TEQUILA@work op nieuwe stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 13:19

Mootje schreef:
De geschilderde balk ziet er netjes uit. Jammer dat je het te veel moeite vond om een grondbalk te versjouwen. Dit had je pony het springen een stuk makkeljker gemaakt!

Wat betreft het harnachement ben ik het met mijn voorgangers eens. Je bovenste neusriem zit veels te los, waardoor je hem naar beneden trekt met de sperriem. Maak eerst de bovenste neusriem vast en daarna de sperriem. Het zadel lijkt mij te lang voor de pony en te groot voor jou. Heb je een zadelmaker naar het zadel laten kijken? Brede schouders heeft niets met de inchmaat van het zadel te maken!

Neem je teugels iets korten en draag ze meer, want nu zet je (al dan niet onbewust) je handen vast!

Verder vind ik het een superleuke pony :j

dit zadel is echt perfect,ik weet dat het er zo niet uit ziet.
Maar in het echt ziet het er veel beter uit.
Het lijkt ook een beetje door de onderlegger,die naar achterschuift.
Het hoofdstel word aan gewerkt!

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 13:20

Mootje schreef:
De geschilderde balk ziet er netjes uit. Jammer dat je het te veel moeite vond om een grondbalk te versjouwen. Dit had je pony het springen een stuk makkeljker gemaakt!

Wat betreft het harnachement ben ik het met mijn voorgangers eens. Je bovenste neusriem zit veels te los, waardoor je hem naar beneden trekt met de sperriem. Maak eerst de bovenste neusriem vast en daarna de sperriem. Het zadel lijkt mij te lang voor de pony en te groot voor jou. Heb je een zadelmaker naar het zadel laten kijken? Brede schouders heeft niets met de inchmaat van het zadel te maken!

Neem je teugels iets korten en draag ze meer, want nu zet je (al dan niet onbewust) je handen vast!

Verder vind ik het een superleuke pony :j

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 13:21

HRE schreef:
Misschien eerst zorgen dat je een goed zadel voor je pony hebt en dat je een hoofdstel goed omdoet voordat je gaat rijden.. Jammer want het is een leuke pony!

Er is niks mis met het zadel!
Het vorige zadel was pas slecht!
Dit zadel is ECHT wel goed,we hebben het door verschillende mensen laten nakijken!
Het hoofdstel word aan gewerkt.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:26

Als het zadel voor ons goed zit, en voor de pony (ja, er is naar gekeken door 2 mensen die er wat van kennen hoor :P ), dan maakt het toch niet zo veel uit? :D
Van het hoofdstel weten we, instructrice had het gezegd, volgende keer maken we gaatjes bij zodat de neusriem hoger komt. We doen trouwens eerst de neusriem vast, dan de sperriem.

Inspringen doen we natuurlijk ook, maar als we al die springfoto's er nog bij moesten zetten, konden we het beter bij 'springen' zetten, weet je wel :D
Volgende keer komt er een filmpje op zodat iedereen die twijfelt kan zien dat ik haar niet naar beneden trek :))

Bedankt voor alle reacties trouwens!

x_Quinta_x

Re: TEQUILA@work op nieuwe stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:37

En toch ligt je zadel niet goed hoor meisje. Hij ligt echt op zijn schouder en die hoort vrij te liggen. Ook denk ik dat je te weinig ruimte hebt tussen zadel en schoft. Een passend zadel is dus niet: "O de singel is lang genoeg om vast te maken, mijn beugels zijn lang genoeg oàm op te stijgen, kortom mijn zadel past."
En wat is trouwens dat riempje aan je zadel dat met rijden ook steeds heen en weer ligt te flapperen?
Daarnaast port je neusriem hem bijna in het oog. En dat komt niet omdat ie te groot is, dat komt door nonchalant opzadelen.
Daarnaast vind ik dat je op z'n minst je pony peesjes had kunnen aandoen. Ja die ga je dinsdag kopen, dus dan vind ik dat je niet moet springen tot dinsdag. Ook zie ik dat je pony zichzelf boven de spong een flinke mep geeft met zijn linkervoorhoef. Breng dus ook maar een springsingel mee.

