shire voor 2e keer op voet gestaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:01

Cookies schreef:
Zo snel buigen stalen neuzen echt niet om. En anders haal je een paar legerkistjes, geen stalen neus maar wel een verharde neus. Kan al een stuk schelen. Sterkte ermee!

Op mijn stage adressen mocht ik nog geen eens stalen neuzen aan.. Als die buige klappen ze niet terug. heb toen kisten gekocht met kunstof. Want als die om buige klappen ze wel terug..

heel veel sterkte

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:25

Bedankt voor alle reacties, een paar had ik in het ziekenhuis als gelezen. :D
Ben nu net thuis. En zit op de bank te bokken, terwijl vriend lief nog even wat eten maakt.... honger!!
Ik zal eerst even de reacties beantwoorden en daarna verslag doen :)

44Myrthe44 schreef:
Ik denk niet dat jij iets verkeerd doet, een paard kan zijn voet nou eenmaal gewoon terugtrekken.
Zorg de volgende keer dus dat je met je voeten niet onder haar voet staat, maar een eindje er vanaf. Zorg vooral ook dat je je hoofd niet onder de buik hebt hangen, zodat ze je ook niet per ongeluk kan schoppen ;)!
Succes met je voet verder, hoop dat het niet al te ernstig is!!!

Vreemd genoeg zet ze haar voet zelden recht naar beneden, altijd schuin naar voren :S Dat weet ik, dus probeer ik in te calculeren. Maar helaas...

Mirrrriii schreef:
Kijk met jou kan ik op het moment praten.
Ik heb gister precies hetzelfde gehad.
Mijn voet is nu zwaar gekneusd. inderdaad van mn kleine tenen tot op mijn wreef.
Ik denk dat het domme pech is.
Ze tikken mij zovaak aan, alleen nu ging het toevallig weer een keer fout.

Oew... :( niet leuk! Jij ook veel sterkte!
Kun je nog redelijk lopen of??

carolalisa schreef:
en dat doet zeer. heb ook regelmatig paarden op mijn voet gehad. (mijn jonge ruin heeft de gewoonte om als hij schrikt op mijn voet te springen). nooit wat gebroken *klopt af* maar dat doet zeker zeer. en dan weegt die van mij nog ver onder de 1000 kilo. ik denk dat je gewoon dikke pech hebt. hopelijk is het niet gebroken.

Wat een geluk dat je dan nog nooit iets hebt gehad! Hopen dat hij dat niet te vaak meer doet.. :)

BelgenGek schreef:
dat is het risico van zo'n paard..
ik heb zelf een belg die mij ook vaker op de voet staat
en tegen de zijkant van mn enkel getikt heeft.
Hoort erbij, doen ze niet met opzet !
Sterkte en hopenlijk heb je er niet te lang, teveel last van!

Dat is inderdaad het risico! En ze doet het absoluut niet met opzet, ze begreep er ook echt helemaal niks van waarom ik opeens zo'n haast had met de wei uit gaan, en dan ook nog zonder haar gedag te zeggen. Toen ik binnen was, hoorde ik haar hinneken (iets wat ze echt niet snel doet!)
Net bij thuiskomst ben ik even bij haar wezen kijken, ze wilde eerst niet komen, terwijl ze normaal direct op mij afkomt. Het is nu weer goed, maar ze is duidelijk geschrokken.

chocobroodje schreef:
Kun je beter goede degelijke klompen aandoen ;)

Haha, houten klompen dat zij mijn vriend ook al...
maar daar ben je volgens mij ook niet wendbaar mee.. haha heb altijd het idee dat je daar alleen op kunt sloffen.

Mir_horses schreef:
Oh meid.. ik voel geheel met je mee. Ik heb 2 maanden geleden mijn paard op mijn rechtervoet gehad.. Dat was ook 3 dagen met krukken lopen. Gelukkig ging het vrij snel wel weer beter. Veel beterschap!!

Gelukkig dat het met jou voet al vrij snel beter ging! Mijn rechtervoet, die ik 8 weken geleden had, heb ik nu nog last van.. :S

Ze hebben 3 foto's gemaakt... en het is niet gebroken (gelukkig geen gips)
Het is zwaar gekneusd (en dat voel ik goed!)
Ik ben weer in bezit van een tetanusprik voor de komende 10 jaar :)
De wond hebben schoongemaakt(pijnlijk), verdoofd.. en daarna gehecht..
Vraag mij af, of het verdoven niet meer pijn doet dan het hechten zonder verdoving..

