zosja solitair X samber mager

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:26

Ik snap dat je d'r conditie bij wil houden. Maar een paard dat te dun is, zal weinig conditie op kunnen bouwen.

Kitano

Re: zosja solitair X samber mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:28

jeetje ik schrik hier wel een beetje van.. conditie kan je toch opbouwen op het moment dat ze letterlijk beter in haar vel zit? ik zou er in eerste instantie voor gaan dat ze wat dikker word!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:30

als ze er nu behoorlijk wat voer induwt moet je oppassen dat het niet verkeerd gaat
een beetje rijden kan dan geen kwaad

een paard kan beter gedoceerd bewegen onder de ruiter als maf gaan rennen in de wei of rijbak omdat hij ineens veel energie-rijk voer krijgt
dan schiet je met dat voeren ook niks op

ik zou haar wel s'nachts op stal zetten, verplichte rust en tijd om haar eten goed op te eten
ze moet ook de mogelijkheid hebben om goed ruwvoer tot zich te nemen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:32

spatter schreef:
ik zou haar wel s'nachts op stal zetten, verplichte rust en tijd om haar eten goed op te eten
ze moet ook de mogelijkheid hebben om goed ruwvoer tot zich te nemen
Hier ben ik het mee eens.

Is verder alles in orde met haar gebit? Misschien dat ze door eventuele gebitsproblemen ook minder eet?

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:33

Misschien een idee om een keer bloed bij haar af te laten nemen?
Het is natuurlijk niet goed zo als ze eruit ziet.
Wel vreemd dat er 3 weken tussen de foto's zit, heb je haar toen helemaal niet meer gereden of zo?
Door haar weer te laten werken gaat ze weer zo mager worden en dan begin je weer helemaal opnieuw.
Misschien heeft ze wel een enorme lintworm of zo.
veel wijsheid toegewenst

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:34

nou ik rij omdat de aandacht onder het rijden heeft ze nodig mijn paard is niet sosiaal naar ander ze heeft al 2 keer of 3 keer iemand getrapt en daarom moet ik het zo oplossen wat jij zegt spater is precies wat me dierarts gezegt heeft
in beweging houde zij mijn arts maar gecontroleerd ik heb hier ook maar 20 min of 30 min gereden langer rij ik ook echt niet
en als ze der voer niet op heeft voer ik het met de hand heeft ze ook wat extra vertrouwens

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:35

Ik schrik hier wel van

Je hebt een nette houding
maar alstublief laat het zadel en hoofdstel in je kast hangen!

Laat haar overdag op het land snachts op stal
24/7 ruwvoer beter teveel dan teweinig

Dat ze zonder rijden niet sociaal is naar andere is wel het raarste wat ik ooit gehoort heb :Z

Ik vind het schandalig dat je het zover hebt laten komen
Kan gebeurt oke
Maar ga er niet op rijden dan longeren ook niet dat is ook harstikke intensief

Laat de tandarts even komen en een goede onderhouds beurt
Ze eet niet voor niets der voer niet op...
Een andere DA
Een voedingsdeskundige die weet hoe je je paard beter kunt laten aansterken

Aub ga er niet meer mee werken de komende 2 maanden!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:36

alles is al gebeurd tellom
ik heb nachten wakker gelegen later bleek het gewoon dat ze gewoon te weinig at ze is ook de bom van de weide mevrouw rent en doet en voeld zich nog als veulen
en is ook de baas van de groep
maar ik ga weg namelijk nu naar het paard toe even voeren enz en dan naar me vriend

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:38

Waarom eet ze teweinig hier moet een redenen voor zijn!
Schud jezelf eens wakker meid!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:38

nog maals allee is geweest ze heeft niks aan de tanden ik heb het over mais meel dat vind ze niet lekker maar wel met slobber erdoor maar in het begin wou het gewoon niet nu doe ik slobber met meel

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:39

je ziet al degelijk veel verschil op die foto die later geplaatst is, daar is het beestje al flink wat bijgekomen. een paard heb je zo mager, maar dik niet 1,2,3. dit heeft dus enige tijd nodig voordat er kilo''s aan gaan komen. vooral veel hooi voeren, want ze is voornamelijk bij haar flanken er ingevallen.
suc6 ermee!

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:39

goh.. mager kan ook nog.. mijn paarden zijn altijd veeeeeeel te dik..

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:40

dankje zelke ik doe mijn best meer kan ik niet doen maar dit is de eerste keer dat er zoiets gebeur dhet is me nooit overkomen

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:41

Wat ik raar vind van een paard die 24/7 op de wei staat is dat ze zo'n opgetrokken buik heeft. Dat zou wijzen op te weinig darmvulling, wat komt door totaal geen voer of te weinig ruwvoer. Iets waar je op de wei juist geen last van zou moeten hebben.
Ik zou zeker nog een keer een tandarts en dierenarts langs laten komen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:42

Laat dan nu je spullen om te rijden aub in de kast hangen en tover dit over een paar maanden pas te voorschijn

Der moet eerst vet aan...

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:43

en ontwormd heb je haar ook?? zo niet, eventjes een goede kuur halen bij de dierenarts. ik had ook een paard die geen maismeel of vlokken lustte, gewoon simpelweg eventjes zoeken naar wat die wel eet. komt helemaal goed.
dierenarts erbij halen heeft toch momenteel geen nut, die is geweest en als het paard medisch in orde is heeft het puur enkel tijd nodig om het dier aan te laten komen. ik had half jaar geleden een zwaar verwaarloosde andalusier gekocht, die is nog niet dik, gaat echt een tijd overheen.

