Pluspunten en minpunten van Horse Event

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:19

- duur. Zowel in eten als drinken als wc.
- de blubber overal. Tuurlijk kan de organisatie daar ook niet alles aan doen maar je zou toch verwachten dat je op zn minst je auto kunt bereiken als je hem aan het eind van de dag weer wilt ophalen
- route was lastig. Als vanaf de lounge naar de paard en sporthal wilde dan was je een behoorlijk eind onderweg
-had graag meegereden op een duo-sulky, maar kon er maar niet achterkomen wat nou het vertrekpunt was.

+ de sfeer, het was erg gezellig!
+ het aanbod van eten. Hoewel duur was er flink keus.
+ de verstaanbaarheid van de speakers. Dat was gewoon goed en dat heb ik ook weleens minder meegemaakt
+ zoveel WEG-gangers, erg bijzonder om die allemaal tegelijk te zien
+ zoveel verschillende disciplines bij elkaar; top.
+ de lounge, met dank aan Bart en Eline hebben we er met z'n allen weer wat erg leuks van gebakken!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:21

JoycexLynn12 schreef:
Ik vond het onwijs asociaal dat mensen die vanaf achteraan het parkeerterrein kwamen helemaal naar voren reden om zo de hele file te vermijden.

Haha! Dat heb ik ook gedaan, maar ik moest de spullen van mn paard overladen vanuit de trailer naar mijn Fordje Ka.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:21

Arianna1983 schreef:
- jammer dat er maar 1 stand was voor leren laarzen (ariat)

Dan hebt je toch niet goed gekeken denk ik..

Sani

Re: Pluspunten en minpunten van Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:27

+ de boktlounge.
Heb me er goed vermaakt en heb een hoop interessante dingen geleerd/gehoord. En vond het super om eens modjes in het echt te zien :+ En nu te bedenken dat idd die teammii beter paste bij die mod... _O-
+ de boktprobleempaarden.
Ik vind het erg interessant en erg leerzaam. Ondanks dat zoals veel mensen riepen 'er niks gebeurde', wat naar mijn idee niet zo was, was het voor de buitenstaanders die met dezelfde soort problemen kampden denk ik erg leerzaam.
+ de sfeer.

- de regen ( niet echt iets waar HE wat aan kon doen ) op zondag. Nog jammerder was dat toen alles afgelopen was, de zon doorbrak... :+
- de blubber.
AL was het wel weer een plusje dat ze goed voorbereid waren en trekkers klaar hadden staan en voldoende mensen die kwamen duwen, trekken en de auto naar de planken rijden. Ik weet niet of dat de gehele dag al zo was vanaf het moment dat mensen naar huis vertrokken.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:33

wat ik ervan vond is al verteld , maar heb nog 1 ding toe te voegen. wat ik heel erg miste was ruiterkledij(schoeisel voor de grote maat) Hv polo heel leuk en mooi , tot maat 42.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:56

Ik vond het ook erg geslaagd maar heb toch wat - punten:

-Ik vond er te weinig standjes om echt spullen te kopen, en wel heel veel standjes met voer.
-Zonder programma boekje kun je niks, die moet je dus kopen.
-Betalen voor de wc.
-De friet vond ik niet lekker :Y) .

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:58

ik snap niet zo goed waar je een programmaboekje voor nodig hebt. Wij hadden gewoon de zondag vanaf de website uitgeprint, en konden ons daar prima mee redden.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:19

Ik was er zondag. Jammer van de regen, maar toch weer flink vermaakt.

