Rocky(v. Kennedy) leert om zijn lijf te ontspannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Rocky(v. Kennedy) leert om zijn lijf te ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:15

Ja, heb alleen in twee verschillende bakken gereden :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:18

Vanaf de zeikant lijkt ie echt super op die ik rij haha! alleen die van mij heeft langere manen

oei. even Ontopic: Vriendelijke plaatjes! voor t beestje waarschijnlijk ook een genot! haha

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:19

Mindfields schreef:
Ja, heb alleen in twee verschillende bakken gereden :D

En inderdaad eerst binnen en daarna buiten, dus het verschil klopt dan inderdaad, hij heeft echt even nodig om te ontspannen.]

@Kiwiwitje: Dank je, ja ik geloof wel dat ie me aardig vindt :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:20

Volgensmij ook ja! heb je toevallig een foto van zijn hoofd?:P lijkt echt gewoon precies t zelfde als die van mij. alleen bij die van mij zit een heleboel grijs in zijn staart aan de bovenkant en langere manen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:21

kiwiwitje schreef:
Volgensmij ook ja! heb je toevallig een foto van zijn hoofd?:P lijkt echt gewoon precies t zelfde als die van mij. alleen bij die van mij zit een heleboel grijs in zijn staart aan de bovenkant en langere manen

Ik zag het in je profiel ja! Ik heb wel een hoofdfoto, ik zal hem even uploaden!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:22

oke dan ga ik jouw profiel is doorspitten haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:28

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig mooi paard he!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:29

Zeker geweldig beest!
echt prachtig ondanks dat de bles met die van mij niet klopt lijken ze echt hetzelfde. heeft de zus van die van mij ook. echt koppie is precies t zelfde! hihi

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:34

ziet er erg fijn uit, de foto van draf puur op de buitenteugel vind ik echt prachtig,

die daarna in galop iets minder, daar buigt hij net te sterk in en krult wat teveel, de galopfoto daarna is weer mooier op lengte en beter in de buiging, dus mooi opgelost denk ik zo ;)

de ontspanning straalt er wel vanaf, erg knap dat je dit in een week bereikt hebt :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:21

Dank je! Ja het gaat steeds beter, gister liep ie weer zo fijn! Op momenten weet ie nog niet zo goed waar het nu precies heen moet maar hij leert best snel en het kost natuurlijk ook best veel moeite voor hem. Maar hij doet het super!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:46

Dat is zekers een heel leuk paard wat je onder je kont heb <3 !
het ziet er wel heel fijn uit hoe je hem rijd :D.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 13:58

Dank je wel! Ja leuk issie he!

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:39

Dit vind ik nou nog eens paardrijden :D!!
Mooi ontspannen en vanuit daar kun je dan zo weer mooi verder bouwen,..
Echt super!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:43

Ziet er goed uit!
Ik zie een totaal ontspannen ruiter die het paard daar in meeneemt fijn plaatje!

Van wie heb je les?
Volgens mij rijden wij op dezelfde methode...
Ik krijg les van een leerling van edwardgal
Puur op gewichten het stuur is wat in het zadel zit teugels voor lengte buiging en hoogte en geef zelf ook les op die manier

Ben benieuwt

sorry voor mijn offtopic :o

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 22:54

Thanks! Ik heb al jaren geen les meer gehad eigenlijk. Puur omdat ik hier in de buurt niemand vind die hetzelfde wil als wat ik wil, de meesten zetten toch weer druk op de paarden en dat wil ik pertinent NIET. Degene waar ik jaren geleden bij gelest heb is naar Duitsland verhuisd en het is voor hem te ver om hierheen te komen helaas. Toen ik nog verloofd was met Horst Becker heeft die me sporadisch wel eens geholpen maar hij was eigenlijk nooit thuis dus ook dat schoot niet echt op.

Ik ben gelukkig wel vrij goed in het corrigeren van mezelf en verder lees ik veel, kijk ik veel om me heen en pas toe wat ik interessant vind. Verder leer ik vooral van de paarden waar ik mee werk en daarop is mijn systeem ook gebaseerd. Elk paard vertelt zijn eigen verhaal en het is aan mij om steeds een passend einde aan het hoofdstuk te bedenken.

Ik wil wel graag weer gaan lessen, sinds kort geeft er een neiuwe instructeur les bij ons op stal en bij hem zou ik met mijn nieuwe topper graag gaan lessen en eens zien hoe dat bevalt. Het systeem van Edward Gal zelf vind ik helemaal niks, veel te veel druk, heb ooit zelf les van hem gehad met een paard wat ik toen reed en dat vond ik echt drie keer niks want het was alleen maar druk zetten wat de klok sloeg en daar hou ik niet van. :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:21

Mindfields, puur een inhoudelijke vraag, ik snap het systeem van vooral op de buitenteugel rijden, heb het ook jarenlang gedaan :D . Het ziet er inderdaad heel vriendelijk uit en zo voelt het ook, maar hoe verdeel je de aanleuning over 2 teugels als je het paard bovenin stelt? En dan heb ik het niet over druk zetten, maar uiteindelijk moet een dressuurpaard toch echt naar boven.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:34

