Amai, al die reacties al reeds
Ik ga mijn best doen met alles te beantwoorden:
Lotjaa93, Amaretto27, busterforever en maartje_h@ dank jullie wel 
Upendo@ Dat viel wel goed mee hoor, als je daar hangt voel je dat eigenlijk niet 
Ik geniet gewoon als ik daar hang…
Hij is idd een super paard en mijn beste vriend!
Essie_blue@ dank je, Zippo is een vrolijk paard en houdt vaak zijn oren naar voor maar ik merk toch wel een verschil als ik met hem voltige doe op wandel of in een piste.
Hij is nog meer contenter als hij helemaal buiten mag gaan en ik ben dan nog meer happy dat ik zo goed op mijn beer kan rekenen 
hilleagh@ Dank je, dat hangt eigenlijk van het gewicht af, ik heb al paarden gezien die helemaal scheef lopen en die moeite hiermee hebben dan denk ik vooral aan Andalusiers, ze worden het meest hiervoor gebruikt (zie toch heel vaak) maar eigenlijk zijn die paarden zo sterk niet als een Paint of Quarter. Uiteraard hangt veel af van het gewicht, als er mensen van 80 kilo aan zo een smal paardje hangen of eentje van 50kilo…
Zippo breng ik niet uit evenwicht, de weegschaal geeft hem rond de 680kilo en hij kan zo een 170kilo houden op zijn rug. Ik weeg een goeie 70kilo (ben dan wel 1.84m groot) en ik zit nog niet eens aan de helft van het gewicht dat hij kan dragen. Ook voel ik hem niet scheef lopen, op de foto’s en filmpjes kan je ook heel mooi zien dat hij er geen moeite met heeft en gewoon vrolijk door blijft lopen zonder scheef te gaan 
Eridinges@ haha, dank je en ja hij is fantastisch!
Verax, Kallandso, Leedebee en wild_hors@ dank jullie wel 
Amber2588@ Als er nog mensen zijn mogen die dat hier gerust ook posten, ik zie graag zulke foto’s, is ook eens wat anders dan telkens de gewone dressuur en springen.
HeleneDas en PineApple@ thnx.
Grrom@ dank je, heb uitgegeven bovenstaand
Neen, ik hang zeker geen uur aan een stuk zo langs hem.
Bovendien als ik voltige doe met hem doen we altijd aan de gemakken en dat hangen dat zijn eerder meer basis oefeningen, doe ik dan voor de foto’s maar is niet wekelijkse kost omdat die gewoon heel gemakkelijk zijn, ik doe dan meer dingen zoals rechtstaan op hem en over hem springen enzo maar nooit een uur aan stuk uiteraard.
Ambrasoft en Adindaa@ dank je.
Barvrouwke@ die cap zou alleen maar in de weg zitten en zou het voltigeren bemoeilijken, klinkt raar maar is zo... 
En hier een foto hoe ik omhoog kom van die la croix de la mort:

Ik zwaai mijn been dat gestrekt is omlaag en grijp mijn pommeau vast en trek mij zo terug in het zadel.
Capopjekop@ Florrtje op het forum hier is lenig maar ik niet, absoluut niet. Het zijn eigenlijk spieren die je traint die je anders nooit echt gebruikt.
Volgens mijn vriend zijn vader kan je voltige doen op twee manieren: lenigheid of kracht maar zowel mijn vriend en ik doen het op kracht want lenig zijn we niet.
Irene11@ vind hem ook een mooi paard, zie hem massa graag ook.
Rosje_M2@ Dank je
Sodeletuut@ ja, Florrtje reed idd met mijn vriend zijn paard en met mijn paarden. 
Be_Gentle@ dank je wel. Ik krijg nogal die reacties van mijn haren maar ik hang er naast en niet eronder en op de foto’s lijkt zo dat hij erop kan trappen maar dat is eigenlijk niet zo.
Beetje raar om uit te leggen maar is zo. 
Taart, Pea@ dank je
Akhal_teke@ absoluut niet 
Bellatrix@ thnx
Zeeuwtje68@ Iedereen is goed op zijn manier met hun paarden hoor, ik bedoel er moet van mij niemand met neckrope rijden ofzo, ik ga het daarom niet minder mooi vinden.
Een paard dat mooi klassiek geleerd is en dat het bit correct gebruikt wordt en dat het paard plezier heeft vind ik ook leuk om naar te kijken. 
Jeanine, Pollewoppy@ Dankje en het kan altijd beter hoor die krachttraining 
Myca, Bitje@ thnx
Skyline@ ik ben niet lening hoor, absoluut niet 
Nova_zodiax@ dank je, en het ene is al wat moeilijker dan het andere maar ja beetje trainen en dat betert dan wel…
Maysie@ dank je
Goentjuh@ Vanwaar ben je?
Jouke_h@ ik heb veel vertrouwen in mijn paard en in mijn materiaal dat ik gebruik 
Inky_devil@ Ik vind zalig dat mijn paard dat allemaal toelaat!
Danitsja88@ Dank je.
Git@ Die neckrope was idd een uitdaging in die combinatie, het voelt zo fantastisch aan dat ik dit kan doen met hem!
Rohol@ thnx
3timesmom@ Er zijn er nog die in een piste eens voltige doen met een neckrope maar is toch niet hetzelfde als je plots in een omgeving komt dat nergens niet afgezet is en waar alles open is.
Ank89@ thnx
Nicam@ dat hangen is stuk makkelijker dan mooi rechtop zitten
Em_papillon@ Ik ben een eindje geleden begonnen, zo een drie tal jaar terug denk ik.
Ik had iemand leren kennen die dit deed en die is dan eens bij mij thuis afgekomen met zijn zadel maar echt veel voltige deed ik dan niet, hij deed meer voltige met mijn paardje omdat hij het kon en ik niet. Maar dat is dan allemaal een stuk verwaterd en heb ik iemand anders tegen gekomen die nu al een jaar of drie mijn vriend is. Had van hem een zadel gekregen van dezijne dat ik mag gebruiken om te oefenen.
Maar heb eigenlijk nooit doorgetraind, was telkens maar eens om de zoveel maand, bewust omdat Zippo nog maar een jaar of 5 oud was.
Pas juni 2008 ben ik echt beginnen trainen elke week met Zippy.
Voor hem was dit ook wennen, in het begin wou hij altijd stoppen, hij dacht telkens wss dat ik van hem viel lol.
Dus je mag twee jaar rekenen tot nu dat ik er eigenlijk echt met bezig ben.
In het begin is het belangrijk dat je een tijdje na elkaar doortraint daarna is het kwestie van onderhouden.
En les, tgo ik heb aantal keer uitleg gehad hoe ik iets moet doen omdat je moet weten hoe dat in mekaar zit maar daar daarna ligt het gewoon volledig aan je zelf om daar verder met te trainen en eens je weet hoe je je oefeningen moet doen heb je geen les meer nodig, gewoon juiste materiaal en je paardje.
Fojoe@ thnx, ahja we blijven bezig hé 
Als ik terug blik van een jaar terug is er al een groot verschil in de voltige qua evolutie.
Het gaat steeds omhoog en ik hoop dat we blijven stijgen 
Ik denk dat ik iedereen beantwoord heb zeker?