Asociale Wielrenners!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Re: Asociale Wielrenners!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:01

Ik rij hier vaak over bussloo en vorige week kwam er weer zo'n groep langs die ook begonenn te schelden. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. Ik zat ik een hengst van 1.72 en als je dar wat meer aan gaat zitten begint hij zich groot te maken en word hij druk (wel normaal te rijden natuurlijk) maar als fietser op de weg ga je dan wel aan de kant. Ze boden hun excuses aan nadat ik zei dat ik hier ook gewoon mocht rijden. Daarna fietste ze gewoon verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:08

Dit is idd belachelijk!. Ook altijd het zelfde gezeik met die mensen.

Een tijd geleden was ik op een ruiterpad(!) aan het draven. Aan de zijkant want in het midden was het erg mul. Durft er zo'n mountainbiker zijn bek open te trekken. Dat ik maar in het mulle stuk moest rijden want hij kon er niet door(hij kon er makkelijk langs maar wel door het mullen stuk) En als ze het netjes vragen vind ik het geen probleem om opzij te gaan. Maar ze trekken gelijk die grote bek open. En dan heb ik ook geen zin meer om mij aan te passen..

Al moet ik zeggen dat ik ook af en toe wielrenners/mountainbikers tegen kom die wel fatsoenlijk reageren. Maar dit zijn vaak de mensen die alleen rijden. In zo'n groep is het áltijd gezeik

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:11

Paardrijden doe ik vooral thuis en niet op de weg, maar ergeren aan wielrenners doe ik wel.
Ze hebben echt schijt aan de verkeersregels terwijl zij daar zelf voor kiezen om daar te fietsen.
Te goed voor het fietspad ofzo (?) om vervolgens op de autoweg te gaan rijden, terwijl ze daar toch echt te langzaam voor zijn -:(-

Voor de ts, zou ik idd aanraden om de gemeente (voor de wel of niet afgegeven vergunningen) en politie in te lichten zodat zij kunnen ingrijpen.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:13

phormicola schreef:
De logica erachter, volgens deze loeiendhete wielrennersmeneer, is dat ze hun voeten vastgegespt hebben aan de trappers en dus niet zomaar van alles kunnen doen (en dan ook gelijk het recht hebben om janenalleman uit te schelden :Y) ).
Mijn antwoord: "Aangezien dit geen race is, zou je wellicht volgende keer je voeten gewoon los op de trappers kunnen zetten, veiliger voor iedereen."
Maar ja, ik was natuurlijk maar een gewone sterveling :')

Wat een onzin wat die man zegt, Je hebt je voeten zo los van die klikpedalen, slechts een fractie langzamer dan wanneer je, je voeten los op de trappers hebt staan. Bovendien weet je dat je voeten vast zitten en dien je hier dus rekening mee te houden.

Verder vind ik dat we de weg met zijn allen moeten delen, gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Degene die zich zo associaal gedragen zijn vaak degene die zich een paar maanden per jaar (lees: als de Giro/Tour/klassiekers op tv zijn) prof wanen en denken dat de weg van hun is.

Misschien is het een idee om contact op te nemen met de gemeente. Zij hebben net zo goed het recht om van de openbare weg gebruik te maken, maar om daar nou bij te moeten schelden. :n

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:16

Inderdaad, ook zonder paard zijn ze vaak erg vervelend. Heb het al vaak genoeg meegemaakt met de brommer. Op een fietspad (waar brommers ook toegestaan zijn) welteverstaan. Ze reden met 2 naast elkaar, kon er niemand meer langs. Alleen gingen ze te langzaam. Ja dat kunnen ze ook! :P Dus ik toeter vriendelijk of ze aan de kant willen gaan. Geen reactie. Nog een keer dan. Nog niks. Aantal keer achter elkaar toeteren met een stemverheffing.. ''HALLOOOOO, MAG IK ER EVEN LANGS?'' Hehe, eindelijk...3cm... Nou dan ben ik er ook klaar mee en stuur heel bewust er rakelings langs. Ik verwittig en vraag vriendelijk of ik er langs mag en geen reacte. Dan kan je het ook anders krijgen. Ik ga ook aan de kant als dat vriendelijk gevraagd word..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:23

Hier komt een ruiter en tevens jaren fervent fietser!