Dit is allemaal heel direct gezegd, zonder dat ik idd enige moeite heb gedaan om eufimistisch over te komen. Rijtechnisch commentaar is er zeker ook wel, maar doordat je pony zo slecht is opgezadeld overschaduwt dit voor mij het rijtechnisch.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:50

Jull_pony123 schreef:
Er is niks mis met het zadel!
Het vorige zadel was pas slecht!
Dit zadel is ECHT wel goed,we hebben het door verschillende mensen laten nakijken!
Het hoofdstel word aan gewerkt.

je kan mij meer vertellen maar het zadel ligt écht niet goed :')

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:50

Hee, leuke pony!

Ik vind het wel jammer, hij kan zo goed springen, en dat ie dat ook nog wil met zo'n te groot zadel, dat vind ik echt respect voor dat poownietje. 'Eigenlijk zou die wel moeten, maarja'

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:31

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:40

x_Quinta_x schreef:
En toch ligt je zadel niet goed hoor meisje. Hij ligt echt op zijn schouder en die hoort vrij te liggen. Ook denk ik dat je te weinig ruimte hebt tussen zadel en schoft. Een passend zadel is dus niet: "O de singel is lang genoeg om vast te maken, mijn beugels zijn lang genoeg oàm op te stijgen, kortom mijn zadel past."
En wat is trouwens dat riempje aan je zadel dat met rijden ook steeds heen en weer ligt te flapperen?
Daarnaast port je neusriem hem bijna in het oog. En dat komt niet omdat ie te groot is, dat komt door nonchalant opzadelen.
Daarnaast vind ik dat je op z'n minst je pony peesjes had kunnen aandoen. Ja die ga je dinsdag kopen, dus dan vind ik dat je niet moet springen tot dinsdag. Ook zie ik dat je pony zichzelf boven de spong een flinke mep geeft met zijn linkervoorhoef. Breng dus ook maar een springsingel mee.

Dit is allemaal heel direct gezegd, zonder dat ik idd enige moeite heb gedaan om eufimistisch over te komen. Rijtechnisch commentaar is er zeker ook wel, maar doordat je pony zo slecht is opgezadeld overschaduwt dit voor mij het rijtechnisch.

Je had inderdaad ook wat vriendelijker kunnen zijn :\ Maar slecht en nonchalant opzadelen? Dat is best grof. Wij zijn niet van die typetjes: rijden en terug in de stal droppen. Ik vind dat jij daar niet over kan oordelen, want we hebbe heus niet het zadel erop gesmeten en snel hoofdstel aangedaan. ;) Je kan mij nu geloven of niet, maar dat is dus niet het geval.

Ik zou het trouwens raar vinden als mijn instructrice, die er wat van kent, geloof me, gewoon maar even zei dat het wel goed lag. Er is dan nog door andere mensen ook naar gekeken, en niet eender wie. Het is dus al zeker niet van 'de singel gaat errond!'. Riempje dat flappert is van het zadel, dat zullen we eraf knippen. De vorige eigenaars hebben zo'n 2 jaar naar een goed zadel gezocht, en als we er een beter vinden, zullen we dat zeker niet laten staan.

Ik vind het niet erg dat je zegt wat je vind, maar dat hoeft niet per se zo grof te zijn :?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:42

x_Quinta_x schreef:
Om ook even te antwoorden op je vraag in de openingspost. Ik ken idd het merk 'santa fe'. Dat is toch dat type auto van hyundai, niet waar? Zo'n typetje terreinwagen.
http://www.ways2panama.com/images/cars/ ... antafe.jpg

Er bestaat dus ook een merk van zadels van (;

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:00

Mootje schreef:
Jammer dat je het te veel moeite vond om een grondbalk te versjouwen.