+ clinics
+ presentatie in de bit-piste en Paardensporthal
+ prijsvragen etc.
+ voltige voor de kinderen

- Super dure La Place. Ik wilde graag gezond eten, maar had dus gelukkig mijn eigen brood bij!
- super dure parkeerkaart en programmaboekje. Moet gewoon bij de prijs in!
- Alleen Hyporama bood een groot assortiment aan, maar ik zou daar pas iets kopen als het ook voor een zeer aantrekkelijke prijs is op zo'n beurs.
- Door de regen bleven de meeste verkopers 's middags alleen in hun stand waardoor je niet echt uitgenodigd werd om info op te vragen (je moest ook eerst door de modder baggeren)
- Toch wel dure entreeprijs gezien het feit dat je echt voor alles moet bijbetalen (WC, parkeren, programmaboekje etc)
- De modder (op een paar plaatsen waren houtkrullen gestrooid waardoor het minder was, en dat hadden ze veel meer moeten doen)
- Associale mensen die met hun paraplu je de ogen uit je hoofd steken en gewoon voor je gaan staan zodat je niets meer kan zien.

Ik was wel blij dat ik 's morgens vroeg was en toch verder weg moest parkeren! Wij konden er gelukkig nog net zonder hulp uitkomen. Kon mijn nichtje netjes op tijd thuis afleveren :).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:31

Ik zie dat veel mensen klagen over het betalen van het programmaboekje en het parkeren. Maar bedenk je zelf: bij welk ander evenement of attractiepark (denk bijvoorbeeld aan de Efteling) kun je gratis parkeren en een gratis programmaboekje meenemen? Volgens mij nergens. In ieder geval niet bij grote evenementen en grote attractieparken. Ik snap dus heel goed dat ze hier geld voor vragen.

Wel ben ik het eens met het volgende:
- parkeren kan beter geregeld worden qua blubber en qua uitrijden
- duidelijke plattegrond ophangen bij het terrein
- bij de piste het programma aangeven

En voor dit soort dingen kun je ook heel goed zelf goedkope oplossingen bedenken.
+ Programma kun je uitprinten via de website van horse event. Als je dit in Word plakt en er een boekje van maakt kost het niet eens veel papier.
+ Parkeren kun je ook gratis bij het station in Deurne, zonder blubber! Daarna pak je de shuttle service naar het terrein (op de heenweg gratis). En op de terugweg vraag je gewoon een lift :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:39

x_spekkie_x schreef:
Ik zie dat veel mensen klagen over het betalen van het programmaboekje en het parkeren. Maar bedenk je zelf: bij welk ander evenement of attractiepark (denk bijvoorbeeld aan de Efteling) kun je gratis parkeren en een gratis programmaboekje meenemen? Volgens mij nergens. In ieder geval niet bij grote evenementen en grote attractieparken. Ik snap dus heel goed dat ze hier geld voor vragen.

Bij de Efteling sta je op een geasfalteerde parkeerplaats, niet op een weiland. En op de Efteling is heeeel eerlijk gezegd wel nét effe iets meer te doen dan op HE. Het is dat er clinics zijn, maar met alleen de standjes had ik me niet een hele dag kunnen vermaken, plus is de Efteling of eender welk attractie park ook dát, een attractiepark. HE is dat niet, dat het een groot paardenevenement is alá, maar ik vind echt niet dat je het kunt vergelijken met een groot attractiepark.
En bij de attractieparken hoef je niet te betalen voor het toilet, kan je zo je flesje water bij vullen, meer keuze uit eet kramen etc. etc. etc. ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:04

+ zeer gezellige sfeer en iedereen wilde elkaar helpen.
+diversiteit
+als standhouder kregen wij netjes een programmaboekje
+ingang bij fokkerijwereld zo was daar ook veel meer interesse voor.
+ leuke eindshow waarbij we erg gelachen hebben.
+goed gezorgd voor hulp bij het uitkomen van de baggerwei want ja ook wij zaten vast met auto en trailer.