Wij hadden ook altijd 1x per week een parcours wat we afzetten.
De mensen die je tegenhouden hebben daar zelfs een training voor gevolgd en als het goed is toestemming hebben van de gemeente hiervoor.

Als je als wielrenner op zo'n parcours rijdt verwacht je niet dat je mensen tegen komt of dat die mensen iig goed weten wat er aan de hand is op dat stuk weg.

Omdat je vaak met een groep fietst en je alleen maar kijkt naar het wiel van je voorganger kan je ontzettend schrikken van mensen/dieren/voorwerpen in de berm of langs de kant van de weg.
Met een kleine stuurbeweging in de groep kan je echt een domino effect krijgen van vallende fietsers met kapotte schouders, benen enz.
Je zit als groep erg kort op elkaar namelijk, dit moet je leren door op een ander te kunnen vertrouwen. Ieder foutje kan afgestraft worden.

Vind het absoluut niet netjes dat ze je voor vanalles en nog wat uitschelden. Dit is nergens voor nodig.
Associale mensen houdt je helaas altijd. Al is het vaak bij wedstrijdrenners wel wat erger dan bij recreanten is mijn ervaring.

Maar heb wel moeite met de mensen die in dit topic alle wielrenners en mountainbikers over 1 kam scheren als associale mensen!
Een klein groepje verpest het voor de rest. Dat betekend niet dat iedereen maar afgebrand moet worden.

Ik zou zeggen, snap dat het openbare weg is. Maar een stukje begrip naar elkaar is niet zo verkeerd. Als je pony aan de kletter gaat van schrik dan is de schade niet te overzien natuurlijk.
Jij mag daar rijden, zij ook. Van beide kanten ff een gesprekje lijkt me handig. Politie vind ik zwaar overdreven.

Is het voor jou lastig om dat stuk weg te mijden als je gaat rijden? Provoceren heeft natuurlijk geen zin als het niet nodig is.

Wil hier echt niet alle fietsers verdedigen, begrijp me niet verkeerd. Als ik een mountainbiker met z'n fietsie op het ruiterpad tegen kom kan die mooi aan de kant hoor. Ruiterpad is er voor ruiters en niet voor fietsers.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:35

Ik ken het ook (alleen ik heb geen paard) als ik met de hond wandel op de dijk dan komen ze ook raaklings langs gefietst terwijl het pad echt wel breed genoeg is voor 6 van die wielrenners. Je hebt er bij die een bel hebben (en ze gebruiken) en dan heb ik ook absoluut geen probleem dat die mensen hun hobby uit oefenen.
Maar de meeste hebben geen bel (want staat niet mooi op hun fiets :( ) en komen dan ongehoord (voor mij toch hoor slecht aan een kant) voorbij gezoeft en dan nog liefst zo dichtbij mogelijk, hond is al eens aangereden geweest omdat ik hem niet hoorde en de hond net even van kant veranderde en dan is het nog mijn fout was zo kwaad toen heb hem even mijn gedacht geschreeuwd en van zijn fietske afgesleurd wat denkt dat magere manneke wel? Toen hij mij enkele dagen daarna passeerde had die opeens wel een bel en hield die afstand :D en dan heb ik ook respect voor hem.
Ook zetten ze hier enkele keren per jaar de straat af en daar heb ik geen probleem mee maar ze vergeten dat er ook bussen langs moeten en verkeer en denk je dat ze iemand hebben gewaarschuwd? Nee hoor die arme busschauffeurs komen dan aan en weten niet naar waar ze naartoe moeten net zoals de auto's.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 12:39

Ik vind het juist heel fijn dat er ook mensen in dit topic reageren die het van de andere kant bekijken.

Ze mogen het een keer per jaar afzetten en dat is met koninginnendag, dan houd ik mijn paard ook op het terrein. Maar dit gebeurt minimaal 2 avonden in de week. Ik kan wel een ander rondje nemen, maar die is niet praktisch en vind ik gevaarlijker dan de polder, omdat je dan langs of drukke wegen moet of over een drukke dijk.

