij je nou eenmaal hoger op komt door wedstrijden. Als jij je eerste B wedstrijd niet kan doen omdat je paard ineens kreupel is of wat dan ook, dan is het vaak ook zo dat je het even helemaal gehad hebt. Als er dan iemand naar je toe komt met de mededeling 'zo is het leven nou eenmaal en zet je er nou overheen' kan je volgens mij sowieso een brul terug verwachten...

Dit is voor haar natuurlijk een toppunt, ze heeft er lang naar toe gewerkt en geleefd en gaat losrijden met het idee zo de ring in te gaan en te proberen een prijs te winnen... en dan zo iets, wat misschien eens nooit overkomt!
Logisch dat ze daar verdrietig om is, maar ook logisch dat ze haar verdriet niet gelijk voor de hele wereld wil showen toch, of denk ik nu helemaal verkeerd...?

Noem eens een sport waarbij je jezelf in de picture kunt zetten zonder die wedstrijden?????

Wat betreft het laatste stukje, niet aan de hele wereld tonen... Dat is denk ik ook een stukje mediatraining wat ze krijgen.
Maar kan ook een heel groot stuk onbesef zijn.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:51

Ik vind het knap dat ze geprobeerd heeft om er toch te staan. Ik denk dat velen vloekend en tierend over het terrein hadden gelopen. Jaren, jaren hier naartoe gewerkt. Steeds op een slecht moment een tegenslag en dan toch weer slikken en verder gaan. Er dan nu uitgestuurd worden door een regel die heel letterlijk wordt toegepast, is wel heel zuur. Weer niet.....

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:29

Citaat:
Ze schijnt zelf niet zo sympathiek te zijn, misschien daarom haar hoofd recht proberen te houden?
[/quote]

Vind ik een beetje vreemd om over te oordelen.
Ik geloof als er 1 is die het verdient, en 1 is die echt ballen heeft is zij het.
Als zij er niet was had Parcival al lang bij de slager gestaan.
Ze doet alles helemaal zelf, en dan op dit niveau komen.
Zij is dat waar menig jong meisje van droomt, om dat wat ze bereikt heeft en de manier waarop!
Eigenlijk wel een mooi filmscript :D
Zelf wil je toch ook niet voor een groot publiek gaan staan te huilen.
Je wilt er zo sportief mogelijk mee omgaan.

Vind het oordeel van de jury nog steeds onmogelijk.
Iets waar zoveel tijd energie geld etc etc inzit en wat door een beetje op de tong word afgestraft.
Ben je door alle mogelijke veterinaire keuringen heen en krijg je dit.
Vind dat ze dat niet kunnen maken, maarja.
Citaat:

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:31

@ Janine, ik bedoel helemaal zelf. Teamsporten kan verliezen ook aan je team liggen en als een trainer ziet dat je beter bent dan je team kun je ook via gewone trainingen hoger komen zegmaar.. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:36

marrlinde schreef:
@ Janine, ik bedoel helemaal zelf. Teamsporten kan verliezen ook aan je team liggen en als een trainer ziet dat je beter bent dan je team kun je ook via gewone trainingen hoger komen zegmaar.. ;)

Die mening deel ik dan weer niet helemaal... Ook een voetballer moet op zich goed zijn. En bij de paardensport kom je over het algemeen ook ver met een getalenteerd paard, mits je zelf getalenteerd bent.
Paardensport is ook zeker een teamsport te noemen, je doet het niet alleen, maar met je paard!

En een teleurstelling, of je nu net in de finale van het WK voetbal verliest, of dat dit gebeurd. Je moet het voor jezelf ook kunnen verwerken.

Topsport gaat ook voor een groot deel over mentaliteit, en ik denk dat Adelinde wéér heeft bewezen dat ze een geweldige mentaliteit heeft.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:37

kop op adelinde,jouw tijd komt nog wel ;-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:51

Vudress schreef:
stef schreef:

Beetje simpele reactie van iemand die heel duidelijk geen idee heeft hoe de zaken in elkaar steken.

Dus omdat mijn mening afwijkt van de rest is mijn reactie simpel en heb ik geen idee?
Ken je me? Neuh.. Jammer dat je dan met zo'n bericht komt, maar goed, zegt meer over jou dan over mij.

Ik heb er gewoon niks mee, mag toch? Net als net die reiningruiter waarbij een stuk van zn stirrup af breekt... Wordt tot in den treure herhaalt..
Tja, banketstaaf, maar t is gebeurt, en je verandert er niks aan.
Hiermee zeg ik helemaal niet dat het niet ontzettend sneu is, ik zeg niks over de persoon in kwestie, ik zeg wat over de media hype eromheen.

