En dan moet je beste vriend naar Utrecht voor onderzoek...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:17

xLoki schreef:
Dank jullie!

Update:

Loki staat nu in Utrecht, morgenochtend starten de onderzoeken. :\
Ik mis hem gewoon nú al...
Volgens me moeder heeft hij het heel goed daar, stallen van 5 x 5 enzo..

(even een inbreekje hoor...voor Caro en Loki)
Hey meis, ik las het net over Loki (ben af en toe een meelezer) en wil jou en Loki ontzettend veel sterkte wensen en dat het maar mag meevallen en ook voor het andere paard wat met Loki naar Utrecht is.

Liefs Linda
(je weet wel...)

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:00

Hé Caro!

Wat een naar bericht zeg over loki!! Ik hoorde al van Annemoniek dat ze naar de kliniek moest met haar paard en wat er aan de hand was enzo omdat ze me een sms stuurde om de les af te zeggen..
Maar dat loki ook ziek was dat wist ik niet! Dat moet zeker schrikken zijn geweest voor jullie..

Weten jullie nu al zeker dat het jkk vergiftiging is uit het hooi vandaan?

Heel veel sterkte de komende tijd! En een dikke knuffel aan Rai en Loki! :(:)
Hou je ons op de hoogte?

xLoki

Re: En dan moet je beste vriend naar Utrecht voor onderzoek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 19:08

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal! :+:

Caroline, we weten nog helemaal niets eigenlijk. We weten dat de leverwaardes verhoogd zijn en dat ze niet gezond ogen, meer weten we nog niet. Morgen worden Loki en het andere paard uitgebreid onderzocht en daar moet wat uit gaan wijzen.

Ze houden daar in de kliniek om de zoveel uur de temperatuur van het paard bij enzo, me moeder zei dat ze daar echt super op de details letten! :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:20

het komt allemaal goed caro!

lanker73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:46

Mijn paardje staat nu sinds 5 weken in Utrecht, maar ik kan je zeggen dat er voor je zieke paardje geen betere plek is dan daar te staan. De zorg is goed, de stallen zijn schoon en groot, en de verzorgers zijn superlief..

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:05

Ik heb eens een pony gereden die ook van het een op het andere moment zeer slechte leverwaarden had, met daarbij een algeheel ziek beeld en lichte koliekverschijnselen. Die heeft geruime tijd op Utrecht gestaan maar ze kwamen er niet uit wat hij mankeerde, Hij werd wel weer beter.
Pas JAREN later heb ik gedacht aan de pruimen die hij altijd snoepte van de grond, terwijl ik vanaf zijn rug de pruimen uit de bomen haalde. Ik heb daar nooit het kwaad van gezien, maar misschien was dat toch wel de boosdoener.

Het is nu ook pruimen tijd. Heb jij misschien hetzelfde gedaan als ik destijds?
Het is maar een vraag die je misschien veel kosten kunnen schelen.

Beterschap voor je paardje.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:08

Bij het woord 'Utrecht' gaan mijn nekharen al overeind staan :o
Mijn dier heb ik daar dit jaar achter moeten laten..

Het zijn wel echt onwijs kundige mensen daar en je paard is absoluut zonder twijfel in hele goede handen!
Ik hoop dat het voor Loki meevalt en dat hij gauw opknapt!!!!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:20

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. :+:
Pruimen kunnen het niet zijn, we staan namelijk midden in de polder met 0,0 bomen. _O-

Update kan ik nog niet echt geven, vandaag worden we gebeld of we hem vandaag al op mogen halen of dat hij daar nog een poosje moet blijven.. Als hij moet blijven ga ik vanavond naar hem toe als mijn moeder mee kan.. :\

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 16:36

DE TELEFOON GING!
ze hebben de biopsie bij loki niet gedaan. (ze hebben testen gedaan met een wondje, en ze vonden het te riskant om het bij loki te doen omdat hij dan misschien teveel bloed zou verliezen) bij rai wel, dat is goed gelukt. op de echo konden ze bij beide paarden niets zien, das positief dus. ook het hooi en het water is onderzocht en daar hebben ze ook niets in gevonden! (dus godzijdank geen JKK in het hooi of water)

vanavond ga ik erheen met mama en morgen mogen we ze ophalen ivm dat rai nog moet uitrusten van de biopsie! :)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:41

mooi caro!

fijn dat je ze mag mee nemen en dat het dus godzijdank geen JKK is !

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:53

gelukkig dat het geen JKK is, maar wat is het dan wel :?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 16:58

suikermeisje schreef:
gelukkig dat het geen JKK is, maar wat is het dan wel :?

dat is idd de vraag. ze hopen dat er iets uit de leverbiopt komt. (die uitslag komt eind van de week)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:10

nou het was echt super om poki weer te zien! <3
we kwamen dus dat gebouw daar in (lijkt gewoon echt op een ziekenhuis zowat! :oo) en wij dus helemaal zoeken, maar me moeder wist niet meer waar die stond. _O- dus wij aan een student gevraagd, die had ons de weg gewezen.
en wij lopen daar door die gang en in een keer zie ik op 1 van de bordjes 'van Hardeveld' staan! dus wij snel dat stallenblok in en ik riep hem zo en hij helemaal vrolijk! :+:
heb een poosje hem lekker geknuffeld. die stallen daar zijn echt hugeee man! als ik naar de achterkant van de stal liep volgde hij me helemaal enzo, hihi. :+: en op een gegeven moment liep ik zo de stal uit om naar de stal van rainbow (er tegenover) te gaan en ik liet de deur op een kiertje staan, wil die door dat kleine kiertje heen! _O- lamlul. :')

maar rai ziet er wel sneu uit met z'n hechting en geschoren buikkie. :(:) ben toch stiekem wel blij dat ze dat niet bij loki gedaan hebben. :o