Ziet er keurig uit hoor! Erg lekker over de rug! Zijn niet veel ruiters die hun paard zo mooi over de rug kunnen rijden :o Goed teken dat je hem op je buitenteugel kan rijden en als beloning en/of controle je binnenteugel wat los kan laten. Let er wel op dat je de binnenteugel niet constant los laat. Iedere keer je teugel loslaten betekend dat je het contact met je paard aan die kant even kwijt bent. Dus wanneer je weer stelling naar binnen door wil vragen dan moet je eerst weer contact maken en aanleuning verkrijgen, anders zal hij waarschijnlijk zijn neus eruit gooien. Succes!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:40

Lekker dier zeg!! Hou ook erg van het kleurtje en de prachtige bles! :D

Rijden ziet er prima uit. Nu maar hopen dat zijn eigenaar/amazone hem straks ook zo los kan rijden :) Komt vast goed!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 09:31

Mindfields schreef:
Het systeem van Edward Gal zelf vind ik helemaal niks, veel te veel druk, heb ooit zelf les van hem gehad met een paard wat ik toen reed en dat vond ik echt drie keer niks want het was alleen maar druk zetten wat de klok sloeg en daar hou ik niet van. :)

Of hij is veranderd of we ervaren het heel anders...
Want ik gebruik helemaal niet mijn teugels....
heb ze ook echt helemaal niet nodig mijn stuur zit in mijn heupen schouders en benen

al krijg ik les van een leerling van hem ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 12:59

setteke schreef:
Mindfields, puur een inhoudelijke vraag, ik snap het systeem van vooral op de buitenteugel rijden, heb het ook jarenlang gedaan :D . Het ziet er inderdaad heel vriendelijk uit en zo voelt het ook, maar hoe verdeel je de aanleuning over 2 teugels als je het paard bovenin stelt? En dan heb ik het niet over druk zetten, maar uiteindelijk moet een dressuurpaard toch echt naar boven.

Uiteraard, en vanuit de lossigheid in de nageeflijkheid komt de correcte aanleuning dan vanzelf, op twee teugels. Zodra ik merk dat de lossigheid ook blijft op het moment dat ik ga oprichten, ga ik steeds iets langer met oprichting rijden. Als ik Rocky nu ga oprichten wordt hij weer taai en dus is hij er nog niet aan toe. Eerst zijn spieren dus nog losser maken en dan blijft het fijne gevoel ook in de oprichting.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:10

Dat ziet er heerlijk uit!! Lekker ontspannen!! Klein vraagje Hoe werkt het buitenteugel verhaal bij van hand veranderen over de diagonaal? En over de AC lijn?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 10:14

Dank je! Langzaam omstellen naar de nieuwe buitenteugel, dmv binnenbeen naar buitenteugel rijden. In de trainingsfase en opbouw van de lossigheid wil ik geen druk op mijn binnenteugel hebben, dit komt voort uit het feit dat heel veel paarden op de binnenteugel gereden worden(ruiters die de binnenhand eigenlijk altijd te vast houden) zo heb ik dit eigenlijk ontwikkeld om ze te leren dat ze daar niet vast kunnen/mogen houden en puur op binnenbeen/buitenteugel gereden worden. Zodra het kan ga ik terug naar gelijke aanleuning op beide teugels, maar wel zo licht mogelijk. De meeste paarden zijn zo gewend dat de ruiter die binnen hand vasthoudt, dat ze daar zelf ook niet meer op nageven en gewoon vast blijven houden. Zo verkrijg je nooit lossigheid natuurlijk, dus wil ik ze eerst weer van dat idee af halen en dan opnieuw beginnen. Dan verkrijg je een eerlijke, correcte aanleuning op beide teugels. :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:21

Mindfields schreef:
Dank je! Langzaam omstellen naar de nieuwe buitenteugel, dmv binnenbeen naar buitenteugel rijden. In de trainingsfase en opbouw van de lossigheid wil ik geen druk op mijn binnenteugel hebben, dit komt voort uit het feit dat heel veel paarden op de binnenteugel gereden worden(ruiters die de binnenhand eigenlijk altijd te vast houden) zo heb ik dit eigenlijk ontwikkeld om ze te leren dat ze daar niet vast kunnen/mogen houden en puur op binnenbeen/buitenteugel gereden worden. Zodra het kan ga ik terug naar gelijke aanleuning op beide teugels, maar wel zo licht mogelijk. De meeste paarden zijn zo gewend dat de ruiter die binnen hand vasthoudt, dat ze daar zelf ook niet meer op nageven en gewoon vast blijven houden. Zo verkrijg je nooit lossigheid natuurlijk, dus wil ik ze eerst weer van dat idee af halen en dan opnieuw beginnen. Dan verkrijg je een eerlijke, correcte aanleuning op beide teugels. :)

Mijn instructrice is nu ook bezig met mij aan te leren binnenbeen buitenteugel, maar ik heb er nog wel wat moeite mee, vooral omdat hij dan nogal rap met buitenstelling begint te lopen, maar het begint nu goed te lukken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:36

Ts, ga je over drie weken de ruiter ook begeleiden want anders heeft het soepel maken van een paard op zich weinig zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:42

Fijne ruiter ben je, ik zie een enorme lichaamsbeheersing en prettig ruitergevoel. Leuk om te zien.

Ik hoop alleen wel dat je zoals Bigone ook al zegt de dagelijkse ruiter van het dier ook wat kunt begeleiden anders is 'ie zo terug bij af.