Eerste keer op Moonlight :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:15

Ik vind de combinatie ook niet zo supermooi, maar ik denk wel dat jullie veel plezier aan elkaar zouden kunnen beleven :) !
Ziet er allesins een leuk ritje uit ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:25

Een pasoa bit? Zonder sperriem?
Lijkt me niet zo verstandig, zoiezo is aan deze foto's niet te zien dat het bit nodig is. Ben je je bewust van de werking?
Dit is niet aanvallend bedoeld, ik rijd er zelf ook mee, maar ik vind wel dat iemand zich heeeeel goed bewust moet zijn van de werking en hoe je daarmee om moet gaan! :)

Je hebt een beetje een holle rug, ga eens lekker ontspannen zitten. Je zal zien dat ook je armen een betere houding aannemen.
Als je ze iets meer draagt, dan kan je het paard ook makkelijker vanuit je polsen rijden. Dat is veert meer mee, en dat lijkt me heel verstandig gezien het bit.

Verder wil ik je als tip nog geven om hem minder op je hand te rijden. Lekker gaan zitten, been eraan, iets spelen met je hand, en ik denk dat je dit dier dan heel fijn aan het lopen krijgt. ;)

En als je ouders hem voor je kopen: Heel veel plezier ermee! Het is een leuk paard. :)

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:07

en over de combinatis , zal de volgende keer eens mijn veelzijdig zadel erop leggen denk dat dat gemakkelijker zal zijn voor silke om mee te rijden omdat ze er ook nog niet echt mee springt ;)

LYSANNO

Re: Eerste keer op Moonlight :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:08

leuk zeg, hoop dat het wat wordt tussen jullie!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:00

H_Nalanta schreef:
Ik vond jou reactie ook netjes onderbouwd. :j De rest is alleen maar slap gezeur zonder enige uitleg waarom en onderbouwing, en dan kan je beter niks zeggen want daar heeft de TS niks aan.

wat is er slap aan mijn commentaar dan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:17

Jou reactie was netjes maar ook niet onderbouwd, je geeft alleen je mening. ;)
Maar ik had het meer over de reacties zoals;
'waarom dat bit?'
'waarom die bak?'
'waarom..'

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:19

Okee dat snap ik!
Maar ik denk dat die hint wel een beetje duidelijk is!
Als je naar de foto's kijkt!

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:24

DDW1190 schreef:
Okee dat snap ik!
Maar ik denk dat die hint wel een beetje duidelijk is!
Als je naar de foto's kijkt!

k heb je toch de uitleg gegeven
trouwens morgen rijden we die gewoon weer met een simpel trensje hoor ;)
en ja onze Piste is soms niet echt ideaal om in te rijden , weet ik maar dat komt er van als je een pa hebt die niets van paarden afweten/pistes , heb het hem al veel gezegd maar wil niet luisteren nu is het gewoon een kwestie van hindernissen op de juiste plaats te zetten
trouwens onze piste is gelegen op een berg en vanboven ligt er altijd meer zand dan vanonderen :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:28

Ik zeg er verder niks meer over hoor dame! ;)

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:51

H_Nalanta schreef:
Jou reactie was netjes maar ook niet onderbouwd, je geeft alleen je mening. ;)
Maar ik had het meer over de reacties zoals;
'waarom dat bit?'
'waarom die bak?'
'waarom..'

Ik heb zelf zoiets op het moment dat je een paard wil kopen dat je wel wat basis dingen moet weten.. zoals bv goede schoenen ivm gevaarlijke situaties.. daarom word er gevraagd, waarom? misschien heeft ze wel een goede reden, en kan ze dat zelf onderbouwen?

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:32

Vind het wel een superleuk paard, en vind jou er eigenlijk niet zo slecht opzitten! Let alleen wel op je hielen uitdrukken en je lichaam naar achteren houden, geeft al een veel mooier beeld ook. Maar ik weet hoe moeilijk het is hoor, en ik doe het ook niet altijd even perfect ..... Veel succes met je nieuwe (of toekomstig nieuwe) paardje !!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:38

het is een erg leuk paardje, maar denk dat het niet een paardje is voor jou.

allereerst, waarom neem je een paardje op proef terwijl je ouders het eigenlijk nog te duur vinden? je maakt jezelf nu lekker terwijl je ouders het er in principe nog niet mee eens zijn.

