renate85 schreef:Zilfstar schreef:Hoezo Soest?

Omdat ik hetzelfde hoofdstel heb

uit soest.
AH! Ik weet het niet. Heb dit zadel en hoofdstel via Marktplaats gekocht dus weet niet waar zij hem vandaan had.
Citaat:
Idefix: Er is wel wat te zeggen voor lessen in een kleine groep. Sabrina heeft er een flinke dosis zelfvertrouwen door gekregen en het voordeel is dat hij mss wel ontdekt dat hij nog meer kan dan hijzelf dacht. Ik ben zelf veel 'zuiniger' op mijn dochter dan de instructeur. Als die mogelijkheid er ook is voor kinderen met een beperking, zou ik het wel proberen. Het kan het rijden ook nog leuker maken voor hem, omdat hij zijn hobby kan delen?
Tsja, als paardrijden nou het enige was dat ie deed, dan geef ik je gelijk... Maar Stefan moet al presteren (en voelt daardoor druk) op school (schrijven gaat nog erg moeizaam bijv), ergotherapie, reddingsbrigade (zwemmen in groepsles) en dan heeft ie straks ook weer toneel (ook weer in een groep, wel minder druk maar toch onder begeleiding van een juf). Paardrijden is nu de enige activiteit waar hij volledig zichzelf kan en mag zijn zonder druk, zonder dat er iemand over zijn grenzen gaat e.d. Ja ik ben zeker zuiniger op mijn kind dan een instructeur. Maar mijn man en ik hebben samen besloten (en dat is door school en behandelaars ook als positief opgepakt) dat ik hem zelf les geef. Juist omdat ontspanning de belangrijkste les is die hij ervan krijgt. Zowel lichamelijk als geestelijk. Stefan heeft bijv een tijd gestotterd (hij is nogal tic-gevoelig) en dat was alleen weg als hij op de pony (toen nog) reed tot ongeveer een uur na thuiskomst. Daarbij krijg je Stefan voorlopig op geen enkel ander paard behalve zijn Grote Vriendelijke Reus Jippe die hij helemaal vertrouwd
. Zo zei hij vrijdag voor hij opsteeg heel zachtjes tegen Jippe: Het gaat helemaal goed komen Jippe, ik vertrouw jou.