Trailerladen met Rhoda door Annemarie van der Toorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:30

leuk verslag! fijn dat het zo goed bevallen is en ik hoop dat je er veel baat bij hebt in de toekomst

minka

Re: Trailerladen met Rhoda door Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 23:34

Gave foto's Bellatrix, leuk om het ook vanuit een andere hoek te zien :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:50

Ik vond het erg mooi om te zien. :j
En je hebt een erg mooi merrie. <3

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:54

Hee Simone, dat is erg leerzaam geweest voor Rhoda zo te zien. Fijn dat je er nog een training bij krijgt, dan komt het helemaal goed. Ik had het graag willen zien, heb je toevallig geen filmpje laten maken door iemand?
Rhoda is toch ook een plaatje om te zien <3

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:08

Wij waren helaas net te laat, Rhoda was net klaar.
Maar wel fijn dat het gelukt is en dat je ook nog begeleiding krijgt, en hopenlijk is het probleem straks voorgoed opgelost.
Jammer dat je niet weet waar ze haar trauma opgelopen heeft, bij ons is ze zeker 7 keer de trailer in geweest en altijd zonder problemen, dus waar komt haar angst vandaan vraag ik me af.
Op de laatste foto kun je ook duidelijk de spanning in haar lijf zien aan haar samengeknepen billen.
Ik moet zeggen dat ik in sommige foto's van haar hoofd heel duidelijk haar halfbroertje herken wat wij hebben, diezelfde wakkere blik.
Ik moet ook zeggen dat bijna alle pony's uit die moederlijn een heel sterk karakter hebben, waar je echt boven moet blijven staan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:21

wat een heerlijk gezicht dat jij haar zelf de trailer oplaad!
daar is het uiteindelijk toch allemaal om te doen

ik hoop dat je na de cursus precies weet wat je moet doen en wanneer, zodat het laden nooit geen probleem meer is

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:30

Zie ik nu goed dat ze het MR-halster gebruikte?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:08

Ja die gebruikt ze in al haar clincs.
Vond het ontzetend leerzaam, alles gaat ook echt op een rustge en ontspannen manier en op een gegeven moment stond ze liever in de trailer dan bij de hekken,

Toch wil ik even zeggen dat ik het zo'n ontzettend mooi dier vond <3
Mocht je haar ooit zat worden mag ze bij mij de wei komen sieren ;)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 10:18

Bedankt voor alle leuke reacties, ben heel erg benieuwd hoe ze het verder gaat doen, maar moet zeggen dat ik het nu al erg positief vond gaan. Je kan je haast niet voorstellen dat deze pony vrijwel onmogelijk te laden is, als je de clinic hebt gezien.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:24

Ik ben zelf niet bij deze clinic wezen kijken,
maar vind het fijn voor je dat het zo geslaagd is!

Ik dacht idd waarom heeft jou paard een petje op :+ , maar heb het antwoord al gelezen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:49

Wat fijn dat het zo goed ging :j
Komt helemaal goed met jullie!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:06

Ik vond het nochtans zéér duidelijk dat deze pony heel moeilijk te laden was :) Ze bleef ook best twijfelen, je ziet echt dat het diep zit.

Voor het MRteam idd alleen maar lof van mijn kant ook, héél netjes aangepakt, en, ik denk dat er weinig mensen zijn die het ze nadoen eerlijk gezegd.

MarSumPri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:08

Ik kon zien dat ze moeilijk was 8-) Ze hebben het goed opgelost fijn voor je dat je nog extra taining krijgt :D
Rhoda is echt heel leuk <3

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:59

dat ziet er een heel stuk gemakkelijker uit dan toen bij my special horse (ik had toen easyloader enz )
veel succes nog samen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:48

Wat leuk om je verslag te lezen en te zien, Simone.
Blij te zien dat ze erop is gegaan en hoop dat verdere training je probleem kan helpen oplossen.
Succes! :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:22

darwin schreef:
Wij waren helaas net te laat, Rhoda was net klaar.
Maar wel fijn dat het gelukt is en dat je ook nog begeleiding krijgt, en hopenlijk is het probleem straks voorgoed opgelost.
Jammer dat je niet weet waar ze haar trauma opgelopen heeft, bij ons is ze zeker 7 keer de trailer in geweest en altijd zonder problemen, dus waar komt haar angst vandaan vraag ik me af.
Op de laatste foto kun je ook duidelijk de spanning in haar lijf zien aan haar samengeknepen billen.
Ik moet zeggen dat ik in sommige foto's van haar hoofd heel duidelijk haar halfbroertje herken wat wij hebben, diezelfde wakkere blik.
Ik moet ook zeggen dat bijna alle pony's uit die moederlijn een heel sterk karakter hebben, waar je echt boven moet blijven staan.

Heej vond het leuk om je een keer in het echt te spreken, dan heb je ook meteen een beeld bij iemand.

Rhoda was eigenlijk vanaf het begin al niet echt makkelijk te laden. Toen we d'r gingen halen wist de vorige eigenaar niet of ze er op zou gaan en hier had ze dus ook niet direct zin in ;) Gelukkig had ik toen 2 vriendinnen bij en stond ze er alsnog redelijk snel op. Ze heeft toen de hele zomer niet op de trailer gehoeven tot ik in november een schriktraining ging doen. Ze ging er toen met niet eens zo heel veel moeite op, we hebben gewoon rustig gewacht tot ze er zelf opstapte, zonder al teveel dwang. Terug had ze er toen echter geen zin meer in en kwam ze voor het eerst flink overeind om dat te laten merken. Ze is er toen snel met een touwtje achter d'r kont opgezet, dit gaf verder geen problemen.