Ik heb nog aangegeven van mijn andere voet van 8 weken geleden.
Ik heb voor volgende week een afspraak staat bij de Chirurg. Dan kijkt hij daan mijn linker voet (van nu) en haalt hij de hechtingen eruit. Ook onderzoeken ze dan mijn linker voet (van 8 weken terug). Waarschijnlijk zijn mijn zenuwen beschadigd.

Bedankt voor alle beterschappen :) Ik ben de komende lekker veel op bokt :) want ik kan niet veel hihihi
(voor de liefhebbers: ik zal een foto plaatsen)

chantal_bel

Re: shire voor 2e keer op voet gestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:35

gechten zonder verdoving doet nog zeerder(A). 2/3 jaar geleden was ik met stappen uitgegleden en een scheur in me boven arm. Maar ik had alchol op dus waren ze bang met verdoven en blabla. Dus hebben ze het zo gehecht. Nouu dacht dat ik dood ging. Zo'n zeer deed het.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:43

Dat is een risico van het werken met grote paarden, hoef je niets fouts voor te doen. Je kan niet elke reactie incalculeren, het blijven levende wezens met een eigen mening en agenda.

Stalen neuzen (of verharde neuzen) in schoenen worden goed getest, en moeten minstens een gewicht van 10.000 kilo kunnen hebben. Dan moet een paard, zelfs een Shire, toch best wel wat kracht zetten om dat te halen. De kans dat dat gewicht erop komt door paarden is verwaarloosbaar. Je kan dus volledig veilig stalen neuzen dragen bij paarden.

Maar een stalen neus zou dit niet hebben voorkomen als ik het goed begrijp. Maar als je met paarden werkt, zeker zulke grote, is het wel zo veilig om stevige schoenen te dragen. Werkschoenen of kisten zijn zeker aan te raden. Die zijn erg stevig, waardoor zelfs een paard op de rest van de schoen meestal geen echt grote schade kan aanrichten.

Verder, beterschap! Enne, succes met je paardje!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:48

Over de stalen neuzen.. ik geloof dat het in vele gevallen inderdaad veilig is..
En misschien wel eens wijs om daar naar op zoek te gaan... zeker als ik hoeven krabben ga oefenen.. of andere gekke dingen met haar doe waarbij de kans groot is dat ze op mijn voeten gaat dansen :)

In dit geval (en vorige keer) had het niks uitgemaakt...

Heeft iemand tips voor goede stevige schoenen met stalenneus... ehh in maat 42-43 en ehh dan wel voor vrouwen..
In mannen maat is het altijd te breed :S
Geen kisten.. die zitten mij niet goed

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:50

Beterschap, ik wil wel foto's zien!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:52

soms had je toch beter kunnen breken dan kneuzen, dat duurt veel langer qua genezing!

beterschap iig

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:53

ik zou inderdaad kijken of je iets met kunstof neuzen kan krijgen, eventueel van die zwarte klompen.

Ik heb ook al zo'n lompe dag gehad dus je bent niet de enige.
Maar helaas was ik zo stom om even met slippers de stal in te gaan om te voeren en normaal gesproken staan ze nooit op je voeten maar op dat moment natuurlijk wel, s'middags twee shetjes aan het wassen met dichte zomerschoenen en je raadt het al één van de twee ging op dezelfde voet staan als waar eerder die dag mijn paard op stond. Is inmiddels 6 week geleden en nog steeds gevoelig op mijn wreef :) ach ja, hoort erbij

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:00

Ooooh, balen zeg!
Volgens mij is dit echt stomme pech.
Ik heb ook van die zware jongens staan en net een jonge ruin erbij die alles nog moet leren,
het klinkt mij bekend in de tenen, eeuh oren. #)
Beterschap!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:03

@ BRN aha bekend in de tenen ;)

Welke hoefsmid vind hoefschoenen uit met demping? hihi

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:04

Soraya85 schreef:
Over de stalen neuzen.. ik geloof dat het in vele gevallen inderdaad veilig is..
En misschien wel eens wijs om daar naar op zoek te gaan... zeker als ik hoeven krabben ga oefenen.. of andere gekke dingen met haar doe waarbij de kans groot is dat ze op mijn voeten gaat dansen :)

Heeft iemand tips voor goede stevige schoenen met stalenneus... ehh in maat 42-43 en ehh dan wel voor vrouwen..