Probeer maar eens een balk met je fiets te transporteren :=

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:04

@:x_Quinta_x -> Kom misschien eens naar de pony kijken waar ze nu staat,dan kan je tenminste FANTSOENLIJK beoordelen.
Wat je nu doet,gaat er echt wel over.
Weette,het gaat trouwens over de verbetering tegenover de vorige keer,misschien even rekening mee houden.. :j
Laatst bijgewerkt door DoubleD_ op 11-07-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:06

En het merk Santa Fé van het zadel is niet aan elkaar geschreven,voor alle duidelijkheid.
Dus kan het al geen auto zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:08

Volgens mij weet ze het nu wel over haar zadel.

Ziet er goed uit hoor leuke pony :D En die hindernis is prima zo toch ? Alleen nog een grondbalk dan helemaal goed toch.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:13

Jull_pony123 schreef:
@:x_Quinta_x -> Kom misschien eens naar de pony kijken waar ze nu staat,dan kan je tenminste FANTSOENLIJK beoordelen.
Weette,het gaat trouwens over de verbetering tegenover de vorige keer,misschien even rekening mee houden.. :j

Ja.... :) als ik zie hoe jouw pony is opgezadeld... ja sorry jij kent er echt wel meer van.
Als ik je niveau zie B2 (ik rij M, Z in training) nee ja je hebt gelijk, jij kent er meer van.
Ik heb de dingen gezegd zoals ze eruit zien/ zoals ze zijn. Imo heb je aan zo'n reactie (en in real life ook) veel meer dan aan een reactie a la: "ja kan je misschien alsjeblief je zadel passend maken. Het hoeft niet van mij hoor, maar ja joh, ik denk dat je pony toch wel een beetje pijn heeft. Heb ik van horen zeggen hoor, ik probeer je niet aan te vallen ofzo hoor, ja sorry hoor."
Sorry hoor, zo ben ik niet: tegen mijn familie niet, tegen mijn vrienden niet en tegen jou niet.

Als je er werkelijk zo overtuigd van bent dat je zadel goed ligt, waarom moet ik dan komen kijken?
Je twijfelt bij nader inzien toch he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:18

@ Quinta; Wat doet het er toe dat je M of Z rijd in training? Kijk maar eens op een wedstrijd bij je in de buurt naar de M en Z ruiters meer dan de helft kan niet eens normaal paardrijden.
Als ze zegt dat haar zadel past wie ben jij dan om erover door te gaan zeuren?

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:26

__Jesper schreef:
Volgens mij weet ze het nu wel over haar zadel.

Ziet er goed uit hoor leuke pony :D En die hindernis is prima zo toch ? Alleen nog een grondbalk dan helemaal goed toch.

Bedankt! :D
Aan de grondbalk gaan we zeker denken ;)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:27

__Jesper @, daar ben ik het helemaal mee eens!

Ondanks dat, vind ik het er ook niet heel erg lekker uit zien.. Ik ben benieuwd of je les hebt? Je pony loopt behoorlijk gespannen, het kan best zijn dat het een pittig beestje hebt maar probeer het pittige beestje eerst rustig en ontspannen te laten lopen, en dan pas naar de aanspanning te werken.. Spanning op spanning, werkt niet.

Verder mogen jouw beugels langer, ookal ging je daarna springen. Dit komt je (hele) houding namelijk niet ten goede. Ook ben ik benieuwd, of het zadel voor jouw wel lekker zit? Het ziet er in ieder geval heel hard uit, dit kan ook een van de factoren zijn waardoor jij niet kunt ontspannen (imo zit je er ook gespannen op namelijk.). :)

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:40

x_Quinta_x schreef:
Jull_pony123 schreef:

