16+ foto's.. Resultaat van het rijden ZONDER cap!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:14

naar hoor die foto's maar zoals iemand anders ook al opmerkte, heb ik iets soortgelijks gehad met cap, met springen een jaar of 20 geleden, met zo'n ouderwetse cap. Nu heb ik een supersonische lichtgewicht EU gekeurde enz. cap op en die irriteert niet, soms vergeet ik hem zelfs af te doen met afzadelen! En als het regent hou ik hem zelfs op als ik Moritz naar de wei breng *hihih* blijft mijn haar droog!
Ik heb dus altijd een verstopte neus, maar of het van die breuk komt van de val met cap, weet ik niet!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:41

Arg.. Ziet er erg pijnlijk uit.. Verdrietig
Toch staan er in je profiel foto's van rijden zonder cap? Vrij recentelijk, want ze was drachtig, en op bokt stond op 09-06-03 de foto's van het veulen? Of heb ik dat zo mis?

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:17

Sk4t3r schreef:
Jakkes, ik heb een keer mijn lip zo open gehad en dat was al geen pretje Scheve mond

ik hoop maar dat het goed is hersteld...jakkie..

jeetje zeg ik ook!! 2 weken geleden als het goed is.. ook zonder cap.. mijn lip was uitgescheurt tot iets onder mijn neus.. 12 hechtingen.. zag er eng uit he lydia (avanti)

ik rijd meestal wel gewoon met cap alleen toen gingen we naar buiten en het was niet de bedoeling om te gaan rijden, maar gewoon ernaast wandelen.. vandaar geen cap en vandaar gescheurde lip..

maar dit ziet er niet echt smakelijk uit

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:31

Joyce schreef:
Toch staan er in je profiel foto's van rijden zonder cap? Vrij recentelijk, want ze was drachtig, en op bokt stond op 09-06-03 de foto's van het veulen? Of heb ik dat zo mis?

Hmmm tja heeft dat ongeluk toch niet genoeg wijsheid gebracht..... Knipoog Mij hoor je niet klagen hoor ik rij in de bak altijd zonder cap alleen buiten en op andere paarden niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:57

Citaat:
ik ben laatst in de cross gevallen en toen ik wilde opsteigen sloeg mijn paard kei hard met haar hoofd tegen mijn hoofd met daarop mijn supersonische paddestoelen cap
resultaat ------> hersenschudding, dus een cap beschermd niet altijd

Als jij je supersonische paddestoel niet op je hoofd had had je hier misschien helemaal niet gezeten.
Dankzij je cap is de schade beperkt gebleven tot een hersenschudding.

cool_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:46

Ieww dat ziet er eng uit, ik heb stiekum gekeken Tong uitsteken Ben pas 12 Tong uitsteken

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:57

euhh niet lomp bedoelt, maar alsje je cap OP hebt kanje je gezicht ook beschadigen, ikzelf vind de foto's dus niet echt overtuigend van ik ga NU met cap rijden...maarja kan ook aan mij liggen maar volgens mij beschermd een cap je gezicht niet.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:10

ai ai ai confronterend wel goed dat je dat op bokt zet misschien zet het mensen aan tot nadenken.
Zelf rij ik altijd met cap (hoewel.. laatst 1 keer gesmokkeld)

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:49

Cowgirl schreef:
Citaat:
ik ben laatst in de cross gevallen en toen ik wilde opsteigen sloeg mijn paard kei hard met haar hoofd tegen mijn hoofd met daarop mijn supersonische paddestoelen cap
resultaat ------> hersenschudding, dus een cap beschermd niet altijd

Als jij je supersonische paddestoel niet op je hoofd had had je hier misschien helemaal niet gezeten.
Dankzij je cap is de schade beperkt gebleven tot een hersenschudding.

