Lis (tinker) haalt 1e winstpunt in het Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:23

Wat een bull chaatje. Alle paarden moeten getraint worden op dit niveau.
En als je gewoon een correcte nette proef neerzet kunnen ze er niet omheen. En dan zou je een minder cijfer krijgen voor het uitstrekken. Dat weet je dan van te voren. Maar er zijn genoeg andere onderdelen waar je dat weer op kan halen.

Netjes hoor WenK!

WenK

Re: Lis (tinker) haalt 1e winstpunt in het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:24

Goh Britta, we zijn het wel weer erg eens he? Haha.

Thanks voor de rest allemaal!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:27

Wij weten wel hoe het zit toch Wen? Zonder "ik rijdt op een tinker, dus dat is veeeeel knapper"-mentaliteit kom je er wel. :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:27

Waar je ook op zit, het is gewoon een hele prestatie op zich om netjes te rijden en zeker om Z te worden. Met elk paard heb je zo je eigen dingetjes en "probleempjes" en met correct rijden pak je bij de meeste juryleden wel je punten ookal heb je hier en daar een minder onderdeel of juist een toponderdeel. Beetje jammer dat dit topic daarin iets offtopic gaat. Vind het een superleuk dier om zo naar te kijken en de combinatie geeft een fijn beeld.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:29

Precies. En ik zeg je eerlijk; ik heb juryleden gehad die zeiden dat ik geen winst reed omdat ik met een tinker reed en dat geen sportpaard was, maar ik heb ook juryleden gehad die zeiden: goh wat knap voor een tinker, doe maar een 7 (of een 8) op een oefening doe eigenlijk (m.i.) niet meer waard was dan een 5 of 6. Heft mekaar mooi op... ;)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:31

Wat super!!

Onwijs leuk om een tinker in de Z te zien!!!

Je mag zeker trots zijn op jullie prestatie..

DIKKE PLUIM

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:31

Nou ik vind het wel een hele prestatie met zo een type paard hoor? Je kunt zeggen wat je wilt. Ik heb zelf een kwpn die ik op een hoger niveau uitbreng in het springen ( is misschien wel iets anders) deze is veel makkelijker dan mijn arabier met het springen, maar ik springer hoger met mijn arabier dan met mijn kwpn?

Ik wil maar zeggen, ik vind van mezelf wel een uitstekende presatie dat ik mijn 7 jarige arabier tussen de paarden uit breng ( ze is 1.54m) op de 1m 20? Dat vind ik toch net iets leuker dan dat ik dat met mijn kwpn doe?

Mijn vorig paard was een lichte belgisch trekpaard.
Die sprong 1m. Heb ook parcours met hem gesprongen tussen de paarden. Vind dat toch net iets specialer dan met een springpaard? Ik werd helaas ook altijd omver gereden door andere meisjes met spring paarden ( ja de springsport in belgie is nogal , uhm, aggressief als je niet bij de high sociaty hoort)

Dus ik wil maar zeggen, PETJE AF VOOR JOU en JE TINKER. En toch respect voor de sportpaarden.

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:32

Haa zie ik eindelijk de lis in actie :D .Ziet er goed uit wenk en het kleine beetje commetaar wat ik al had is hierboven al gegeven. Ben benieuwd hoe het verder gaat en ik zou zeggen op naar de Z2!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:32

Idd Wen!

*gaat nu wassen want moet vanavond op concours.. en Benson is heeeeeeul vies!* :o

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:33

WenK schreef:
Precies. En ik zeg je eerlijk; ik heb juryleden gehad die zeiden dat ik geen winst reed omdat ik met een tinker reed en dat geen sportpaard was, maar ik heb ook juryleden gehad die zeiden: goh wat knap voor een tinker, doe maar een 7 (of een 8) op een oefening doe eigenlijk (m.i.) niet meer waard was dan een 5 of 6. Heft mekaar mooi op... ;)

dat is waar.
Armanike: dat is ook zo ;)
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 07-07-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:33

Wat super gaaf!
Ik weet nog wel dat je net serieus met haar begon te rijden & dan nu Z!
Toppie hoor :D

Kan jammer genoeg de foto's hier niet zien..
Thuis wel & dat ga ik ook zeker doen ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:34

Haha maar nog niet in het "eggie" schumie...

