x_Quinta_x schreef:En toch ligt je zadel niet goed hoor meisje. Hij ligt echt op zijn schouder en die hoort vrij te liggen. Ook denk ik dat je te weinig ruimte hebt tussen zadel en schoft. Een passend zadel is dus niet: "O de singel is lang genoeg om vast te maken, mijn beugels zijn lang genoeg oàm op te stijgen, kortom mijn zadel past."
En wat is trouwens dat riempje aan je zadel dat met rijden ook steeds heen en weer ligt te flapperen?
Daarnaast port je neusriem hem bijna in het oog. En dat komt niet omdat ie te groot is, dat komt door nonchalant opzadelen.
Daarnaast vind ik dat je op z'n minst je pony peesjes had kunnen aandoen. Ja die ga je dinsdag kopen, dus dan vind ik dat je niet moet springen tot dinsdag. Ook zie ik dat je pony zichzelf boven de spong een flinke mep geeft met zijn linkervoorhoef. Breng dus ook maar een springsingel mee.
Dit is allemaal heel direct gezegd, zonder dat ik idd enige moeite heb gedaan om eufimistisch over te komen. Rijtechnisch commentaar is er zeker ook wel, maar doordat je pony zo slecht is opgezadeld overschaduwt dit voor mij het rijtechnisch.
Je had inderdaad ook wat vriendelijker kunnen zijn
Maar slecht en nonchalant opzadelen? Dat is best grof. Wij zijn niet van die typetjes: rijden en terug in de stal droppen. Ik vind dat jij daar niet over kan oordelen, want we hebbe heus niet het zadel erop gesmeten en snel hoofdstel aangedaan.
Je kan mij nu geloven of niet, maar dat is dus niet het geval.
Ik zou het trouwens raar vinden als mijn instructrice, die er wat van kent, geloof me, gewoon maar even zei dat het wel goed lag. Er is dan nog door andere mensen ook naar gekeken, en niet eender wie. Het is dus al zeker niet van 'de singel gaat errond!'. Riempje dat flappert is van het zadel, dat zullen we eraf knippen. De vorige eigenaars hebben zo'n 2 jaar naar een goed zadel gezocht, en als we er een beter vinden, zullen we dat zeker niet laten staan.
Ik vind het niet erg dat je zegt wat je vind, maar dat hoeft niet per se zo grof te zijn