Noah(v. Cabochon) Z2 paard met tongprobleem en bokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:05

Hee een Cabochon....
Mijn merrie haar opa is ook Cabochon en zie mijn merrie er kwa koppie wel in en ook het gedrag; niet makkelijk ontspannen klinkt bekend!

Succes met dit leuke dier en fijn dat jij een goede manier van aanpak hebt waardoor hij nu lekker kan lopen super!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:06

Het ziet er werderom echt super uit.
Ik heb wel een vraag over de dubbele longe, hoe zit deze nou bevestigd? En het is dus niet zo dat een dubbele longe altijd achter de kont langs moet lopen?

geerke

Re: Noah(v. Cabochon) Z2 paard met tongprobleem en bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:14

mooi werk!
En triest om te realiseren dat paarden op dit nivo nieteens 'los' zijn,misschien wordt het tijd voor de jury om eens verder te kijken dan een netjes uitgevoerde oefening...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 12:12

Allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Over de vragen met betrekking tot Noah's toekomst kan ik eigenlijk alleen maar zeggen:

Er wordt door die mensen vanuit gegaan dat hij weer op Z2 niveau zal MOETEN presteren. Terwijl wij het het allerbelangrijkste vinden dat hij zich vanaf nu lekker gaat voelen bij het rijden, en vrolijk, en het leuk gaat vinden. Zodat hij en baasje samen weer fijn gaan samenwerken.

En ik denk als ze dat samen bereikt hebben, the sky the limit gaat worden. Maar dan wel vanuit plezier, ontspanning en respect. En niet met spanning.

Vanuit een eerlijke nageeflijkheid, komt altijd een eerlijke aanleuning en verbinding, dus dat loopt wel los denk ik.

Eerst maar zorgen dat hij zo lekker blijft werken, zodat hij de juiste spieren gaat gebruiken, en dat zal er voor zorgen dat hij sterker kan worden zonder dat hij blokkades oploopt, waardoor hij steeds meer zal kunnen.

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 12:20

Excuus, was vergeten de vraag over het bontje te beantwoorden. Omdat hij nog steeds zou kunnen bokken en ik absoluut niet wil dat hij dan een klap in zijn rug krijgt vanwege zijn gevoelige spieren, heb ik het bontje er als schokdemper onder liggen. Ooit een Bit-test geweest wat voor onderlegger de druk het beste verdeelt over de rug en dat was een lamsvel bontje, en daarom gebruik ik hem momenteel bij Noah.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:14

Baasje van Noah meld zich hier ook even :Y) Als eerste moet ik even kwijt dat je echt top bent Noor!!
Op de vraag hoe het dan straks moet als Noah meer moet gaan verzamelen zal ik eerst maar even melden dat ik hem in ieder geval niet in het Z2 start. Misschien als ik later groot ben hahahahaha en met de juiste begeleiding uiteraard.
Voorlopig is het ook helemaal nietaan de orde om Z te starten, we zijn net M1 ;)

Noah is met zijn eerste eigenaresse Z2 geweest, zij heeft hem drie jaar geleden verkocht aan een meisje die al snel geen zin meer had in het paardrijden. Twee jaar geleden ben ik hem gaan verzorgen, niet eens met het idee om er ooit op te gaan zitten. Ik had zelf al een aantal jaar niet gereden en Noah had al een half jaar geen zadel op zijn rug gehad.
Toen ik uiteindelijk er eens op ging zitten was het eigenlijk best wel weer erg leuk. Zo leuk dat mijn vriend en ik Noah uiteindelijk hebben gekocht :D

Ik kende hem niet anders dan dat hij met rijden zijn tong uit zijn mond gooide. Van alles geprobeerd, van dierenarts en fysiotherapeuten, gedragsdeskundige, diverse instructeurs, tandarts verschillende bitten en uiteindelijk ook een rubber tonglepel - die heeft ie opgegeten
uitendelijk was les van Noor een soort van laatste hoop op een oplossing en ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik dit ben gaan proberen. Ondanks alle commentaar en kritiek die we hebben gehad.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:25

Heeft Noah vroeger in Groningen gestaan? De naam in combinatie met Cabochon komt mij zo bekend voor vanuit de regio hier vroeger.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:32

Het ziet er heerlijk ontspannen uit, toch jammer dat je naast Rotterdam bent gaan wonen en niet naast Amsterdam, Noor. Nou ja, misschien binnenkort een x zo'n sessie als we toen voor San hebben geregeld maar dan met 3 of 4 paarden?

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:37

Skingraphx schreef:
Het ziet er heerlijk ontspannen uit, toch jammer dat je naast Rotterdam bent gaan wonen en niet naast Amsterdam, Noor. Nou ja, misschien binnenkort een x zo'n sessie als we toen voor San hebben geregeld maar dan met 3 of 4 paarden?

Ja dan wil ik me ook aanmelden :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:00

Mindfields schreef:
Excuus, was vergeten de vraag over het bontje te beantwoorden. Omdat hij nog steeds zou kunnen bokken en ik absoluut niet wil dat hij dan een klap in zijn rug krijgt vanwege zijn gevoelige spieren, heb ik het bontje er als schokdemper onder liggen. Ooit een Bit-test geweest wat voor onderlegger de druk het beste verdeelt over de rug en dat was een lamsvel bontje, en daarom gebruik ik hem momenteel bij Noah.