Soms kies ik er inderdaad voor om niet de polder in te gaan, omdat ik in de verte al allemaal auto's zie staan. Dan ga ik ze ook niet "lastig" vallen en mezelf niet onnodig pesten.

Het gaat mij er meer om dat ze gewoon maar denken dat de weg van hun is. Naar mij allemaal dingen roepen en je afsnijden. Ik kan heel goed begrijpen dat als er eentje valt derest mee gaat en dat is inderdaad heel erg gevaarlijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:42

Als er wel een vergunning voor is, dan zulen klachten indienen ook best helpen :)*

Miepie1980: ik kan me de situatie van de wielrenners ook wel voorstellen, maar helaas kunnen er blijkbaar er hoop zich niet netjes gedragen en imo zouden de wielrenners daar onderling ook iets aan moeten doen - zeker als ze in een groep rijden.

Heb ik ook wel eens meegemaakt, dan 1 wielrenner in de groep zijn ploeg aansprak op hun aso gedrag, waardoor er ik er minder boos om werd. Er werd immers wat aangedaan en hopelijk in het vervolg die fout niet meer gemaakt.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:55

De wielrenners zetten het juist af om dit soort ergenissen te voorkomen! Andere weggebruikers weten dan dat er iets te doen is en die kunnen daar dan ook best rekening mee houden!
Het kan flinke gevolgen hebben als je met je neus in het wiel van je voorganger zit en binnen een seconde verschijnt er een paardenkont of paardenneus voor je!!
Je kan de gevolgen zelf wel invullen denk ik....
Als schrikreactie kan er wel eens gevloekt worden maar zeg nou eerlijk....doen wij ruiters dat ook niet op die fietsers??

Ik ben zelf met mijn paard dwars door een peleton gevlogen die niet wilde minderen toen ik met mijn hand een gebaar maakte of ze iets rustiger aan wilde doen. Aan beide kanten van het landweggetje een sloot en een prikkeldraad.
Enige optie was dus dwars door de ploeg heen! ;-)
Natuurlijk werd er gevloekt van mijn kant maar ook van hun kant....
Beetje rekening houden van hun kant was inderdaad op zijn plaats geweest.

Ze kiezen vaak de asfalt weg omdat de banden op het fietspad snel lek gereden worden.... en veelal weten ze niet dat ze zelf ook gevaar lopen door dicht langs een paard te gaan!!

Mijn vriend is 10 jaar prof wielrenner geweest en weet nu ook dat hij daarmee op moet letten.
Hij bekeek het eerst ook heel anders...."jullie kunnen toch met je paard de berm in en wij met onze fiets niet."

Toen ik hem uitgelegd had dat het paard hem ook weleens omver zou kunnen springen kreeg ik als reactie dat hij daar nog niet over nagedacht had. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:03

Popke schreef:
De wielrenners zetten het juist af om dit soort ergenissen te voorkomen! Andere weggebruikers weten dan dat er iets te doen is en die kunnen daar dan ook best rekening mee houden!
Het kan flinke gevolgen hebben als je met je neus in het wiel van je voorganger zit en binnen een seconde verschijnt er een paardenkont of paardenneus voor je!!
Als schrikreactie kan er wel eens gevloekt worden maar zeg nou eerlijk....doen wij ruiters dat ook niet op die fietsers??

Ik ben zelf met mijn paard dwars door een peleton gevlogen die niet wilde minderen toen ik met mijn hand een gebaar maakte of ze iets rustiger aan wilde doen. Aan beide kanten van het landweggetje een sloot en een prikkeldraad.

Ze kiezen vaak de asfalt weg omdat de banden op het fietspad snel lek gereden worden.... en veelal weten ze niet dat ze zelf ook gevaar lopen door dicht langs een paard te gaan!!

Mijn vriend is 10 jaar prof wielrenner geweest en weet nu ook dat hij daarmee op moet letten.
Hij bekeek het eerst ook heel anders...."jullie kunnen toch met je paard de berm in en wij met onze fiets niet."

