Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
phormicola schreef:De logica erachter, volgens deze loeiendhete wielrennersmeneer, is dat ze hun voeten vastgegespt hebben aan de trappers en dus niet zomaar van alles kunnen doen (en dan ook gelijk het recht hebben om janenalleman uit te schelden).
Mijn antwoord: "Aangezien dit geen race is, zou je wellicht volgende keer je voeten gewoon los op de trappers kunnen zetten, veiliger voor iedereen."
Maar ja, ik was natuurlijk maar een gewone sterveling
Popke schreef:De wielrenners zetten het juist af om dit soort ergenissen te voorkomen! Andere weggebruikers weten dan dat er iets te doen is en die kunnen daar dan ook best rekening mee houden!
Het kan flinke gevolgen hebben als je met je neus in het wiel van je voorganger zit en binnen een seconde verschijnt er een paardenkont of paardenneus voor je!!
Je kan de gevolgen zelf wel invullen denk ik....
Als schrikreactie kan er wel eens gevloekt worden maar zeg nou eerlijk....doen wij ruiters dat ook niet op die fietsers??
Ik ben zelf met mijn paard dwars door een peleton gevlogen die niet wilde minderen toen ik met mijn hand een gebaar maakte of ze iets rustiger aan wilde doen. Aan beide kanten van het landweggetje een sloot en een prikkeldraad.
Enige optie was dus dwars door de ploeg heen!
Natuurlijk werd er gevloekt van mijn kant maar ook van hun kant....
Beetje rekening houden van hun kant was inderdaad op zijn plaats geweest.
Ze kiezen vaak de asfalt weg omdat de banden op het fietspad snel lek gereden worden.... en veelal weten ze niet dat ze zelf ook gevaar lopen door dicht langs een paard te gaan!!
Mijn vriend is 10 jaar prof wielrenner geweest en weet nu ook dat hij daarmee op moet letten.
Hij bekeek het eerst ook heel anders...."jullie kunnen toch met je paard de berm in en wij met onze fiets niet."
Toen ik hem uitgelegd had dat het paard hem ook weleens omver zou kunnen springen kreeg ik als reactie dat hij daar nog niet over nagedacht had.
Sjoef_Habibi schreef:Ik weet ook precies hoe ze zijn, rotvolk. Op 3 mijl afstand gaan ze al lopen bellen en/of schreeuwen want stel je voor dat ze wat vaart moeten minderen, echt een stelletje zelfingenomen sukkels die denken dat de weg van hun is, rot op.Ik woon daar, fiets lekker de dijk af als je denkt dat je de koning van de weg bent.
Miepie1980 schreef:Daarom zou ik ook de TS willen adviseren ff een gesprekje aan te knopen met de fietser. Haar situatie uitleggen en hun ook de situatie uit laten leggen.
Er bij zeggen dat je best rekening met ze wilt houden als zij dat ook met jou doen en dat je niet gediend bent van het gescheld.
Denk dat dat al een stuk ergernis zou schelen. Zij lekker trainen en jij lekker met je paardje naar buiten.
Miepie1980 schreef:Ik denk dat ik dan net een wat andere mentaliteit heb Superwoman.
Ik zou toch eerst een gesprekje aanknopen. Wil niet zeggen dat ik poeslief ben over dat schelden hoor, dat kan bij mij absoluut niet door de beugel!
Maar om gelijk een officiele melding te doen gaat me te ver.
Maar zo ben ik met bijna alles, eerst ff kijken of ik het zelf kan oplossen door er over te praten, lukt het niet dan zal ik ook niet schromen om een melding te doen natuurlijk.
Popke schreef:De wielrenners zetten het juist af om dit soort ergenissen te voorkomen! Andere weggebruikers weten dan dat er iets te doen is en die kunnen daar dan ook best rekening mee houden!
Het kan flinke gevolgen hebben als je met je neus in het wiel van je voorganger zit en binnen een seconde verschijnt er een paardenkont of paardenneus voor je!!
Je kan de gevolgen zelf wel invullen denk ik....
Als schrikreactie kan er wel eens gevloekt worden maar zeg nou eerlijk....doen wij ruiters dat ook niet op die fietsers??
Ik ben zelf met mijn paard dwars door een peleton gevlogen die niet wilde minderen toen ik met mijn hand een gebaar maakte of ze iets rustiger aan wilde doen. Aan beide kanten van het landweggetje een sloot en een prikkeldraad.
Enige optie was dus dwars door de ploeg heen!
Natuurlijk werd er gevloekt van mijn kant maar ook van hun kant....
Beetje rekening houden van hun kant was inderdaad op zijn plaats geweest.
Ze kiezen vaak de asfalt weg omdat de banden op het fietspad snel lek gereden worden.... en veelal weten ze niet dat ze zelf ook gevaar lopen door dicht langs een paard te gaan!!
Mijn vriend is 10 jaar prof wielrenner geweest en weet nu ook dat hij daarmee op moet letten.
Hij bekeek het eerst ook heel anders...."jullie kunnen toch met je paard de berm in en wij met onze fiets niet."
Toen ik hem uitgelegd had dat het paard hem ook weleens omver zou kunnen springen kreeg ik als reactie dat hij daar nog niet over nagedacht had.
lucienne schreef:phormicola schreef:De logica erachter, volgens deze loeiendhete wielrennersmeneer, is dat ze hun voeten vastgegespt hebben aan de trappers en dus niet zomaar van alles kunnen doen (en dan ook gelijk het recht hebben om janenalleman uit te schelden).
Mijn antwoord: "Aangezien dit geen race is, zou je wellicht volgende keer je voeten gewoon los op de trappers kunnen zetten, veiliger voor iedereen."
Maar ja, ik was natuurlijk maar een gewone sterveling
Wat een onzin wat die man zegt, Je hebt je voeten zo los van die klikpedalen, slechts een fractie langzamer dan wanneer je, je voeten los op de trappers hebt staan. Bovendien weet je dat je voeten vast zitten en dien je hier dus rekening mee te houden.
Verder vind ik dat we de weg met zijn allen moeten delen, gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Degene die zich zo associaal gedragen zijn vaak degene die zich een paar maanden per jaar (lees: als de Giro/Tour/klassiekers op tv zijn) prof wanen en denken dat de weg van hun is.
Misschien is het een idee om contact op te nemen met de gemeente. Zij hebben net zo goed het recht om van de openbare weg gebruik te maken, maar om daar nou bij te moeten schelden.