Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juangi schreef:IK heb voor een Garrano gekozen vanwege mijn angst voor paarden. Ben vaak van paarden afgevallen en heb ook nog enorme hoogtevrees. Deze 2 zorgen er dus voor dat ik niet op ponys hoger dan 1.45 durf te stappen, laat staan paarden. Dan stap ik al bibberend, harstikke zenuwachtig op. Gewoon geen veilige combinatie, hoe braaf het paard ook is.
Maar het rare is, dat ik dit op ponys onder die maat helemaal niet heb. Maakt niet uit hoe raar of gek ze doen (steigeren, bokken, crossen) ik vind het alleen maar grappig en helemaal niet eng. Dus een betere combinatie dan 1 waar ik me standaard al automatisch van af laat vallen als er ook maar iets gebeurd.
Een Garranopony word niet heel groot, hebben een erg fijn karakter, vaak pittig met rijden en 'makkelijk' in de omgang. Dit sprak me eigenlijk allemaal aan, natuurlijk geld dit niet voor alle Garrano's...
geerke schreef:mooi beestje hoor!
Wat klein ,maar dat was de bedoeling begrijp ik![]()
Je schreef dat je wat angstig was...heb je weleens een jong paard zadelmak gemaakt of gereden?
Ze zijn niet allemaal heel braaf hoor
smaos schreef:Ik snap dat ergens wel die 'grote paardenangst'.
Ik heb het zelf ook niet op paarden groter dan 1m50. Ben ook echt een pony mens, kan er niks aan doen, behalve dat ponies makkelijk zijn in omgang, verzorging, ook niet zo eng en niet zo hoog, haha![]()
En een pony wat begint te springen/bokken, is nogaltijd lager bij de grond dan een paard van 1m70 wat gek begint te doen, klinkt idd erg raar, maar op een gekke pony zit ik liever dan een braaf paard.
Ik heb ook vroeger op paarden gereden, maar was toch altijd blij dat ik dan weer es op de ponies mocht, tot ik mijn eigen Fell gekocht heb, met 18 jaar, me ook kapot gewerkt voor mijn eerste eigen pony, geen steun van mijn ouders, dus moeten wachten dat ik 18 was, weet nog dat mijn moeder boos was, tot ze dat lieve kleine veulentje zag staan.
Dus kan de TS helemaal begrijpen![]()
Ben echt benieuwd, veel foto's maken!