wat zijn jullie een mooie combi! ik heb 2 puntjes ,als eerste ga ik helemaal mee met beli, je hulpen voor het wijken geef je verkeerd en je beenligging is teveel naar voren,je been hoort onder je lichaam te blijven enkel-heup-schouder als een lijn kunnen zien. maar dat gaat jullie vast lukken
Wat een leuk dier zeg Echt grappig, ergens heeft ie iets weg van mijn pony Easter katinka! Qua rijden zie ik dat ook wel, een wat hoge achterhand en hij komt af en toe iets te diep. Wat bij mij heel erg helpt is compleet focussen op de achterhand en van voor zoveel mogelijk ruimte geven. Ook wat afwisselen in de houding. Zo zorg ik altijd eerst dat m'n pony in een wat langere halslijn fijn loopt en pak haar dan op, mocht het dan weer niet fijn gaan ga ik de halslijn weer langer maken en pak ik haar opnieuw op, enz Succes in ieder geval, 't is echt een leuk dier!
heikedenise
Geplaatst: 21-09-10 06:10
ziet er netjes uit jullie zijn zo ontzentend voorruit gegaan
lekker zo doorgaan en dan komen jullie heel ver
PartoutZ
Geplaatst: 21-09-10 07:04
*even snel in je vorige topic gespiekt*
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!
Ik denk dat je met hem wel uit moet kijken met het lang laag rijden. Het is een paardje wat makkelijk zijn kruis omhoog gooit. Daardoor krijg je een duikboot & dat is zonde!
Wat je zelf al zei over je benen afsteken.. Dat is ook zo zonde. Je rijdt hem als het goed is met je benen bijelkaar. Ga je die in een oefening of overgang afsteken, ben je je paard "kwijt".. Dus houdt ze eraan
Je hulpen voor het wijken zijn inprincipe gewoon goed.. Alleen dat beentje wat afsteekt zorgt ervoor dat hij over zijn buitenschouder weg kan lopen.. Snap niet wat iedereen praat over binnenbeen op de singel & buitenbeen achter de singel Volgens mij ga je dan travers rijden.......................... Dacht ik hoor
Maar verder ben je al lekker vooruitgegaan ! Ik zeg; ga zo door & dan komt het wel goed met jullie
Wat een verbetering!! Ziet er echt goed uit! Rechtop zitten en laten zien dat je trost ben, dan is het plaatje compleet!
Vind dit neutrale setje erg mooi bij m en hij lijkt nog witter!
enjoy86
Geplaatst: 21-09-10 09:29
ik hou van schimmel!!!! zit er fijn uit, zeker L waardig. Probeer langzaam wat meer bij elkaar te gaan rijden. Veel succes!
knollentuin
Geplaatst: 21-09-10 09:58
[quote="PartoutZ"]*even snel in je vorige topic gespiekt*
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!
Ik denk dat je met hem wel uit moet kijken met het lang laag rijden. Het is een paardje wat makkelijk zijn kruis omhoog gooit. Daardoor krijg je een duikboot & dat is zonde!
Wat je zelf al zei over je benen afsteken.. Dat is ook zo zonde. Je rijdt hem als het goed is met je benen bijelkaar. Ga je die in een oefening of overgang afsteken, ben je je paard "kwijt".. Dus houdt ze eraan
Je hulpen voor het wijken zijn inprincipe gewoon goed.. Alleen dat beentje wat afsteekt zorgt ervoor dat hij over zijn buitenschouder weg kan lopen.. Snap niet wat iedereen praat over binnenbeen op de singel & buitenbeen achter de singel Volgens mij ga je dan travers rijden.......................... Dacht ik hoor
ik raad jou aan om dat andere topic ,hierboven genoemd eens door te nemen . als jij denkt dat je dan travers krijgt heb je nog meer hulp en uitleg nodig.. ik rij het wijken al jaren zo en heb het ook op de orun -opleiding voor instructeur- zo geleerd ? dus als het daar al fout gaat waar moeten we dan heen?
Zo wat een hoop reacties Echt heel leuk al die complimentjes, straks gaat Kalim nog naast zijn ijzers lopen
Yamcha: Dat is een super goed teken! Kun je zien dat we hebben gewerkt aan jouw tips? Judithh: Je hebt helemaal gelijk, hier ga ik keihard aan werken! Suelza: Wat leuk VeraA: Grappig dat je dit zegt, wat hij komt nooit uit zichzelf te diep.. wel probeer ik te varieren in hoofd en halshouding maar hij loopt het liefst strak en opgericht Partoutz: Klopt! Dit doe ik ook zeker niet teveel maar dit zorgt nu wel dat hij in die oprichting ook kan ontspannen voorheen hield hij zich enorm strak en door hem af en toe wat lager in te stellen laat hij daarin nu gemakkelijker los.
Dankjewel Ik ben heel blij met alle complimenten, vooral dat we een leuke combinaties zijn en dat het plezier eraf straalt.. want dat is voor mij het allerbelangrijkste.. dat we het samen leuk hebben
MarleenvdB
Geplaatst: 22-09-10 21:01
normaal houd ik niet zo van witte paarden, maar dit is echt een prachtbeest! Ben er echt helemaal weg van haha. Mooie bouw, mooie bewegingen en jullie zijn een leuke combinatie! Veel succes samen!
Echt heel kicken. Jullie zijn echt een gafe combinatie vind ik
zonnestraal2
Geplaatst: 25-09-10 22:50
wauw ik vind het echt een heel gaaf paard! en echt wít! hoe krijg je m zo! haha heerlijk dat zonnetje, als ik nu naar buiten kijk verlang ik weer naar de zomer
xDaisybell
Geplaatst: 26-09-10 11:32
Wauw! volgens mij heb ik nog nooit zo'n mooi paard gezien!!