en zo staat je paard aan 3 medicatie..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:11

MyWishMax schreef:
Het begon als een 'gewoon' ontstoken oogje. Beetje prut eruit, dus DA erbij. Kregen zalfje 1, werkte niet, zalfje 2 ook niet, zalfje 3 niet. Toen andere DA, weer ander zalfje, werkte niet. Toen kliniek laten komen, die keken met speciale vloeistof of er een beschadiging zat en grootste gedeelte van zijn oog was al beschadigd, dus weer allemaal medicijnen en zalfjes. Uiteindelijk was de ontsteking weg, maar hij was er wel blind door geworden.

Hoe lang ging eroverheen (qua tijd) eerdat de kliniek kwam? En wat was het verschil tussen de medicijnen van de kliniek en de medicijnen van de gewone DA's?
1 van mijn paarden staat ook met 2 ontstoken oogjes nml, en vraag me een beetje af "what to do".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:11

Ooh sorry :o.
pff ik herken het indd, [***] is dat ook zo.
Mij laat ze nog wel redelijk in de buurt..

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:12

MyWishMax schreef:
Hij is paar maanden later ingeslapen, is alweer bijna 3 jaar geleden ;)

Enorm veel pijn, mocht er echt niet aankomen, kneep ermee en enorm tranen. Was ook steeds vechten om zalfje erin te doen :=

Oh kijk, dat is een belangrijk gegeven wel om te weten; mijn paardje heeft er geen pijn aan. Wel irritatie, maar niet echt pijn.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:57

Een paar weken geleden heb ik dit ook met mijn paard gehad.
Hij had eerst een oogontsteking en die was bijna over toen hij weer iets in zijn oog heeft gekregen ( tak ) waardoor het weer is gaan ontsteken.
Zijn oog zag er echt verschrikkelijk uit. En hij had er echt veel pijn aan. Ging vaker de lucht in omdat het gewoon pijn deed en ik er evenzeer zalf in moest doen.
De veearts zei toen ook tegen me dat het vlug moest gaan beteren met de medicijnen omdat we anders kans hadden dat hij volledig blind ging worden.
Gelukkig was na een week de ontsteking volledig weg.
Ik moest 2 keer per dag druppels, 2 keer per dag zalf en 2 keer per dag antibiotica poeders geven. Het is een vrij intensieve behandeling maar het is gelukt, hij zal alleen nou wel een kleine beschadiging overhouden aan zijn oog maar hij ziet nog prima en heeft er geen last meer van.

Veel sterkte met Demi, hopen dat het vlug geneest

Kelly

Re: en zo staat je paard aan 3 medicatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:43

Echt erg voor jou en Demi :(:)
Heel veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:53

[***] krijgt nu pijnstillers 2 keer daags, maar dit is morgen op.
Ze krijgt 1 keer daags oogdruppels, icm met 4 keer daags zalf.

donderdag komt de da weer.

Anoniem

Re: en zo staat je paard aan 3 medicatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:11

Update: Het gaat nu iets beter, maar je ziet duidelijk de plek in het oog, en naar mijn idee ziet ze er niet veel/niks mee.

morgen komt de dierenarts.