Toen ik hem uitgelegd had dat het paard hem ook weleens omver zou kunnen springen kreeg ik als reactie dat hij daar nog niet over nagedacht had. ;-)

Als dat 1 keer perjaar gebeurt kan daar idd best rekening mee gehouden worden. Maar 2 keer per week waar de TS over spreek. Daar ga ik geen rekening meer mee houden. Dat is gewoon kei vaak..

En dan nog snap ik wel dat het voor wielrenners lastig is om ineens van tempo/richting te veranderen. Maar maak dan 1 lange stoet als je over een fiets pad rijd. En zorg gewoon dat andere er langs af kunnen. Maar dat doen ze dan weer niet.. Ze rijden hier bijna altijd 2 aan 2...

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:15

Ik weet ook precies hoe ze zijn, rotvolk. Op 3 mijl afstand gaan ze al lopen bellen en/of schreeuwen want stel je voor dat ze wat vaart moeten minderen, echt een stelletje zelfingenomen sukkels die denken dat de weg van hun is, rot op. 8)7 Ik woon daar, fiets lekker de dijk af als je denkt dat je de koning van de weg bent.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:19

Sjoef_Habibi schreef:
Ik weet ook precies hoe ze zijn, rotvolk. Op 3 mijl afstand gaan ze al lopen bellen en/of schreeuwen want stel je voor dat ze wat vaart moeten minderen, echt een stelletje zelfingenomen sukkels die denken dat de weg van hun is, rot op. 8)7 Ik woon daar, fiets lekker de dijk af als je denkt dat je de koning van de weg bent.

En dit vind ik dus niet kunnen. Ff iedereen over 1 kam scheren, sorry hoor maar waar is je respect voor de medemens?

Superwoman: dat is precies wat ik bedoel. Als je het verhaal van beide kanten weet kan je ook van beide kanten wat rekening met elkaar houden.

Daarom zou ik ook de TS willen adviseren ff een gesprekje aan te knopen met de fietser. Haar situatie uitleggen en hun ook de situatie uit laten leggen.
Er bij zeggen dat je best rekening met ze wilt houden als zij dat ook met jou doen en dat je niet gediend bent van het gescheld.
Denk dat dat al een stuk ergernis zou schelen. Zij lekker trainen en jij lekker met je paardje naar buiten.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:24

Sorry hoor maar waar is hun respect voor de medeweggebruikers, de NIET-wielrenners? >;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:26

Het is niet de bedoeling om hier onnodige respectloze reacties neer te zetten naar de wielrenners toe.
Het zijn ook gewoon mensen van vlees en bloed en laten we alsjeblieft de eer aan onzelf houden. Ik ga me niet verlagen tot hun niveau om terug te gaan schelden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:29

Miepie1980 schreef:
Daarom zou ik ook de TS willen adviseren ff een gesprekje aan te knopen met de fietser. Haar situatie uitleggen en hun ook de situatie uit laten leggen.
Er bij zeggen dat je best rekening met ze wilt houden als zij dat ook met jou doen en dat je niet gediend bent van het gescheld.
Denk dat dat al een stuk ergernis zou schelen. Zij lekker trainen en jij lekker met je paardje naar buiten.

Sorry, maar over dat schelden is toch iets wat ze zelf ook kunnen bedenken.....Daarbij is het geen enkel insident.
Persoonlijk zou ik alleen daarom al een klacht indienen en kunnen ze kijken wat ze met die info gaan doen. Zal toch niet als een verrassing aan moeten komen toch?!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:35

Ik denk dat ik dan net een wat andere mentaliteit heb Superwoman.

Ik zou toch eerst een gesprekje aanknopen. Wil niet zeggen dat ik poeslief ben over dat schelden hoor, dat kan bij mij absoluut niet door de beugel!

Maar om gelijk een officiele melding te doen gaat me te ver.

Maar zo ben ik met bijna alles, eerst ff kijken of ik het zelf kan oplossen door er over te praten, lukt het niet dan zal ik ook niet schromen om een melding te doen natuurlijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:42

Miepie1980 schreef:
Ik denk dat ik dan net een wat andere mentaliteit heb Superwoman.