- ik vondt het jammer dat er nu minder stands waren wat betreft paarden welzijn, dus een tandarts en die man met al zijn benen, longen ,darmen en zo van het paard.
- de losrijdt piste was zondag echt niet meer te doen. Zo ook de fokkerijwered piste ik durfde echt geen sprintje meer te trekken want dan ging ik als rieky door de bak en dat is toch ech tniet de bedoeling.
- ehbo inderdaad erg onvindbaar, ik hoefde alleen een pleister te hebben maar kon de ehbo niet vinden.
-het betalen voor naar de wc gaan, wij konden ook om de hoek maar die toiletten waren zo goor dat ik zondags echt kokhalzend op die wc's gezeten heb.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:07

die wc's naast het terrein?? daar heb ik alleen maar ingekeken, bah, ik hoefde direct niet meer :r

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:08

Ik was er vrijdag en zaterdag:

+ vlot verloop zonder pauzes tussen de verschillende clinics in alle pistes;
+ La Place: fruit en groenten;
+ gevarieerd aanbod aan clinics;
+ goed geluid (geen gekraak en gepiep);
+ prima sfeer;
+ organisatie leek me op rolletjes te lopen, of dat lieten ze toch blijken (wat ook op goede organisatie wijst :o );

- ook al gebeurde er niets en waren de paarden (ook 4-spannen!!) doodkalm, combinatie massa volk en daartussen ruiters en koetsen leidde soms tot bijna-botsingen;
- honden die binnen mochten. Niet iedere hond is horse-proof en begint daardoor te keffen, of onnozel te doen. Laat je hond toch thuis!;
- te weinig zitplaatsen aan de Bit-piste. Vervang de tuinbanken door een extra open tribune;
- PaardenSport-piste was voor sommige clinics te klein, denk aan 4-span pony's.
- betalen voor parking en wc's.
- Er ontbrak een top-act à la Pignon.
- De Haflinger ontbrak ;(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:08

jolandje schreef:
die wc's naast het terrein?? daar heb ik alleen maar ingekeken, bah, ik hoefde direct niet meer :r

ja die ja, pff het enige wat ik dacht toen ik daar op zat was, was ik nu maar een man/jongen geweest.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:10

+ gezellige sfeer
+Mooi opgezet
+Kentuky show
+ la place,lekker!
+ dat ik een jeep had en zo door de blub het parkeer terrein af kon.

- weinig stands voor mensport artikelen.
- Regen ggrr
- Helemaal niks over mendurance
- Endurance clinic vond ik ook niks.
- weinig nieuwe stands,eigenlijk altijd hetzelfde
- ik had vrij kaarten.Maar voor 29.50 zou ik nooit gaan.Te duur.
- Dat de afsluiting op de n270 nergens vermeld was.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:13

Oh ja nog een klein puntje van kritiek.
Misschien is het handig als er bijvoorbeeld bij de fokkerijwereld (bij andere pistes weet ik niet hoe het geregeld was) meerdere headsets aanwezig zijn. Nu was er maar 1 aanwezig en als 2 clinics achter elkaar een headset nodig hadden was er dus zeg maar een korte stop wat jammer is voor het publiek.

Dan nog een klein neutraal iets:
Daarnaast is het misschien handig om bij elke ring iets van een klein ehbo koffertje te leggen met wat standaard spulletjes.
In mijn clinic van zaterdag viel ik er af en ik had een snee in mijn vinger die hevig bloedde. Viel allemaal mee en gelukkig hadden ze toevallig bij de ring een pleister liggen.
Misschien is het handig om dit standaard overal te hebben.

edit:even een zware grappige spellingsfout gewijzigd.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 13-09-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:15

hafjelinger schreef:
+ De Kentucky Show, die vond ik heel erg leuk om te zien.
- Zeer slechte EHBO. Er werd een kind geraakt in de Bitpiste door een trap van een pony, lag helemaal keremn van de pijn en 10 minuten later kopen ze aansukkelen hoor..

Ja, terwijl ze bij de voorgaande clinic, echt een paar minuten daarvoor de hele tijd klaar hadden gestaan voor het geval er iets gebeurde (dat was Wibi die over de piano sprong).