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:02

marrlinde schreef:

hier ben ik het nou helemaal mee eens !! sommige mensen vergeten blijkbaar hoe er naar dit moment word toegeleefd.. ! het is niet niks als je met je paard en al helemaal naar kentucky moet vliegen. al die voorbereidingen, al die trainingen. ze zijn er vast allemaal bijna dag en nacht mee bezig geweest.
en als je dan uiteindelijk voor niks gaat is dat echt echt echt heeeeeeeeeeeel zuur. !

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:20

ik vind het vreselijk voor haar , ben wel eens bij haar geweest toen ze nog net niet doorgebroken was en ze is zeer symphatiek

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:21

vonnie schreef:
Vind het oordeel van de jury nog steeds onmogelijk.
Iets waar zoveel tijd energie geld etc etc inzit en wat door een beetje op de tong word afgestraft.
Ben je door alle mogelijke veterinaire keuringen heen en krijg je dit.
Vind dat ze dat niet kunnen maken, maarja.

Ik vind het trouwens niet stom van de jury, bloed is bloed en het is heel goed dat ze daarom gediskwalificeerd werd. Maar wel heel sneu..
Dan kan iedereen wel gaan roepen "ja maar hij heeft alleen op de tong gebeten"..

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:40

Uiteraard moeten ze bloeden uit de mond serieus nemen.
Maar om iemand dan helemaal uit te sluiten, kom op zeg.
Dit kan toch ook overlegd en bekeken worden.
Ben dan ook zo fair om te zeggen dat je voor nu niet verder mag en naar de veterinaire hoek moet.
Kan alles bekeken worden, en als er niets geks aan de hand is mag je alsnog starten.
Je kan zoveel jaren werk, training en dan praat ik nog niet over het geld niet zomaar even door de achterdeur laten vertrekken!
Alleen omdat het paard even z'n tanden op elkaar zet met per ongeluk zijn tong ertussen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:43

vonnie schreef:
Uiteraard moeten ze bloeden uit de mond serieus nemen.
Maar om iemand dan helemaal uit te sluiten, kom op zeg.
Dit kan toch ook overlegd en bekeken worden.
Ben dan ook zo fair om te zeggen dat je voor nu niet verder mag en naar de veterinaire hoek moet.
Kan alles bekeken worden, en als er niets geks aan de hand is mag je alsnog starten.
Je kan zoveel jaren werk, training en dan praat ik nog niet over het geld niet zomaar even door de achterdeur laten vertrekken!
Alleen omdat het paard even z'n tanden op elkaar zet met per ongeluk zijn tong ertussen :P

Dat KAN op zo'n moment toch niet...
Als het een ander was overkomen, van buiten Nederland, zijn de praatjes zo veel anders...

En ja, dat kan je wel door de achterdeur laten vertrekken.
Een idee als dat van Jan Greve vind ik een goede, maar dan wel achteraf starten, niet meteen doorstarten.

De regel is niet waterdicht, maar soms kan je beter voorkomen dan genezen...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:06

KarinvdM schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nou ja zeg, Adelinde is een sympathieke en heel gewone meid!
Ik kan ook heel goed snappen hoe enorm ze hier van baalt, wat heeft zij al een hoop pech gehad naast al die andere mooie resultaten.

Idd ik vindt haar ook ERG sympathiek en een heel gewone meid die dit zo verdiend had, echt heel erg sneu... Daar mogen best wat tranen om gelaten worden! :(:)

Belachelijk opmerking dus :(

tof van Sjef, vindt ik overigens ook helemaal geen vervelende man als zo velen ha ha ha

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:06

stef schreef:
quote]

Dus omdat mijn mening afwijkt van de rest is mijn reactie simpel en heb ik geen idee?
Ken je me? Neuh.. Jammer dat je dan met zo'n bericht komt, maar goed, zegt meer over jou dan over mij.

Ik heb er gewoon niks mee, mag toch? Net als net die reiningruiter waarbij een stuk van zn stirrup af breekt... Wordt tot in den treure herhaalt..
Tja, banketstaaf, maar t is gebeurt, en je verandert er niks aan.
Hiermee zeg ik helemaal niet dat het niet ontzettend sneu is, ik zeg niks over de persoon in kwestie, ik zeg wat over de media hype eromheen.

Je vergeet misschien wel even dat het om het WK gaat en dat zullen de meeste van ons nooit bereiken. Het WK is superspeciaal en daarom is de hype misschien wel zo groot. Het gaat per slot van rekening niet om een landelijk wedstrijdje om de hoek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:42

Uiteraard is het een WK, maar nogmaals, ik zeg er niks over dat Adelinde geen verdriet mag hebben, dat ze niet teleurgesteld mag zijn, en dat ze zich er maar overheen moet zetten. Het gaat me puur om het uitmelken van de media, wat IMO dicht in de buurt van leedvermaak komt