Ik zou toch eerst een gesprekje aanknopen. Wil niet zeggen dat ik poeslief ben over dat schelden hoor, dat kan bij mij absoluut niet door de beugel!

Maar om gelijk een officiele melding te doen gaat me te ver.

Maar zo ben ik met bijna alles, eerst ff kijken of ik het zelf kan oplossen door er over te praten, lukt het niet dan zal ik ook niet schromen om een melding te doen natuurlijk.

Met de meeste dingen ben ik ook voor praten hoor, want niet alles is vanzelfsprekend (gaan ook veel relaties aan kapot ;) )
Maar dit is een algemeen probleem bij wielrenners waar imo de organisatie erg streng op zou moeten letten én dat ook steeds aanhalen. Het gaat om een volwassen groep mensen verdorie en zelfs mensen met kinderen...die wéten echt wel beter!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:43

Hier nog iemand die zwaar gefrustreerd raakt en al is van wielrenners ! Ik rijd nog een keer zo iemand aan ! Bij ons in het dorp rijden ze zonder problemen op de 60 kilometer weg terwijl er een fietspad naast ligt .. Ze houden geen rekening met je en gedragen zich vreselijk associaal .. Bah wat een vreselijke figuren heb je er tussen zitten zeg ! En het ergste is als jij ze aanrijdt terwijl zij op een 80 kilometer weg rijden ben jij de schuldige ! Dankzij onze recht systeem in Nederland !

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:48

Volgende keer gewoon de politie bellen en zeggen dat er een illegale wegversperring is. Want niemand heeft namelijk het recht jou toegang te ontzeggen op een openbare weg zonder vergunning. Laat ze die vergunning maar tonen!
En vertel ze ook van de teksten die ze uitten en dat je je daardoor niet meer op je gemak voelt en het als bedreigend ervaart.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:16

Popke schreef:

Zouden ze dat andersom ook zo op prijs stellen?? Vraag het me zomaar af... ;)

Hier hebben wij prachtige, schitterende geasfalteerde brede fietspaden.. dus dat van de lekke banden gaat niet op, waaaarom dan nog steeds 4-5 rijden dik op de weg willen fietsen?? Ik neem aan dat velen van hen ook automobilist zijn, en dus dónders goed weten hoe irritant het is?

Je vriend heeft gelijk hoor, wij kúnnen idd met onze paarden de berm in, áls ons dat even normaal gevraagd wordt denk ik niet dat er veel mensen zijn die het niet zullen doen. Maar de algemene reactie's van wielrenners die ik heb meegemaakt is : "EEEEJ Rot eens op met die knol!!!" En dán ga ik DUS NIET aan de kant, maar pomp mijn paard op zodat ze lekker loopt te dribbelen en ze vol in de ankers moeten, vloekend en wel. De groeten.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:27

Wielrenners zijn vaak heel asociaal dat klopt, maar vind gewone fietsers al asociaal. :=
Merk dat nu vooral zelf als ik aan het rijlessen ben, ze fietsen gewoon maar over de weg.. of ze gaan met z'n alle langs elkaar fietsen.. of als er een fietspad is gaan ze nog op de weg fietsen. :roll:
Als ik nou binnekort m'n rijbewijs heb laat ik ze wel eens flink schrikken dat ze voortaan maar eens opletten stel gekken. :=

Zit nu al wel bij m'n vriend wild in de auto te doen, maar hij schaamt zich dan. :Y)
Gooi altijd meteen de raam open met een flinke gil en een flinke toeter erbij.. wat denken ze wel niet

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:31

lucienne schreef:
phormicola schreef:
De logica erachter, volgens deze loeiendhete wielrennersmeneer, is dat ze hun voeten vastgegespt hebben aan de trappers en dus niet zomaar van alles kunnen doen (en dan ook gelijk het recht hebben om janenalleman uit te schelden :Y) ).
Mijn antwoord: "Aangezien dit geen race is, zou je wellicht volgende keer je voeten gewoon los op de trappers kunnen zetten, veiliger voor iedereen."
Maar ja, ik was natuurlijk maar een gewone sterveling :')

Wat een onzin wat die man zegt, Je hebt je voeten zo los van die klikpedalen, slechts een fractie langzamer dan wanneer je, je voeten los op de trappers hebt staan. Bovendien weet je dat je voeten vast zitten en dien je hier dus rekening mee te houden.