Ik moest eerst het topic doorlezen of iemand anders deze reactie al gegeven had. Gelukkig wel Anders had ik het gedaan Knipoog

Ik heb een paar weken ook zonder cap gereden, todat ik naar mijn nieuwe stal ben gegaan. Ik rij nu nooit meer zonder, terwijl ik nog nooit gevallen ben van mijn mannetje Ach gut Maar het hoort er nu gewoon bij.. en ik schaam me er absoluut niet voor. Bij mij op stal rijdt er nog maar 1 iemand ook met cap..de rest dus zonder Ik kan me niet druk maken om de mensen die zonder rijden maar een beetje stom vind ik het wel Haha! Clown

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:23

en laat ik nou net net die 1en zijn,he miran Clown

Sinds ik bij een handelsstal paar keer flink af ben gegaan,z'on 5 jaar terug,rijd ik absoluut nooit meer zonder,en deze foto's herrineren mij eraan waarom dat ook alweer is.

Ook met foto's heb ik hem op,voel me heel onprettig zonder Scheve mond rij idd ook altijd met gordel.

En tja de andere doen het niet en ga het ook niet verplichten,ben dan denk ik paar klanten kwijt *LOL* vind dat je vanaf je 18e zelf verantwoordelijk bent,ik vind dat ik als 19 jarige niet hoef te gaan zeggen tegen een 30 of 40 jarige dat hjet beter is om een cap te dragen. Knipoog

Oh wacht 1 uitzondering,met wedstrijden rijd ik met hoedje Bloos heb wel cap mee voor als hij druk aanvoelt,maar goed is idd nog geen excuus

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 00:08

Lisette"]
[quote="Joyce schreef:

Hmmm tja heeft dat ongeluk toch niet genoeg wijsheid gebracht..... Knipoog Mij hoor je niet klagen hoor ik rij in de bak altijd zonder cap alleen buiten en op andere paarden niet.
[/quote]

Hihi, jawel hoor, ik heb in de tijd erna misschien 10 keer zonder gereden. Alleen voor de foto's. De foto's in mijn prfiel zijn door een proffessionele fotograaf gemaakt. Ionica was toen al ver heen en was te loom om ook maar 1 stap extra te zetten. Dus daarvoor vond ik het zonde om mijn cap op te zetten. Verder rij ik altijd met, vooral omdat deze gebeurtenis nog erg goed in mijn geheugen staat.
Maar wel goed dat jullie me er op aanspreken, het had zo weer kunnen gebeuren!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:36

ik weet ineens weer waarom ik op een jong paard ALTIJD m cap op heb, ook in e bossen heb ik altijd mn cap op(zlfs op het 18 jarige paard van mn moeder) en alleen thuis innde bak en in mn les rij ik zonder cap, behalve als ie druk aanvoelt, dan zet ik mn cap ook op!
t bewijs staat ergens op itp, gaan we buitenrijden, en alle3 hebben we een cap op!

goed van je dat je de foto's op bokt heb gezet!

zo ken ik een manege die een doormidden gebroken cap heeft, als er iemand zegt dat ie een cap stom vind laten ze die gebroken cap zien en zeggen ze: als je valt, kan er dit met je hoofd gebeuren, en dit meisje viel van haar pony omdat hij struikelde....dus het kan altijd gebeuren

en braaf zet iedereen zn cap op(is inmiddels tot 18 jr ook verplicht daar)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:38

Jikes, die had ik nog niet gezien... dat lijkt me geen pretje Ik rij eigenlijk altijd met cap, toevallig pasgeleden niet, omdat ik m'n haar op een onmogelijke wijze had opgestoken en eigenlijk alleen kwam kijken. Maar ja, dat hoort geen excuus te zijn. Maar dat was wel de enige keer in ik denk ruim een jaar geheugen Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 08:14

Tja, met cap rijden is idd verstandiger. Ik ken echter een meisje die eigenlijk zowat dezelfde verwondingen had als jij, maar die reed met cap...

Het ligt eigenlijk altijd aan het paard waar ik op ga, weet ik dat het een nogal springerig paard is, dan zet ik mn cap op. Zo niet, dan ligt ie lekker in mn kast Haha!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 08:41

mijn moeder werkt in het ziekenhuis en heeft veel gevallen gezien (ongelukken) van zonder cap rijden.
ze staat er dus ook op dat wj mijn zusje en ik altijd met cap rijden.
je moet zelf weten of je zonder cap rijd maar this wel veeel verstanidiger met.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:38

jeetje zeg! ik ben blij dat ik altijd met cap rijd tegenwoordig en de jaren dat ik zonder cap reed niet zoiets heb opgelopen.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:22

ik vind het ook geen excuus om te zeggen het licht aan het paard waar ik op rij.
want ze kunnen allemaal een keer schrikken,
ookal zijn ze zo rustig en braaf, ze kunnen idd zoals renske20 zei struikelen.
maargoed je moet het idd helemaal zelf bepalen.
ik rij zelf altijd met cap, het is ook verplicht op de manege, volgens mij in alle lessen ongeacht je leeftijd? maar dat weet ik niet zeker.