Weet niet of er een welkoop/boerenbond bij je in de buurt zitten. Die hebben zwart met oranje schoenen(soort sportschoen lijkt het op) met een kunstof neus.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:04

Och jeetje, dat is nogal een gewicht op je voet :\

Kan ook best lang duren en dik zijn :\

Heel veel sterkte :(:)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:05

benangelique schreef:
soms had je toch beter kunnen breken dan kneuzen, dat duurt veel langer qua genezing!

beterschap iig

maar breken zonder kneuzen lukt weer bijna niet ;) tenzij het 'spontaan' breekt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:07

Je kan eens informeren bij bedrijfskledingwinkels voor goede werkschoenen, die hebben meestal wel een aardig assortiment staan.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:08

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:09

ik zou je dan idd goed laten informeren. Zover ik weet is het doorbuigen of breken van neuzen een hardnekkige fabel, maar in een goede dump of winkel met bedrijfskleding weten ze dat vast wel ;)

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:11

Aii, sterkte !
Succes ook bij de chirurg volgende keer.
Ik heb een keer een fjord op mn voet gehad, neit op mn tenen, ben neit naar de dokter geweest, ongeveer 6 weken niet in mjin laarzen gekunnen :')

Maarja, als je naar de dokter gaat word het altijd beter behandeld als dat je neit naar de dokter gaat..

Sterkte!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:17

ai dat doet zeer!!
jeetje meid ik wens je echt veel beterschap en doe het rustigaan!
vanaf morgen wordt het weer warm dus ga lekker in de zon zitten niks doen.....
sterkte!

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:17

chantal_bel schreef:
Soraya85 schreef:

Weet niet of er een welkoop/boerenbond bij je in de buurt zitten. Die hebben zwart met oranje schoenen(soort sportschoen lijkt het op) met een kunstof neus.

die heb ik ook
mijn paard heeft er al en paar keer op gestaan en er is niks gebeurt

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:18

Auw !!
Veel sterkte met je voet :(:)

En hopenlijk is er niks ernstigs met je andere voet !

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:21

Echt fijn al die sterktes.. moeten jullie geen voetbal kijken? hihi, ik vind er echt niks aan. Lig nu languit op de bank, met voetje op mijn vriend :) (die wel voetbal kijkt).

Pff.. komende dagen in de zon zitten zie ik niet zitten.. hihi zoek wel de schaduw op! Gelukkig doet mijn laptop het goed, onder het zonnescherm :)
Dus zijn er nog leuke topic's die ik moet volgen de komende week? hihi

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:27

AUwwwwww!!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:32

Soraya85 schreef:

Gewoon werkschoenen.
Ga naar de automateriale zaak daar kunnen ze wel een goed paar voor je bestellen.
Ik heb michelens (ja van dat banden merk) en mijn vriend heeft timberlands.
En het ziet er echt niet vekeerd uit hoor die mischelens zijn net sport schoenen je ziet niet eens dat er een staale neus in zit ik draag ze bijna altijd. (in de werkplaats, op mijn werk, op school, in de supermarkt)
En die timberlands zien er ook niet slecht uit hoor gewoon stevige wandelschoenen met een staale neus niks lomps of boers.

Nee onder een gala jurk zal het niet hip staan maar wat is nu belangrijker kunnen opscheppen over je 300 euro dure laarzen maar wel je tenen bezeren of kunnen opscheppen over je 80 euro werkschoenen en nog beschermde tenen ook?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:42

Voetballen is alweer afgelopen ;) Maarre, heel veel succes ermee, ik heb trouwens dacht ik es een aflevering van mythbusters gezien waarin ze die stalen neuzen gingen testen. Ik weet het niet zeker meer, maar ik geloof dat ze daar wel wat meer dan 1000 kg tegenaan gooiden....en geen geamputeerde tenen hoor. Uiteindelijk lukte het ze geloof ik wel, maar das standaard bij de mythbusters heh ;) Succes met het vinden van goede schoenen!

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:45

stalen neuzen lijkt me bij een shire geen geweldig idee, als een shire met +1000 kilo op een stalen neus gaat staan en neus deukt in hebt je kans op dagdag tenen