Thuis was ze toen alleen helemaal over de zeik in de trailer en zeiknat. Toen de klep open ging wilde ze er zo graag vanaf dat ze onderuit ging, ik vermoed dat deze rit het trauma heeft veroorzaakt, want de keer erna kregen we d'r niet meer de trailer op. Uiteindelijk lukte het toen heen nog wel, maar terug liep echt uit op een drama. Daarna iemand erbij gehaald en de rest is bekend.

Het is absoluut een pony met een sterk karakter en dat maakt d'r aan de ene kant erg leuk, maar je moet er ook boven kunnen blijven staan :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:47

Dat overeind gaan dat deed Gwynfor (haar Halfbroertje) de laatste keer ook , en daarbij kapte hij ook met zijn voorbenen.
Hij is pas een jaarling en af en toe halen we hem uit de wei samen met onze andere jaarling, om een paar weekjes aan huis te hebben, om ze weer een keer in de hand te hebben en op te voeden, en vervolgens mogen ze dan weer voor een paar maanden het land in.
we hebben hem met 3 man de trailer in moeten helpen en toen we thuis kwamen (5 minuutjes rijden) was hij ook drijfnat, maar bij hem is het gewoon een domoinantie probleem, want thuis hebben we hem weer eens goed op zijn plaats gezet en toen ze 2 weken later weer terug naar de wei mochten , was hij de eerste die er zonder twijfelen zo inliep.
Dus als jij zegt dat het na die rit het trauma opgelopen heeft, dan vraag ik me af, is er tijdens die rit iets gebeurt, te hard door de bochten, of over een drempel.....ik noem maar wat ?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:47

Ik kan niet verklaren wat er gebeurt kan zijn, omdat er juist heel voorzichtig is gereden, maar je kan natuurlijk niet zien wat er in de trailer gebeurt. Misschien heeft ze zichzelf wel bezeerd of is ze inderdaad gevallen in een bocht. Het was maar een klein stukje rijden en vooral over rechte wegen, dus er is niks geks voorgevallen zover ik heb kunnen zien. Maar dat er iets gebeurt moet zijn is duidelijk..

Verder is het bij Rhoda ook absoluut dominantie. Ze vindt de trailer niet leuk en eng, dus als zij er niet op wil, gebeurt dit ook niet. Ze durft dan ook echt wel gericht naar je te kappen met d'r voorbenen. Doordat Annamarie boven haar stond tijdens de clinic waagde Rhoda zich hier niet aan, al had ze het zeker gedaan als de kans er was geweest hoor, maar dat is juist zo knap dat ze dat weten te vermijden..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:07

Haha, jouw verhaal klinkt bijna hetzelfde als dat van ons, je kunt wel zien dat ze uit hetzelfde nest komen :D
Als wij gwynfor in de weide moeten laden , dan heeft hij de ruimte en probeert hij zich ook los te trekken, en als dat niet lukt, dan maar steigeren en kappen.
Maar als we hem eenmaal thuis hebben , dan vegen we hem eens aan alle kanten flink bij, en dan kan hij zich in 1 keer wel als een voorbeeldige pony gedragen, geeft ie netjes voetjes en kun je hem inspuiten met vliegenspray en loopt hij weer zo de trailer in, dus bij hem is het ook geen angst maat puur baas willen spelen, maar helaas voor hem......dat gaat niet lukken ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:32

Gaat er dan ook iemand kijken hoe jullie rijden met ene paard in de trailer?
Dat vraag ik me dan weleens af.

hanoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:36

Leuk verhaal! Ben ook sinds een half jaar bezig met natural horsemanship en het wordt alleen maar leuker!!
En er is op internet vrij veel te vinden over natural horsemanship, monty roberts, parelli, ed, waar je zelf ook meer kan begrijpen wat Annemarie met je pony heeft gedaan.
Succes met trailerladen en je mooie pony :)!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:14

Ik heb het ook gezien, al moesten we af en toe wat mensen wegjagen die allemaal om de ring heen stonden, want dan zagen we weer niks.
Vond overigens dat je een ontzettend leuke pony hebt. Superfijn dat je hulp van Annemarie krijgt, want zij is echt super, heb zelf pas de eerste cursus bij haar gehad en ga er ook 100% zeker mee verder. Het is echt heel interessant en verhelderend. En ze kan supergoed uitleggen, ook erg prettig, want het is voor iedereen te volgen.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:36

Mooi en leuk verslag Simone.
Ik vind het super voor je dat je deze ervaring hebt mogen meemaken en dat je nog verder training krijgt.

Ik heb zo'n clinic ook ooit van dichtbij meegemaakt bij een vriendin en vond het zeer leerzaam. Ook dit paard ging super moeilijk de trailer op, maar tegenwoordig loopt ze er bijna vanzelf in en kan ze ook alleen geladen worden. Probeer het zelf ook altijd op deze manier te doen en moet zeggen het werkt, Mijn liep de laatste keer zo de (tweepaards)trailer in.

Wat de hekken betreft, dat kan je thuis ook best creëren, je moet alleen creatief zijn. Gebruik muren, andere trailers, springmateriaal... En het heeft wel degelijk effect...

Simone, ik ga er vanuit dat Rhoda strakjes weer superbraaf de trailer op gaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:31

Dat zei Annemarie ook idd bij de clinic, dat je thuis de trailer langs de muur kan zetten enzo om zo ook het idee van de hekken te vormen.