Verder vind ik de combinatie niet mooi, zou inderdaad een wat groter en groffer paardje zoeken.

Je houding laat aardig te wensen over, als je de beugels op de juiste maat doet en actief met je houding bezig gaat lijkt het al een stuk anders.
Wat het bit betreft, dat een paard sterk word los je niet op met een scherp bit dat los je op met rijtechnische dingen. door veel te schakelen en het paard actief op jou hulpen te houden.

Verder vind ik het een erg leuk paardje, maar zou het persoonlijk niet doen.

xHAUNTED

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 02:47

Waarom zouden je ouders het binnen een paar maanden niet meer te duur vinden?
Ik vind de combi ook niet echt leuk, mischien kijken voor een iets grotere pony?
En jah, over de schoenen is al genoeg gezegd ;)

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:45

nou ik vind dat je zelf het beste voelt of je met het paardje klikt, of het er nou mooi of minder mooi uitziet moet ieder voor zich weten, voorlopig heb je hem nog niet eens gekocht dus het maakt niet uit. idd verstandig dat je een cap op hebt, beetje jammer van de schoenen, maar goed dat is net als cap eigen keus,( die niet per se verstandig is,) maar daar kom je dan wel een keer achter denk ik...

verder leuk diertje en suc6 met overhalen van je ouders

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:51

_lieff_ schreef:
Lieke7787 schreef:
Waarom met die schoenen rijden?? :n

Dat gezeur altijd over die schoenen.
Zo'n ramp is dat nou ook weer niet.
Als zij dat leuk/lekker vind zitten is dat klaar toch?! ;)

eeehhh nee schoenen zonder hak kunnen serieus levensgevaarlijk zijn. Je kan er mee door de beugel schieten en blijven hangen dat is echt zo'n beetje les 1

Los daarvan leuke foto's ben jullie krijgen het vast super leuk samen

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:57

even geen comment over t rijden of het harnachement maar wel over het volgende ;

'hier zal ik immens veel plezier mee hebben' Dusja Ik heb ze nu een paar maanden op test & daarna zie ik wel of ik ze zal kopen (gewoon nog ouders overtuigen & het zit goed )

vind dit niet bepaald serieus overkomen, en "gewoon nog ouders overtuigen".......het gaat hier niet om een tv voor op je slaapkamer hoor!
komt bij mij laconiek over, en dan snap ik heel goed dat je ouders er niet zomaar in meegaan.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:33

@BoOtjee.
Ik rijd beter met deze schoenen dan met chaps of botjes hoor ;) En ja, ik ben er al doorheen geschoten & weetjewat? Dat was met chaps. Raar hé? Met deze schoenen nog nooit gebeurd ;)
En over ‘die kopen we wel even’ Nee, zo denk ik er niet over, & vanwaar haal je dat in godsnaam? Soory hoor, ik weet best wat voor verantwoordelijk heid het is!!

@ DDW1190
Waarom zou ik in godsnaam een steviger/forser paardje kopen, als ik me compleet thuis voel op dit paard? Nee, ik ben zeer tevreden en zie hier min toekomst in ! :)
Paard word meestal gebruikt voor te springen, het is niet zoo dressuurmatig aangelegd maar kan het wel.

@ RianneH
Zoals al gezegd, ik rijd beter met gewone schoenen (met deze) Ja, het is een springzadel, waarom? Omdat het veelzijdigheidszadel geen stijgbeugels had. Mijn houding/benen lijken slecht omdat het denk ik, ben de naam vergeten ff) meer naar voor ligt, maar als je kijkt, liggen mijn benen wel op de singel ;) Armen dragen weet ik. Ik werk ook heel hard op die ontspanning nu. Als ze haar mond opendoet bedoel je ‘bit inwerken’? ze doet da altijd zelf met gewoon trensje :D En ja ze word gereden met verschillende bitten ;)

@ unicorn_kiss
Ja, odmat ze toen wel wat hevig stond, en voor een paard dat je niet kent, kun je maar beter voorzorgen nemen!

@ xNOUSS
Kijk vorig.
Kijk bij RianneH
Het was niet de bedoeling om te gaan springen, dan toch uiteindelijk gedaan (3x) ;) rijd nu met veelzijdeigheidzadel 
Hiij ligt idd zwaar, maar de paardjes zijn dat al gewend ;)
Wat valt er nog meer te zeggen dan?