Ja.... :) als ik zie hoe jouw pony is opgezadeld... ja sorry jij kent er echt wel meer van.
Als ik je niveau zie B2 (ik rij M, Z in training) nee ja je hebt gelijk, jij kent er meer van.
Ik heb de dingen gezegd zoals ze eruit zien/ zoals ze zijn. Imo heb je aan zo'n reactie (en in real life ook) veel meer dan aan een reactie a la: "ja kan je misschien alsjeblief je zadel passend maken. Het hoeft niet van mij hoor, maar ja joh, ik denk dat je pony toch wel een beetje pijn heeft. Heb ik van horen zeggen hoor, ik probeer je niet aan te vallen ofzo hoor, ja sorry hoor."
Sorry hoor, zo ben ik niet: tegen mijn familie niet, tegen mijn vrienden niet en tegen jou niet.

weette,als ge toch zo moeilijk doet over ons zadel en over haar houding,zeg het dan tegen haar zelf mss!
Da is een paardenzadel,op een ponyrug,omdat een ponyzadel,niet op Tequila hare rug past..denk effe na!
Ze heeft zeer breden schouders voor een B pony,daarom dat zij dat zadel nodig heeft.
En,als gy het er niet mee eens bent,dan is da u probleem,want ik ga daar geen ponyzadel opleggen,waarvan ze drukplekken krijgt!
Ik wil wel is weten hoe gy uw paard opzadeld (;

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:42

Nounou, misschien was de reactie van x_Quinta_x aanvallend maar dat hoef nog niet te betekenen dat jij ook aanvallend moet reageren. :)
Daarnaast, als je probeert je woorden helemaal uit te typen en gewoon nette zinnen maakt, neemt iedereen je ook wat serieuzer op bokt..

wcrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:43

Ik vind je te groot! Ziet er verder leuk uit! :D

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:48

Lydia_ schreef:
Nounou, misschien was de reactie van x_Quinta_x aanvallend maar dat hoef nog niet te betekenen dat jij ook aanvallend moet reageren. :)
Daarnaast, als je probeert je woorden helemaal uit te typen en gewoon nette zinnen maakt, neemt iedereen je ook wat serieuzer op bokt..

sorry,maar wij hadden wel op wat vriendelijkere reacties gehoopt... :n

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 16:49

wcrol schreef:
Ik vind je te groot! Ziet er verder leuk uit! :D

dat weten we :o
maar,zien uit naar een grotere ;)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:50

Jull_pony123 schreef:
Lydia_ schreef:

sorry,maar wij hadden wel op wat vriendelijkere reacties gehoopt... :n

Wie vriendelijk behandeld wilt worden, moet vriendelijk zijn.

Daarnaast ben ik benieuwd naar mijn vragen die ik in eerste vorige post had gesteld. :)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:51

Lydia_ schreef:
__Jesper @, daar ben ik het helemaal mee eens!

Ondanks dat, vind ik het er ook niet heel erg lekker uit zien.. Ik ben benieuwd of je les hebt? Je pony loopt behoorlijk gespannen, het kan best zijn dat het een pittig beestje hebt maar probeer het pittige beestje eerst rustig en ontspannen te laten lopen, en dan pas naar de aanspanning te werken.. Spanning op spanning, werkt niet.

Verder mogen jouw beugels langer, ookal ging je daarna springen. Dit komt je (hele) houding namelijk niet ten goede. Ook ben ik benieuwd, of het zadel voor jouw wel lekker zit? Het ziet er in ieder geval heel hard uit, dit kan ook een van de factoren zijn waardoor jij niet kunt ontspannen (imo zit je er ook gespannen op namelijk.). :)

Ja, ik heb les. Op het moment dat de foto's getrokken waren wel niet. Soms ook op de manege, maar een goede privé-instructrice blijft anders :j

Het gespannen zijn ligt idd wel een beetje aan het paardje. Nu komt er nog eens extra bij dat ze hengstig stond en al die leuke paarden dan... :+ Uiteindelijk was ze wel vrij rustig voor haar doen (: Vandaag ging het trouwens beter, mooi rustig op de buitenteugel 8-)

Ikzelf ben wel niet gespannen, anders dan toch onbewust, en het zadel zit eigenlijk best goed voor mij :j Misschien ziet het er anders uit met lange beugels? Vond zelf ook vermoeiend, lichtrijden met zo'n korte beugels :o