en dat verkouden zijn in de winter ken ik pff wat een gedoe is dat, en die pijn bij niesen is ook geen pretje maar wat doe je er nu aan?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:45

jeeej! wat erg! en ik neem aan dat je nu MET cap rijd??

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:48

Precies elk paard kán schrikken, ook al is hij nog zo braaf en heeft hij nog nóóit wat gedaan. Dan nog hij kan altijd schrikken, struikelen weet ik wat.
Maar goed ik draag iig altijd een cap. Ik ben al vaak gevallen en ook echt hard en was blij dat ik een cap op had hoor!
Vroeger is een vriendin van mijn moeder doodgegaan bij het springen want ze had geen cap op, ze was in een slag dood!

Enneh Avantie: ik denk dat niemand jou kan overhalen totdat je het zelf een keer mee hebt gemaakt.

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:20

Ik herken mijzelf wel op deze foto's. Zo zag ik er vorig jaar september ook uit toen ik samen met chica voorover viel. Maar ik had WEL mijn cap op. Deze heeft het bij mij dus niet kunnen voorkomen dat ik mijn neus brak.
Desondanks draag ik altijd een cap. Safety first! Het had namelijk nog wel anders af kunnen lopen...

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 12:36

Volgens het ziekenhuis, had de cap in iedergeval een minder zware hersenschudding kunnen opleveren. Ik heb nu 6 weken!!! Plat moeten liggen. Ik zat al voor die tijd weer op het paard, omdat ik het gewoon niet vol kon houden...
Mijn neus had "hoogstwaarschijnlijk" niet gebroken geweest en mijn kaak dan ook niet. Ach, je weel nooit hoe het anders had geweest, maar ik wil wel een boodschap meegeven. En die komt aardig over als ik zo de reacties lees.

Het paard waar ik toen op reed was een oerlieve haflinger! Zette nooit 1 pas verkeerd, tja tot er een waakhond achter haar aanzat (die was van zijn erf af gelopen). Dus zo zie je maar. Ik heb een harde les geleerd, zelfs het liefste paard kan soms rare dingen doen....

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:54

Ik zat ook op een Haflinger Knipoog

Ik had inderdaad geen hersenschudding. Dankzij de cap.
Maar ik heb mijn neus waarschijnlijk gebroken door de klep van de cap. Maar ach, liever een neus breken (wat natuurlijk erg veel pijn deed, maar je ziet er niks meer van) dan een hersenschudding...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:49

Ethelate schreef:
Ik rij zomers alleen met cap als ik naar buiten ga, omdat ik helemaal geirriteerd voorhoofd krijg van mijn cap. Maar als ik dit zie weet ik niet wat ik moet kiezen...

dat heb ik dus ook! jeukt ook zo lekker Frusty
Ik vind dit persoonlijk niet overtuigen dat je een cap opmoet, want een cap had denk ik niet eens zo heel veel uitgemaakt. IK rijd zelden met cap. IK weet het, het is fout, maarja, het is mijn eigen hoofd Schijnheilig
Op vreemde paarden en vreemde situaties doe ik btw wel altijd een cap op. En het is niet altijd een cap die bepaald of iets geod of fout afloopt... Ik ben een tijd geleden met mijn oude paard (wat niet zo braaf was) achterover geklapt. IK had geen cap op, en had alles gekneusd, kapot enz wat mogelijk was, maar mijn hoofd was niets mee. Maar mijn geluk was dat ik in het net omgeploegde zand viel, met dat paard bovenop me. Was ik op het asvalt gevallen had ik het denk ik niet meer kunnen navertellen, cap of niet

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:19

ohhoh... ziet er niet mooi uit
maar ik rijd zoiezo altijd met cap, is automatischme

stitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:24

oh, dat zal zeker pijn doen ouch