darwin schreef:Wij waren helaas net te laat, Rhoda was net klaar.
Maar wel fijn dat het gelukt is en dat je ook nog begeleiding krijgt, en hopenlijk is het probleem straks voorgoed opgelost.
Jammer dat je niet weet waar ze haar trauma opgelopen heeft, bij ons is ze zeker 7 keer de trailer in geweest en altijd zonder problemen, dus waar komt haar angst vandaan vraag ik me af.
Op de laatste foto kun je ook duidelijk de spanning in haar lijf zien aan haar samengeknepen billen.
Ik moet zeggen dat ik in sommige foto's van haar hoofd heel duidelijk haar halfbroertje herken wat wij hebben, diezelfde wakkere blik.
Ik moet ook zeggen dat bijna alle pony's uit die moederlijn een heel sterk karakter hebben, waar je echt boven moet blijven staan.
Heej vond het leuk om je een keer in het echt te spreken, dan heb je ook meteen een beeld bij iemand.
Rhoda was eigenlijk vanaf het begin al niet echt makkelijk te laden. Toen we d'r gingen halen wist de vorige eigenaar niet of ze er op zou gaan en hier had ze dus ook niet direct zin in
Gelukkig had ik toen 2 vriendinnen bij en stond ze er alsnog redelijk snel op. Ze heeft toen de hele zomer niet op de trailer gehoeven tot ik in november een schriktraining ging doen. Ze ging er toen met niet eens zo heel veel moeite op, we hebben gewoon rustig gewacht tot ze er zelf opstapte, zonder al teveel dwang. Terug had ze er toen echter geen zin meer in en kwam ze voor het eerst flink overeind om dat te laten merken. Ze is er toen snel met een touwtje achter d'r kont opgezet, dit gaf verder geen problemen.
Thuis was ze toen alleen helemaal over de zeik in de trailer en zeiknat. Toen de klep open ging wilde ze er zo graag vanaf dat ze onderuit ging, ik vermoed dat deze rit het trauma heeft veroorzaakt, want de keer erna kregen we d'r niet meer de trailer op. Uiteindelijk lukte het toen heen nog wel, maar terug liep echt uit op een drama. Daarna iemand erbij gehaald en de rest is bekend.
Het is absoluut een pony met een sterk karakter en dat maakt d'r aan de ene kant erg leuk, maar je moet er ook boven kunnen blijven staan