Zo gigantisch mooi!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:03

Brr ik zou je niet willen tegenkomen zo haha!! maar wel gaaf dat je het zo kunt doen!!

wonderworst_

Re: Zo gigantisch mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:07

het ziet er erg leuk uit, k zou het zelf nooit doen/durven, maar als jullie het zelf vertrouwen dan moet je lekker zo naar buiten gaan, ben wel bang dat je bokt nog over je heen krijgt over hoe onverantwoordelijk het wel niet is en blablabla
:P

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:08

Prachtig om te zien hoe dat kudde-instinct z'n werk doet

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:42

volbloedfan schreef:
Sanne haha.. Tja typisch zo'n mensen naam! Die andere heet trouwens ROsanne haha.. lekker verwarrend is dat zeg

Dan is die ander mijn naam genoot :Y) Leuke foto zeg :D bleef ze echt de hele tijd bij jullie??

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:43

wat leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:46

Siamsmeesje schreef:
Prachtig om te zien hoe dat kudde-instinct z'n werk doet

Ja idd.. Je ziet dan echt het instinct naar boven komen prachtig is dat hoor.
Tja de meeste mensen op bokt weten het inderdaad altijd beter!
Maar ik vraag nu voor degene die wil zeggen hoe onverantwoorden blabla etc is niet te reageren in dit topic, daarvoor is dit topic niet bestemd.

Het enige wat ik wil laten zien is dat wij veel lol gehad hebben en dat jullie ook het instinct van een dier leren begrijpen met een aantal plaatjes..

Dat was goed bedoelt hoor :D ;)

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:51

Ik ben de eigenaar van Sanne (het vosje).
Ik was er lopend bij.
Tot aan het natuurpark heb ik gewoon met haar aan het halster gelopen, in het park is ze los gegaan.
Op de terugweg heb ik haar aan het einde van het park weer aan het halster genomen.

Wat echt superleuk!!!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:20

Wat leuk!

Vroeger, lees 5/6 jaar geleden. Ging ik ook vaak rijden in een natuurgebied, was wel afgezet met hekken en dan nam ik af en toe de dochter van de pony waar ik mee reed ook mee die ging dan ook los. En dan merk je echt dat het kudde dieren zijn, gingen wij galoperen. Ging zij met ons mee, wellicht voorop, netjes stoppen als wij stopte, ging altijd super goed!

Is leuk als je zo met je paarden weg kan!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:24

wauw!
echt mooi als je jen paarden zo goed kan vertrouwen dat je hem helemaal los laat!
je zal zekker wel een enorme band met ze hebben

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:44

Ik heb dit wel gedaan met mijn jaarling pony. Dan ging ik met mijn merrie ( niet de moeder overigens ) het bos in, eerst de jaarling aan het touw mee. En eenmaal in het bos pony los. Bleef keurig in de buurt. Zo nu en dan even sprintje naar voren, maar heeeeeel snel weer terug, toch wel eng zo alleen voorop :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:53

Mooi plaatje zo hoor!
Heb je nog meer foto's? Wil wel meer van zulke gave foto's zien natuurlijk ;)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:52

Ik wil toch even reageren volgens mij kun het de volgende keer beter laten ik ben ook een keer iemand tegen gekomen die een shetlander los had lopen en ik vervolgens met mijn eigen paard zowat verongelukt ben dus sorry dat ik dit geen mooi plaatje vind ik vindhet echt onverantwoord!!!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:00

Hier in het park bij ons, laten we 1 van de twee ook altijd los, en dat gaat goed. Kan hij heerlijk druk doen en lekker rennen. Doen we al sinds hij veulen is, dus hij is het gewend.
Het is 1 keer fout gegaan, en toen waren we wachter een berg, en het werd al donker, en toen was die ineens weg. Blekke hij helemaal overstuur naar huis te zijn gerend. (het huis is heel dichtbij hioor, en geen drukke wegen)Ik vraag me nog steeds af waarom hij dacht dat we thuis waren hij gaat er namelijk al drie jaar los, en dat is de enige keer dat het fout ging.

maar wat een prachtige omgeving ook!

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:06

Wauw!