Verder vind ik dat we de weg met zijn allen moeten delen, gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Degene die zich zo associaal gedragen zijn vaak degene die zich een paar maanden per jaar (lees: als de Giro/Tour/klassiekers op tv zijn) prof wanen en denken dat de weg van hun is.

Misschien is het een idee om contact op te nemen met de gemeente. Zij hebben net zo goed het recht om van de openbare weg gebruik te maken, maar om daar nou bij te moeten schelden. :n

Niet in een fractie.
Mijn pa is ook al vaak genoeg gedonderd omdat die in een situatie was die hij niet zag aankomen, en niet meer aan zijn voeten dacht.

Maar wielrenners kunnen zich inderdaad nog al wel een beetje God voelen op de weg. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:35

Ik vind ruiters juist vaak asociaal. Als wielrenner zie ik vaak genoeg dat ruiters de stront van hun paard op de straat laten liggen. Is het dan zo moeilijk om even af te stappen en het de berm in de keilen?! Dat doe ik zelf tenminste wel altijd :j Of de ruiters gaan lekker midden op de weg of (verboden!) op het fietspad rijden, zodat ik er moeilijk langskan met mijn wielrenfiets. Dat het paard vervolgens schrikt omdat ik er dan toch langs probeer te gaan (na herhaaldelijk seinen aan de ruiter, waarbij ik meer dan eens genegeerd word) is echt niet mijn fout hoor.

Verder snap ik absoluut niet dat ze je uit gaan schelden -zullen wel de wat oudere wedstrijdrijders geweest zijn := zitten wat vaker haaibaaien tussen dan tussen recreanten- maar ik vind dat jij ook niet heel netjes bezig bent door wielrenners over 1 kam te scheren. Zelf ben ik ruiter EN wielrenner dus ik weet dat er zowel onder de ruiters als onder de wielrenners heel wat klootjesvolk rondloopt/rijdt/fietst, maar dat loopt er in Het Echte Leven ook ;)

Overigens: als ruiter heb ik vaker last van auto's -al is het paard verkeersmak, als een auto maar hard genoeg langsraast is dat echt niet fijn hoor- dan van wielrenners.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:09

Ondanks dat ik ook 6 dagen in de week doe wielrennen, hou ik mij netjes aan de regels en rem ik af.
Omdat ik zelf een paard heb, zal ik daar ook heel anders tegenaan kijken, ik vraag altijd of ze schrikken of ik gewoon langs kan rijden, afremmen doe ik sowieso altijd.

Maar ik ken jongens die op wedstrijd niveau trainen, en een bepaalde snelheid moeten halen en proberen te behouden, als er dan iets in de weg komt, waar ik dus een hekel aan heb, die mensen die allemaal naast elkaar fietsen, en het een halve eeuw duurt voordat je langs kunt... En dan weer opnieuw op je snelheid gaan komen, is gewoon vreselijk vervelend, maar ook erg vermoeiend.

Automobilisten vind ik zelf veel erger, die geven je vaak gewoon helemaal geen voorrang waar je hem wel hebt, en dan lig je er bijna onder, of je gaat onderuit omdat je zo hard moet remmen.

Dat veel van de wielrenners gewoon associaal en grof zijn ben ik helemaal met je eens...
Zelfs mij valt dat op, ik heb een kee rmet zo een gefietst, nou nooit meer!
Ik had het schaamrood op mijn wangen staan.
Misschien ook klein stukje van opvoeding van thuis uit?

Wij zelf gaan ook altijd netjes achtereen fietsen als er auto's langskomen,
genoeg wielrenners die dit dus echt niet doen en gewoon stug doorfietsen!
Dat vind ik inderdaad niet netjes.

Ik zelf ben uit limburg, hier hoor je nooit klachten van paarden en wielrenners,
ik denk omdat het hier nogal beetje "boer" achtig is :D En het normaal is dat overal paarden uitkomen.

Ik zelf heb vaak alleen last van de hollanders :+ Die kunnen zo grof doen!