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:24

Vierde jaar als standhouder geweest en ik vond het dit jaar echt duidelijk minder dan voorgaande jaren! Onze plek in de fokkerijwereld was wel beter, maar het is nog steeds heel jammer dat er geen zandpiste is in de fokkerijwereld. Zeker met slechter weer (en die kans is er nu eenmaal in september, of moet ik september door "Nederland" vervangen :+ ) is die piste vrijwel niet begaanbaar en ook dit jaar weer veel afzeggers hierdoor op zondag.

Aanbod qua stands vond ik dit jaar ook onder de maat. Is de prijs van de standplaats duurder geworden, of zal het gewoon aan de recessie liggen? Ook de routing vond ik heel onduidelijk, geen bewegwijzering zodat je veel mist.

Verder zou ik graag 10 beveiligers (bij wijze van ;) ) op de baan zien als er bijv. de duo-sulky wordt gereden. Hoeveel mensen (en het zijn wel vaak dezelfde...) er in de weg lopen! En met in de weg bedoel ik dat er echt gevaarlijke situaties ontstaan.

Betalen voor toiletten, ook onbegrijpelijk gezien de entreeprijs! Contact voor HE met de organisatie verliep zoals altijd wel prima en die dames die over de Fokkerijwereld gaan zijn heel betrokken en komen regelmatig checken of alles naar wens is. Voor de rest hebben we zeker wel genoten en gaan we volgend jaar gewoon weer! *\o/*

@Kyrkelover: jij deed het trouwens erg leuk in de demo's!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:27

+ La place, heb heerlijk gegeten :D
+ De gezelligheid.
+ De diversiteit aan standjes/clinics, enz.
+ Standjes waren erg goed over het terrein verdeeld, er bleef genoeg ruimte over en je kon het prima overzien..

- Er was geen doorloop van de paardensporthal, terug richting de ingang, je moest helemaal omlopen, en dan ook weer teruglopen, plus dat we het niet konden vinden eerst omdat het verscholen was achter de kids piste..
- De blub, zelfs met goede schoenen kon ik mijn voeten niet droog houden.
- Mensen die met paraplu's rondliepen staken bijna mijn ogen uit, plus dat ze in de standjes al het water over de producten heen lieten lopen..
- Ik miste de mensen zoals: Monty Roberts, Francois-Pignon en Chris Irwin en dergelijke..
- Paarden en koetsen gingen sluipdoor, kruipdoor, door de mensenmassa en standjes, dit was erg gevaarlijk, vooral met de schrikachtige paarden. Ik zag een shetje midden tussen de stands met een klein kindje erop steigeren en bokken, ook 1 van die paarden van de future guys ging er vandoor tussen de mensenmassa, iedereen was aan het oversteken, komt er zo'n paard in rengalop aanracen!
- De minipaardjes namen erg veel ruimte in, ik vond dat deel met die organen enzo vorig jaar erg leuk om te zien, dat miste ik dit jaar..

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:28

Ik heb zeker een leuke dag gehad (één dag is eigenlijk te kort :+ ) maar had ook wel wat minpuntjes. Ik had ook het idee, net als Marrit, dat het dit jaar minder was dan vorig jaar.

