Stefan (8 jaar) op Jippe, tweede les...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:15

Ziet er super uit!
Leuke combi :)

Als je het van die zit niet gezegt had had ik het niet eens gemerkt := (Zie het nu namelijk niet eens :P ) Dus commentaar krijg je er niet over (zowieso niet ivm je uitleg maar als dat er niet stond ook niet ,,, hij zit prima!)

Geweldig paard ook <3

Britt

Re: Stefan (8 jaar) op Jippe, tweede les...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:18

Je wist het al he, ik ben fan :D
Ziet er heel netjes uit :j Zo lijkt Jippe ook wel echt heul groot hihi

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:24

heerlijk die 2 wanda lekker genieten van je knappe kerels aan hun komen er echt wel hier mag je terrecht trots op zijn :D

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:04

leuk joh :D dat ventje geniet er zichbaar van :D
Enne wezen shoppen in soest??? :Y)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:59

Hoezo Soest? :o?

_natliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:00

Leuk team zijn jullie :) !

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:30

HEey, welk zadel gebruik je nu? Dit is niet je trekkerzadel toch?

Mooie plaatjes hoor! Vooral die poetsfoto's, geweldig joh! Haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 15:28

Nee, dit is niet mijn Trekker Endurance. Stefan zat daarmee op het zweetblad met zijn benen. Heb nu een boomloos western met kussens op de kop getikt en die hebben we eerst goed gepast en de kussens goed gedaan voor hij erop ging. Zit echt prima en Jippe stond weer heel rustig op rust zich aan te laten singelen :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:44

Ik vroeg me puur af hoe het zat. Ik dacht je trekker al niet te herkennen. Dat andere had ik nog niet gezien. Gelijk heb je hoor.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:49

Geweldige combinatie is dit en zo stoer op zo'n groot paard. +:)+

Mijn dochter, heeft juist te lage spierspanning/kracht, is ook met een boomlooszadel begonnen. Ze rijdt, naast haar eigen pony, ook in een les met kinderen met een beperking en die zie je sterker worden, meer rompbalans is het meest opvallend. Je zult zien dat Stefan ook steeds beter gaat zitten als hij wat langer rijdt.

Vindt hij het wel leuk om les te krijgen van zijn eigen moeder, mijn dochter wil dat echt niet :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 18:59

Ja hij vindt het super, want hij weet dat ik rekening hou met zijn angsten en hij vertrouwt mij. EN andere mensen vertrouwt hij niet zo snel (gaat wel steeds beter). Zo wil Stefan voorlopig nog niet draven ofzo. Lekker rustig stappen wil hij. Nou dan doen we dat dus ook! Ik vraag het hem wel soms, maar wat hij aangeeft doen we. En met zijn drietjes zijn we dus een heel goed team. Ik zie aan Jippe wanneer hij twijfelt en een klopje nodig heeft. Ik zie aan mijn zoon wanneer het genoeg is en hij moe wordt. Dan probeer ik nog even de tijd te rekken (conditieopbouw etc).

Ga je ergens les nemen dan moet hij al snel met de groep mee doen en dan heb je dus een hele moeilijke aan hem. En paardrijden is juist bedoeld voor hem om vertrouwen te krijgen (in zichzelf vooral, maar ook in de omgeving), dat hij leert zijn zorgen en problemen los te laten en natuurlijk fysiek van alles. Dan is "dwang" of een te snel programma neit goed voor hem. Daarbij is 1 op 1 ook erg belangrijk voor hem (focus, concentratie).

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:07

Ziet er geweldig uit. Hij zit best goed in het zadel. Ik had zonder het commentaar ook niet echt wat aan zijn zit gezien.

Jippe doet het braaf. Hopen dat je zoon er plezier in blijft houden en dat het werkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:14

Geweldig :) Vooral die laatste foto. Omdat je laatst een vraag had gesteld over het sturen - het kan helpen als je zoon zijn hand meer naar de zijkant beweegt bij het sturen dan naar achteren trekt - dan kan hij zijn hulp ('je moet die kant op') vergroten zonder zichzelf uit balans te trekken (hij trekt nu op 1 foto z'n arm naar achteren en daarom zichzelf naar voren.)
't Is duidelijk dat hij Jippe er trouwens niet mee in de weg kan zitten, meer zichzelf.
Je moet maar zien of dat in de les past of dat het niet zo is. Maar zelf heb ik de ervaring dat de zijwaartse beweging (hand uitsteken ipv trekken) voor sommige ruiters samenvalt met een wat onafhankelijkere zit en meer controle over de richting van het paard.

Het blijft overigens genieten van de combinatie, ga zo door :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 19:42

Shadow: Dank voor de tip! Jippe had eerst niet zo'n zin in werken }:0 en trok steeds de teugels uit Stefans handen. Nu zijn het gladleren teugels, dus nu gana er elastiekjes om doen op de juiste lengte zodat hij wat meer houvast heeft. Ook moest Stefan van mij hem dus gewoon even aanpakken en niet die teugels uit zijn handen laten trekken. Nou na 10 minuten gaf Jippe het op :Y) en ging ie netjes aan de slag. Maart daardoor waren Stefan teugels wel steeds errug lang om te sturen haha. Maar idd een zijwaards beweging is wel een goed idee! Ook merkte ik dat Jippe goed op zijn zit/lichaamshouding reageert. Toen ik zei: afwenden en Stefan keek naar links dat ie die kant op wilde giong Jippe al keurig mee!