@H-Nalanta
Ik werk op ontspanning en mijn zit :D
Danku (:

@KoudbloedKim
Dankuwel voor deze reactie :P Maar goed.Ik denk dat ik ook best wel weet waar ik moet aan werken ;)

@ doerakje
Ja het was ook lekker voor mij gevoel (:
Een pony? Jeetje, dan gaat er hier geen enkele goede reactie meer komen ;) Ik denk dat ik toch pak, waar ik mezelf het lekkerste bij voel hoor :)

@Kyno
Nee hoor, het was een vriendelijk gevraagd ‘aan de teugel lopen’, dit is idd een momentopname. En ja, mijn teugels waren wat lang, vandaar dat mijn hand zo ‘streng’ lijkt :)
Danku, was al van december dat ik nog gesprongen had :P

@Flouplay_
Danku (:

@ daNiielle_
Heb vandaag eens gekeken & zag/vond nergens een sperriem ;s
Ja, ik ben me bewust van de werking ;) ik rijd alleen maar (toch bijna) met paarden met zwaardere bitten :P Ik zit ook ontspannen, heb van nature uit een holle rug ;s
Zal ik zeker aan denken & danku (:

@ LYSANNO
Danku ! 
@ Lieke7787
Heb ik al eerder gezegd over schoenen. En doe NIET alsof ik m’n basis niet ken ><

@babetteh
Ja, ik weet het, hielen uitdrukken :P ok daar had ik nog niet op gelete ! :D Danku :)
Jmoet maar es meegaan hé ;)

@Pashon
Het is wel een paardje voor mij ;) mss niet qua uitzicht maar wel qua rijden en innerlijk!
Eigenlijk is test hetgene wat nu ook kan worden gezegd als bijrijd. Want als het schooljaar weer begint moet ik dit paardje rijden. Dus eigenlijk testen – bijrijden. Ze staat te koop & kan de prijs wat zakken kan ik het zeker krijgen ;)
Mijn houding laat aardig te wensen over .. Soory, als jou houding ALTIJD perfect is ;) zo slecht is het nu toch ook weer niet. Lijkt gewoon zo door dat zadel ..><

@xHAUNTED
Omdat prijzen kunnen veranderen? ;) Moonlight is geen pony, en nee, ik zoek ook geen ander meer ;) heb al lang genoeg gezocht en hier zie ik mijn toekomst in :) ;)

@lusixarab
Het is mijn eigen keus, & ik heb het al gezegd ik zit er véél beter mee dan met chaps ;) Mss in het korte toch wel eens kijken voor botten ofso.

@RM94
Heb het al gezegd, ik rijd veel beter met schoenen..

En danku!

@rachel_i
Niet serieus overkomen ;) is hoe jij het opvat ;)
EN IK WEET HEUS WAT EEN VERANTWOORDELIJKHEID HET IS!!
Gewoon ouders overtuigen bedoel ik mee; ouders laten zien dat de verantwoordelijkheid wel aankan, waar zij denken vaniet ;)

Dit was mijn zeg. ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:41

Ouders zeggen van niet?
Zou het dan niet een enorme teleurstelling worden als dit allemaal niet door kan gaan?

Verder moet je idd doen waarbij je je goed voelt. Maar wees niet te eigenwijs. Want je moet nog veel leren, bent jong, dus doe wat met de tips die je krijgt.
Dat voorkomt alleen maar vervelende dingen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:45

AnnemiekvM schreef:
Ouders zeggen van niet?
Zou het dan niet een enorme teleurstelling worden als dit allemaal niet door kan gaan?

Verder moet je idd doen waarbij je je goed voelt. Maar wees niet te eigenwijs. Want je moet nog veel leren, bent jong, dus doe wat met de tips die je krijgt.
Dat voorkomt alleen maar vervelende dingen.

Ouders geloven niet dat ik de verantwoordelijkheid aankan :P
Nee hoor :D Ik wil lessen pakken :) alleen is het soms moeilijk om altijd een lesgevr beschikbaar te hebben ;p
ik doe dat zeker wel. maar ik onthoud die niet allemaal :p Zo lezen is makkelijk dan denk je, aja, iegenlijk is dat wel waar, maar in praktijk .. :P
Nuja, heb vandaag ook gereden. heb wat meer op houding gelet, en vond het zelf ook al beter. Morgen zullen er wss nieuwe fotos komen, vandaag normaal ook, maar aangezien het regende :P

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:11

DDW1190 schreef:
Het is een leuk paardje die je onder je kont hebt
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat je opzoek moet gaan naar een wat stevig/forser paardje of een wat groter paard!
Ik vind de verhoudingen/combi eigenlijk niet heel mooi :o!