- De pendelbusjesdienst was één en al onduidelijkheid. Ik hoefde alleen op de terugweg met de pendelbus mee, maar volgens de mevrouw aan de kassa hoefde je ook alleen voor de terugweg te betalen, fijn ;( Dus ik loop naar de pendelbus, zegt de buschauffeur doodleuk: een kaartje? dat hoeft helemaal niet hoor. Die moet je alleen hebben voor die kleine busjes. Er zat verder ook helemaal niemand in die grote bus, volgens mij wist nauwelijks iemand dat dat ook een pendelbus was... Op het station zag ik wel een hoop kleine vol zittende busjes voorbij komen, maar waarom wordt er niet gewoon duidelijk aangegeven dat de grote bus gratis is, en dat die ook gaat? Nu zaten we met z'n tweeën in die grote bus :+ En 2,5 voor niets uitgegeven.
- Ik miste net als Breghje die hal waar je erg veel zelf kon doen. Primaval wellnes centre oid, die was nu in beslag genomen door de mini's ofzo? Daar kon je dacht ik veel zien over hoe een paardenlichaam werkte, daar had je zitsimulators en erg veel info, vond het héél jammer dat die er nu niet was.
- Ik vond de meeste clinics eigenlijk niet zo interessant... Ze gingen vaak helemaal niet diep en kregen met moeite een half uurtje vol. Ik had gehoopt er meer van op te steken.
- Slechte bewegwijzering
- Voor een plattegrond moest je een programmaboekje a 3,50 kopen, terwijl ik zelf al een programma had uitgeprint...
- Geen zitplaatsen in het wellness centre
- Ik miste een 'grote' naam.

Ik denk dat HE een nog beter evenement kan worden als er meer interactie oid komt, meer dingen die je zelf kan uitproberen/leren. Clinics/demo's die ook iets dieper gaan(in het wellness centre bv.) maar dat is misschien niet heel aansprekend voor het grote publiek oid?

Neemt niet weg dat ik me prima vermaakt hebt, met wel een aantal leuke clinics.

+ Ik had de toiletten 50 ct verwacht, dus 30 ct viel nog meer :+
+ De eindshow was erg gaaf
+ Er was genoeg te doen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:34

Ik ben met veel plezier vier dagen in Deurne geweest (tja, opbouwen he) en ondanks ik amper tijd heb gehad voor mezelf, heb ik me prima vermaakt. Misschien dat sommigen me hebben herkend aan de 'Penny reporter' bodywarmer :D

Mijn mening
+ Prettig groot terrein zodat de grote hoeveelheden mensen elkaar niet in de weg hoeven te lopen
+ Naar mijn mening fantastische en betaalbare catering door La Place. Heb een keer niet iedere dag fastfood hoeven eten, omdat anders niets beschikbaar was.
+ Veel varieteit in aanbod van paardensport en disciplines, als westernruiter vond ik het super dat er ook veel aandacht aan western werd besteed, onder meer door een fantastische clinic van Rieky, die iedere keer weer het hele publiek enthousiast wist te krijgen. Ook de demo horseball vond ik erg leuk, evenals de ruiters in samenwerking met andere acts (Tineke en Brigitte, Karel Bauer met hondentrainer)
+ Super geluidsinstallaties en omroepers, waardoor iedere clinic of demo goed te volgen was
+ Pagode-tenten waren enorm goed tegen de weersomstandigheden bestand: bij warm weer de zijkanten eruit, bij regen kon de boel snel en eenvoudig worden afgesloten. Hartstikke top! En het zag er nog mooi uit ook, al die tenten op het terrein
+ Alle clinics en demo's werden met heel veel enthousiasme gebracht
+ De incidenten die ik zag plaatsvinden, werden adequaat en professioneel aangepakt
+ Mooi op elkaar aansluitende programma's, zodat de tribune niet leegstroomde tussen de onderdelen door.
+ Voldoende zitplaatsen bij eetgelegenheden, zodat je niet staand hoeft te eten
+ Veel zitplaatsen op tribunes
+ (mede door betaling?) schone toiletten
+ GEWELDIGE EINDSHOW +:)+ die ik drie dagen met heel veel plezier heb aanschouwd