MaNdiii: Ja het valt mij wrs het meest op :D Maar moet zeggen dat hij op deze foto's idd goed zit. Wel soms wat teveel schouders naar voren, maar ja dat komt wel. We vinden het plezier het belangrijkst. En dat heeft ie!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:02

Er is wel wat te zeggen voor lessen in een kleine groep. Sabrina heeft er een flinke dosis zelfvertrouwen door gekregen en het voordeel is dat hij mss wel ontdekt dat hij nog meer kan dan hijzelf dacht. Ik ben zelf veel 'zuiniger' op mijn dochter dan de instructeur. :o Als die mogelijkheid er ook is voor kinderen met een beperking, zou ik het wel proberen. Het kan het rijden ook nog leuker maken voor hem, omdat hij zijn hobby kan delen?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:39

Wat een heerlijk gezicht dit!
Super leuk stel! het plezier straald er van af geweldig!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:23

Zilfstar schreef:

Omdat ik hetzelfde hoofdstel heb ;) uit soest.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 09:55

renate85 schreef:
Zilfstar schreef:

Omdat ik hetzelfde hoofdstel heb ;) uit soest.

AH! Ik weet het niet. Heb dit zadel en hoofdstel via Marktplaats gekocht dus weet niet waar zij hem vandaan had.

Citaat:
Idefix: Er is wel wat te zeggen voor lessen in een kleine groep. Sabrina heeft er een flinke dosis zelfvertrouwen door gekregen en het voordeel is dat hij mss wel ontdekt dat hij nog meer kan dan hijzelf dacht. Ik ben zelf veel 'zuiniger' op mijn dochter dan de instructeur. Als die mogelijkheid er ook is voor kinderen met een beperking, zou ik het wel proberen. Het kan het rijden ook nog leuker maken voor hem, omdat hij zijn hobby kan delen?

Tsja, als paardrijden nou het enige was dat ie deed, dan geef ik je gelijk... Maar Stefan moet al presteren (en voelt daardoor druk) op school (schrijven gaat nog erg moeizaam bijv), ergotherapie, reddingsbrigade (zwemmen in groepsles) en dan heeft ie straks ook weer toneel (ook weer in een groep, wel minder druk maar toch onder begeleiding van een juf). Paardrijden is nu de enige activiteit waar hij volledig zichzelf kan en mag zijn zonder druk, zonder dat er iemand over zijn grenzen gaat e.d. Ja ik ben zeker zuiniger op mijn kind dan een instructeur. Maar mijn man en ik hebben samen besloten (en dat is door school en behandelaars ook als positief opgepakt) dat ik hem zelf les geef. Juist omdat ontspanning de belangrijkste les is die hij ervan krijgt. Zowel lichamelijk als geestelijk. Stefan heeft bijv een tijd gestotterd (hij is nogal tic-gevoelig) en dat was alleen weg als hij op de pony (toen nog) reed tot ongeveer een uur na thuiskomst. Daarbij krijg je Stefan voorlopig op geen enkel ander paard behalve zijn Grote Vriendelijke Reus Jippe die hij helemaal vertrouwd :D . Zo zei hij vrijdag voor hij opsteeg heel zachtjes tegen Jippe: Het gaat helemaal goed komen Jippe, ik vertrouw jou. <3

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:59

Wat een leuk stel!
en wat is je paard lief voor je zoontje <3

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:55

(Ik wil toch even wat beeldvorming corrigeren... ik begeleid dus ruiters, en ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat bij onze ruiters de ontspanning en het zichzelf zijn absoluut voorop staat, en dat er bijzonder weinig druk is. Ook blijft de individuele begeleiding bestaan: naast een instructeur is er namelijk een vaste begeleider bij een ruiter en die is gewoon helemaal alleen voor de ruiter.)

Nou wil ik niet zeggen dat het slechter is om zelf les te geven. Integendeel, ik denk dat het werelds is om zo'n kans te hebben :) Het lijkt me een fantastische manier om samen bezig te zijn.
En wij hebben een wachtlijst dus hij zou misschien ook niet zomaar in kunnen stromen. Maar... goede argumenten voor alles. ;) Ik zou het zonde vinden als er meelezers zijn die door de woorden hier zouden gaan twijfelen of paardrijden in een groep het goede is voor hun kind, omdat ze bang zijn dat er teveel druk op gelegd wordt. Dat is, durf ik echt heel zeker te zeggen, niet het geval bij ons.)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 11:31

Shadow: maar zo ik begrijp geef jij dus les bij een aparte groep voor kids met een beperking? (Arinne de R... nog wat soms? :o ) Want tot nu toe hebben we alleen maar bij gewone maneges gekeken en daar hadden ze dus echt die rust enzo niet. Dus ik heb het hier dus zeker niet over de speciale lessen voor kinderen met een beperking. Laat ik dat dan ook duidelijk maken :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:38

Inderdaad, Ariane de Ranitz :) En ah, gewone lessen kan ik me goed voorstellen, daar verzuipen sommige kinderen snel in. Ik kreeg de indruk dat Idefix ook op aangepaste lessen doelde.

Maar nu zit iedereen volgens mij weer op 1 lijn :)