Ik weet niet waar je het paard voor gebruikt??

ben ik het volledig mee eens, je zegt dat je je goed voelt op deze pony maar als ik jou was zou ik ook denken aan hoe de pony zich hiermee voelt.
die moet jou immers dragen, als ik jou zo zie denk ik dat je nog best wel wat gaat groeien.
en dan heb je het nog over je ouders die het eigenlijk niet zo'n goed idee vinden.
straks ben je er over een jaartje misschien wel uitgegroeid, en denk je dat je ouders het leuk vinden om te horen dat je eigenlijk alweer aan een grotere maat toe bent?

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:16

mimeslosydy schreef:
DDW1190 schreef:
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat je opzoek moet gaan naar een wat stevig/forser paardje of een wat groter paard!

ben ik het volledig mee eens, je zegt dat je je goed voelt op deze pony maar als ik jou was zou ik ook denken aan hoe de pony zich hiermee voelt.
die moet jou immers dragen, als ik jou zo zie denk ik dat je nog best wel wat gaat groeien.
en dan heb je het nog over je ouders die het eigenlijk niet zo'n goed idee vinden.
straks ben je er over een jaartje misschien wel uitgegroeid, en denk je dat je ouders het leuk vinden om te horen dat je eigenlijk alweer aan een grotere maat toe bent?

pony pony ? paardje van zeker 1m65 hoor ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:18

mimeslosydy schreef:
DDW1190 schreef:

Ik ga niet meer zovéél groeien ;) "Geen goed idee." heb het al gezegd. Ze denken niet dat ik het aankan. dat is gewoon de reden.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:22

Ik zou gewoon lekker die paar maanden kijken hoe het gaat, dan merk je vanzelf wel of je met die verantwoordelijkheid om kan gaan toch?

Aan de andere kant kan het ook zijn dat je ouders alsnog nee zeggen, dat zou wel jammer zijn. Zou een verzorgpaardje niks voor je zijn? Want als er iets met je paardje gebeurd en je ouders hebben niet genoeg geld om de DA kosten te betalen is dat ook heel vervelend... Hier moet je ook goed rekening mee houden! Als je het paard eenmaal hebt moet je ook nog allerlei andere dingen betalen: Hoefsmid, Dierenarts, Zadel etc. Met een verzorgpaardje heb je deze kosten niet, of in ieder geval niet zoveel!

En natuurlijk altijd even laten keuren hé voordat je een paardje koopt!

Over je houding is al genoeg gezegd en over je schoenen ook dus daar ga ik verder niet over klagen...

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:28

Marliee schreef:
Ik zou gewoon lekker die paar maanden kijken hoe het gaat, dan merk je vanzelf wel of je met die verantwoordelijkheid om kan gaan toch?

Aan de andere kant kan het ook zijn dat je ouders alsnog nee zeggen, dat zou wel jammer zijn. Zou een verzorgpaardje niks voor je zijn? Want als er iets met je paardje gebeurd en je ouders hebben niet genoeg geld om de DA kosten te betalen is dat ook heel vervelend... Hier moet je ook goed rekening mee houden! Als je het paard eenmaal hebt moet je ook nog allerlei andere dingen betalen: Hoefsmid, Dierenarts, Zadel etc. Met een verzorgpaardje heb je deze kosten niet, of in ieder geval niet zoveel!

En natuurlijk altijd even laten keuren hé voordat je een paardje koopt!

Over je houding is al genoeg gezegd en over je schoenen ook dus daar ga ik verder niet over klagen...

Ik heb een verzorgpaard voor het moment. en heb al enkele gehad, maar goed. In het begin amuseer ik me wel. Maar dan ben ik niet vrij om te doen wat ik wil.
Met moonlight is dat anders, ze is niet van mij, maar toch krijg ik al bijna de ganse verantwoordelijkheid :) En dat vind ik veel leuker. (:

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:03

Deze pony is bij lange na niet 1.65 hoor! :\
Verder vind k et er niet heel lekker uit zien.... en idd beetje raar nu vinden je ouders t niet goed, maar straks wel!?