Wat een fantastisch mooi plaatje :D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:15

arans schreef:
Hier in het park bij ons, laten we 1 van de twee ook altijd los, en dat gaat goed. Kan hij heerlijk druk doen en lekker rennen. Doen we al sinds hij veulen is, dus hij is het gewend.
Het is 1 keer fout gegaan, en toen waren we wachter een berg, en het werd al donker, en toen was die ineens weg. Blekke hij helemaal overstuur naar huis te zijn gerend. (het huis is heel dichtbij hioor, en geen drukke wegen)Ik vraag me nog steeds af waarom hij dacht dat we thuis waren hij gaat er namelijk al drie jaar los, en dat is de enige keer dat het fout ging.

maar wat een prachtige omgeving ook!

Maar wat nu als er iemand anders ook met een paard rijd en je hebt dat te laat in de gaten?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:18

nou het is meer een uitlaat parkje in het dorp hoor. Het is niet groot, er het is voor andere mensen met paarden ook niet de mooeite om er heen te rijden en daar te gaan rijden. Ander paard ben ik in iedergeval nooit tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:34

@ arans: Heb je daar ook wel eens gereden? Leuk is het daar he.

Dat veld wat aan de andere kant is daar rijden mensen altijd, dat is giga groot en zitten ook plasjes. Dit stukje natuurgebied is vaak voor honden of gewoon even wandelen!

@ Dadabo: Bedankt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:46

Tja, ik vind het gewoon oerdom...Jij bent als ruiter net zo goed verkeersdeelnemer als een fietser of automobilist en jij hebt ook je verantwoording te nemen over je rol in het verkeer. Jij bent er medeverantwoordelijk voor dat het er "buiten" zo veilig mogelijk aan toe gaat en dat doe je imo niet....

Het mag dan wel leuk zijn maar of het veilig is...nee....Denk aan je paarden...Ik snap dat soms echt niet, je doet er toch alles aan om met je grote schatten zo veilig mogelijk op pad te gaan, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:59

Nouja ik geloof dat dit wel veilig is hoor Adil.. alles is verder omheind..
Ik had ook al eerder gevraagd voor de mensen zoals adil18 om weg te blijven uit dit topic.. Hebben jullie wel commentaar pb dan maar, dan kan je zo je hart luchten maar dan blijft dit tenminste een leuk topic.!
Ik ga zo ff kijken voor nog een foto.

XAstorX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:01

Ik vind het gaaf ...maar gedurft;)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:03

wat leuk! de merrie kan zo echt optimaal genieten, lekker los mee de natuur in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:06

Afbeelding
Ahum ik trok een heel raar hoofd haha

Pony is super dol op water, ik dacht dat ik er zou houden??
Afbeelding
Afbeelding
En toen was ik zeik nat!!! ;( :+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:07

nja je wekt natuurlijk wel wat op ts.. dan kun je wel zeggen dat alleen positieve mensen mogen reageren. Maar we wonen in het drukke kleine nederland, dus wel logisch dat andere mensen toch hun bezorgdheid delen. Ik vraag me af hoe legaal dit is? Mag je je paard gewoon los laten lopen eig? Zou ik best wel raar vinden eig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:10

Tja goed, Soms denk ik is dit jaloezie? of wat is dit? Waarom reageren bokkers zo? moet het steeds zo doorgaan? moet het 20 x gezegd word? is 1 x niet genoeg? moet ik iedere keer weer opnieuw antwoord geven? NEE Er staat duidelijk in waarvoorik dit wil laten zien!

Niet om commentaar te krijgen dus bij deze!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:59

volbloedfan schreef:
Nouja ik geloof dat dit wel veilig is hoor Adil.. alles is verder omheind..
Ik had ook al eerder gevraagd voor de mensen zoals adil18 om weg te blijven uit dit topic.. Hebben jullie wel commentaar pb dan maar, dan kan je zo je hart luchten maar dan blijft dit tenminste een leuk topic.!
Ik ga zo ff kijken voor nog een foto.

Zo functioneert dat niet, TS. Jij opent een topic en ik ben vrij mijn mening daarover te geven...Ik vind gewoon dat je erg onverantwoord bezig bent. Je hebt verantwoording over je dieren en ten opzichte van andere weggebruikers en die neem jij niet...Hoe zou het er op straat uitzien als niemand zijn steentje bijdroeg aan een stukje veiligheid?

Dat is geen jaloezie, absoluut niet. Ik ben laatst met mij net 3-jarige wezen zwemmen die nog niet gereden is. Ik moest gewoon flink achter drie ruiters aanstappen, maar ik laat haar daar niet alleen lopen, dat vind ik veel te gevaarlijk...

Voor de rest moet je natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik mag gelukkig ook zelf weten wat ik daarvan vind ;)