Mss zeg ik dan iets heel banketstaaf, maar uhm, ben je op de hoogte van wat er in de kussens van je zadel zit? Juist: WOL! Houdt dan wel goed in de gaten dat het bontje er niet voor zorgt dat het de benodigde ruimte weg laat voor de spierontwikkeling. Zo'n bontje kan je ook enorm tegenwerken en bij het bokken zal het niet veel baat geven hoor! Dan is een goed liggend zadel altijd nog de allerbeste klapopvanger.

Vivat: Super dat je je oren niet hebt laten hangen naar de kenners, maar gewoon bent doorgegaan met zoeken. En nu maar hopen dat jullie het samen nog heel ver gaan schoppen in wat jullie samen willen bereiken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:09

Geweldig Noor, wat jij altijd met die paarden voor elkaar weet te krijgen :) r-e-s-p-e-c-t :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:55

Ik ben nou wel heel erg benieuwd wat jullie nu anders doen dan voorheen?

Ziet er lekker ontspannen uit hoor, gaaf paard!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 20:10

Skingraphx schreef:

Ja hoor is goed! Regel maar. :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:11

Wauw Noor ik sta er nog steeds verstel van wat u met paarden kan... <3
ik hoorde dat u morgen weer in Egmond staat?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 20:14

idefix4 schreef:
Mss zeg ik dan iets heel banketstaaf, maar uhm, ben je op de hoogte van wat er in de kussens van je zadel zit? Juist: WOL! Houdt dan wel goed in de gaten dat het bontje er niet voor zorgt dat het de benodigde ruimte weg laat voor de spierontwikkeling. Zo'n bontje kan je ook enorm tegenwerken en bij het bokken zal het niet veel baat geven hoor! Dan is een goed liggend zadel altijd nog de allerbeste klapopvanger.

Vivat: Super dat je je oren niet hebt laten hangen naar de kenners, maar gewoon bent doorgegaan met zoeken. En nu maar hopen dat jullie het samen nog heel ver gaan schoppen in wat jullie samen willen bereiken.

Nee hoor je zegt niets banketstaaf en zo vat ik het ook niet op, echter ook de paarden die ik vier jaar lang dagelijks met dit bontje heb gereden kwamen bij de fysio glansrijk door de keuring, hij kwam zelden paarden tegen die op dat niveau lopen zonder enige blokkade of vastzittende spieren zei hij. Ik ben een eigenwijze druif wat dat betreft, maar ik ben van mening dat de meeste zadelproblemen niet door het zadel komen maar door verkeerd zitten/rijden van de ruiter waardoor de spieren belemmert worden. Uiteraard moet het zadel wel goed passen!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:22

Echt super hoe jij met de paarden omgaat!
Ik zie er nu nog meer naar uit om op 26 september van jou les te mogen krijgen en dat ik maar veel van je mag leren... :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:26

wat een verhaal ( helaas is dit paard geen uitzondering ) maar wat wel fijn is dat hij een 'herkans' krijgt bij jou of eigenlijk krijg jij een 'herkans' bij hem, heel veel succes, mooi plaatjes en het gaat jou wel lukken met dit paard.
Vivat complimenten dat je zo intensief aan het zoeken bent geweest voor de oplossing voor je paard, ik hoop dat je straks weer veel plezier aan je paard mag beleven en hij aan jou.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:50

dblijham schreef:
Heeft Noah vroeger in Groningen gestaan? De naam in combinatie met Cabochon komt mij zo bekend voor vanuit de regio hier vroeger.

De Noah die ik bedoel is vanuit Pekela verkocht rond 2004 en liep toen Z2 of ZZlicht.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:02

Prachtig de ontspanning en gefeliciteerd met het doorzettingsvermogen van ruiter en eigenaar! Jammer dat je zo ver woont, Mindfields, heb je nodig eigenlijk... voor een soortgelijk probleem met mijn paard.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:04

dblijham: zijn echte naam is niet Noah, zo is hij pas gaan heten bij Vivat, dus ik denk dat dat hem niet is. Deze Noah heeft ook geen ZZ licht gelopen.:)

Vancky: je hebt PB :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:08

WowAmigo schreef:
Ik ben nou wel heel erg benieuwd wat jullie nu anders doen dan voorheen?

Ziet er lekker ontspannen uit hoor, gaaf paard!

Baasje sneller maken in de hand zodat hij echt losgelaten werd op het moment dat hij nagaf, en er dus niet nog een beetje druk achterbleef. Daarnaast het dubbele longe werk om zijn lijf lekker door te werken zonder ruiter erop.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:11

dblijham schreef:
dblijham schreef:

De Noah die ik bedoel is vanuit Pekela verkocht rond 2004 en liep toen Z2 of ZZlicht.

Dat paard (met die afstamming ook vooral, niet de naam) zegt mij op de één of andere manier ook iets :j

Goed werk Noor, alleen dat blije snuitje al van dat dier! :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:14

Martine_R schreef:
Geweldig Noor, wat jij altijd met die paarden voor elkaar weet te krijgen :) r-e-s-p-e-c-t :D

MARTINE!! Mijn supergroom! Mis je nog vaak hoor!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:20

@Uums, met het paard dat ik bedoel heeft Monique Vos gereden maar dat is dus een andere Noah geweest. Hij lijkt er wel op.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:20

Fijn om te zien de plaatjes en fijn om van de huidige eigenaresse te horen, dat ze dit paard toch die kans gegeven heeft.

Er zijn eigenaren zat, die dan de handdoek in de ring gooien.

Hopelijk blijft hij zo lekker lopen en pakt hij het zelfs weer netjes op als er meer gevraagd gaat worden.