Fries - Travour 'gesprongen' @ manege! (meningen?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:57

mariloux schreef:
roybrit schreef:
Mooi paard! Wat hoger zou hem denk ik wat minder lomp maken.

hoe groot is hij?

hij is 1.67! ik durfde het nog niet hoger aan.. mijn vader beweert dat springen slecht voor friesen is.. dus dat moet ik eerst helemaal voor hem uitzoeken dat het niet zo is ..

O oke:D mooie maat!
Ja ze zijn indd wel zwaarder dan een gewoon standaard paard, kan er dus ergens wel iets bij voor stellen dat die gewrichten een extra klap krijgen. En kan me voor stellen dat dat niet goed is. Als hij gewoon normaal (luchtig) niet stamperig) springt zal het allemaal wel mee vallen...

Laat hem anders is uitzoeken dat het WEL slecht is.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:37

ziet er leuk uit. ik denk niet dat het zoveel slechter is. als je het niet te vaak doet. ik ken iemand die met haar fries met gemak op de streekwedstrijden in het B liep.
paard vond het leuk, ruiter vond het leuk.
dat is natuurlijk per paard verschillend.
ik heb nl een wpn er gehad die vond de B toch wel het hoogst haalbare. terwijl hij de bouw er wel voor had.

SophievdV

Re: Fries - Travour 'gesprongen' @ manege! (meningen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:28

@Roybrit: een grote KWPN-er is zwaarder dan een kleine Fries hoor :) De Friezen hoeven helemaal niet uitzonderlijk zwaar te zijn, mits ze goed op gewicht zijn. Ze worden namelijk wel snel te dik, maar dat heeft vaak meer met de eigenaar dan met het paard te maken ;)

En als je met een KWPN-er te vaak springt, dan raakt ook dat paard overbelast.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:32

mooi paard en mooi begin..
tipje: spring vanaf 2 kanten en rij op verschillende manieren aan, dan ziet de hindernis er elke keer anders uit voor je paard en blijft een uitdaging (waar hij ook meer zijn best voor zal doen ;) )

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:36

Haha hoe groot ben jij dan? Je ziet er zo mini uit op die laatste foto in het filmpje :)) Wel knappe jongen die fries van jou. ;)

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:54

Dank jullie wel :D!