Dank je wel Armanike, die instelling heb ik ook wel hoor, dat het "specialer" is voor jezelf, maar niet per definitie "knapper" dan willekeurig welk sportpaard omdat het nu eenmaal een "ander ras" is, snappie?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:35

jaja dat snap ik ook wel, anders had ik zelf geen kwpn?
Maar ik vind het nou net een tikkeltje specialer haha :D.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:35

Gefeliciteerd Wen +:)+ Jij en Lisje hebben het verdiend, jullie hebben er hard genoeg voor gewerkt :-)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:36

Wen, het is je gelukt, super zeg +:)+! Ik vind het erg knap dat je hebt volgehouden en bent blijven geloven in je doel en dat heb je nu bereikt. Heb je al een nieuw doel voor ogen, zitten de vliegende wissels er al op :D?

Geniet ervan, het is jullie gegund :j :)!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:38

Thanks allemaal!

Vliegende wissels kan ze wel, maar nog niet zoals ze in de proef moeten. In oktober en november is de planning om haar thuis te houden en daar verder aan te werken. Het doel is idd bijgesteld, nieuwe doel is Z2 + 1 :o

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:38

Heel gaaf Wen!
Heb respect voor je! _/-\o_
Met je kleine stoere tink zo ff dat doen! +:)+

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:42

gefeliciteerd met je punten!!

verder ben ik het met WenK eens.. ook het karakter van het paard is erg belangrijk om het ver te schoppen in de sport!

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:47

Wat een super prestatie!
Hele gave tinker!

Heel erg veel succes nog samen. :)

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:54

Wen super hoor. Gefeliciteerd met je eerste punt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:57

Gefeliciteerd! met je 1e wp in het Z. En nog eens een vette wp ook.
Super.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:58

Schimpje schreef:
Wilde net zeggen dat ik die opmerking van Chaatje een beetje jammer vind. Start nu binnenkort ook Z1 met een tinker(hengst), maar vind dat niet knapper of betere prestatie dan met mijn vorige KWPNer. Die was door zijn karakter moeilijker naar het Z te rijden dan de tinker. Dat jury's het niet willen zien is onzin, als jij je paard correct voor elkaar hebt krijg je je punten wel. En dat mist er bij behoorlijk wat tinkers aan, en gooien ze het maar op "de jury houdt niet van tinkers.." Beetje jammer allemaal..

Qua beweging heb je gelijk, maar een rijpaard moet je net zo hard trainen als een tinker, en doet ook net zo hard zijn best ervoor.

inderdaad, het compenseert zich zo weer mooi!

TS knappe prestatie hoor, vind het overigens ook een knappe prestatie met een KWPNer hoor :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:10

Gaaf Wen! Erg mooie foto's, plaatje ziet er goed uit!

Op naar de volgende WP'en, maar dat moet vast lukken :j

+:)+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:44

Wat gaaf, gefeliciteerd! Stoere foto's, stoere combinatie. Op naar het volgende doel :j

Op de foto's lijkt het alsof Lis haar galop makkelijker/stabieler zit voor jou dan de draf, klopt dat?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:54

Fijne foto`s Wendy, en fijn dat ik nu geen gespannen gezicht meer zie, dat komt je proef duidelijk ten goede!
Probeer wel meer met de beweging van Lis mee te gaan ( SB is duidelijk te zien dat je de "verkeerde"kant op hangt ) en in je verruimingen MEE gaan zitten, niet op de rem! Daarbij zoals eerder verteld, VERGEET je stangteugel gewoon even, laat maar slap hangen. Buiten dat het een fijn beeld voor de jury geeft zal je Lis er niet mee hinderen.
Veel succes met je doel voor het Z2 + !