- De looproute die voor de bezoekers was uitgestippeld, heeft me heel veel onnodige kilometers laten lopen in drie dagen. De paardensporthal bevond zich heeeelemaal achteraan de looproute, en vanaf daar terug naar de NH Cirkels had logischerwijs veel sneller gekund. Gezien ik zoveel mogelijk verschillende demo's en clinics moest filmen, heb ik continu heen en weer gerend. Ik snap dat het publiek langs zoveel mogelijk stands moet worden geleid, maar als je minder goed te been was, was de paardensporthal niet eens te bereiken...
- Onduidelijkheid en verdeeldheid tussen HE personeel onderling: waar ik de dag ervoor met polsbandje tussendoor kon, kon ik de volgende dag ineens absoluut niet meer langs. Dat komt de uitgestippelde planning niet ten goede
- Enorme rijen voor de frietkraam. Heb er niets gegeten, maar mijn collega heeft in de stromende regen 20 minuten op een frietje zitten wachten....
- De stress op zondagavond in de La Place tent: enorme rijen voor de kassa's en de gerechten, en na zeker 20 minuten in de rij te hebben gestaan horen dat de maaltijd waar jij voor in de rij stond, niet meer te krijgen is.
- Misschien dat wat extra platen op het parkeerterrein toch geen onnodige luxe zijn wanneer het weer zo losbarst. Maar aan de andere kant stonden voldoende tractors op het terrein om alle gestrande auto's uit de blubber te trekken, en dat werd door de tractorbestuurders nog met veel plezier en humor gedaan ook :D
- Niet bepaald praktische looproute bij de paardensporthal, waar maar één in- en uitgang was en dus iedereen continu voor de tribunes heen en weer bleef lopen.. wat het zicht op de eerste paar rijen enorm belemmerde
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 13-09-10 15:37, in het totaal 3 keer bewerkt

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:35

Minpunten:
Het op gras rijden bij de fokkerij piste. Wat uiteraard 1 grote modder en schuifbende was op zondag.
De deelnemers lijken daar een beetje minderwaardig te zijn aan de rest, terwijl die bak ook de hele dag bezet is.

Het betalen voor de wc met een entreeprijs van doe hoogte, belachelijk. Gelukkig had ik vrijkaarten. :D

De entreeprijs is veel te hoog. Ik zou er nooit 30,- voor betalen. De helft zou meer dan genoeg zijn

Pluspunten:
Voor de rest vind ik het allemaal erg leuk.
Eten goed, geluid goed.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:02

+ de shuttlebus die je op komt pikken bij het station :D
+ genoeg zitplaatsen met shows en clinics
+ mensen die clinics of demo's gaven waren goed te verstaan

- kwaliteit/prijs verhouding vond ik niet echt zo geweldig. Ik had voor 30 euro meer verwacht
- idd geen grote namen, was wel jammer. Ik had andere jaren willen gaan vanwege een aantal mensen die langs
zouden komen ( Pignon ), maar toen kon ik niet. Kan ik dit jaar eindelijk, zijn er geen grote bekenden.. wel jammer idd!
ik zou bijv. graag eens Lorenzo ( de broer van Jean dacht ik? ) met zijn schimmels op HE zien.
- het feit dat je voor de wc moet betalen terwijl de entreeprijs al zo hoog is...
- er werd steeds geroepen dat je een bon bij Hyporama in moest vullen en dat je dan iets kon winnen. Ook heel fijn als ze dan zeggen waar die stand van Hyporama te vinden is... heb er een poos naar gezocht, maar heb toen de moed maar opgegeven :(
- route naar de paardenhal heb ik ook niet kunnen vinden
- 3,50 voor een programmaboekje moeten betalen waar eigenlijk niet heel veel bijzonders in stond. Ik wilde een plattegrond hebben, maar daar moest ik dus wel mooi 3,50 voor neer leggen.
Laatst bijgewerkt door zonnestraal2 op 13-09-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:08

maar je weet toch van tevoren dat er wel of niet een grote naam is? Dat kun je toch niet nu als minpunt aangeven?

Verder snap ik inderdaad ook niet dat mensen hun hond in die drukte meenemen...

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:21

- De Haflinger ontbrak ;([/quote]

ik meen dat er ook haflinger dagen waren , wellicht is dat de reden