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:46

Ik vind je paard ook erg mager..je ziet wel verbetering met die allerlaatste foto die je poste, maar aan de andere kant het dekje zit ook over de ribben en je ziet duidelijk dat je paard veeel dikker mag. Dit weet je zelf dus ook en je hebt er al dierenarts enz bij gehad en je voert bij. Ik wil absoluut niet zeggen dat jij niks doet, maar voert de stalhouder geen hooi bij dan? Dat vind ik wel heeel vreemd..als het land kaal/slecht is dan moet je gewoon bijvoeren..ik voer mn paarden zelf 4x per dag een plak hooi en ze staan ook gewoon op het land..verder brok en muesli sochtends en savonds maar goed ruwvoer is t belangrijkste.. als je je paard elke dag ziet is het misschien wat geleidelijk aan gegaan, maar ik zou als ik jou was echt niet meer op hem rijden! Zn energie heeft hij hard nodig voor t magere lichaam..maismeel is ook geen volledige voeding, het zet misschien wat aan maar ruwvoer is naar mijn idee heel belangrijk.. als ze op een volle weide staat snap ik wel als er niet bijgevoerd wordt dan is er toch echt iets met je paardje aan de hand want meestal krijgen ze juist een 'grasbuikje' in de zomer. Succes/sterkte met je paard! Hopelijk knapt ze gauw op.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:47

Mager kan altijd maar om er dan nog op te gaan rijden gaat me tever....

Maar goed de TS longeerd der 15 maanden oude pony ook met hoofdstel en bit ik twijfel wat ik van dit alles moet vinden

Sorry da tik het zeg

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:48

Pfoe. Arm merrietje. Geef haar alsjeblieft de tijd en rust om aan te sterken en aan te komen. En gecontroleerde beweging is nog geen 30min. op zo'n beestje. Waar moet ze de energie vandaan halen? Haar reserves zijn ook al wel verspild zo.

Celectic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:53

annemiek1989 schreef:
Ik vind je paard ook erg mager..je ziet wel verbetering met die allerlaatste foto die je poste, maar aan de andere kant het dekje zit ook over de ribben en je ziet duidelijk dat je paard veeel dikker mag. Dit weet je zelf dus ook en je hebt er al dierenarts enz bij gehad en je voert bij. Ik wil absoluut niet zeggen dat jij niks doet, maar voert de stalhouder geen hooi bij dan? Dat vind ik wel heeel vreemd..als het land kaal/slecht is dan moet je gewoon bijvoeren..ik voer mn paarden zelf 4x per dag een plak hooi en ze staan ook gewoon op het land..verder brok en muesli sochtends en savonds maar goed ruwvoer is t belangrijkste.. als je je paard elke dag ziet is het misschien wat geleidelijk aan gegaan, maar ik zou als ik jou was echt niet meer op hem rijden! Zn energie heeft hij hard nodig voor t magere lichaam..maismeel is ook geen volledige voeding, het zet misschien wat aan maar ruwvoer is naar mijn idee heel belangrijk.. als ze op een volle weide staat snap ik wel als er niet bijgevoerd wordt dan is er toch echt iets met je paardje aan de hand want meestal krijgen ze juist een 'grasbuikje' in de zomer. Succes/sterkte met je paard! Hopelijk knapt ze gauw op.

Helemaal gelijk echt waar een van de beste posts!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-10 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock verwijderd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:53

ik heb zelf zo'n drukte maker gehad
op de wei meer bezig met baas spelen en rondrennen en eten ho maar
zoveel soorten voer geprobeerd en na een paar keer at hij het niet meer
vooral in de winters dreigde hij weer een kapstok te worden

uiteindelijk beland bij gerstemix van mijten en dat bleef hij eten, zelfs graag
en op stal snachts, zodat hij niet kon blijven bewegen en afvallen

probeer eens uit wat ze graag eet
veel voeders zijn gebaseerd op suikers, zoetigheid, maar lang niet ieder paard houdt daarvan
mijn paard was gek op braamstruiken, kerstbomen en de inhoud van sigaretten
suikerklontjes tufte hij weer uit :r
hij was dus een paard wat van bitter hield en eenmaal bij het juiste voer aanbeland en rust, ging mijn paardje eindelijk aankomen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:57

Pffff arm paardje zeg..
Sorry dat ik het zeg maar schaam je dat je op dit paardje stapt..
Het eten wat ze nu opeet moet ze weer opzetten in energie om terijden..
Zet dit beestje lekker op het land, 's nachts op stal met een berg hooi/kuilvoer..
Erg dat je het zover hebt laten komen, wat sorry dat ik het zeg maar dit zie je toch of niet!!!
Laat daat beest gewoon met rust en laat haar aansterken..

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:58

OMG wat is deze mager

ik zal als ik jouw was naar een andere weiland gaan waar veel gras is en extra bij voeren

maar voor de rest zijn de foto's leuk :)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:04

Mensen ts is op vakantie geweest en treft haar paard zo aan, ze doet er alles aan om het beessie weer op gewicht te krijgen misschien niet slim om te gaan rijden maar als haar DA dat zegt wie zijn wij dan om dat tegen te spreken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:10

zijn ze hem vergeten te voeren toen ze op vakantie was?
Z'on gebouw van 1.75 moet echt wel wat eten op een dag...