Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Ik weet dat het aantrekkelijk is op een heel sensibel paard om met je zit te gaan compenseren, maar ik adviseer je toch om dat NIET te doen en gewoon te gaan zitten en je been normaal aan te leggen. Nu heb je een heel raar kantelpunt in je knieën zitten, wat de gewichtsverdeling ook niet ten goede komt.
Ik vind jullie een prettige combi om naar te kijken.
Patriciavt schreef:Sonja schreef:Ik weet dat het aantrekkelijk is op een heel sensibel paard om met je zit te gaan compenseren, maar ik adviseer je toch om dat NIET te doen en gewoon te gaan zitten en je been normaal aan te leggen. Nu heb je een heel raar kantelpunt in je knieën zitten, wat de gewichtsverdeling ook niet ten goede komt.
Ik vind jullie een prettige combi om naar te kijken.
Ik weet dat dat zo is, maar door mijn lijf (ik ben pas 1x bij de osteopaat geweest en er moet nog heel wat werk worden verzet helaas) ben ik lichamelijk nog niet in staat om de 'perfecte' zit aan te nemen
Dat kantelpunt wordt veroorzaakt doordat ik mijn schouders niet ontspan en daardoor automatisch wat naar voren zit.
Sonja schreef:Probleem zit niet alleen in je schouders. Je kunt nog veel winst halen uit het kantelen van je bekken. Lukt dat je wel? Dat zal het ook makkelijker maken om je schouders tijdens het rijden losser te houden.
Nu houdt het elkaar waarschijnlijk in stand.