Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Esther_87_ schreef:Ik zie ook geen paniek. Op geen enkel moment.
Ik zie wel een drammerig, ongeduldig, energiek, oplettend paard, dat even geen zin heeft om netjes stil te staan wachten op de baas.
Ter geruststelling: Volgens mij zit je paard prima in haar vel. Ziet er goed uit, ziet er vooral heel energiek uit.
Ter overweging: Ze lijkt inderdaad te weinig respect voor jou te hebben. Ik had dit persoonlijk niet gepikt, zeker niet het moment waarop ze je zo'n beetje naar buiten sleurt...maar eerlijk gezegd had ik al ingegrepen als je haar losmaakt om ergens anders neer te zetten en ze jouw kant uitkomt, daar had ze van mij een schop gehad.
Nou wil ik niet zeggen dat je dat ook moet doen, maar ik denk wel dat je even op je strepen moet gaan staan. Je paard probeert je, om wat voor reden dan ook, toch uit, en daar zal je nu meteen iets mee moeten doen voor het erger wordt. Dus even wat aandacht besteden aan de opvoeding, eventueel wat meer werk, laat haar maar lekker uitrazen, doe iets waar ze haar energie in kwijt kan!
Ehm, is ze misschien hengstig??
phormicola schreef:Een koudbloed is nog steeds een paard hoorOok een koudbloed zal er gewoon hysterisch uitzien als ie dat zou zijn.
Een hysterisch paard neemt je ook niet even stappend mee richting deur. Paniek ziet er compleet anders uit
Een fikse tik is niet voldoende.. aan het touw hangen is niet voldoende.. niks is meer voldoende.Citaat:Op het stukje film dat je haar losmaakt op de poetsplaats zie je dat ze er gewoon met je vandoor gaat. dus volgende keer gelijk ingrijpen, als ze zo over je heen loopt hoef jij ook niet meer lief te blijven. Een fikse tik is echt geen mishandeling.
Dit heb ik gedaan.. en dit heeft helemaal niks uitgemaakt.Citaat:Ik loop altijd in de richting van het punt waar het paard naar kijkt (en als je het aandurft neem je Kim mee aan het touwtje) om ze gerust te stellen. De leider gaat voorop en toont dat er niks is om bang van te zijn. Dan is het geklier ook meteen over.
sporter schreef:phormicola schreef:Een koudbloed is nog steeds een paard hoorOok een koudbloed zal er gewoon hysterisch uitzien als ie dat zou zijn.
Een hysterisch paard neemt je ook niet even stappend mee richting deur. Paniek ziet er compleet anders uit
Juist.
En die lopen al helemaal niet met hun kop laag richting de deur.
plutolover schreef:ik denk dat toen kim iets heel eng vind. Dat je toen niet de juiste leiderschap over haar had. Waardoor ze nu zo iets heeft van jij bent geen goede leider. (even cru gezegt ik kan je niet vertrouwen) daarom wilt ze terug naar haar 'veilige' kudde. Zei neemt dus de touwtjes in handen. Waardoor ze nu dit gedrag toont.
Citaat:Ik zie gewoon een koudbloed die haar zin door drijft, en ongeduldig wordt.